پایان نامه گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های FH، مهندسی مکانیک
عنوان: پایان نامه گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های FH، مهندسی مکانیک
رشته: پروژه تخصصی دوره کارشناسی،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ۸۷
بهمرا فایل پاورپوینت جهت ارائه پایان نامه
چکیده:
این پروژه از اجزا و قطعات تشکیل دهنده و روش کارکرد اجزا ی ان سخن به میان اورده است و شرح مختصری هم از اجزا و عملکرد انها در حین کارکرد بیان کرده است و نتیجه این اجزا و عملکرد کارکرد انها به هم در یک مجموعه باعث بوجود امدن یک مجموعه هما هنگ با کارکرد صحیح و منظم شده است که از آن به گیربکس Transmaition intellijent shift یا (I SHIFT) گفته می شود.
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه.
فصل اول: چند نمونه از کارایی گیربکس
۱-۱- چند نمونه از کارائی
فصل دوم: کلیات
۲-۱- ساختمان جعبه دنده
۲-۲- همگام سازی..
۲-۳- محفظه نوسان..
۲-۴- پمپ خودتنظیم اضطرارى فرمان..
۲-۵- خنک کننده روغن..
۲-۶- دنده نوسان..
۲-۷- محفظه کنترل..
۲-۸- ترمز میل هرزگرد.
۲-۹- ترمز میل هرزگرد.
۲-۹-۱- سیلندر کلاچ.
۲-۹-۲- سیستم روانکاری..
۲-۱۰- پمپ روغن..
۲-۱۰-۱- سطح روغن..
۲-۱۰-۲- پرکننده ۲
فصل سوم: کنترل کننده ها
۳-۱- تهویه.
۳-۲- سیستم الکتریکى..
۳-۳- سیستم هواى فشرده
۳-۴- سلسله نیرو
۳-۵- دسته ترمز کمکى..
۳-۶- انتخاب کننده دنده
۳-۷- نمایشگر.
۳-۸- مجموعه برنامه.
۳-۸-۱- نکات عمومى درباره مجموعه برنامه.
۳-۸-۲- جایگزینى مجموعه برنامه.
فصل چهارم: عملکرد ها
۴-۱- عملکردهاى موجود در هر مجموعه برنامه.
۴-۲- پارامترهاى مشترى..
۴-۳- تشریح عملکرد.
۴-۳-۱- عملکردهاى استاندارد.
۴-۳-۲- عملکردهاى اختیارى..
۴-۴- ارتباط با دیگر واحدهاى کنترل..
۴-۴-۱- ارتباط با واحد کنترل VECU، MID 144.
۴-۴-۲- ارتباط با واحد کنترل دستگاههای مرکزى، MID 140.
۴-۴-۳- ارتباط با واحد کنترل MID 128، EECU..
۴-۴-۴- ارتباط با واحد کنترل ABS/EBS، MID 136.
۴-۴-۵- سیگنالها / اطلاعات:
۴-۴-۶- ارتباط با واحد کنترل LCM، MID 216.
۴-۵- ساختار جعبه دنده
۴-۶- سیستم الکتریکی..
۴-۷- سیستم روغن کاری..
۴-۷-۱- پمپ روغن..
۴-۸- عملکردهای جعبه دنده
۴-۸-۱- سیگنالهای دنده انتخاب شده
۴-۸-۲- عملکرد.
۴-۸-۳- شرایط..
۴-۸-۴- عملکرد.
۴-۹- سیگنالهای دنده خلاص خودکار
۴-۱۰- انتخاب کننده دنده عقب…
۴-۱۰-۱- شرایط..
۴-۱۱- سیگنالهای انتخاب کننده دنده عقب…
۴-۱۱-۱- بررسی I-shift،
۴-۱۲- دستورالعملهای اصلی کیفیت…
نتیجه گیری:
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل ۲-۱ عملکرد جعبه دنده
شکل ۲-۲ ساختمان جعبه دنده
شکل ۲-۳ جعبه دنده هاى مجهز به منبع نیروى خروجى داراى یک محور محرک…
شکل ۲-۴ جعبه دنده
شکل ۲-۵ پمپ خودتنظیم اضطرارى فرمان، PSS-DUAL.
شکل ۲-۶ خنک کننده روغن..
شکل ۲-۷ دنده نوسان با واحد انتخاب کننده و محرک کندکننده
شکل ۲-۸ محفظه کنترل..
شکل ۲-۹ محفظه کنترل اجزاء
شکل ۲-۱۰ محلهای قرار گرفتن سیلندرها و حسگر موقعیت…
شکل ۲-۱۱ محل قرار گرفتن حسگر موقعیت و حسگر سرعت…
شکل ۲-۱۲ سیلندر کلاچ.
شکل ۲-۱۳ سیستم روانکاری..
شکل ۲-۱۴ فنر تراکمى..
شکل ۲-۱۵ سوپاپ سرریز.
شکل ۳-۱۶ نشان دهنده سطح روغن..
شکل ۲-۱۷ پمپ روغن..
شکل ۲-۱۸ شیشه چشمی براى بازدید سطح روغن..
شکل ۳-۱ تهویه.
شکل ۳-۲ حسگرها و سوکتها، برای جعبه دنده بدون کندکننده
شکل ۳-۳ کابل کشی از سوکت I به حسگر سرعت و کابل کشی شاسی.
شکل ۳-۴ کابل کشى از سوکت II به واحد سوپاپ مربوط به سیلندر کلاچ.
شکل ۳-۵ حسگرها و سوکتها، برای جعبه دنده های دارای کندکننده
شکل ۳-۶ کابل کشی از سوکت I به حسگر سرعت و کابل کشی شاسی.
شکل ۳-۷ کابل کشی از سوکت II به کند کننده.
شکل ۳-۸ کابل کشى از سوکت III به واحد سوپاپ مربوط به سیلندر کلاچ.
شکل ۳-۹ اتصالات هواى فشرده
شکل ۳-۱۰ اتصالات هواى فشرده بین محفظه کنترل و واحد سوپاپ مربوط به سیلندر کلاچ.
شکل ۳-۱۱ اتصال بادى بین محفظه کنترل و ترمز میل هرزگرد.
شکل ۳-۱۲ دنده اول..
شکل ۳-۱۳ دنده دوم.
شکل ۳-۱۴ دنده سوم.
شکل ۳-۱۵ دنده چهارم.
شکل ۳-۱۶ دنده پنجم.
شکل ۳-۱۷ دنده ششم.
شکل ۳-۱۸ دنده هفتم.
شکل ۳-۱۹ دنده هشتم.
شکل ۳-۲۰ دنده نهم.
شکل ۳-۲۱ دنده دهم.
شکل ۳-۲۲ دنده یازدهم.
شکل ۳-۲۳ دنده دوازدهم.
شکل ۳-۲۴ خلاص N1.
شکل ۳-۲۵ خلاص N2.
شکل ۳-۲۶ دنده عقب (R1)
شکل ۳-۲۷ دنده عقب (R2)
شکل ۳-۲۸ دنده عقب (R3)
شکل ۳-۲۹ دنده عقب…
شکل ۳-۳۰ دنده عقب (R4)
شکل ۳-۳۱ دسته ترمز کمکى..
شکل ۳-۳۲ یک خودرو مجهز به مجموعه برنامه پایه.
شکل ۳-۳۳ (B) ناحیه مربوط به ترمزگیری با استفاده از ترمز کمکی.
شکل ۳-۳۴ انتخاب کننده دنده
شکل ۳-۳۵ نمایشگر.
شکل ۴-۱ خلاصه، اجزاء (خلاصه سیگنال)
شکل ۴-۶ ساختار جعبه دنده
شکل ۴-۷ حسگرها و اتصالات الکتریکی جعبه دنده ها بدون یک ترمز کند کننده
شکل ۴-۸ سیم کشی از پایانه الکتریکی I به حسگر سرعت و سیم کشی شاسی.
شکل ۴-۹ سیم کشی اتصال الکتریکی III به سیستم خود تنظیم کلاچ.
شکل ۴-۱۰ حسگرها و اتصالات الکتریکی جعبه دنده ها بدون یک ترمز کند کننده
شکل ۴-۱۱ سیم کشی از پایانه الکتریکی I به حسگر سرعت و سیم کشی شاسی.
شکل ۴-۱۲ سیم کشی اتصال الکتریکی II به ترمز کند کننده.
شکل ۴-۱۳ سیم کشی اتصال الکتریکی III به سیستم خود تنظیم کلاچ.
شکل ۴-۱۴ سیستم روغن کاری..
شکل ۴-۱۵ پمپ روغن..
شکل ۴-۱۶ نمودار عملکردی، دنده خلاص خودکار
شکل ۴-۱۷ جعبه دنده
شکل ۴-۱۸ محفظه کنترل..
شکل ۴-۱۹ روکش رویی (واحد کنترل)
شکل ۴-۲۰ شناسه صفحه واحد کنترل..
شکل ۴-۲۱ حامل دسته دنده (I-Shift)
فهرست جداول
عنوان
جدول ۲-۱ عملکرد جعبه دنده
جدول ۲-۲ عملکرد جعبه دنده
جدول ۲-۳ نسبت دنده
جدول ۲-۴ محفظه کنترل نه عدد سوپاپ سولنوئیدى..
جدول ۳-۱ مجموعه برنامه.
جدول ۴-۱ عملکردهاى موجود در هر مجموعه برنامه.
جدول ۴-۲ عملکردهاى ممکن در هر مجموعه برنامه.
جدول ۴-۳ نوع مربوط به عملکردهاى اختیارى..
جدول ۴-۴ پارمترهاى مشترى در واحد کنترل جعبه دنده
شکل ۴-۵ لیست اجزاء
جدول ۴-۶ سیگنالهای سیم بندی شده
جدول ۴-۷ پیوند کنترل SAE J1939.
جدول ۴-۸ D-bus.
جدول ۴-۹ لیست قطعه.
جدول ۴-۱۰ سیگنالهای سیم بندی شده
جدول ۴-۱۱ پیوند کنترل SAE J1939.
جدول ۴-۱۲ سیگنالهای سیم بندی شده
جدول ۴-۱۳ دستورالعما در خصوص I-shift، اطلاعات اضافی ادعای ضمانت…
جدول ۴-۱۴ نوع رانندگی..
جدول ۴-۱۵ ادامه نوع رانندگی..
مقدمه
هدف از این پروژه شرح مختصری از کارکرد اجزای مکانیکی والکترونیکی در گیربکس کامیون های کشنده مدل ولوو FH است که ضمن اشاره به کارکرد و عملکرد اجزا ومدارات وقطعات استفاده شده در گیربکس به شرح عملکرد واجزای مختلف با نشان دادن شکل و مدارات سعی در نهوه استفاده درست و روش کارکرد صحیح توسط راننده و شرایط استفاده از حالت اتوماتیک و دستی این گیربکس را توضیح داده است .که پس از اشنائی با این سیستم ها اطلاعات اجمالی و کلی از این سیستم بدست می اید که قابل استفاده و درک برای تمام مخاطبین ودانشجویان بویژه کاربران این خودرو می باشد.
این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.
دیدگاه ها