سایت در حال بارگذاری است ...

ترجمه Comprehensive Study of Routing Management in Wireless Sensor Networks، مطالعة جامع مدیریت مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم

عنوان اصلی مقاله: Comprehensive Study of Routing Management in
Wireless Sensor Networks ، مطالعة جامع مدیریت مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم 

 

تعداد صفحات انگلیسی:11|تعداد صفحات ترجمه فارسی:20|فـرمت ترجمه : word

چکیده:
شبکه های حس گر بی سیم پتانسیل عظیمی برای افزایش دسترسی به اطلاعات برای مردم درکاربردهای صنعتی و مصرفی مانند ساختمان های هوشمند، ردگیری هدف، جمع آوری داده، ماموریت نجات، امنیت ملی، مونیتورینگ نواحی حادثه خیز، مدیریت دارایی ها، مونیتورینگ مراقبت های بهداشتی، مطالعات محیط زیست و امنیت منزل دارند. تلاش تحقیقاتی زیادی در شبکه های حس گر بی سیم اعم از دانشگاهی و صنعتی صورت پذیرفته تا قابلیت کاربردی آن را در این میدان نامحدود کاربردی تحقق بخشد. توپولوژی شبکه در یک WSN ممکن است به راحتی با افزودن یا حذف کردن گره ها به آن تغییر یابد. داده های حاصل از گره های حس¬گر توسط چاه جمع¬آوری می شود. چاه ممکن است از طریق اینترنت یا ماهواره به دنیای خارج متصل باشد. گره های حس گر در یک میدان حس گری پخش می شوند. لذا محل های گره های حس گری را نمی توان قبلاً تعیین نمود. هر تکنیک مسیر یابی در شبکه های حس گر بر حسب مصرف منابع، کارایی، قابلیت کاربر. مقیاس پذیری و مطالبه شده و جهت های تحقیقاتی چالش دار معروف می شوند. ما یک مطالعه نتیجه گیرانه از طرح های مسیر یابی مورد استفاة مخصوص شبکه های حس گر بی سیم ارایه می دهیم. هر کدام از طرح های مسیر یابی و الگوریتم های مربوطه دارای هدف مشترک و تلاش برای افزایش طول عمر شبکة حس گر هستند.

مقدمه
دقت تبادل اطلاعات شدیداً به گره های حس گر و مسیر یابی مطمئن دادة حس شده وابسته است. قابلیت پروتکل های مسیر یابی بسته به معماری شبکة حس گر و کاربرد آن متفاوت است. یک کنکاش پرحرارت در طراحی شبکه حس گر بی سیم افزایش طول عمر بر حسب انرژی و کارآیی اطلاعات است. بر حسب هزینة توانایی عمل کرد یک گره حس گری را می¬توان در سه ناحیه طبقه بندی نمود. در بین این سه فاز برای ما روشن است که توان برترین کار انتقال داده است. تقریبا 80% توان مصرفی در هر گره برای انتقال داده استفاده می شود. الگوریتم های صرفه جویی در انرژی [1] [2] [3] کاهش مصرف توان با باطری در گره های مختلف را نشان می دهد. یک ملاحظة دیگر توان محاسباتی کم, گره های حس گر در پهنای باند محدود گره های متصل به هم است که در ابر حس گری بی سیم می تواند نقش بازدارنده در ارتباط گره های حس گر داشته باشد. سایر شرایط طراحی چالش دار کمبود آگاهی متمرکز در توپولوژی شبکه مقیاس پذیری مربوط به اندازه شبکه و تحمل خطای گره ها در مقابل خرابی های متناوب است. یک هدف آرمانی طراحی مسیر یابی با (a) حداقل سازی نیازهای انرژی در هر گره برای انتقال بسته های خالص و (b) حداکثر سازی طول عمر عملیاتی شبکه های مقیاس پذیر است. اساساً صرفه جوی انرژی در گره ها در پاسخ به فرم وجوه های گره چاه مهم است. این را می توان با کاهش تعداد گره ها و یا اعمال دوره های خواب گره انجام داد. یعنی حالتی که گره ها مشغول ارسال داده روی مسیر نباشد.

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...