no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

مخازن كامپوزيتي CNG، پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه مخازن کامپوزیتی CNG، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 19, 2015
۳۵,۰۰۰ تومان
2 فروش
۳۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه مخازن کامپوزیتی CNG، مهندسی مکانیک


عنوان: پایان نامه مخازن کامپوزیتی CNG، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۰۴

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

چکیده:

مخازن تمام کامپوزیتی دارای آستری از جنس پلیمر بدون درز بوده که تمام سطح بیرونی این لایه داخلی توسط الیاف شیشه، کربن و آرامید یا مخلوطی از آنها که آغشته به رزین است، پیچیده شده و این ساختار تمام کامپوزیت از سبک ترین نوع انواع مخازن CNG می باشد. این مخازن با الیاف در جهات شعاعی و محوری تقویت شده و قایلیت تولید در ابعاد بزرگ تر و یا قطر بیشتر را دارند. روش های تولید آستری پلاستیکی به چهار روش تقسیم می شوند که شامل روش های قالب گیری چرخشی، قالب گیری تزریقی، قالب گیری اکستروژنی و قالب گیری دمشی (که خود به دو روش دمشی اکستروژنی و دمشی تزریقی تقسیم می شود)، می باشند. در مخازنی که با الیاف پیچیده شده اند، الیاف پیچی به دو روش پیچش تر و پیچش الیاف از پیش آغشته به رزین تقسیم می شوند. الگوهای الیاف پیچی محیطی، الیاف پیچی مارپیچی و الیاف پیچی قطبی می باشد. از مزیت های مخازن کامپوزیتی، می توان به احتمال ترکیدگی کم آنها در حوادث، سبکی و استحکام بالاترشان نسبت به مخازن فلزی و عمری بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ چرخه سوخت گیری نام برد. مشکل عمده آنها، مرور زمان در محل اتصال نافی فلزی انتهایی و آستری پلیمری می باشد.

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                      

فصل اول: کلیات

۱- ۱- استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت…

۱- ۲- تاریخچه تولید مخازن CNG..

۱- ۳- انواع مخازن CNG..

۱- ۳- ۱- مخازن نوع اول

۱- ۳- ۲- مخزن نوع دوم.

۱- ۳- ۳- مخازن نوع سوم.

۱- ۳- ۴- مخازن نوع چهارم.

فصل دوم: روش های تولید مخازن CNG کامپیوزیتی

۲- ۱- مقدمه.

۲- ۲- اجزای مخازن..

۲- ۲- ۱- آستری..

۲- ۲- ۲) نافی فلزی.

۲- ۲- ۳- بخش کامپوزیتی مخزن..

۲- ۲- ۴- ساختار کاهش آسیب در قسمت های گنبدی شکل..

۲- ۲- ۵- رنگ مخزن..

۲- ۳- تولید آستری مخازن..

۲- ۳- ۱- موارد مورد استفاده در آستری

۲- ۳- ۱-۱- فرآیند فشار بالا.

۲- ۳- ۱-۲- فرآیندزیگلر- ناتا

۲- ۳- ۱- ۳- فرآیند فیلیپس….

۲- ۳- ۱-۴- فرآیند نفت استاندارد (ایند یانا)

۲- ۳-۲-  انواع پلی اتیلن..

۲- ۳- ۲-۱- پلی اتیلن با دانسیته بالا (HDPE)

۲- ۳- ۲-۲- پلی اتیلن با دانسیته پایین (LDPE)

۲- ۳- ۲-۳- پلی اتیلن یا دانسیته پایین (LDPE)

۲- ۳- ۲-۴- پلی اتیلن خطی یا دانسیته پایین (LDPE)

۲- ۳-۲-۵- پلی اتیلن یا وزن مولکولی بسیار بالا (UHMWPE)

۲- ۳- ۳- روش های تولید آستری..

۲- ۳- ۳- ۱- روش قالب گیری چرخشی..

۲- ۳- ۳- ۲- ر وش قالب گیری تزریقی..

۲- ۳- ۳- ۳- روش قالب گیری اکستروژنی..

۲- ۳- ۳- ۴- روش قالب گیری دمشی.

۲- ۴- تولید لایه های کامپوزیتی در مخازن نوع دوم، نوع سوم، نوع چهارم.

۲- ۴- ۱- مواد مورد استفاده

۲- ۴- ۱- ۱- الیاف شیشه ای..

۲- ۴- ۱- ۲- الیاف کربنی..

۲- ۴- ۱- ۳- الیاف آرامیدی..

۲- ۴- ۲- رزین ها

۲- ۴- ۳- پرکننده ها (افزودنی ها)

۲- ۵-  الیاف پیچی..

۲- ۵- ۱- روش های الیاف پیچی..

۲- ۵- ۱- ۱- پیچش تر.

۲- ۵- ۱- ۲- پیچش الیاف از پیش آغشته به رزین.

۲- ۵- ۲- الگوی الیاف پیچی..

۲- ۵- ۲- ۱- الیاف پیچی محیطی..

۲- ۵- ۲- ۲- الیاف پیچی مارپیچی..

۲- ۵- ۲- ۳- الیاف پیچی قطبی..

۲- ۵- ۳- عمل آوری..

۲- ۶- فناوری های جدید در مخازن CNG کامپوزیتی..

۲- ۶- ۱- سیستم ذخیره سازی یک پارچه.

۲- ۶- ۲- مخازن تطابق پذیر.

۲- ۷- علامت گذاری مخازن..

۲- ۷- ۱- اطلاعات ضروری..

۲- ۷-۲- اطلاعات اختیاری..

۲- ۸- آزمون های مخازن نوع چهارم.

۲- ۸- ۱- آزمون های نمونه اولیه.

۲- ۸- ۱- ۱- آزمون نشتی پیش از شکست…

۲- ۸- ۱- ۲- آزمون فشار ترکیدن هیدرواستاتیک…

۲- ۸- ۱- ۳ – آزمون چرخه فشار در دمای محیط..

۲- ۸- ۱- ۴- آزمون چرخه فشار در دمای محیط..

۲- ۸- ۱- ۵- آزمون محیط اسیدی..

۲- ۸-۱-۶- آزمون قرارگیری در معرض آتش….

۲- ۸- ۱- ۷- آزمون نفوذ گلوله.

۲- ۸- ۱- ۸- آزمون اندازه مجاز شکاف روی بخش کامپوزیتی..

۲- ۸- ۱- ۹- آزمون خزش در دمای بالا.

۲- ۸- ۱- ۱۰- آزمون تسریع گسیختگی ناشی از تنش….

۲- ۸- ۱- ۱۱- آزمون سقوط..

۲- ۸- ۱- ۱۲- آزمون نفوذی پذیری گاز

۲- ۸- ۱- ۱۳- خواص کششی پلاستیک…

۲- ۸- ۱- ۱۴- دمای نرم شدن پلاستیک…

۲- ۸- ۱- ۱۵- آزمون مقاومت برشی رزین..

۲- ۸- ۱- ۱۶- آزمون گشتاور نافی..

۲- ۸- ۲- آزمون های بهر.

۲- ۸- ۲- ۱- آزمون هایی که باید روی هر بهر انجام شود

۲- ۸- ۲- ۲- آزمون دوره ای چرخه فشار

۲- ۸- ۳- آزمون های در حین تولید روی هر مخزن..

۲- ۸- ۴- گواهی پذیرش بهر.

۲- ۸- ۵- برآورده نشدن الزامات آزمون..

فصل سوم: مقایسه مخازن CNG (نوع کامپوزیتی با نوع فلزی)

۳- ۱- مقایسه از نظر خواص مخازن..

۳- ۲- مقایسه از نظر عمر مخازن..

۳- ۳- مقایسه از نظر طراحی ایمن مخازن..

۳- ۴- مقایسه از نظر هزینه و وزن.

۳- ۵- مقایسه از نظر پر کردن سریع آنها

۳- ۶- مقایسه از نظر دو شرکت سازنده مخازن..

فصل چهارم: تحلیل مخازن کامپوزیتی با استفاده از نرم افزار CATIA

۴-۱- تحلیل مخازن کامپوزیتی با استفاده از نرم افزار CATIA..

۴-۲- نتایج تحلیل انجام شده بر روی مقطع برش خورده مخزن مورد نظر.

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵- ۱- نتیجه گیری..

۵- ۲- پیشنهادات..

منابع :

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                   

شکل ۱- ۱: مخزن نوع اول[۳]

شکل ۱- ۲: مخزن نوع دوم[۳]

شکل ۱- ۳: مخزن نوع سوم [۳]

شکل ۱- ۴: مخزن نوع چهارم [۳]

شکل ۲- ۱: نمای برش خورده مخازن کامپیوزیتی [۶]

شکل ۲- ۲: روش قالب گیری چرخشی [۲]

شکل ۲- ۳: روش قالب گیری تزریقی [۲]

شکل ۲- ۴: روش قالب گیری اکستروژنی [۲]

شکل ۲- ۵: روش قالب گیری دمشی اکستروژنی[۱]

شکل ۲- ۶: روش قالب گیری دمشی تزریقی [۱]

شکل ۲- ۷: کوره ذوب الیاف شیشه ای [۳]

شکل ۲- ۸: مراحل فرآوری الیاف از مواد پایه قیر مروفاز و پلی آکریلونیتریل PAN [4]

شکل ۲- ۹: ساختار محوری الیاف پایه PAN [4]

شکل ۲- ۱۰: رابطه بین مدول و جهت گیری ترجیهی برای الیاف کربنی پایه قیر [۴]

شکل ۲- ۱۱: الیاف پیچی محیطی [۷]

شکل ۲- ۱۲: الیاف پیچی مارپیچی [۷]

شکل ۲- ۱۳: الیاف پیچی قطبی [۷]

شکل ۲- ۱۴: فناوری ذخیره سازی یک پارچه [۷]

شکل ۲- ۱۵: سطح مقطع مخازن تطابق پذیر [۷]

شکل ۲- ۱۶: علامت گذاری مخزن [۷]

شکل ۲- ۱۷: نمونه فشار ترکیدن هیدرواستاتیک [۷]

شکل ۳- ۱: مقایسه قیمت انواع مخازن [۲]

شکل ۳- ۲: مقایسه انواع مخازن ذخیره سازی گاز طبیعی[۲]

شکل ۳-۳: وزن مخصوص انواع مخازن در مقابل هزینه ذخیره سازی مخصوص [۲]

شکل ۴-۱: مخزن کامپوزیتی با آلیاژ استیل..

شکل ۴-۲: قسمت برش خورده مخزن کامپوزیتی برای تحلیل در محیط نرم افزازcatia.

شکل ۴-۳: مش بندی از نوع octree tetra hedron  مقطع بریده شده از مخزن مورد نظر.

شکل ۴-۴: نحوه اعمال فشار و قیدهای تکیه گاهی بر روی مقطع بریده شده محزن مورد نظر.

شکل ۴-۵: تنش معادل von mises.

شکل ۴-۶: بردارهای جابجایی انتقال..

شکل ۴-۷:تنسور تنش های اصلی..

 

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.


 

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *