سایت در حال بارگذاری است ...

گزارش كارآموزي در خدمات فني شاهرضا

عنوان کارآموزی: گزارش كارآموزي در خدمات فني شاهرضا

محل کارآموزی:  خدمات فني شاهرضا

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 37

فهرست مطالب
ترمزهای قرن بیست و یکم ۵
مشخصه های سیستم دلفی ۶
شرح کاربردی این نوع سیستم ۷
مشخصه های تولید سیستم ABS 7
عملکردهای سیستم ABS 8
مزایا ۹
سیستم های ترمز ضد قفل DBC7 10
سیستمهای کنترل حرکت و ترمز ضد قفلDBC7 11
شرح کار ترمز دلفی (DBC9) 13
کاربردهای (DBC9) 14
مزایای اجرایی ۱۵
سیستمهای خودکار دلفی ۱۵
مشخصه ها ۱۶
مزایا ۱۶
شرح ۱۷
کاربردهای نوعی ۱۸
مزیتهای عملکردی TRAXXAR 18
کلاچ ۱۹
شاخه اهرم دو شاخه کلاچ ۲۱
گیربکس ودیفرانسیل ۲۲
دیفرانسیل ۲۳
گیربکس رنو ۲۴
قسمتهای مختلف شافت روئی ۲۴
گیربکس ۲۷
پیاده کردن گیربکس ۲۷
گیربکس ۳۰
تعمیر گیربکس و کنترل آن ۳۱
تعمیر هوزینگ ۳۲
کرانویل و پینیون ۳۳
رگلاژ دیفرانسیل ۳۴
تعمیر گیربکس ۳۴
تعمیر گیربکس ۳۵
درب روی گیربکس ۳۸
تعمیر دیفرانسیل

ترمزهاي قرن بيست و يكم
سيستم ترمز الكتريكي دلفي از تكنولوژي ABS در بسته آلومينيومي با كيفيت عالي استفاده مي كند. لنتهاي ترمز مستقيماً بر روي سطوح آلومينيوم وارد عمل مي گردند. گشتاور چرخشي ترمز با استفاده از جريان مستقيم به منظور به كار انداختن موتور در مجموعه ترمز چرخ توليد مي گردد.
اين سيستم از تكنولوژي بكار اندازنده موتور كه اكنون در ABS VI بكار گرفته مي شود بهره مند مي گردد. هر چند ، مكانيسم به كار اندازنده در ترمز استوانه اي بكار انداخته مي شود و جايگزين سيلندر ترمز چرخ هيدروليكي معمولي ميگردد. سيلندر اصلي يك ترمز هيدروليكي جلويي دو كاناله را فراهم مي آورد و در اين استثناء كنترل كننده ترمزهاي عقبي بر مبناي سيگنالهاي حاصل از مبدل فشار در سيلندر اصلي پر انرژي مي كند و اين عمل را بوسيله سيم رابط به ترمز عقبي انجام مي دهد.
گيرنده بطور مداوم سرعت چرخ را در هر چرخ تنظيم مي كند و مدول كنترل الكترونيكي (EMC) عملكرد مناسب ترمز را در هر چرخ عقبي محاسبه و سپس بكار مي اندازد . عملكرد ترمزگيري در هر زمان و در هر چرخ عقبي بوسيله ECM به منظور فراهم آوردن تغذيه مناسب جلو به عقب و پهلو بهينه مي گردد. اين كار بالانس ترمز را تقريباً بطور ايده ال در دامنه وسيعي از شرايط عملكردي با توجه به تغييرات بار فراهم مي آورد.
سرويس عقبي ترمز معمول نمي باشد و خطوط ترمز هيدروليكي عقبي معمول ،منابع تغذيه و مكانيسم هاي ترمز توقف را بر طرف مي نمايد . اگر وسيله نقليه در حال حركت باشد،ABS عقبي بطور اتوماتيك به كار مي افتد . زمانيكه وسيله نقليه متوقف مي باشد، ترمز توقف كامل به كار مي افتد.
عملكرد ABS به عملكرد سيستم نزديك مي باشد.در اغلب وسايط نقليه اي كه محرك عقب هستند كنترل حركت در بر گيرنده بخشهاي اضافي نمي باشد چونكه ترمزها در زمان ممكن وارد عمل مي گردند.
مشخصه هاي سيستم دلفي
-داشتن حجم سيستم كمتر تا پنچ كيلوگرم
-ساختار حرارتي مناسب
-تغذيه مناسب ديناميكي
-بالانس ايده ال بدون به بارگذاري وسيله نقليه
-افزايش طول عمر لنتهاي جلويي
سيستمهاي خودكار دلفي
شرح كاربردي اين نوع سيستم
واحد كنترل الكترونيكي ABS وروديهاي روغن ترمز چرخ را تحت عملكرد قرار مي دهد و سوپاپهاي سلونوئيدي واحد كنترل هيدروليكي (HCU) را كنترل و روغن را پمپ مي نمايد. در مورد حركت ECU به كنترل HCU مي پردازد و موجب كاهش گشتاور دوراني از طريق كنترل كننده جريان متوالي نيرو مي گردد.
مزاياي ABS :
 كاهش سر و صداي صوتي
 افزايش كارآيي و پايايي وسيله نقليه در سطح جاده
 طراحي فشرده و كوچك كه با HCU مجتمع مي گردد.
 دارا بودن تراشه هاي كم و هزينه اندك ABS با 3ICS
 عملكردهاي اضافي نظير كنترل حركت كه در ABS EUC متمركز مي گردند.
مشخصه هاي توليد سيستم ABS
 پياده سازي سه IC در مورد ABS
 HCU , ECU متمركز شده در يك بسته واحد همراه با سيستم دروني كه مجهز به رله يا تقويت كننده مي باشد.
عملكردهاي سيستم ABS
 چك كردن ميزان فشار تاير
 كنترل ميزان كاركرد موتور (ETS)
 كنترل ميزان كاركرد موتور و ترمز (TCS)
 عملكردهاي متفاوت فرمان (VES)
 تغذيه مناسب ديناميكي عقبي (DRP)
 تقويت پايايي وسيله نقليه Traxxar -(vse)
 موجب به حداكثر رساندن راندمان سيستم ترمز مي گردد.
.كه حركت آزاد را موجب مي گردد.

درب روي گيربكس

دوشاخه دنده عقب با يك پيچ و واشرروي درب گيربكس بسته ميشود. وبراي سوار كردن ميل دوشاخه دسته دنده بايد اول كاسه نمد وبوش آنرامواظب بود خراب نباشد ,بعد لاستيك روي ميل را سوار مي كنيم .اهرم دسته دنده را در جاي خود قرار داده و بعد آنرا در جاي خود مي زنيم و درب گيربكس را روي گيربكس را سوار مي كنيم و قبل از اينكه درب گيربكس را در جاي خود بگذاريم واشر را با چسب پرنكسيل مي چسبانيم و پيش از گذاشتن درب گيربكس بايد دوشاخه اهرم دنده ها را ميزان كرد ،و درب گيربكس را در جاي خود قرار دهيم .

تعمير ديفرانسيل

براي سوار كردن آنرا روي پوسته سوار مي كنيم بطوري كه از روبرو سمت چپ قرار گيرد و چاكنيت ها را مي بنديم چنانكه در دفعه اول بسته و علامت زده بوديم و قبل از بستن مهره چاكنيتها را با چشب پرفكسيل آغشته مي كنيم و بعد لقي آنرا با سرعت ميزان مي كنيم وپس ميزان اولي كه كرده بوديم براي رولبرينگها بود و علامت نيز زده بوديم حالا دستگاه آهنرباي ساعت را روي پوسته ديفرانسيل قرار مي دهيم و كرانويل و پينيون را ميزان مي كنيم بايدميزان لقي آن از 12/0تا25/0 باشد و از مهره چاكنيتها رگلاژ  مي كنيم تا لقي آن به حد معمول برسد.

هر چقدر كه مهره ها را شل و سفت مي كنيم دوباره از روي دنده ها ميشماريم كه كم زياد نباشد هر دوطرف بايد به يك اندازه باشند سپس ضامنهاي آنها  را مي بنديم ,بعد شافت كلاچ را در جاي خود قرار مي دهيم خار آنرا مي ريزيم وفنر نگه دارنده خار را در جاي خود قرار مي دهيم وبعد واشر را با چسب پرفكسيل در جاي خود مي چسبانيم وبايد براي سوا كردن پوسته اول آچار شماره488 BVI  را در داخل بوش وكاسه نمد قرار دهيم چنانكه در وقت بار كردن قرار داده بوديم.

توضيح –بعد از اينكه لقي كرانويل وپينيون را اندازه گرفتيم,كرانويل را چرخانده ودر دوجاي ديگر لقي آنرا آزمايش مي كنيم چون ممكن است خود دنده ها خورده باشد ولقي را خوب نشان ندهد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...