سایت در حال بارگذاری است ...

ترجمه خدمات ISP- WIFI – Fiber to the x – WIMAX) ISP SERVICES)، وای مکس،وای فای،فیبر

عنوان اصلی مقاله:  ترجمه خدمات ISP- WIFI – Fiber to the x – WIMAX) ISP SERVICES)، وای مکس،وای فای،فیبر 

تعداد صفحات انگلیسی:32|تعداد صفحات ترجمه فارسی:47|فـرمت ترجمه : word

WI-FI
Wi-Fi ( با تلفظ : وای فای ) یک علامت تجاری از پیمان بین المللیWi-Fi است که می توان در محصولات مطمئنی که به کلاسی از دستگاه های شبکه محلی بی سیم (WLAN) مبتنی بر استانداردهای IEEE 802.11 متعلق هستند ، به کار روند . به دلیل رابطه نزدیک با استاندارد بنیادی ، اصلاحات Wi-Fi اغلب به عنوان یک مترادفی برای تکنولوژی IEEE 802.11 موارد استفاده قرار می گیرد . پیامن بین المللی Wi-fi یک اتحاد بدون سود جهانی شرکت هایی است که تکنولوزی WLAN را ترویج می کنند . هر دستگاه مقبول IEEE 802.11 برای تصدیق پیمان Wi-Fi پذیرفته نمی شود ، زیرا برخی اوقات هزینه مربوط به فرایند تصدیق زیاد است و فقدان لفظ Wi-Fi ایجاد نمی کند که یک دستگاه با دستگاه های Wi-Fi سازگار است . امروزه یک دستگاه IEEE 802.11 در بسیاری از کامپیوترهای مشخص ، کنسول های بازی ویدئویی ، تلفن های هوشمند ، چاپگرها و دیگر دستگاه های جانبی و در همه لپ تاپ ها یا کامپیوترهای دستی نصب می شود .

Fiber to the x
فیبر در X :
شماتیکی که چگونگی معماری FTTX را نشان می دهد با فاصله بین فیبر نوری و کابر متغیر است . ساختمان طرف چپ دفتر مرکزی است . و ساختمان طرف راست یکی از ساختمان هایی است که توسط دفتر مرکزی به کار می روند. مستطیل های نقطه چین فضاهای مسکونی یا اداری را در داخل همان ساختمان نشان می دهند .
فیبر در X (FTTX) یک اصطلاح عمومی برای هر معماری شبکه پهن باندی است که برای جایگزینی همه یا بخشی از حلقه محلی فلزی معمول به کار رفته در ارتباطات مخابراتی چند فایلی اخیر از فیبر نوری استفاده می کند . اصطلاح عمومی به صورت تعمیمی از چندین پیکر بندی بسط فیبری (… FTTH,FTTB,FTTC,FTTN) درآمده است که همه آنها با FTT سروع می شوند ولی در حرف آخر متفاوتند که به صورت کلی با X نشان داده می شوند .

WiMAX:
WiMAX به معنی عملکرد متقابل سطح جهانی برای دسترسی میکرو ویو است و یک تکنولوژی ارتباطات مخابراتی است که انتقال داده ای بی سیم را با استفاده از انواع حالات انتقالی از یک نقطه به چند نقطه فراهم می سازد . این تکنولوزی سرعت پهن باندی تا Mbit/s 10 را بدون نیاز به کابل میسر می سازد . این تکنولوژی مبتنی بر استاندارد IEEE 802.16 ( دسترسی بی سیم پهن باند نیز نامیده می شود ) می باشد .
نام wiMAX توسط گرد همایی Wi MAX که در سال 2001 جهت ترفیع انطباق و عملکرد متقابل استاندارد شکل گرفت ، خلق شد . این گردهمایی WiMAX را چنین توصیف می کند : « یک تکنولوژی مبتنی بر استاندارد است که تحویل دسترسی بی سیم طولانی را میسر می کند »

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...