no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

اصول كار سنسورها و عملگرهاي به كار رفته در موتورهاي پرايد، پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه اصول کار سنسورها و عملگرهای به کار رفته در موتورهای پراید، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 22, 2015
۲۵,۰۰۰ تومان
1 فروش
۲۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه اصول کار سنسورها و عملگرهای به کار رفته در موتورهای پراید، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه اصول کار سنسورها و عملگرهای به کار رفته در موتورهای پراید، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۰

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

چکیده                        

همانطور که  مطلع هستید پروژه بنده  در مورد اصول  کار سنسورها و عملگرهای بکار رفته در موتور پراید است.

سنسور و عملگر در خودروهای مجهز به موتور انژکتوری کاربرد دارند که در این خودروها مصرف سوخت وآلودگی هوا کاهش یافته و موتور نیز از راندمان و شتاب بالاتری برخوردار می گردد.

همچنین در موتورهای انژکتوری قطعاتی نظیر دلکو.کاربراتورو… حذف شده و به جای آن از قطعاتی نظیر ECU.انژکتور.کوئل دوبل.ریل سوخت و… استفاده می شود که علاوه بر دارا بودن عمر مفید بالا دارای قدرت بیشتر و همچنین سهولت تعویض و عیب یابی می باشند.

من در فصل اول این پروژه انواع سنسورها و عملکرد آنها و جنس و نحوه کارکردشان را نوشته ام و در فصل دوم به معرفی موتور پله ای و مشخصاتش و مزایا و معایبش پرداخته ام و در فصل سوم که بحث اصلی پروژه من است سنسورها و عملگرهای موتور پراید را با شکل ومحل نصبشان ونحوه کارکردشان معرفی کرده ام.

فهرست مطالب

عنوان

چکیده

مقدمه.

فصل اول: معرفی انواع سنسور و عملکرد آن

۱-۱- سنسور موقعیت دریچه گاز

۱-۲- سنسورهای MAP/MAF (فشار مطلق منیفولد/جرم جریان هوا)

۱-۲-۱- روش های اندازه گیری جریان هوا

۱-۲-۲- سیستم های MAP SPEED DENSITY..

۱-۲-۳- ساختمان سنسورMAP.

۱-۳- سنسور اکسیژن..

۱-۳-۱- خصوصیات ساختمانی سنسور اکسیژن..

۱-۳-۲- عملکرد سنسور اکسیژن (دارای گرمکن و فاقد گرمکن )

۱-۳-۳-عملکرد CLOOSE LOOP  سنسور اکسیژن..

۱-۴- سنسور ضربه.

۱-۴-۱-عملکرد.

۱-۵- سنسور های دما

۱-۵-۱-عملکرد سنسور دمای مایع خنک کننده ‌أ

۱-۵-۲-انواع سنسورهای دما

۱-۵-۳-سنسور دمای هوای ورودی / دمای هوای منیفولد.

۱-۵-۴-سنسورهای دمای هوا

۱-۶- سنسور موقعیت میل لنگ…

۱-۶-۱- ساختار

۱-۶-۲- عملکرد سنسور موقعیت میل لنگ نوع القایی..

۱-۷- سنسور اثر هال..

۱-۸- سنسور موقعیت میل بادامک..

۱-۸-۱- ساختار

۱-۸-۲- موقعیت مکانی..

۱-۹- سنسور موقعیت میل بادامک کمپانی جنرال موتورز

۱-۹-۱- سنسور موقعیت میل بادامک کادیلاک…

۱-۹-۲- سنسور موقعیت میل بادامک کرایسلر.

۱-۱۰- سنسور سرعت خودرو

فصل دوم: موتور

۲-۱- موتور پله ای..

۲-۱-۱- مشخصات یک موتور پله ای:

۲-۱-۲- مزایای موتور پله ای:

۲-۱-۳- معایب موتور پله ای:

۲-۲- انژکتور

فصل سوم: معرفی سنسورهای  موتور پراید

۳-۱- ECU..

۳-۲- سنسورفشار منیفولد و دمای هوای ورودی..

۳-۳- سنسور دور موتور و موقعیت میل لنگ…

۳-۴- سنسور موقعیت میل بادامک…

۳-۵- سنسور دمای مایع خنک کننده

۳-۶- سنسور اکسیژن..

۳-۷- سنسور ضـربه.

۳-۸- سنسور موقعیت دریچه گاز

۳-۹- سنسور سرعت خودرو

۳-۱۰- سوییچ اینرسی..

۳-۱۱- موتور پله ای.

نتیجه گیری..

منابع.

 

 

فهرست اشکال

عنوان

شکل ۱-۱ نحوه پاشش در بدنه دریچه گاز TBI در خودروی جنرال موتورز استفاده شده در یک موتور V6   ۳٫۸L..

شکل ۱-۲ پتاسیومتر شامل یک مقاومت با یک اتصال متحرک داخلی..

شکل ۱-۳ سنسور موقعیت دریچه گاز شرکت فورد.

شکل ۱-۴- سنسورهای MAP/MAF.

شکل ۱-۵ سیستم MAP SPEED DENSITY..

شکل ۱-۶ مفاهیم پایه کارکرد سنسورMAP.

شکل ۱-۷یک مثال از سنسورMAP strain-gauge.

شکل ۱-۸ نمونه ای از سنسور شرکت فورد.

شکل ۱-۹ مفاهیم اساسی سنسور اکسیژن

شکل ۱-۱۰  نمونه سنسور اکسیژن دارای گرمکن..

شکل ۱-۱۱ شمای کلی سیستم CLOSE LOOP یک موتور V..

شکل ۱-۱۲ واکنش های سنسور اکسیژن در شرایط مختلف…

شکل ۱-۱۳ ولتاژ انالوگ یک سنسور اکسیژن ، رابطه تغییر مقدار HC ، CO و وکارآیی کاتالیست کانورتر را با نسبت هوا و سوخت

شکل ۱-۱۴- سنسور اکسیژن شرکت فورد.

شکل ۱-۱۵ موقعیت سنسور ضربه ، نوعی از پیزوالکتریک مورد استفاده

شکل ۱-۱۶ ولتاژ خروجی آنالوگ سنسور

شکل ۱-۱۷ نمایش سنسور ضربه و موج ولتاژ آن را هنگام کارکرد در ۷۰۰۰Hz.

شکل ۱-۱۸ نمایش  یک سنسور ضربه نوع FLAT RESPONCE و موج ولتاژش..

شکل ۱-۱۹ نحوه و ترکیب سیم کشی یک سنسور ضربه.

شکل ۱-۲۰ درمدار ترکیب پایه سنسور ضربه.

شکل ۱-۲۱ مثالی از یک CTS.

شکل ۱-۲۲ مقایسه دو سنسوردما

شکل ۱-۲۳ سنسور دمای مایع خنک کننده موتور شرکت فورد.

شکل ۱-۲۴ نصب سنسور lAT، مثالی از سنسور MAT..

شکل ۱-۲۵- نمای سنسور شرکت فورد.

شکل ۱-۲۶ نمایی از جلوی موتور که سنسور به دسته یا سوراخی پیچ می شود.

شکل ۱-۲۷ نمایی از جلوی موتور که سنسور به یک سمت بلوکه سیلندر نصب می شوند.

شکل ۱-۲۸ القایی متغیر (جنرال موتورز و فورد)

شکل ۱-۲۹  نمایش نحوه نصب نوک انتهایی سنسور و چرخ شیاردار دوار در فاصله معینی از یکدیگر.

شکل ۱-۳۰- نمایش موج ولتاژ خروجی سنسور هنگام گردش دیسک رلاکتور وقرار گرفتن شیار مقابل سنسور

شکل ۱-۳۱ تکیه سنسور اثر هال برای  فعالیت، به  یک میدان مغناطیسی..

شکل ۱-۳۲ تولید شدن ولتاژ هال ..

شکل ۱-۳۳ مثل تشریحی اثر هال در یک مرحله بالاتر.

شکل ۱-۳۴ خاموشی ترانزیستور در هنگام قطعی  میدان مغناطیسی.

شکل ۱-۳۵ سیستم اثر هال در سنسور موقعیت میل لنگ…

شکل ۱-۳۶ نمایش برابری سه سیگنال میل لنگ  در زمان و دامنه

شکل ۱-۳۷ نصب سنسور موقعیت میل بادامک ،در لبه عقبی سیلندر ،روبروی میل بادامک سوپاپ دود.

شکل ۱-۳۸  نمایش ایجاد چهار قطب نامتقارن توسط آهنربای نصب شده

شکل ۱-۳۹ موقعیت سنسور را در یک خودرو جنرال موتورز

شکل ۱-۴۰ نمایش آهنربای دایمی مولد پالسکه بر روی مجموعه خروجی گیربکس پرس شده است،

شکل ۱-۴۱ نمایش یک سنسور سیم پیچ مغناطیسی..

شکل ۱-۴۲ نمونه ای از سنسور سرعت خورو شرکت فورد.

شکل ۲-۱ نمایش مقطع عرضی ساختار موتور پله ای..

شکل ۲-۲ تغذیه جریان از یک منبع تغذیه  DCاز طریق کلید های I III,II,

شکل ۲-۳ به کارگیری سوییچ های الکترونیکی در درایو یک موتور پله ای..

شکل ۲-۴ نمایی از انژکتور

شکل ۲-۵ معرفی قسمت های مختلف انژکتور

شکل ۲-۶٫

شکل ۲-۷- نمایی از رگلاتور فشار

شکل ۳-۱نمایی از  ECU..

شکل ۳-۲ نمایی از سنسورفشار منیفولد.

شکل ۳-۳ سنسور دور موتور و موقعیت میل لنگ…

شکل ۳-۴ سنسور موقعیت میل بادامک…

شکل ۳-۵- سنسور دمای مایع خنک کننده

شکل ۳-۶ نمایی از سنسور اکسیژن..

شکل ۳-۷- نمایی از سنسور ضربه.

شکل ۳-۸ نمایی از سنسور موقعیت دریچه گاز

شکل ۳-۹ نمایی از سنسور سرعت خودرو

شکل ۳-۱۰نمایی از سوییچ اینرسی..

شکل ۳-۱۱ نمایی از موتور پله ای..

 

نتیجه گیری
نتیجه گیری که می توانیم از این پروژه داشته باشیم این است که خودروهای انژکتوری که مجهز به سنسور و عملگرهستند نسبت به خودروهای کاربراتوری که فاقد سنسور و عملگر هستند مصرف سوخت کمتری دارند و آلودگی کمتری نسبت به خودروهای کاربراتوری دارند.

خودروهای انژکتوری دارای E.CU هستند که این E.C.U در واقع مغز خودرو بوده و خودرو را از همه کاستی ها و عیوب باخبر می سازد تا راننده نسبت به رفع عیوب اقدام کند.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *