no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه تعویض دنده در گیر بکس ها، مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه تعویض دنده در گیر بکس ها، مهندسی مکانیک
doc
دسامبر 19, 2015
۸,۰۰۰ تومان
3 فروش
۸,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه تعویض دنده در گیر بکس ها، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه تعویض دنده در گیر بکس ها، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۲۴

 

فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه
‏۱ – ۱ کلیات
‏۱ – ۲ ‏‎ ‎تاریخچه‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎‏
‏۱ – ۳ ‏‎ ‎محتویات‎ ‎سمینار‎ ‎‏
فصل‎ ‎دوم : مروری‎ ‎بر‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎خودرو
‏۲ – ۱ ‏‎ ‎کلیات‎
‏۲ – ۲ ‏‎ ‎لزوم‎ ‎بکارگیری‎ ‎گیربکس‎
‏۲ – ۳ ‏‎ ‎وظایف‎ ‎اصلی‎ ‎و‎ ‎جانبی‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎در‎ ‎خودرو‎ ‎ها‎
‏۲ – ۴  سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎و‎ ‎تاثیر‎ ‎آن‎ ‎بر‎ ‎کارایی ‏‎ (Performance)‎‏ خودرو
فصل‎ ‎سوم : انواع‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎و‎ ‎مکانیزم های تعویض‎ ‎دنده
‏۳ – ۱ ‏‎ ‎کلیات‎
‏۳ – ۲ مکانیزم های‎ ‎تعویض‎ ‎دنده ‏‎(Gear Shifting Mechanisms)‎‏
‏۳ – ۳ گیربکس های‎ ‎دستی ‏‎(Manual Transmissions ) ‎‏
‏۳ – ۳ – ۱ مکانیزم‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎در‎ ‎گیربکس های‎ ‎دستی‎
‏۳ – ۴  گیربکس های‎ ‎دستی‎ ‎اتوماتیک‎ ‎شده‎ ‎‏( ‏AMT‏ )
‏۳ – ۴ – ۱ اساس‎ ‎فرایند‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎
‏۳ – ۴ – ۲ عملگر‎ ‎تعویض‎ ‎دنده.
‏۳ – ۴ – ۳ کلاچ‎ ‎و‎ ‎عملگر‎ ‎کلاچ.
‏۳ – ۵ گیربکس های‎ ‎اتوماتیک‎ ‎معمولی ( ‏AT‏ )
‏۳ – ۵ – ۱ کنترل‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎در‎ ‎گیربکس های‎ ‎اتوماتیک
فصل‎ ‎چهارم : کنترل‎ ‎تعویض‎ ‎دنده
‏۴ – ۱ کلیات‎
‏۴ – ۲ سیستم های‎ ‎کنترل‎ ‎الکترونیکی
‏۴ – ۳ کنترل‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت
‏۴ – ۴ استراتژی های‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎در‎ ‎گیربکس های‎ ‎اتوماتیک
‏۴ – ۴ – ۱ استفاده‎ ‎از‎ ‎‏۳‏‎ ‎پارامتر‎ ‎برای‎ ‎تعریف‎ ‎استراتژی‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‏
‏۴ – ۴ – ۲ استراتژی‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎بر‎ ‎مبنای‎ ‎نوع‎ ‎راننده‎ ‎و‎ ‎شرایط‎ ‎موتور
‏۴ – ۴ – ۳ استراتژی‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎با‎ ‎دخالت‎ ‎مستقیم‎ ‎خواست‎ ‎راننده‎
‏۴ – ۴ – ۴ استراتژی‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎با‎ ‎تکیه‎ ‎بر‎ ‎بار‎ ‎موتور
‏۴ – ۵ بهبود‎ ‎سیستم های‎ ‎شیفتینگ
‏۴ – ۵ – ۱ کنترل‎ ‎افت‎ ‎گشتاور‎ ‎در‎ ‎زمان‎ ‎شیفتینگ.
‏۴ – ۵ – ۲ کنترل‎ ‎دور‎ ‎موتور
فصل‎ ‎پنجم : نتیجه‎ ‎گیری
‏۵ – ۱ کلیات.
‏۵ – ۲ زمینه‎ ‎های‎ ‎تحقیقاتی
‏۵ – ۲ – ۱ گیربکس های‎ ‎دستی۱۱۶‏
‏۵ – ۲ – ۲ گیربکس های‎ ‎دستی‎ ‎اتوماتیک‎ ‎شده
‏۵ – ۲ – ۳ گیربکس های‎ ‎اتوماتیک‎ ‎معمولی
‏۵ – ۳ سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎و‎ ‎کاهش‎ ‎مصرف‎ ‎سوخت.
•    منابع و مراجع

فهرست اشکال وجداول
شکل‎ ‎‏( ۱ – ۱ ) کاربردهای‎ ‎مختلف‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎در‎ ‎وسایل‎ ‎نقلیه
شکل ( ۱ – ۲ ) چرخ‎ ‎آبی‎ ‎،‎ ‎اولین‎ ‎استفاده‎ ‎بشر‎ ‎از‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت
شکل ( ۱ – ۳ ) نمایی‎ ‎از‎ ‎یک‎ ‎گیربکس‎ ‎اتوماتیک‎ ‎امروزی
شکل ( ۲ – ۱ )‏‎ ‎مپ‎ ‎موتور‎ ‎احتراق‎ ‎داخلی‎ ‎در‎ ‎حالت‎ ‎بدون‎ ‎گیربکس
شکل ( ۲ – ۲ ) مپ‎ ‎ثانویه‎ ‎موتور‎ ‎احتراق‎ ‎داخلی‎ ‎با‎ ‎بکارگیری‎ ‎یک‎ ‎گیربکس‎ ‎‏۴‏‎ ‎دنده
جدول ( ۲ – ۱ ) ویژگی های‎ ‎مهم‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت
شکل ( ۲ – ۳ )‏‎ ‎منحنی‎ ‎گشتاور‎ ‎و‎ ‎توان‎ ‎در‎ ‎بار‎ ‎کامل
شکل ( ۲ – ۴ ) منحنی‎ ‎های‎ ‎توان‎ ‎و‎ ‎گشتاور‎ ‎چند‎ ‎موتور
شکل ( ۲ – ۵ )‏‎ ‎مپ‎ ‎مصرف‎ ‎سوخت‎ ‎موتور‎ ‎بنزینی
شکل ( ۲ – ۶ )‏‎ ‎مپ‎ ‎گشتاور‎ – ‎دور‎ ‎و‎ ‎منحنی‎ ‎مصرف‎ ‎بهینه‎ ‎سوخت‏
شکل ( ۳ – ۱ ) نمودارعنکبوتی‎ ‎گیربکس ها
شکل ( ۲ – ۳ ) جدول‎ ‎مقایسه‎ ‎گیربکس ها
شکل ( ۳ – ۳ ) ‏‎ ‎تغییر‎ ‎نیروی‎ ‎پیشران‎ ‎در‎ ‎حین‎ ‎تعویض‎ ‎دنده ( همراه‎ ‎با‎ ‎قطع‎ ‎توان )
شکل ( ۳ – ۴ ) تغییر‎ ‎نیروی‎ ‎پیشران‎ ‎در‎ ‎حین‎ ‎تعویض‎ ‎دنده ( بدون‎ ‎قطع‎ ‎توان)
شکل ( ۳ – ۵ ) تغییر‎ ‎نیروی‎ ‎پیشران‎ ‎در ‏CVT ‎ها
شکل ( ۳ – ۶ ) نمایی‎ ‎از‎ ‎یک‎ ‎گیربکس‎ ‎دستی
شکل ( ۳ – ۷ ) اجزاء‎ ‎داخلی‎ ‎و‎ ‎خارجی‎ ‎مکانیزم‎ ‎های‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎گیربکس‎ ‎دستی
شکل ( ۳ – ۸ ) شماتیک‎ ‎ساده‎ ‎شده‎ ‎مکانیزم‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎گیربکس‎ ‎دستی
شکل ( ۳ – ۹ ) فرایند‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎در‎ ‎گیربکس
شکل ( ۳ – ۱۰ ) زمان‎ ‎بندی‎ ‎مؤثر‎ ‎و‎ ‎مرده
شکل ( ۳ – ۱۱ ) خاصیت‎ ‎ارتجاعی‎ ‎جابجایی‎ ‎برای‎ ‎تعویض‎ ‎دنده
شکل ( ۳ – ۱۲ ) بهینه‎ ‎سازی‎ ‎نیروی‎ ‎پیشران
شکل ( ۳ – ۱۳ ) عملگر‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎خودرو‎ ‎اپل‎ ‎کورسا.
شکل ( ۳ – ۱۴ ) عملگر‎ ‎با‎ ‎موتور‎ ‎بیرونی.
شکل ( ۳ – ۱۵ ) عملگر‎ ‎کلاچ‎ ‎اپل‎ ‎کورسا
شکل (۳ – ۱۶ ) سیستم‎ ‎هم‎ ‎محور‎ ‎مکانیک‎ ‎آزاد‎ ‎کننده‎ ‎کلاچ
شکل ( ۳ -۱۷ ) عملگر‎ ‎کلاچ‎ – ‎محرک‎ ‎پیچ‎ ‎جلوبرنده
شکل ( ۳ – ۱۸ ) نمونه‎ ‎ای‎ ‎از‎ ‎نصب‎ ‎عملگر‎ ‎کلاچ
شکل ( ۳ – ۱۹ ) عملگر‎ ‎کلاچ‎ ‎از‎ ‎نوع‎ ‎اهرمی‎ ‎با‎ ‎سیستم‎ ‎آزاد‎ ‎کننده‎ ‎نوار‎ ‎فنری‎ ‎بیرونی
شکل ( ۳ – ۲۰ ) مدار‎ ‎هیدرولیکی‎ ‎یک‎ ‎گیربکس‎ ‎اتوماتیک
شکل ( ۳ – ۲۱ ) چرخدندۀ‎ ‎سیاره‎ ‎ای‎ ‎مرکب‎ ‎یک‎ ‎گیربکس‎ ‎اتوماتیک‎ ‎‏۴‏‎ ‎دنده.
شکل ( ۳ – ۲۲ ) مدار‎ ‎انتقال‎ ‎توان‎ ‎گیربکس‎ ‎اتوماتیک‎ ‎در‎ ‎حالت‎ ‎خلاص
شکل ( ۳ – ۲۳ ) مدار‎ ‎انتقال‎ ‎توان‎ ‎در‎ ‎دنده‎ ‎های‎ ‎مختلف
شکل ( ۳ – ۲۴ ) مدار‎ ‎هیدرولیک‎ ‎تعویض‎ ‎دندۀ‎ ‎گیربکس‎ ‎اتوماتیک‎ ‎معمولی
جدول ( ۴ – ۱ ) سیستم های‎ ‎الکترونیکی‎ ‎در‎ ‎قوای‎ ‎محرکه‎ ‎خودرو
شکل (۴ – ۱ ) طرح‎ ‎شماتیک‎ ‎سیستم‎ ‎کنترل‎ ‎قوای‎ ‎محرکه.
شکل ( ۴ – ۲ ) چارت‎ ‎کنترلی‎ ‎کنترل‎ ‎کنندۀ‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎گیربکس.
شکل ( ۴ – ۳ ) استراتژی‎ ‎تعویض‎ ‎دندۀ‎ ‎خطوط‎ ‎مورب
شکل ( ۴ – ۴ ) رویه‎ ‎های‎ ‎‏۳‏‎ ‎بعدی‎ ‎موتور‎ ‎در‎ ‎حالت های‎ ‎غیر‎ ‎استاتیکی
شکل ( ۴ – ۵ ) مپ‎ ‎‏۳‏‎ ‎بعدی‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎بر‎ ‎مبنای‎ ‎کاهش‎ ‎مصرف‎ ‎سوخت
شکل ( ۴ – ۶ ) طرح‎ ‎شماتیک‎ ‎استراتژی‎ ‎تعویض‎ ‎دنده ‏‎ Nelles‏
شکل ( ۴ – ۷ ) ‏‎ ‎تعیین‎ ‎خط‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎راننده‎ ‎بین‎ ‎دو‎ ‎الگوی ‏‎ Sport‏ و ‏‎ ‎Economic‏..۱۰۱‏
شکل ( ۴ – ۸ ) تعیین‎ ‎خط‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎نهایی.
شکل ( ۴ – ۹ ) ساختار‎ ‎سیستم‎ ‎مبتنی‎ ‎بر‎ ‎اعمال‎ ‎خواست‎ ‎راننده‎ ‎در‎ ‎تعویض‎ ‎دنده
شکل ( ۴ – ۱۰ )‏‎ ‎مپ‎ ‎تعویض‎ ‎دنده  ‏‎ Hayashi‏
شکل ( ۴ – ۱۱ ) استفاده‎ ‎از‎ ‎کلاچ‎ ‎اضافی‎ ‎برای‎ ‎کاهش‎ ‎افت‎ ‎تورک
شکل ( ۴ – ۱۲ ) تغییر‎ ‎دور‎ ‎موتور‎ ‎بر‎ ‎اثر‎ ‎تعویض‎ ‎دنده
شکل ( ۵ – ۱ ) مپ‎ ‎یک‎ ‎موتور‎ ‎و‎ ‎سابقه‎ ‎نقاط‎ ‎کاری

مقدمه

‏۱ – ۱ کلیات‎ ‎
امروزه‎ ‎در‎ ‎صنعت‎ ‎خودرو‎ ‎سهم‎ ‎قابل‎ ‎توجهی‎ ‎برای‎ ‎تحقیق‎ ‎و‎ ‎توسعه‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎در‎ ‎نظر‎ ‎گرفته می‎ ‎شود‎. ‎پیشرفت‎ ‎روزافزون‎ ‎تکنولوژی های‎ ‎تولید‎ ‎و‎ ‎طراحی‎ ‎سیستمهای‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎به‎ ‎عنوان‎ ‎بخشی‎ ‎از‎ ‎زیر مجموعه‎ ‎بزرگ‎ ‎قوای‎ ‎محرکه‎ ‎خودرو ‏‎(Vehicle ‎Power train System)‎‏ ، کارخانه‎ ‎جات‎ ‎خودرو‎ ‎سازی‎ ‎و‎ ‎مؤسسات‎ ‎تحقیقاتی‎ ‎دنیا‎ ‎را‎ ‎بر‎ ‎آن‎ ‎داشته‎ ‎است‎ ‎که‎ ‎ماهیت‎ ‎مستقل‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎را‎ ‎جدا‎ ‎از‎ ‎موتور‎ ‎تولید کننده‎ ‎توان‎ ‎مکانیکی‎ ‎بپذیرند‎ ‎و‎ ‎به‎ ‎تحقیقات‎ ‎گسترده‎ ‎ای‎ ‎در‎ ‎این‎ ‎زمینه‎ ‎بپردازند‎. ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎به ‏عنوان‎ ‎رابط‎ ‎بین‎ ‎موتور‎ ‎و‎ ‎خودرو‎ ‎،‎ ‎بیشترین‎ ‎تاثیر‎ ‎را‎ ‎بر‎ ‎مهمترین‎ ‎ویژگی های‎ ‎آن‎ ‎دارد‎ ‎و‎ ‎لذا‎ ‎نیازمند‎ ‎بررسی دقیق‎ ‎و‎ ‎طراحی‎ ‎های‎ ‎نو‎ ‎و‎ ‎تلاش‎ ‎برای‎ ‎انطباق‎ ‎بر‎ ‎تکنولوژیهای‎ ‎تازه‎ ‎موتورهای‎ ‎احتراقی‎ ‎می‎ ‎باشد‎.‎
تمام‎ ‎انواع‎ ‎وسایل‎ ‎حمل‎ ‎و‎ ‎نقل‎ ‎موتوری‎ ‎،‎ ‎شامل‎ ‎خودروهای‎ ‎جاده‎ ‎ای‎ ‎و‎ ‎غیر‎ ‎جاده‎ ‎ای‎ ‎،‎ ‎کشتی‎ ‎ها‎ ‎و‎ ‎هواپیما‎ ‎ها نیازمند‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت ‏‎(Transmission)‎‏ می‎ ‎باشند‎ ‎تا‎ ‎قدرت‎ ‎تولید‎ ‎شده‎ ‎را‎ ‎به‎ ‎صورت‎ ‎گشتاور‎ ‎و‎ ‎دور‎ ‎به سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎داده‎ ‎و‎ ‎تولید‎ ‎حرکت‎ ‎کند‎. ‎شکل ۱ – ۱ ‏‎ ‎نشان‎ ‎دهنده‎ ‎کاربردهای‎ ‎مختلف‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال قدرت‎ ‎در‎ ‎وسایل‎ ‎نقلیه‎ ‎می‎ ‎باشد‎. ‎
در‎ ‎خودرو‎ ‎ها‎ ‎وظیفه‎ ‎اصلی‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎انطباق‎ ‎توان‎ ‎تولیدی‎ ‎با شرایط‎ ‎وسیله‎ ‎نقلیه‎ ‎،‎ ‎وضعیت‎ ‎جاده‎ ‎و‎ ‎نیاز‎ ‎راننده‎ ‎می‎ ‎باشد‎. ‎در‎ ‎نتیجه‎ ‎این‎ ‎سیستم‎ ‎می‎ ‎تواند‎ ‎عامل‎ ‎مؤثری ‏درعملکرد ‏‎(Performance)‎‏ ، قابلیت‎ ‎اطمینان ‏‎(Reliability)‎‏ ، مصرف‎ ‎سوخت‎ (Fuel ‎Consumption)‎، ‏‎ ‎راحتی‎ ‎و‎ ‎لذت‎ ‎رانندگی‎ ‎و‎ ‎امنیت‎ ‎خودرو‎ ‎باشد.‏
تاریخچه‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎
لازم‎ ‎است‎ ‎در‎ ‎اینجا‎ ‎اشاره‎ ‎ای‎ ‎به‎ ‎تاریخچه‎ ‎سیستمهای‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎در‎ ‎گذر‎ ‎زمان‎ ‎داشته‎ ‎باشیم‎. ‎دانستن تاریخچه‎ ‎این‎ ‎سیستمها‎ ‎و‎ ‎سیر‎ ‎پیشرفت‎ ‎آنها‎ ‎در‎ ‎طی‎ ‎زمان‎ ‎به‎ ‎ما‎ ‎کمک‎ ‎می‎ ‎کند‎ ‎تا‎ ‎موقعیت‎ ‎فعلی‎ ‎را‎ ‎به‎ ‎خوبی بشناسیم‎ ‎و‎ ‎بدانیم‎ ‎که‎ ‎چه‎ ‎راههایی‎ ‎همچنان‎ ‎طی‎ ‎نشده‎ ‎باقی‎ ‎مانده‎ ‎است‎ ‎و‎ ‎همچنین‎ ‎دانستن‎ ‎تاریخچه‎ ‎یک موضوع‎ ‎فنی‎ ‎به‎ ‎طراحی‎ ‎های‎ ‎سیستماتیک‎ ‎کمک‎ ‎شایانی‎ ‎می‎ ‎کند‎.‎
سیستمهای‎ ‎چرخدنده‎ ‎ای‎ ‎قطعا بیش‎ ‎از‎ ‎‏۴۰۰۰‏‎ ‎سال‎ ‎است‎ ‎که‎ ‎مورد‎ ‎استفاده‎ ‎بشر‎ ‎قرار‎ ‎گرفته‎ ‎اند؛‎ ‎زمانی‎ ‎که بشر‎ ‎برای‎ ‎بیرون‎ ‎کشیدن‎ ‎آب‎ ‎از‎ ‎چاههای‎ ‎عمیق‎ ‎،‎ ‎سیستم‎ ‎چرخدنده‎ ‎ای‎ ‎را‎ ‎ابداع‎ ‎کرد‎ ‎تا‎ ‎به‎ ‎کمک‎ ‎آن‎ ‎با‎ ‎نیروی کمی‎ ‎از‎ ‎جانب‎ ‎انسان‎ ‎یا‎ ‎چهارپا‎ ‎،‎ ‎قدرت‎ ‎لازم‎ ‎برای‎ ‎استخراج‎ ‎آب‎ ‎حاصل‎ ‎شود‎. ‎اگرچه‎ ‎این‎ ‎استفاده‎ ‎هیچ‎ ‎گاه‎ ‎به صورت‎ ‎محاسبه‎ ‎شده‎ ‎صورت‎ ‎نگرفته‎ ‎است‎ ‎و‎ ‎انسان‎ ‎در‎ ‎آن‎ ‎دوران‎ ‎به‎ ‎تجربه‎ ‎آموخته‎ ‎بود‎ ‎که‎ ‎از‎ ‎مقید‎ ‎کردن حرکت‎ ‎دو‎ ‎چرخ‎ ‎به‎ ‎یکدیگر‎ ‎،‎ ‎می‎ ‎توان‎ ‎با‎ ‎وارد‎ ‎آوردن‎ ‎نیروی‎ ‎اندکی‎ ‎به‎ ‎چرخ‎ ‎بزرگتر‎ ‎،‎ ‎چرخ‎ ‎کوچکتر‎ ‎را‎ ‎با‎ ‎سرعت زیادی‎ ‎به‎ ‎حرکت‎ ‎در‎ ‎آورد؛‎ ‎این‎ ‎اصل‎ ‎ساده‎ ‎بنای‎ ‎استفاده‎ ‎از‎ ‎سیستمهای‎ ‎چرخدنده‎ ‎ای‎ ‎در‎ ‎طول‎ ‎تاریخ‎ ‎بوده‎ ‎است‎.‎
۳ ‏‎ ‎محتویات‎ ‎سمینار‎
این‎ ‎تحقیق‎ ‎در‎ ‎راستای‎ ‎بررسی‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎به‎ ‎کار‎ ‎رفته‎ ‎در‎ ‎خودروهای‎ ‎روز‎ ‎دنیا‎ ‎و‎ ‎تحقیق‎ ‎در مکانیزم‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎آنها‎ ‎با‎ ‎تکیه‎ ‎بر‎ ‎گیربکس های‎ ‎اتوماتیک‎ ‎انجام‎ ‎گردیده‎ ‎است‎. ‎پس‎ ‎از‎ ‎پرداختن‎ ‎به‎ ‎مقدمه‎ ‎ای کوتاه‎ ‎،‎ ‎در‎ ‎فصلهای‎ ‎آتی‎ ‎به‎ ‎موضوعات‎ ‎مختلفی‎ ‎در‎ ‎مورد‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎پرداخته‎ ‎می‎ ‎شود‎.‎
در‎ ‎ابتدا‎ ‎اهمیت‎ ‎و‎ ‎وظایف‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎به‎ ‎تفصیل‎ ‎مورد‎ ‎توجه‎ ‎قرار‎ ‎گرفته‎ ‎و‎ ‎نحوه‎ ‎انطباق‎ ‎آن‎ ‎با‎ ‎موتور‎ ‎و سایر‎ ‎اجزا‎ ‎خودرو‎ ‎بررسی‎ ‎می‎ ‎گردد‎. ‎در‎ ‎ادامه‎ ‎انواع‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎که‎ ‎امروزه‎ ‎دارای‎ ‎کاربرد‎ ‎قابل توجهی‎ ‎هستند‎ ‎عنوان‎ ‎شده‎ ‎و‎ ‎مکانیزم های‎ ‎عملکردی‎ ‎آنها‎ ‎بیان‎ ‎خواهد‎ ‎شد‎.‎
مکانیزم‎ ‎های‎ ‎تغییر‎ ‎نسبت‎ ‎دنده ( یا‎ ‎تعویض‎ ‎دنده ) در‎ ‎انواع‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎از‎ ‎دیگر‎ ‎مباحثی‎ ‎است‎ ‎که به‎ ‎کمک‎ ‎منابع‎ ‎فراوان‎ , ‎پوشش‎ ‎داده‎ ‎شده‎ ‎و‎ ‎از‎ ‎نظر‎ ‎تئوری‎ ‎و‎ ‎تکنولوژیکی‎ ‎بررسی‎ ‎خواهند‎ ‎شد‎. ‎این‎ ‎مکانیزم ها‎ ‎، نه‎ ‎تنها‎ ‎شامل‎ ‎گیربکس های‎ ‎اتوماتیک‎ ‎معمولی‎ ‎،‎ ‎بلکه‎ ‎متشکل‎ ‎از‎ ‎سیستم های‎ ‎دستی‎ ‎،‎ ‎دستی‎ ‎اتوماتیک‎ ‎شده‎ ‎و ‏CVT‏ می‎ ‎باشند.‏
همچنین‎ ‎به‎ ‎تاثیر‎ ‎گذاری‎ ‎سیستم‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎بر‎ ‎فاکتورهای‎ ‎عملکردی‎ ‎خودرو‎ ‎پرداخته‎ ‎می‎ ‎شود‎ ‎و‎ ‎تاثیر‎ ‎انواع سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎و‎ ‎تعویض‎ ‎نسبت‎ ‎دنده‎ ‎در‎ ‎آنها‎ ‎مورد‎ ‎توجه‎ ‎خواهد‎ ‎بود‎. ‎در‎ ‎همین‎ ‎راستا‎ ‎مقدمه‎ ‎ای‎ ‎بر کنترل‎ ‎تعویض‎ ‎دنده‎ ‎اتوماتیک‎ ‎و‎ ‎دستی‎ ‎اتوماتیک‎ ‎شده‎ ‎به‎ ‎کمک‎ ‎اصول‎ ‎کلی‎ ‎حاکم‎ ‎بر‎ ‎آن‎ ‎و‎ ‎بررسی‎ ‎نتایج تحقیقات‎ ‎منتشر‎ ‎شده‎ ‎ذکر‎ ‎خواهد‎ ‎شد‎.‎
فصل‎ ‎انتهایی‎ ‎تحقیق‎ ‎به‎ ‎بررسی‎ ‎زمینه‎ ‎های‎ ‎تحقیقاتی‎ ‎سیستم های‎ ‎انتقال‎ ‎قدرت‎ ‎و‎ ‎جمع‎ ‎بندی‎ ‎نهایی‎ ‎اختصاص دارد‎.‎

   منابع و مراجع
‎۱٫‎    www.usgear.com/‎
‎۲٫‎    http://www.howstuffworks.com/‎
‎۳٫‎    www.spdusa.com/shifting
‎۴٫‎    www.startribune.com/cars
‎۵٫‎    http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_transmission
‎۶٫‎    www.detroitdiesel.com/transmissions
‎۷٫‎    www.sheldonbrown.com/gears
‎۸٫‎    Lechner G., Naunheimer H., Automotive Engineering, ‎Fundamentals, Selection, Design and Application, Springer ‎publication, 2000‎
‎۹٫‎    J.C. Wheals, C.Crewe, Automated Manual Transmissions – A ‎European Survey and Proposed Quality Shift Metrics, SAE ‎World Congress, Detroit, Michigan, 2002‎
‎۱۰٫‎    Brejcha M., Tuuri R.; Automatic Transmissions & ‎Transaxles, 4th Edition; Delmar Publishers, 1997‎
‎۱۱٫‎    Hiroshi Y. Automatic transmission shift schedule control using ‎fuzzy Logic. SAE
‎۱۲٫‎    Nelles O.; InteligenTip: A Learning Driving Strategy for ‎Automated Transmissions; SAE World Congress, Detroit, ‎Michigan, 2003‎

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.



ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange