سایت در حال بارگذاری است ...

گزارش كارآموزي در نمايندگي پارس خودرو

عنوان کارآموزی: گزارش كارآموزي در نمايندگي پارس خودرو 

محل کارآموزی:  نمايندگي پارس خودرو 

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 70

فهرست مطالب
عنوان صفحه
سيستم جرقه
پمپهاي سوخت
وقتي كه توانايي موتور كم است
پمپ سوخت الكتريكي
پيچ كاربراتور
ترموستات
تعمير سوپاپ و سر سيلندر
چرخ دنده هاي جلو موتور و تنظيم آنها
تعمير شاتون ، ميل لنگ و ياتاقان
كليات مربوط به ميل لنگ
جوشكاري ميل لنگ هاي شكسته

سيستم جرقه – قسمت شمع ها
ميزان كار آيي شمع ها بطور معمول 10000 مايل مي باشد اما توصيه مي شود كه هر 3000 مايل يك بار شمع ها را باز كرده و آنها را تميز و بررسي كرده و مجدداً ببنديد و يا همچنين در اكثر مواقعي كه موتور شرايط كار كرد خوبي ندارد . اكثر شمع هاي امروزي به طور يك تكه ساخته شده جنس عايق آنها سراميك بوده و از بدنه اي محكم و پر قدرت برخوردارند . براي باز كردن شمع ها به روش زير عمل كنيد :
ابتدا وايرهاي ولتاژ بالا را از شمعها جدا كرده و واير مربوط به هر شمع را علامت بزنيد همواره دقت داشته باشيد كه وايرها را با وسايل نوك تيز علامت گذاري نكنيد زيرا ممكن است لايه هاي محافظ عايق شمع ها آسيب ببينيد ، اگر شمعها قبلاً درست بسته شده باشند باز كردن آنها آساني مي باشد . توصيه اكيد آن است براي باز كردن شمع ها از آچار بكس ، رينگي يا آچار مخصوص شمع استفاده كنيد . در هنگام استفاده از آچار ها دقت كنيد كه درست تا انتهاي در شمع فرو رفته باشند و به طور اريب (به سمت يك طرف) قرار نگرفته باشند زيرا اين كتر باعث ضربه زدن به عايق (چيني يا سراميك) شمع خواهد شد . بعد از باز كردن شمع ها و وارسي نمودن و ان را تميز كرده ، مقدار دهانه شمع را بررسي كنيد . (بافيلر مخصوص شمع ) سپس قبل از بستن شمعها رزوه هاي آنها را با روغن موتور مقدار چرب كرده و آنها را ببنديد .
براي بستن شمعها به طريقه زيرعمل كنيد :
– تا جايي كه ممكن است شمعها را با دست سفت كنيد .
– سپس با استفاده از يك آچار مناسب (طبق دستور العمل هاي سازنده ) آنها را سفت كنيد . هيچگاه شمعها را بيش از حد سفت نكنيد .چون در اين صورت در هنگام سرويس بعدي براي باز كردن آنها با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد . لازم به ذكر مي باشد كه در موتور هايي با آلياژهاي سبك اينكار باعث زدن به رزوه ها شده و ممكن است است صدمات جبران ناپذيري را به موتور وارد مي كند .
بعد از تعويض شمعها اطمينان حاصل كنيد كه از شمعها يكسان (پايه كوتاه يا پايه بلند ) استفاده مي كنيد . اين مسئله خصوصاً در مواقعي كه از يك جنس مختلف قرار است استفاده شود . اهميت زيادي پيدامي كند .
بستن شمعها اشتباه ممكن است خصوصاً در سرعتهاي بالا مشكلات عديده زيادي را فراهم آورد . در اشكال زير مراحل پاك كردن شمعها را مشاهده مي كنيد .
8- براي جيلوگيري از ورود ذرات معلق به درون سيلندر كه باعث صدمه زدن به موتور مي شود . هنگام باز كردن شمع ابتدا اطراف آن را با يك برس نرم تميز كنيد .
9- براي باز كردن شمع حتماً از آچار رينگي يا بكس استفاده كرد و آنها را خوب جا بزنيد ، دقت كنيد كه بدنه عايق بدنه شمع آسيب نبيند .
10- بدنه رزوه شده شمع را بايد با يك برس نرم روغني شده در يك ظرف سفيد پاك كنيد . استفاده از برس سيمي توصيه نمي شود .
11- قبل از تنظيم دهانه شمع ابتدا با يك وسيله خاص مقداري الكترود را خم كنيد . از نيروي خيلي زياد استفاده نكنيد.
12- هر گونه مواد زايد را از سطح شمع و مركز الكترودها پاك كنيد تاجايي كه كاملاً تميز شود .
13- حال به آرامي الكترود منفي را تا جايي كه توسط شركت سازنده معرفي شده برگردانيد . براي اينكار مي توانيد از يك فيلر سخت استفاده كنيد .

پمپهاي سوخت (بنزيني) :
پمپ بنزيني مكانيك :
عملكرد : در تحول ضربات مكشي ، چرخش خارج از مركز ميل بادامك باعث مي شودكه بازوهاي متحرك كه ديافراگم را به طرف بالا مي رانند حركت كنند و باعث مي شود كه سوخت كه به دريچه ورودي يك راهه رانده شود . اين مكش باعث بسته شدن دريچه خروجي مي گردد. در طول برگشت ضربات ، ديافراگم توسط يك فنر به سمت پايين مي رود . فشار سوخت باعث باز شدن دريچه هاي خروجي مي شود و دريه ورودي را مي بندند . سپس سوخت از دريچه خروجي وارد كاربراتور مي شود .
عملكرد بخش خلاء :
اين بخش تركيبي از پمپهايي است كه با يك سرعت ثابت عمل مي كند و خشك كنندهاند . چرخش ميل بادامك خارج از مركز در اين پمپها باعث مي شود كه بازوي پمپ فعال شود و حلقه را حركت دهد به سمت پايين ديافراگم براند و هوا را در محفظه خلاء و توسط دريچه ان وارد كند و موتور را خنك كند . در ضربه برگشتي بازوي پمپ ، ديافراگم به طرف بالا حركت مي كند و يك محفظه خلا را ايجاد مي كند. اين بخش به صورت خلاء عمل مي كندو هوا را از دريچه ورودي محفظه هوايي مي گذرد .
عملكرد پمپ بنزيني :
لازم است كه پمپ بنزين سوخت كافي را براي موتور و تحت شرايطي كه موتور كار مي كند و فشار را در خط ميان پمپ و كاربراتور به گونه اي نگهدارد كه سوخت حرارت نبيند و مانع از ايجاد بخار شود .
فشار پمپ سوختي باعث مي شود كه كاربراتور دريچه سوزني آن خاموش باشد و باعث شود كه گازوئيل زيادي در محفظه مسطح وارد شود و باعث افزايش مصرف گازوئيل گردد .
آزمايش پمپ سوخت :
اين پمپ مي تواند با سنجش فشار و بررسي لوله خرطومي و پيمانه ها بررسي شود . با اين وسايل مي توان پمپ سوخت را بررسي كرد و ديدكه آيا گازوئيل كافي و در يك فشار مناسب وارد موتور مي شود يانه .
آزمايش فشار :
براي انجام آزمايش فشار ، بايد لوله سوخت را از كاربراتور (ورودي) قطع كرد و آن را به معيار فشار (وسيله) و لوله خرطومي ميان ورودي كاربراتور وصل كرد . . وقتي موتور روشن است فشاررا بخوانيد . اين فشار مي تواند در هر بخش ماشين بسته به مدل پمپ و ماشيني كه اين پمپ رادارد ، غرق كند . فشار بايد ثابت بماند و باز به صفر به آرامي برگردد. (وقتي موتور خاموش مي سوزد).

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...