سایت در حال بارگذاری است ...

ترجمه پروتکل های مسیر یابی برای شبکه های بیسیم سیار ادهاک

عنوان اصلی مقاله:Routing Protocols for Ad Hoc Mobile Wireless Networks

|تعداد صفحات انگلیسی:16|تعداد صفحات ترجمه فارسی:14|فـرمت ترجمه : word

چکیده
در اين مقاله نحوه مسير يابي در شبكه هاي بي سيم و پروتكل هاي مورد استفاده در اين شبكه ها مورد بررسي قرار مي گيرند. پروتكل ها در شبكه هاي بي سيم به 2 دسته تقسيم مي شوند:
* پروتكلهاي مسیریابی جدول راندنی
* پروتكلهاي مسیریابی طبق درخواست
در پروتكلهای مسیریابی جدول راندنی، هر گره، اطلاعات مسیریابی به روز همه گره های موجود در شبکه را، در یک جدول نگهداري میکند. در حالیکه در پروتكل طبق درخواست، یک گره، مسیر به مقصد را وقتی که مایل به فرستادن اطلاعات به آن باشد پیدا می کند.

مقدمه
پیشرفت ها و دست آورد های اخیر بشری نوع جدیدی از سیستم های بی سیم یعنی شبکه هایMobile Ad hoc را معرفی کردند. شبکه های Mobile Ad hoc که آنها را گاهی شبکه های short live نیز می نامند، میتوانند در غیاب ساختار ثابت و متمرکز عمل کنند. بدین ترتیب در مکانهایی که امکان راه اندازی سریع یک شبکه ثابت وجود نداردکمک بزرگی محسوب می شوند. شایان ذکر است که واژه Ad hoc لاتین بوده و به معنی موقت یا تک منظوره می باشد. شبکه Mobile Ad hoc سیستم خودکاری، متشکل از گره های متحرکی است که توسط لینک های بی سیم به یکدیگر متصل شده اند. هر گره هم به عنوان سیستم کاربر و هم به عنوان مسیریاب برای بقیه گره های موجود در شبکه به کار می رود. در چنین شبکه ای هر کاربر می تواند در حالی که با گره یا گره های دیگری در حال ارتباط است مکان خود را تغییر دهد. مسیر بین هر جفت از کاربرین ممکن است دارای لینک های چند گانه باشد. پروتكل معروف IEEE 802.11در مواقعی که دسترسی به شبکه ثابت وجود ندارد قادر به تامین امکانات شبکه های Ad hoc می باشد. شبکه های Mobile Ad hoc یا به صورت مجزا و یا در ارتباط با بقیه شبکه ها همچون اینترنت عمل می کنند. این شبکه ها توانسته اند رویای اتصال به شبکه در هر مکان و هر زمانی را به واقعیت تبدیل کنند.

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...