no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی، مهندسی برق | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی، مهندسی برق
doc
می 30, 2016
۴,۰۰۰ تومان
1 فروش
۴,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی، مهندسی برق


عنوان پروژه: پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی، مهندسی برق

رشته: مهندسی برق،پروژه تحقیقاتی دوره کارشناسی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۱۱۲

مقدمه:
از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم.
از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه برق رسانی و موتور وارد و سبب استهلاک شدید دستگاه های موجود و بالا بردن هزینه های اقتصادی می شود . بنابراین استفاده از راه انداز های مناسب بخصوص در مورد موتورها با توان های بیش از چندین اسب بخار در کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز هزینه های نگهداری و تعمیر تاثیر بسزایی دارد.

فهرست:
۱ ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ………………………………………………………….۱
۱ – ۱ ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :………………………………………………………….۲
۱-۱ – ۱ ) استاتور : …………………………………………………………………………………….۲
۱-۱ – ۲ ) رتور : ………………………………………………………………………………………….۳
۱-۱ -۳ ) حلقه های لغزان : ………………………………………………………………………….۴
۱ – ۱ -۴ ) جاروبک ها : ……………………………………………………………………………….۴
۱ – ۱- ۵ ) یاتاقان و بدنه : …………………………………………………………………………..۴
۱ – ۲ ) عملکرد موترهای القایی سه فاز : ……………………………………………………………..۵
۱ – ۲ – ۱ ) موتور ساکن ……………………………………………………………………………..۵
۱ – ۲ -۲ ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : …………….۹
۱ – ۲ – ۳ ) موتور گردان : …………………………………………………………………………۱۴
۱ – ۲ – ۴ ) موتور در شرایط ماندگار : …………………………………………………….۲۲
۱ – ۳ ) موتور فقس سنجابی : ……………………………………………………………………………۲۵
۲ ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: ……………………………….۲۸
۲ – ۱ ) روش راه اندای مستقیم : ……………………………………………………………………….۳۰
۲ – ۲ ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : ……………………………………۳۱
۲ – ۲ – ۱ ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : …………………………………………۳۱
۲ – ۲ – ۲ ) Liquide starter : ……………………………………………………………….37
فهرست:
۲ – ۲ – ۳ ) درایور راه اندای کرامی : ………………………………………………………..۳۸
۲ – ۲ – ۴ ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه
به جریان و مقاومت رتور : …………………………………………………….۴۰
الف – کلاس A : ……………………………………………………………………………………40
ب – کلاس D : ………………………………………………………………………………………41
ج – کلاسهای C , B : ……………………………………………………………………………41
د – رتورهایی با میله های عمیق : ………………………………………………………..۴۱
ه – موتورهای قفس سنجابی دوبل : ……………………………………………………..۴۲
۲-۳) انتخاب ولتاژ موتور :…………………………………………………………………………………۴۳
۲-۳-۱) راه اندازی موتور قفسه ای با کاهش ولتاژ استاتور :……………………۴۳
۲-۴ ) راه اندازی با استفاده از کلید ستاره مثلث : …………………………………………….۴۶
۲-۵) روش کلاج گریز از مرکز :………………………………………………………………………….۴۹
۲-۶) پیک جریان حین راه اندازی :……………………………………………………………………..۵۰
۲-۷) دینامیک راه اندازی :………………………………………………………………………………….۵۱
موتور با بار خالص : ……………………………………………………………………………….۵۳
گرم شدن رتور : ………………………………………………………………………………………..۵۳
۲-۸) راه اندازی موتورهای بزرگ به کمک خازن :………………………………………………۵۴
۲-۸-۱) مشکل راه اندازی موتورهای القایی بزرگ : ………………………………….۵۵
فهرست:
۲-۸-۲) عملکرد یک سیستم راه اندازی خازنی :…………………………………………۵۶
۳) راه اندازی تریستوری موتورهای القایی :…………………………………………..۵۷
مقدمه:……………………………………………………………………………………………………………….۵۸
۳-۲ ( مدهای کنترل:……………………………………………………………………………………………۶۲
۳-۲-۱( کنترل راه اندازی:………………………………………………………………………….۶۳
۳-۲-۲( کنترل شتاب راه اندازی:………………………………………………………………..۶۳
۳-۳) مشخصات راه اندازهای تریستوری:………………………………………………………….۶۷
۳ -۴( شرح مدارهای متداول راه اندازهای تریستوری:………………………………………۶۸
۳- ۵) مدار قدرت:…………………………………………………………………………………………………۶۸
۳-۵-۱( معرفی تریستور:…………………………………………………………………………..۶۹
۳-۵-۱-۱) مدل دو ترانزیستوری تریستور:………………………………………..۷۰
۳-۵-۱-۲) روش های روشن شدن تریستور:………………………………………۷۱
۳-۶) مدار فرمان:…………………………………………………………………………………………………۷۲
۳-۶-۱) مدار آتش کننده:…………………………………………………………………………….۷۴
۳-۶-۲ ) مدار تقویت کننده: ……………………………………………………………………….۷۵
۳-۶-۳) مزیت عمده راه اندازی موتور به شیوه تریستوری و
انتقال زاویه آتش:…………………………………………………………………………۷۶
۳-۶-۴ ) مدار خطای جریان:………………………………………………………………………..۷۷

فهرست:
۳-۷) طراحی و بررسی مدارعملی و ساده راه انداز نرم موتور
آسنکرون (القایی):…………………………………………………………………………………….۷۷
۳-۷-۱) کنترل:…………………………………………………………………………………………….۷۹
۳-۷-۲) نوسانساز موج دندانه اره ای:……………………………………………………….۸۴
۳-۷-۳ ) کنترل زاویه آتش :……………………………………………………………………….۸۶
۳-۷-۴ ) مقایسه کننده:……………………………………………………………………………….۸۸
۳-۷-۵) ایزوله کننده مدار قدرت و مدار فرمان:…………………………………………۸۹
۳-۷-۶) رله اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:………………………………………………………..۹۰
۳-۷-۷) رله اضافه جریان (Over Current) :………………………………………….92
۳-۸) نظام هماهنگ و :………………………………………………………………………….۹۳
۳-۸-۱) لزوم استفاده از نظام ثابت:…………………………………………………….۹۵
۳-۸-۲) توضیح درباره PWM :……………………………………………………………….97
۳-۸-۳) مدارات اینورتر:…………………………………………………………………………..۱۰۰
۳-۸-۴) رکتیفایرها:………………………………………………………………………………….۱۰۲
۳-۹ ) مقایسه قیمت تمام شده انواع راه اندازها : ……………………………………………..۱۱۱



موضوعات :
مهندسی برق
ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange