no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

سیستم کنترل والوهای ورودی بخار و حفاظت های توربین نیروگاه سهند، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه سیستم کنترل والوهای ورودی بخار و حفاظت های توربین نیروگاه سهند، مهندسی مکانیک
doc
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴
۲۰,۰۰۰ تومان
2 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه سیستم کنترل والوهای ورودی بخار و حفاظت های توربین نیروگاه سهند، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان:  پایان نامه سیستم کنترل والوهای ورودی بخار و حفاظت های توربین نیروگاه سهند، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۰۳

 

چکیده:
این پایان نامه که مشتمل بر شش فصل می باشد پیرامون مسئله سیستم کنترل والو های ورودی بخار و حفاظت های توربین نیروگاه و با اشاره به نمونه موردی نیروگاه سهند به بحث می پردازد. در فصل اول به تئوری مربوط به کنترل گاورنری نیروگاه که در واقع هر واحد نیروگاهی برای کنترل سرعت و قدرت توربین به یک دستگاه گاورنر برای تنظیم جریان آب ورودی به توربین، مجهز می‌گردد و در فصل دوم و سوم سیستم دیجیتال الکترو هیدرولیک نیروگاه سهند را مورد بررسی قرار می دهد که در واقع وظیفه اصلی سیستم کنترل دیجیتال الکترو هیدرولیک کنترل سرعت توربین وکنترل بار توربین می باشد. در فصل چهارم بر روی سیستم حفاظت توربین نیروگاه سهند تمرکز دارد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع از سیستم حفاظت توربین نیروگاه جهت حفاظت و خارج شدن توربین و بستن شیرهای توربین استفاده می شود .درمراحل بعدی حنبه های کلی اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. فصل پنجم پیرامون سیستم کنترل نیروگاه تبریز به بحث می پردازد و در انتها و در فصل ششم به عنوان جمع‌بندی نهایی محاسن و معایب سیستم کنترل نیروگاه سهند بررسی می شود.
کلمات کلیدی: والو – توربین – نیروگاه – گاورنری – الکتروهیدرولیک

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: تئوری مربوط به کنترل گاورنری نیروگاه
۱-۱- معرفی
۱-۲- گاورنر مکانیکی- هیدرولیکی
۱-۳- گاورنر الکتروهیدرولیک
فصل دوم: سیستم دیجیتال الکترو هیدرولیک
۲-۱- سیستم دیجیتال الکتروهیدرولیک (DEH)
۲-۲- توصیف سیستم کنترل دیجیتال الکتروهیدرولیک
۲-۲-۱- راه اندازی ساده شده
۲-۳- DPU
۲-۳-۱- سخت افزار DPU
۲-۳-۱-۱- بزرگراه داده
۲-۳-۱-۲- حافظه تسهیم شده
۲-۳-۱-۳- پردازشگر تابعی
۲-۳-۱-۴- ارتباطی فرایند ورودی و خروجی( I/O)
۲-۳-۲- مرور عملکرد DPU
۲-۳-۳- نرم افزار DPU
۲-۴- کنترل دستی
۲-۴-۱- توابع کنترل دستی
فصل سوم: سیستم الکتروهیدرولیک نیروگاه سهند
۳-۱- شرح عملکرد سیستم تأمین سیال الکترو هیدرولیک
۳-۲- محرک شیرها
۳-۲-۱- محرک تراتل والو
۳-۲-۱-۱- عملکرد
۳-۲-۲- شیر ایزوله
۳-۲-۳- شیر های یک طرفه
۳-۲-۴-صافی ها
۳-۲-۵- سرو والو
۳-۲-۶- دامپ والو (ریلیف والو رهبر )
۳-۲-۷- مبدل تفاضلی خطی متغیر( ( LVDT
۳-۲-۷-۱- تعمیرات
۳-۲-۷-۲-تنظیمات
۳-۲-۷-۳- صفر کردن LVDT
۳-۲-۷-۴- تنظیمات باز شدن شیر
۳-۲-۷-۵- بررسی مشکلات محرک
۳-۲-۸- محرک شیر گاورنر
۳-۲-۹- محرک شیر ری هیت استاپ
۳-۲-۹-۱- عملکرد
۳-۲-۱۰- شیر جدا کننده
۳-۲-۱۱- شیرهای یکطرفه
۳-۲-۱۲- دامپ والو ( رلیف والو رهبر )
۳-۲-۱۳- سلونوئید والو عمل کننده
۳-۲-۱۳-۱- تعمیرات
۳-۲-۱۳-۲- تنظیمات
۳-۲-۱۴- سرو اکچویتر شیر اینتر سپتر
۳-۲-۱۴-۱- عملکرد
۳-۲-۱۵- دامپ والو
۳-۲-۱۶- جعبه متنوع
۳-۲-۱۷- شیر قطع یا وصل
۳-۲-۱۸- LVDT
۳-۲-۱۹- سلونوئید تست
۳-۲-۲۰- عملکرد کلی و آرایش
۳-۳- سیستم تأمین روغن EH
۳-۳-۱- روغن
۳-۳-۲- تجهیزات سیستم تغذیه
۳-۳-۳- عملکرد سیستم
۳-۳-۴- نگهداری
۳-۳-۵- بررسی مشکلات سیستم
۳-۴- کنترل و افزایش فشار اکومولاتور
۳-۴-۱- اکومولاتور فشار قوی
۳-۴-۲- آکومولاتور های فشار ضعیف
۳-۵- ساختار پمپ
۳-۶- صافی های فشار قوی
۳-۷- نگهداری روغن
فصل چهارم: سیستم حفاظت توربین نیروگاه سهند
۴-۱- سیستم خارج شدن توربین (ETS )
۴-۲- بلوک کنترلی ETS
۴-۳- بلوک تست سیستم ETS
۴-۳-۱- خارج شدن توربین توسط دمای یاتاقانهای محوری
۴-۳-۲- خارج شدن توربین از سرعت بیش از حد الکتریکی
۴-۳-۳- لاجیک داخلی رله های تریپ ETS
۴-۳-۴- لاجیک کنترلی رله های خارج شدن توربین
۴-۳-۵- خارج شدن مکانیکی سرعت بیش از حد توربین
۴-۳-۶- تست خارج شدن توربین با سرعت بیش از حد
۴-۴- نحوه LATCH کردن مکانیکی توربین
۴-۵- پانل تست ETS
۴-۶- شصتی ها
۴-۷- کلید فعال و یا غیر فعال سازی سرعت بیش از حد الکتریکی
۴-۸- تست کردن
فصل پنجم: سیستم کنترل نیروگاه تبریز
۵-۱- معرفی
۵-۲- سیستم کنترل راه اندازی اتوماتیک توربین
۵-۳- مراحل راه اندازی ۳۳۱mo8117
۵-۴- توانایی ها و امکانات هایتاس
۵-۴-۱- سیستم کنترل تنش حرارتی توربین
۵-۴-۲- سیستم سخت افزار کامل وبهم پیوسته
۵-۴-۳- رابط بین انسان و ماشین
۵-۴-۴- خود بررسی کننده
۵-۵- محاسبه تنش روتور
۵-۶- تنظیم بار توربین (alr)
۵-۷- تنظیم سرعت توربین(ASR)
۵-۸- کنترل سنکرونایزینگ ( (ASS
فصل ششم: بررسی معایب و محاسن سیستم کنترل نیروگاه سهند
۶-۱- مزایا
۶-۲- معایب DEH
نتیجه گیری
منابع

 

فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱: نمایی ازگاورنر مکانیکی
شکل ۱-۲: نمایی از گاورنر مکانیکی-هیدرولیکی
شکل ۲-۱: کنترل توربین WDPF DEH MOD III
شکل ۲-۲: روشن شدن جریان دیتا و سیگنال از میان سخت افزار DPU
شکل ۲-۳: پانل دستی استاندارد
شکل ۳-۱: سیستم تأمین سیال الکترو هیدرولیک
شکل ۳-۲: سیستم خارج شدن اضطراری(ETS)
شکل ۳-۳: محرک های شیرها
شکل ۳-۴: دیاگرام شما تیک سرو محرک
شکل ۳-۵: ساختمان دیاگرام شما تیک سرو محرک
شکل ۳-۶: شیر و ساختار محرک شیر گاورنر
شکل ۳-۷: دیاگرام شما تیک محرک شیر ری هیت استاپ
شکل ۳-۸: دیاگرام وشما تیک دامپ والو
شکل ۳-۹: دیاگرام هیدرولیکی و نمایش آرایش تابعی سرو اکچویتر در سیستم کنترل روغن
شکل ۳-۱۰: نمایی از جعبه متنوع
شکل ۳-۱۱: سیستم تأمین روغن EH
شکل ۳-۱۲: مخزن روغن سیستم تغذیه
شکل ۳-۱۳: دو پمپ روغن سیستم تغذیه
شکل ۳-۱۴: دو صافی ورودی سیستم تغذیه
شکل ۳-۱۵: دو آلارم سطح روغن که مکانیزم سویچ ها را در پاسخ به تعمیرات سطح روغن فعال می کند
شکل ۳-۱۶: دو سویچ فشار تفاضلی
شکل ۳-۱۷: اکومولاتور هیدروپنوماتیک
شکل ۳-۱۸: اکومولاتور های هیدرو پنواتیک فشار قوی
شکل ۳-۱۹: نمایی از اکومولاتور های فشار قوی
شکل ۳-۲۰: اکومولاتور فشار قوی
شکل ۳-۲۱: آکومولاتور های فشار ضعیف
شکل ۳-۲۲: صافی های فشارقوی
شکل ۴-۱: نمایی از ETS
شکل ۴-۲: شما تیک بلوک کنترلی ETS
شکل ۴-۳: سلونوئید شیرهای AST برق شده
شکل ۴-۴: عملکرد شیرهای AST برق شده
شکل ۴-۵: نمایی از بلوک تست سیستم ETS
شکل ۴-۶: اهرم تست تست خارج شدن توربین با سرعت بیش از حد
شکل ۴-۷: عملکرد تست گوی مکانیکی
شکل ۴-۸: تنظیمات LATCH کردن مکانیکی توربین
شکل ۴-۹: نمایی از پانل تست ETS
شکل ۵-۱: منحنی راه اندازی ۳۳۱mo8117
شکل ۶-۱: قابلیت در زمان black ovt شدن

مقدمه

تنوع سیستم توربین و سیستم کنترلی گاورنینگ نیروگاههای حرارتی بیش از گازی و آبی است. این نیروگاهها بعنوان تولیدکنندگان پایه در برق مطرح هستند و در دینامیک بلند مدت شبکه تاثیر گذار هستند. در واحدهای بخاری بدلیل تاخیر ذاتی موجود در بویلر امکان پاسخ دهی سریع ندارند. کنترل دقیق فرایندهای نیروگاه برای بهبود راندمان و افزایش طول عمر تجهیزات، مستلزم طراحی سیستم کنترل مناسب و همچنین تنظیم مناسب آن بر اساس معیارهای کارائی می باشد. پس از مراحل طراحی حلقه کنترل دو نوع تنظیم حلقه، بشرح زیر است.
۱- تنظیم حلقه های کنترل بر اساس محاسبات
۲- تنظیم دقیق که در مرحله راه اندازی انجام می گیرد.
همچنین در نیروگاههای تولید انرژی مساله حفاظت و آماده بکار نگهداشتن دستگاهها از اهمیت خاصی برخوردار است، این مساله علاوه بر صرفه جویی در سرمایه، سهم مهمی در تولید برق مطمئن را نیز دارا می‌باشد و در صورتی که دستگاهی فاقد مدارات و سیستم حفاظتی بوده و یا بهر دلیلی سیستم حفاظتی آن از کار افتاده باشد به احتمال زیاد در هنگام بهره برداری در مواقع بروز اشکال آنچنان دچار آسیب دیدگی می‌گردد که در مدار آوردن دوباره دستگاه امکان پذیر نبود، و این امر هزینه سنگینی را از نقطه نظر خرید و تعمیرات و توقف طولانی مدت تولید الکتریسیته بهمراه خواهد داشت. و چون ژنراتورها یکی از تجهیزات اساسی نیروگاهها می باشند، ایجاد اشکال در آنها قطع کلی واحدها از شبکه و عدم تولید را بمدت طولانی تحمیل سیستم خواهد نمود. امیدواریم که خواندن این پایان نامه راهنمایی درجهت رسیدن به آگاهی جهت نیل به اهداف مربوطه باشد.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code