سایت در حال بارگذاری است ...

گزارش كارآموزي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان

عنوان کارآموزی: گزارش كارآموزي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان 

محل کارآموزی:شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان 

رشته: دانشگاهی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 30

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

آشنايي كلي با مكان كارآموزي
آشنايي با دستگاههاي مورد استفادهدر آزمايشگاههاي متالوگرافي
1- دستگاه سنباده
2- دستگاه پوليش مكانيكي
3- دستگاه برش
4- دستگاه مانت
5- بررسي ريز ساختارهاي انعكاسي با ميكروسكوپ
6- پوليش شيميايي – محلولهاي اچ

الف ) آشنايي كلي با مكان كارآموزي
شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان
Isfahan Science & Technology Town

تاريخچه فشرده اي از روند شكل گيري شهرك
1372 تا 1376 : تعيين و تصويب اعضاي هيأت موسس شهرك توسط شوراي پژوهشهاي علمي كشور، مكان يابي، تشكيل هيأت اجرايي به رياست استاندارد و تأسيس دبيرخانه شهرك، تشكيل كميته هاي تخصصي در شهرك، آغاز طراحي مركز رشد فناوري، تهيه و تصويب اساسنامه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شروع فعاليتهاي تحقيقاتي بر روي 35 پروژه در شهرك.
1377 تا 1378 : تصويب رديف بودجه ملي براي شهرك، برگزاري اولين جشنواره شيخ بهايي، واگذاري 52 هكتار از اراضي مجاور دانشگاه صنعتي جهت احداث شهرك، انجام مطالعات اولويت يابي گرايشهاي تخصصي شهرك.
1379 : راه اندازي مركز رشد فناوري در ساختمان 22 بهمن، پذيرش و استقرار 17 واحد فناوري در مركز رشد، ايجاد شبكه تحقيقاتي همكار، عضويت شهرك در انجمن جهاني پاركهاي علمي (IASP) ، عضويت شهرك در انجمن پاركهاي علمي آسيا.
1380 : راه اندازي دوره پيش رشد، راه اندازي آزمايشگاهها و كارگاههاي تخصصي.
1381 : راه اندازي مركز رشد فناوري تخصصي ICT و پيگيري استقرار مؤسسات مربوطه در ساختمان اصلي مركز رشد در مجاورت دانشگاه صنعتي اصفهان، افزايش تعداد مؤسسات به 40 واحد.

كليات و اهداف
شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در شمال غربي شهر اصفهان، در مجاورت دانشگاه صنعتي واقع شده است و محلي است كه واحدهاي تحقيقاتي مستقل و يا وابسته به سازمانها و صنايع در آن متمركز مي شوند. اين مجموعه كه به صورت يك منطقه ويژه تحقيقاتي عمل مي كند با ترويج فضاي نوآوري و رقابت در ميان شركتها و مؤسساتي كه فعاليت هايشان مبتني بر علم و دانش است و همچنين با تعميق ارتباط بين دانشگاهها و سازمانهاي تحقيقاتي، واحدهاي توليدي و مراكز تصميم گيري دولتي شرايط را براي رسيدن به هدف نهايي توسعه فناوري فراهم مي سازد.
ايجاد مراكز رشد (انكوباتورها) و كمك به تشكيل و رشد مؤسسات نوپا در زمينه تحقيقات و فناوري از اقدامات بنياديني است كه اين شهرك در جهت نيل به هدف فوق انجام مي دهد.
كاهش فاصله فناوري با كشورهاي توسعه يافته، نوسازي صنايع و افزايش توان رقابتي آنها، بومي سازي فناوري و ايجاد اشتغال مولد در بخش خصوصي براي فارغ التحصيلات جوان از ديگر اهداف اين شهرك است.
شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان تحت نظارت عاليه هيأت امنا توسط سازماني مركزي كه وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است اداره مي شود.

نتايج حاصل از فعاليتهاي شهرك
– گسترش واحدها و سازمانهاي تحقيقاتي و شركتهاي خدمات مهندسي و تكميل چرخه تحقيقات.
– كارآفريني براي نيروهاي محقق جوان (دانش آموختگان ارشد دانشگاهها).
– كاربردي كردن و تجاري كردن نتايج
– نوسازي صنايع موجود با بهره گيري از ابداعات يا دستيابي به فناوري به شيوه مهندسي معكوس.

شبكه واحدهاي تحقيقاتي همكار
شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با توجه به تنوع، تعدد و پراكندگي واحدهاي تحقيقاتي، ضعف ارتباطات منطقي بين واحدهاي تحقيقاتي موجود در منطقه و در جهت گسترش و ارتقاء فعاليتهاي پژوهشي، شبكه اي متشكل از واحدهاي تحقيقاتي همكاري ايجاد كرده است.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...