عنوان: پایان نامه گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های FH، مهندسی مکانيک
رشته: پروژه تخصصی دوره کارشناسی،مهندسی مکانيک گرايش حرارت و سيالات
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: 87
بهمرا فایل پاورپوینت جهت ارائه پایان نامه
چکیده:
این پروژه از اجزا و قطعات تشکیل دهنده و روش کارکرد اجزا ی ان سخن به میان اورده است و شرح مختصری هم از اجزا و عملکرد انها در حین کارکرد بیان کرده است و نتیجه این اجزا و عملکرد کارکرد انها به هم در یک مجموعه باعث بوجود امدن یک مجموعه هما هنگ با کارکرد صحیح و منظم شده است که از آن به گیربکس Transmaition intellijent shift یا (I SHIFT) گفته می شود.
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه.
فصل اول: چند نمونه از کارایی گیربکس
1-1- چند نمونه از کارائی
فصل دوم: کليات
2-1- ساختمان جعبه دنده
2-2- همگام سازی..
2-3- محفظه نوسان..
2-4- پمپ خودتنظيم اضطرارى فرمان..
2-5- خنک کننده روغن..
2-6- دنده نوسان..
2-7- محفظه کنترل..
2-8- ترمز ميل هرزگرد.
2-9- ترمز ميل هرزگرد.
2-9-1- سیلندر کلاچ.
2-9-2- سيستم روانکاری..
2-10- پمپ روغن..
2-10-1- سطح روغن..
2-10-2- پرکننده 2
فصل سوم: کنترل کننده ها
3-1- تهویه.
3-2- سیستم الكتریكى..
3-3- سيستم هواى فشرده
3-4- سلسله نيرو
3-5- دسته ترمز کمکى..
3-6- انتخاب کننده دنده
3-7- نمايشگر.
3-8- مجموعه برنامه.
3-8-1- نکات عمومى درباره مجموعه برنامه.
3-8-2- جایگزینى مجموعه برنامه.
فصل چهارم: عملکرد ها
4-1- عملکردهاى موجود در هر مجموعه برنامه.
4-2- پارامترهاى مشترى..
4-3- تشريح عملکرد.
4-3-1- عملكردهاى استاندارد.
4-3-2- عملکردهاى اختیارى..
4-4- ارتباط با دیگر واحدهاى كنترل..
4-4-1- ارتباط با واحد كنترل VECU، MID 144.
4-4-2- ارتباط با واحد كنترل دستگاههای مركزى، MID 140.
4-4-3- ارتباط با واحد کنترل MID 128، EECU..
4-4-4- ارتباط با واحد كنترل ABS/EBS، MID 136.
4-4-5- سیگنالها / اطلاعات:
4-4-6- ارتباط با واحد كنترل LCM، MID 216.
4-5- ساختار جعبه دنده
4-6- سيستم الكتريكي..
4-7- سيستم روغن کاري..
4-7-1- پمپ روغن..
4-8- عملکردهای جعبه دنده
4-8-1- سيگنالهای دنده انتخاب شده
4-8-2- عملکرد.
4-8-3- شرايط..
4-8-4- عملکرد.
4-9- سيگنالهای دنده خلاص خودکار
4-10- انتخاب کننده دنده عقب…
4-10-1- شرايط..
4-11- سيگنالهای انتخاب کننده دنده عقب…
4-11-1- بررسي I-shift،
4-12- دستورالعملهای اصلی کيفيت…
نتیجه گیری:
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل 2-1 عملکرد جعبه دنده
شکل 2-2 ساختمان جعبه دنده
شکل 2-3 جعبه دنده هاى مجهز به منبع نیروى خروجى داراى یک محور محرک…
شکل 2-4 جعبه دنده
شکل 2-5 پمپ خودتنظيم اضطرارى فرمان، PSS-DUAL.
شکل 2-6 خنک کننده روغن..
شکل 2-7 دنده نوسان با واحد انتخاب کننده و محرک كندكننده
شکل 2-8 محفظه کنترل..
شکل 2-9 محفظه كنترل اجزاء
شکل 2-10 محلهای قرار گرفتن سيلندرها و حسگر موقعيت…
شکل 2-11 محل قرار گرفتن حسگر موقعيت و حسگر سرعت…
شکل 2-12 سیلندر کلاچ.
شکل 2-13 سيستم روانکاری..
شکل 2-14 فنر تراكمى..
شکل 2-15 سوپاپ سرريز.
شکل 3-16 نشان دهنده سطح روغن..
شکل 2-17 پمپ روغن..
شکل 2-18 شیشه چشمی براى بازدید سطح روغن..
شکل 3-1 تهویه.
شکل 3-2 حسگرها و سوكتها، برای جعبه دنده بدون کندکننده
شکل 3-3 کابل کشی از سوکت I به حسگر سرعت و کابل کشی شاسی.
شکل 3-4 كابل كشى از سوكت II به واحد سوپاپ مربوط به سیلندر كلاچ.
شکل 3-5 حسگرها و سوكتها، برای جعبه دنده های دارای کندکننده
شکل 3-6 کابل کشی از سوکت I به حسگر سرعت و کابل کشی شاسی.
شکل 3-7 کابل کشی از سوکت II به کند کننده.
شکل 3-8 كابل كشى از سوكت III به واحد سوپاپ مربوط به سیلندر كلاچ.
شکل 3-9 اتصالات هواى فشرده
شکل 3-10 اتصالات هواى فشرده بین محفظه كنترل و واحد سوپاپ مربوط به سیلندر كلاچ.
شکل 3-11 اتصال بادى بین محفظه كنترل و ترمز میل هرزگرد.
شکل 3-12 دنده اول..
شکل 3-13 دنده دوم.
شکل 3-14 دنده سوم.
شکل 3-15 دنده چهارم.
شکل 3-16 دنده پنجم.
شکل 3-17 دنده ششم.
شکل 3-18 دنده هفتم.
شکل 3-19 دنده هشتم.
شکل 3-20 دنده نهم.
شکل 3-21 دنده دهم.
شکل 3-22 دنده يازدهم.
شکل 3-23 دنده دوازدهم.
شکل 3-24 خلاص N1.
شکل 3-25 خلاص N2.
شکل 3-26 دنده عقب (R1)
شکل 3-27 دنده عقب (R2)
شکل 3-28 دنده عقب (R3)
شکل 3-29 دنده عقب…
شکل 3-30 دنده عقب (R4)
شکل 3-31 دسته ترمز کمکى..
شکل 3-32 يک خودرو مجهز به مجموعه برنامه پايه.
شکل 3-33 (B) ناحيه مربوط به ترمزگيری با استفاده از ترمز کمکی.
شکل 3-34 انتخاب کننده دنده
شکل 3-35 نمايشگر.
شکل 4-1 خلاصه، اجزاء (خلاصه سیگنال)
شکل 4-6 ساختار جعبه دنده
شکل 4-7 حسگرها و اتصالات الکتريکي جعبه دنده ها بدون يک ترمز کند کننده
شکل 4-8 سيم کشي از پايانه الکتريکي I به حسگر سرعت و سيم کشي شاسي.
شکل 4-9 سيم کشي اتصال الکتريکي III به سيستم خود تنظيم کلاچ.
شکل 4-10 حسگرها و اتصالات الکتريکي جعبه دنده ها بدون يک ترمز کند کننده
شکل 4-11 سيم کشي از پايانه الکتريکي I به حسگر سرعت و سيم کشي شاسي.
شکل 4-12 سيم کشي اتصال الکتريکي II به ترمز کند کننده.
شکل 4-13 سيم کشي اتصال الکتريکي III به سيستم خود تنظيم کلاچ.
شکل 4-14 سيستم روغن کاري..
شکل 4-15 پمپ روغن..
شکل 4-16 نمودار عملکردی، دنده خلاص خودکار
شکل 4-17 جعبه دنده
شکل 4-18 محفظه کنترل..
شکل 4-19 روکش رويی (واحد كنترل)
شکل 4-20 شناسه صفحه واحد كنترل..
شکل 4-21 حامل دسته دنده (I-Shift)
فهرست جداول
عنوان
جدول 2-1 عملکرد جعبه دنده
جدول 2-2 عملکرد جعبه دنده
جدول 2-3 نسبت دنده
جدول 2-4 محفظه كنترل نه عدد سوپاپ سولنوئیدى..
جدول 3-1 مجموعه برنامه.
جدول 4-1 عملکردهاى موجود در هر مجموعه برنامه.
جدول 4-2 عملکردهاى ممکن در هر مجموعه برنامه.
جدول 4-3 نوع مربوط به عملكردهاى اختیارى..
جدول 4-4 پارمترهاى مشترى در واحد كنترل جعبه دنده
شکل 4-5 لیست اجزاء
جدول 4-6 سيگنالهای سيم بندی شده
جدول 4-7 پيوند کنترل SAE J1939.
جدول 4-8 D-bus.
جدول 4-9 لیست قطعه.
جدول 4-10 سيگنالهای سيم بندی شده
جدول 4-11 پيوند کنترل SAE J1939.
جدول 4-12 سيگنالهای سيم بندی شده
جدول 4-13 دستورالعما در خصوص I-shift، اطلاعات اضافی ادعای ضمانت…
جدول 4-14 نوع رانندگی..
جدول 4-15 ادامه نوع رانندگی..
مقدمه
هدف از این پروژه شرح مختصری از کارکرد اجزای مکانیکی والکترونیکی در گیربکس کامیون های کشنده مدل ولوو FH است که ضمن اشاره به کارکرد و عملکرد اجزا ومدارات وقطعات استفاده شده در گیربکس به شرح عملکرد واجزای مختلف با نشان دادن شکل و مدارات سعی در نهوه استفاده درست و روش کارکرد صحیح توسط راننده و شرایط استفاده از حالت اتوماتیک و دستی این گیربکس را توضیح داده است .که پس از اشنائی با این سیستم ها اطلاعات اجمالی و کلی از این سیستم بدست می اید که قابل استفاده و درک برای تمام مخاطبین ودانشجویان بویژه کاربران این خودرو می باشد.
این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.