سایت در حال بارگذاری است ...

شبیه سازی آسانسور با ارنا arena

موضوع پروژه: شبیه سازی آسانسور با ارنا arena

داکیومنت:دارد|نسخه نرم افزار:14|فـرمت داکیومنت : word

همراه با داکیومنت صورت مسئله+نتایج شبیه سازی + فایل پیاده سازی در نرم افزار ارنا

توضیح کامل فرایند شبیه سازی با اسکرین شات از تمامی ماژولهای استفاده شده در  شبیه سازی 

Arena Simulation

شبیه سازی آسانسور با ارنا arena

صورت مسئله

یک دانشکده در یک دانشگاه را تصور کنید. در این دانشکده که تدریس مهندسی صنایع در آن صورت می گیرد 6 طبقه وجود دارد. ورودی در این دانشکده از بیرون دانشکده به داخل آن از طریق طبقه همکف صورت می گیرد. یعنی از محوطه دانشگاه قصد ورود به دانشکده شود بایستی از دری وارد شد که در ورودی همکف تعبیه شده است. و طبقات شامل یک طبقه زیر زمین، یک طبقه همکف و طبقه اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم. طبقه زیر زمین شامل سایت دکتری و پژوهشگاه است و نیاز به آرامش وجود دارد و تعداد کم دانشجویان که همان تعدادی از دانشجویان دکتری هستند به آنجا رفت و امد دارند. طبقه همکف ورودی اصلی همه دانشجویان، اساتید و کارکنان است و بیشترین تردد را در خود جای داده است و در این طبقه کتابخانه و آموزش وجود دارد لذا دانشجویان و اساتید و کارکنان بسیار تردد دارند چه از بیرون دانشکده به داخل چه از سایر طبقات به این طبقه. طبقه اول شامل سالن مطالعه و نماز خانه و سایت دانشجویان ارشد و کارشناسی است که علی الخصوص در ساعات تعطیلی کلاس ها متقاضی زیادی دارد. طبقه دوم شامل کلاس های دوره لیسانس هست که تعداد این کلاس ها در یک روز زیاد بوده دانشجویان لیسانس در بازه زمانی درس وارد کلاس ها میشوند. طبقه سوم شامل سالن امتحانات و کلاس های ارشد و دکتری است که تعداد کمتری از نوع دانشجویان در کلاس در بازه زمانی مشابه در دوره لیسانس و طبقه دوم در خود جای می دهد. طبقه چهارم شامل اتاق جلسات اساتید و اتاق برخی از اساتید و طبقه 5 شامل تمامی اتاق اساتید می باشد. 4 آسانسور در این ساختمان وجود دارد به صورت دو جفت. یک جفت در بال شرقی و یک جفت در بال غربی. ساعات کلاس ها 8تا 9:30 -10 تا 11:30- 13:30 تا 15 و 15:15 تا 17 می باشد که مدتی قبل تا زمان شروع کلاس ها و حداکثر تا مدتی پس از شروع دانشجویان و اساتید بایستی در کلاس ها حضور یابند. بدیهی است در اولین ورود استاد به دانشکده ایشان به اتاق خود رفته سپس به کلاس میرود لکن دانشجویان مستقیم به کلاس میروند و در بازه میان کلاس ها نیز برخی از دانشجویان در قسمتهای مختلف از جمله سایت و کتابخانه و نماز خانه یا بیرون از دانشکده پراکنده میشوند و اساتید نیز یا به بیرون دانشکده یا به اتاق خود مراجعت می کنند. آرامش روانی و رضایت اساتید نیز از اهداف دانشکده است. طبقات ارزش های متفاوتی دارند و جمعیت ورودی و ذکر شده حدودا 500 نفر در نظر گرفته شود.

با اوصاف بالا سیاست اولویت دهی چهار آسانسور، برنامه ایستادن آسانسور ها، پاسخ گویی آسانسور ها و اینکه هر کدام از آسان سور ها چگونه پاسخ گو باشند که زمان انتظار برای سوار شدن در اسانسور و معطل شدن در آسانسور کم شود را ضمن توضیح و فلوچارت روی ARENA  پیاده سازی نمایید.

بر اساس اطلاعات بدست آمده 40 درصد دانشجویان به طبقات 1و2 و 60 درصد به سایر طبقات رفت و آمد میکنند.

زمان سیر آسانسور بین دو طبقه توزیع یکنواخت در بازه 1 تا 3 دقیقه  است و زمان معطلی  اسانسور در هر طبقه ای که آسانسور نگه می دارد ( به منظور پیاده و سوار شدن افراد) توزیع یکنواخت در بازه 3 تا 5 دقیقه  است.

شبکه شبیه سازی با ارنا:

 

اسکرین شات از تمامی ماژولهای استفاده شده

 

نمودار هیستوگرام نتایج:

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...