سایت در حال بارگذاری است ...

ترجمه سيستم‌هاي شناسايي و نظارت جاسوسي چندگانه براي شبكه‌هاي TCP/ IP و هماهنگ سازي آن

عنوان اصلی مقاله:A multi-agent monitoring and diagnostic system for TCP/IP base network and its coordination

|تعداد صفحات انگلیسی:17|تعداد صفحات ترجمه فارسی:36|فـرمت ترجمه : word

ELSEVIER
خلاصه
اين مقاله كاربردي از سيستم جاسوسي چندگانه AI را جهت مديريت و تشخيص intranct و intra- AS براساس شبكه‌هاي كامپيوتري TCP/IP را توضيح مي‌دهد نسخه‌اي از اين سيستم جز شبكه ضميمه مي‌شود تا بسته‌ها را به طور اتفاقي گرفته و داده‌هاي آنها را بلافاصله تجزيه و تحليل كند. براساس چنين تجزيه و تحليلي، داده‌ها نيازمند كنترل يا مديريت شبكه‌اي محلي است.
هر تغييري در شبكه‌ي محلي يا اجزاي شبكه شناسايي و اشكالات كشف مي‌شوند زماني كه مشكلي بوسيله‌ي كاربر يا سيستم، شناسايي و گزارش مي‌شود بسته به نوع آن به طور مشترك يا مستقل شناسايي انجام مي‌شود. فعاليت‌هاي جاسوسين يا عوامل براساس سطوح هماهنگ سازي و سازماندهي كارآمد تنظيم مي‌شود مثالي از شناسايي يا تشخيص اشتراكي يا جمعي روشن مي‌سازد چراكه اين نظريه‌ي جاسوسي چندگانه براي مديريت شبكه الزامي است.

مقدمه:
شبكه‌هاي كامپيوتري در زمينه‌هاي متعددي حياتي هستند. فن آوري پيشرفته‌ي شبكه نه تنها در چگونگي استفاده‌ي كامپيوتر بلكه در روشها، اشكال، شرايط تجاري آموزشي تحقيقاتي و زندگي روزمره به شدت تغيير يافته است. شبكه‌هاي كامپيوتري مي‌توانند هزينه‌ي كمتر، اصلاح و بهبودي به هنگام و كارايي در زمينه‌ها كه هر مسئله‌اي در شبكه ممكن است به از دست رفتن فرصتهاي تجاري يا از كار افتادن طرح‌هاي تحقيقاتي بيانجامد. بنابراين شبكه‌ها بايد براي كاهش يا از بين بردن افت زماني (كه به معني رفع سريع مشكلات شبكه است) ساخته شده و عمل كنند.
سيستم‌هايي بر مبناي AI مديريت و تشخيص براي ارتباطات از راه دور نواحي وسيع ATM و SDM و شبكه‌هاي راديويي وجود دارند. اما اكثر آنها بر سطح يا لايه‌ي 2 و كنترل سطح پايين تر تاكيد دارند. در عملكردهاي ثابت شبكه‌اي، سيستم مي‌تواند شبكه را از سطوح بالاتر مورد نياز كنترل و نظارت كند. تعدادي از شبكه‌هاي مبتني بر SNMP (پروتكل مديريت يا كنترل ماده‌ي شبكه) در مقياس تجاري موجود مي‌باشند. چنين سيستم‌هايي قادر به كنترل شبكه‌‌هاي TCP/IP مي‌باشند هر چند قادر به نمايش داده‌هاي شبكه به مديران شبكه هستند با وجود اين مشكلي وجود دارد كه مديران نيازمند تجزيه و تحليل حجم عظيم داده‌ها، داشتن انواع زيادي كامپيوتر و دانش شبكه و بكارگيري ساختارهايي با تجزيه و تحليل‌گرهاي شبكه‌اي است. فناوري Alجهت غلبه بر چنين مشكلاتي ضروري مي‌باشند به علاوه مديريت و تشخيص جمعي، تقسيم شده نظريه‌اي طبيعي در شبكه‌هاي تقسيم‌بندي شده‌ي جغرافيايي، محلي و كاربردي مي‌باشند. اما هنوز اكثر سيستم‌ها متمركز هستند در اين سيستم‌ها درك حوزه‌ي شبكه‌ها از سيستم شبكه محدود است. حتي اگر چنين سيستم‌هايي غير متمركز بودند مباحث كمي در چگونگي همكاري احتمالي آنها وجود داشت.
در اين مقاله كاربردي در سيستم‌هاي جاسوسي چندگانه كه نام دارد (نظارت وسيع اينترنتي و سيستم تخصصي شناسايي) جهت شناسايي و جداسازي اشكالات يا مشكلات شبكه‌هاي TCP/IP (با دسترسي چندگانه مشترك رسانه‌اي، تند FOD Ethernet و مجموعه‌هاي نمايشي) به صورت جمعي تشريح مي‌شود. نسخه‌اي از اين سيستم به هر يك از اجزاء سيستم ضميمه مي‌شود اين نسخه جاسوسي LODES نام دارد كه سيستمي تخصصي، مستقل بر مبناي AI و با توانايي هماهنگ سازي مي‌باشد. اين سيستم بسته‌ها را به طور اتفاقي گرفته و اطلاعات آنها را بلافاصله تجزيه وتحليل مي‌كند. براساس چنين تجزيه و تحليل‌هايي اطلاعات بدست آمده از شبكه محلي كنترل شده و تغييرات در اجزا شبكه شناسايي و مشكلات آن كشف مي‌شود. زماني كه مشكلي توسط كاربر يا سيستم شناسايي مي‌شود براساس نوع آن و به طور جمعي يا مستقل تشخيص داده مي‌شود. نسخه‌ي قبلي اين سيستم به طور مختصر در 12 Ref شرح داده شده است. اما طرح اساسي آن بويژه از ديدگاه يك نظريه سيستمي جاسوسي چندگانه نبود. نسخه‌ي جديد داراي سه جز بيشتر‌ي است كه آن را براي فعاليت‌هاي واقعي يا عملي كارآمدتر مي‌سازد.

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...