no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه بررسي سيستم انتقال قدرت در خودروهاي برقي و مقايسه آن با سيستم انتقال قدرت در خودروهاي احتراق داخلي،مهندسی برق | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی،مهندسی برق
doc
مارس 3, 2016
۷,۰۰۰ تومان
2 فروش
۷,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی،مهندسی برق


عنوان پروژه: پایان نامه بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی،مهندسی برق

رشته: مهندسی برق،پروژه تحقیقاتی دوره کارشناسی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۱۴۴

فهرست مطالب

 

بخش اول : نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی
مقدمه
فصل اول: خصوصیات خودرو برقی
۱-۱ تعریف خودرو برقی
۱-۲ تاریخچه تولید خودرو برقی
۱-۳ انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آن
۱-۳-۱ موتورهای الکتریکی جریان مستقیم
۱-۳-۲ موتورهای الکتریکی جریان متناوب
۱-۴ باتری های قابل استفاده در خودروی برقی
۱-۵ سیستم های تولید و انتقال نیروبرای خودرو های الکتریکی تولید انبوه
۱-۵-۱ خودرو برقی با موتورجریان مستقیم dc
۱-۵-۲ خودروی برقی با موتورجریان متناوب ac
۱-۵-۳ خودروهای دو منظوره
۱-۶ مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری

فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز
۲-۱ تأثیر وزن در خودروی برقی
۲-۱-۱ تأثیر وزن بر شتاب
۲-۱-۲ تأثیر وزن در شیب ها
۲-۱-۳ تأثیر وزن بر سرعت
۲-۱-۴ تأثیر وزن بر مسافت طی شده
۲-۱-۵ توزیع وزن
۲-۲ نیروی مقاومت هوا
۲-۳رانندگی در جاده
۲-۳-۱ توجه به تایر های خودرو
۲-۳-۲ محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو
۲-۴ تجهیزات انتقال قدرت
۲-۴-۱ سیستم های انتقال قدرت
۲-۴-۲ تفاوت مشخصات موتور الکتریکی وموتور احتراقی
۲-۴-۳ بررسی دنده ها
۲-۴-۴ جعبه دنده اتوماتیک و دستی
۲-۴-۵ سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روان کاری
۲-۵ مشخصات خودروهای برقی
۲-۵-۱ توان و گشتاور
۲-۵-۲ محاسبه گشتاور لازم خودرو
۲-۵-۳ محاسبه گشتاور خروجی موتور
۲-۵-۴ مقایسه منحنی های گشتاور لازم وگشتاورخروجی موتور
فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی
۳-۱مشخصات کلی خودروی درون شهری پیکان برقی
۳-۱-۱ شتابگیری مناسب
۳-۱-۲ سرعت میانگین پیشینه
۳-۱-۳ تأثیر شیب
۳-۱-۴ برد
۳-۲ محاسبه توان مورد نیاز خودرو
۳-۲-۱ محاسبه نیروی شتابگیری
۳-۲-۲ نیروی حرکت در شیب
۳-۲-۳ نیروی مقاومت غلتشی
۳-۲-۴ نیروی مقاومت هوا
۳-۲-۵ نیروی مقاومت وزش باد
۳-۲-۶ رسم منحنی گشتاور و توان
۳-۳ طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت

۳-۳-۱ فلایول
۳-۳-۲ بوش نگهدارنده فلایول
۳-۳-۳ محاسبه فلنج پوسته
۳-۳-۴ طراحی شاسی زیر موتور
بخش دوم: نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی
مقدمه
فصل اول : سلولهای خورشیدی
۱-۱ توضیحات کلی
۲-۱ بازدهی سلول
۳-۱ انواع سلولهای سیلیکونی
۴-۱ فناوریهای تولید
۱-۴-۱ Screen printed
۵-۱ مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی
۱-۵-۱ نحوه کارکردن سلولهای خورشیدی(فتوولتاییکpv)
۲-۵-۱ سیلیکون در سلولهای خورشیدی
۳-۵-۱هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند
فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی
۱-۲ مقدمه
۲-۲ بارهای وارده به شاسی
۱-۲-۲ بارهای استاتیکی ۸۳
۲-۲-۲ بارهای دینامیکی(مربوط به سیستم تعلیق)
۳-۲-۲ نیاز مندیها
۴-۲-۲ انواع شاسیها
۵-۲-۲ فرم فضایی
۶-۲-۲ مواد به کار رفته در شاسیها
۷-۲-۲ مونوکوکهای کامپوزیتی
۸-۲-۲ جای راننده
فصل سوم: ناحیه خورشیدی
۱-۳ مقدمه
۲-۳ بررسی عوامل گوناگون
۱-۲-۳ خنک نگهداشتن ناحیه
۲-۲-۳ چیدن سلولها
۳-۲-۳ اتصال داخلی سلولها
۴-۲-۳ پوششها
۳-۳ حفاظ سلولها
۱-۳-۳ فناوریها
۴-۳ تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR
۵-۳ طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی و زیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر
۱-۵-۳ وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی
۲-۵-۳ نکات استنتاجی
۶-۳ نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی
۱-۶-۳ مشخصات ناحیه
فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی
۱-۴ مقدمه
۲-۴ طراحی پیکره اصلی
۱-۲-۴ قوانین مسابقه
۳-۴ نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه
۴-۴ نحوه طراحی برای دراگ پایین
۵-۴ نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب
۶-۴ نیازهای اضافی توان خورشیدی
۷-۴ نحوه طراحی ناحیه خورشیدی
۸-۴ ساختن شکل اصلی به صورت تجربی
۹-۴ تحلیل طراحی
۱۰-۴ خواندن نقشه ها برای CFD
۱۱-۴ نتایج CFD
۱۲-۴ طراحی دوباره براساس CFD
۱۳-۴ نتایج CFD از تحلیل دوم
۱۴-۴ نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه
فصل پنجم : سیستم های مکانیکی
۱-۵ مقدمه
۲-۵ سیستم رانش
۱-۲-۵ بررسی عملکرد سیستم رانش
۲-۲-۵ انواع مکانیزمها
۳-۲-۵ انواع سیستمهای انتقال قدرت
۳-۵ سیستم تعلیق
۱-۳-۵ معایب
۲-۳-۵ مزایا
۳-۳-۵ رفتارهای دلخواه از تعلیق
۴-۳-۵ اجزا
۵-۳-۵ انواع سیستم تعلیق
۴-۵ ترمزها
۱-۴-۵ انواع ترمزها
۲-۴-۵ مشکلات
۳-۴-۵ توضیح
۵-۵ چرخ ها و تایرها
۱-۵-۵ انواع چرخها
۲-۵-۵ تایرها
۳-۵-۵ تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها
فصل ششم : موتور
۱-۶ انواع موتور
۱-۱-۶ القاییAC
۲-۱-۶ مقاومت متغیر
۳-۱-۶ DC جارو بک شده
۴-۱-۶ DC بدون جاروبک
۵-۱-۶ موتورهای چرخ
غزال ایرانی
چکیده غیر فارسی
منابع

چکیده :
این پروژه بر اساس تحقیق و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است واین پروژه به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد .
سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال ۱۹۰۰ میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت . ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال ۱۹۹۰ میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت .
در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظور از مجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیروی کششی و گشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرک است .

Abstract
This project is prepared on the basis of research and design of on the main industry program during the past years about the electric cars. This project studies the power transmission system in electric cars and compares it with the power system used in combustion cars.
Manufacturing of electric cars goes back to 1900. In those years due to the problems concerned with electric cars in one hand and new oil exploration and large production on the hand caused more interest and development of combustion engines, lead to less interest in manufacturing of electric cars. But with the advent of world wars and contests over oil caused an increase in oil prices, consequently the electric cars caught more attention.
In electric cars, the power supply system consists an electromotor, controller, butteries and their charge. The electric drive of the electric car converts the direct current of the battery into mechanical energy, the complete electric drive includes all the parts involved in converting the direct, eurrent of the batteries into mechanical and rotation power which cause rotation of the wheels. One of the most important features of electric cars is their moving power such as speed, loading and flexibility along with expensive batteries and long charging time.

فهرست مراجع و منابع
۱٫Rajasekare . k, History of Electric Vehicles in General Motors,IEEE Transactions on industry applications, Vol 30,No.4,August 1994
۲٫ Brant.B,Build your own Electric Vehicle,TAB Books,UASA,1994
۳٫ Rowland ,E.A, Schwarze K.W, System Design of the Electric Test Vehicle one (ETV-1),international congress & Exposition ,Detroit ,MI February 1980
۴- طرح و بررسی ساخت خودروی برقی ، شرکت ایران خودرو
۵- طراحی خودروی پیکان برقی ، دانشگاه علم و صنعت ایران
۶٫ http://www.physics.ubc.ca/~solarcar/index.html
۷٫http://scg.levels.unisa.edu.au/solar_commuter/index.html
۸٫http://www.formulasun.org/education
۹٫http://tcfreenet.org/org/mres/carmanual
۱۰٫http://www.personal.umich.edu/~eliask/writing/Scarecrow.
۱۱٫http://www.umr.edu/~dougc/solar/sun.html
۱۲٫http://sclence.howstuffworks.com/solar-cell1.htm
۱۳٫http://www.umich.edu/~bhl/elecrec/s/solarcar/Howltworks
۱۴٫university of new Brunswick solar car project
۱۵٫crystalline Sillicon Solar Cells-Martin A.Green Wales
outhunlversity of New



موضوعات :
مهندسی برق
ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange