no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، پایان نامه مهندسي مکانیک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 23, 2015
20000 تومان
20000 تومان – خرید

پایان نامه کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۶

 

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: دسته بندی انواع کوپلینگها
۱-۱- کوپلینگ های صلب (سخت)
۱-۱-۱- کوپلینگ های پوسته ای
۱-۱-۲- کوپلینگ های فلنچی
۱-۲- کوپلینگ های انعطاف پذیر
۱-۲-۱- کوپلینگ توربوفلکس
۱-۲-۲- کوپلینگ شبکه ای ( فالک )
۱-۲-۳- کوپلینگ های زنجیری
۱-۲-۴- کوپلینگ های چرخ دنده ای
۱-۲-۵- کوپلینگ فکی
۱-۲-۶- کوپلینگ رولکس
۱-۲-۷- آکارد ئونی
۱-۲-۸- پارافلکس ( چرخی )
۱-۲-۹- کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)
۱-۳- کلاچ ها
۱-۳-۱- کلاچ های یک صفحه ای
۱-۳-۲- کلاچ چند صفحه ای
۱-۳-۳- کلاچ های مخروطی :
۱-۳-۴- کلاچ های اتوماتیک:
۱-۳-۵- کلاچ های قطع و وصل شونده الکتریکی
۱-۳-۶- کلاچ های قطع و وصل شونده هیدرولیکی و پنوماتیکی
۱-۴- جنس مصرفی برای کلاچ ها و ترمزها
۱-۴-۱- لنت با آسبست بافته شده
۱-۴-۲- لنت با آسبست ریخته شده
۱-۴-۳- لنت ریخته شده نیمه فلزی
۱-۴-۴- لنت مالشی پودر فلزی
۱-۵- معرفی پارامترهای موثر در انتخاب و فاکتورهای مشخصه هر کوپلینگ
۱-۶- مشخصه های کوپلینگ
۱-۷- انتخاب کوپلینگ
فصل دوم: تاریخچه مفصل های سرعت ثابت
۲-۱- تاریخچه مفصل های سرعت ثابت
۲-۲- اصول مفصل هوک
فصل سوم: روابط حاکم کلی بر کوپلینگها
۳-۱- مروری بر روابط حاکم بر مفصلهای اونیورسال:
۳-۲- بارهای ایجاد شده در یاتاقانها :
۳-۳- آنالیز مفصل هوک
۳-۳-۱- هدف :
۳-۳-۲- توضیحات:
۳-۳-۳- رویۀ آزمایشات :
۳-۴- نتایج:
۳-۴-۱- نتایج مفصل تنها :
۳-۴-۲- نتایج دو مفصلی :
۳-۴-۳- تحلیل تغییرات سرعت زاویهای :
فصل چهارم: کوپلینگ تامسون
۴-۱- مفصل سرعت ثابت تامسون (TCVJ) چیست؟
۴-۲- توضیحی دربارۀ معادلات حرکت مفصل اونیورسال:
۴-۳- توضیحات مختصری از روی نقشههای کوپلینگ تامسون :
۴-۴- کوپلینگ تامسون (دربارۀ مخترع):
۴-۴-۱- دربارۀ مخترع:
۴-۴-۲- ارتباط با کمپانی:
فصل پنجم: کاربردها
۵-۱- کاربرد کوپلینگ تامسون در روتور هلیکوپتر:
۵-۱-۱- مقدمه:
۵-۲- دینامیک روتور هلیکوپتر:
۵-۲-۱- انواع توپی روتور هلیکوپتر
۵-۲-۲- مفصل سرعت ثابت تامسون :
۵-۲-۳- مناسب بودن کوپلینگ تامسون برای توپی روتور هلیکوپتر:
فصل ششم: نتیجه گیری
۶-۱- نظریات و جوایز دربارۀ تامسون
۶-۱-۱- مقالات و نظریات منتشر شده در بارۀ کوپلینگ تامسون:
۶-۱-۲- دربارۀ کمپانی کوپلینگ سازی تامسون:
۶-۲- دربارۀ شرکت Autodesk :
۶-۲-۱- نظریات متخصصین:
۶-۲-۲- جوایز :
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱: کوپلینگ های پوسته ای
شکل ۱-۲: کوپلینگ های فلنچی
شکل ۱-۳: کوپلینگ توربوفلکس
شکل ۱-۴: کوپلینگ شبکه ای ( فالک )
شکل ۱-۵: کوپلینگ های زنجیری
شکل ۱-۶: کوپلینگ های چرخ دنده ای
شکل ۱-۷: کوپلینگ فکی
شکل ۱-۸: پارافلکس ( چرخی )
شکل ۱-۹: کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)
شکل ۱-۱۰: کلاچ های یک صفحه ای
شکل ۱-۱۱: کلاچ چند صفحه ای
شکل ۱-۱۲: کلاچ های مخروطی
شکل ۱-۱۳: کلاچ های اتوماتیک
شکل ۱-۱۴: کلاچ های اتوماتیک یک جهته
شکل ۲-۱: مفصل های سرعت ثابت
شکل ۲-۲: اصول مفصل هوک
شکل ۲-۳: محصولات کمپانی اسپیسر
شکل ۲-۴: شماتیک مفصل هوک
شکل ۲-۵: مفصل Tracta
شکل ۲-۶: مفصل Bendix-Weiss
شکل ۲-۷: مفصل Rzeppa
شکل ۲-۸: کوپلینگ سرعت ثابت تامسون
شکل ۲-۹: مفصلهای ضد لغزش
شکل ۳-۱: محور ۱ و محور ۲ و زاویۀ β
شکل ۳-۲: دیاگرام تغییرات i را بر حسب α_۱
شکل ۳-۳: نمودار درجۀ غیر یکنواختی U
شکل ۳-۴: چیدمان به شکل Z
شکل ۳-۵: زوایای جابجایی
شکل ۳-۶: محورهای با سه مفصل
شکل ۳-۷: علامت در معادله + فرض
شکل ۳-۸: علامت در معادله – فرض
شکل ۳-۹: بارهای ایجاد شده در یاتاقانها
شکل ۳-۱۰: نیروهای یاتاقان ناشی از طول محور
شکل ۳-۱۱: برای حالتی که α۱=۰ ,۱۸۰
شکل ۳-۱۲: برای حالتی که α_۲=۹۰ ,۲۷۰
شکل ۳-۱۳: برای حالتی که α=۹۰ ,۲۷۰ و β۱=β۲
شکل ۳-۱۴: برای حالتی که α=۰ ,۱۸۰ و β۱=β۲
شکل ۳-۱۵: آنالیز مفصل هوک
شکل ۳-۱۶: دو مفصل – محورهای خروجی عمود بر هم (الف)
شکل ۳-۱۷: دو مفصل – محورهای خروجی عمود بر هم (ب)
شکل ۴-۱: مفصل سرعت ثابت تامسون
شکل ۴-۲: محور شفت خروجی و محور صفحۀ هم سرعت
شکل ۴-۳: دو مفصل کاردان
شکل ۴-۴: نمودار عملکرد ارتعاشی کوپلینگ تامسون
شکل ۴-۵: معادلات حرکت مفصل اونیورسال
شکل ۴-۶: نمای پرسپکتیو از مفصل سرعت ثابت تامسون
شکل ۴-۷: نمای پرسپکتیو از کوپلینگ
شکل ۴-۸: نمای پرسپکتیو از کوپلیتپنگ تامسون
شکل ۴-۹: نمای پرسپکتیو از کوپلینگ تامسون
شکل ۴-۱۰: نمای پرسپکتیو مکانیزم کامل کنترلی کوپلینگ
شکل ۴-۱۱: نمای عمودی (۲بعدی) از مکانیزم کنترلی
شکل ۴-۱۲: نمای عمودی مکانیزم پیکربندی
شکل ۴-۱۳: نمای پرسپکتیو از کوپلینگ سرعت ثابت
شکل ۴-۱۴: یک نمای پرسپکتیو
شکل ۴-۱۵: یک نمای پرسپکتیو از اجزاء
شکل ۴-۱۶: نمای پرسپکتیوی از یک چیدمان کوپلینگ
شکل ۴-۱۷: نمای جانبی از کوپلینگ
شکل ۴-۱۸: نمای پرسپکتیو از اعضای اولیۀ تشکیل دهندۀ سازندۀ کوپلینگ
شکل ۴-۱۹: یک ترسیمۀ کروی از صفحۀ هم سرعت و محورهای مرتبط آن
شکل ۴-۲۰: ترسیمههای سه بعدی کلی مختلف از کوپلینگ تامسون و اجزای مختلف آن
شکل ۴-۲۱: ۲۹ عضو به کار رفته در کوپلینگ تامسون
شکل ۶-۱: توانایی الگوسازی دیجیتالی
شکل ۶-۲: مراحل طراحی کوپلینگ تامسون توسط شرکت Autodesk

 

 

 

مقدمه

در این تحقیق مطالعه¬ای روی انواع کوپلینگ¬ها با تاکید ویژه روی کوپلینگ تامسون صورت گرفته است.
جذابیت کوپلینگ تامسون در این است که به طور باور نکردنی ای نسبت به کوپلینگ های قبلی کارایی بهتری دارد و این ویژگی مثبت این کوپلینگ را از سایر کوپلینگ¬ها مجزا کرده است. استفاده از این کوپلینگ باعث ارتقاء در صنعت حمل و نقل و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی شده است.
در این تحقیق پس از معرفی انواع کوپلینگها و کلاچها و دسته بندی آنها به طور مختصر ، تاریخچۀ نسبتاً کاملی را دربارۀ کوپلینگ¬های سرعت ثابت (CV couplings) را ارائه می¬دهیم و سیر تکامل علم بشر را تا مرحلۀ دستیابی به کوپلینگ تامسون را مرور می¬کنیم.
در فصل بعدی به طور انحصاری به معرفی کوپلینگ تامسون می¬پردازیم. اطلاعات کلی دربارۀ مکانیزم منحصر به فرد آن و همچنین ویژگی¬ها و قابلیت¬های آن بدست می¬آوریم. سپس معادلات حرکت مفصل اونیورسال را بررسی می¬کنیم و در نهایت به رابطۀ مهم بین سرعت شفت خروجی و سرعت شفت ورودی، و همچنین رابطۀ بین شتاب شفت خروجی و شفت ورودی دست می¬یابیم. با استفاده از مقادیر فوق می¬توان میزان اصطحکاک و اتلاف انرژی را تعیین کرد. سپس توضیحات تصویری از روی نقشه¬های کوپلینگ تامسون را ارائه می¬دهیم و به معرفی اجزاء و قطعات ریز تشکیل دهندۀ آن می¬پردازیم. در انتها مختصری دربارۀ گلن تامسون ، مخترع کوپلینگ، و کمپانی کوپلینگ سازی تامسون توضیح می¬دهیم.
در فصل بعدی به عنوان یکی از کابردهای مهم و منحصر به فرد کوپلینگ تامسون به کاربرد آن در موتور هلیکوپتر می¬پردازیم.
در نهایت در فصل آخر نظریات منتشر شده در مورد کوپلینگ تامسون را بررسی می¬کنیم و به جوایزی که این اختراع بزرگ به کسب کرده اشاره می¬کنیم. ابتدا نظر گلن تامسون را دربارۀ اختراع خود و چشم انداز توسعۀ محصول خود را بیان می¬کنیم. همچنین نظریۀ کمپانی Autodesk را دربارۀ این محصول و نحوۀ طراحی آن شرح می¬دهیم. مطالبی نیز دربارۀ کوپلینگ تامسون که توسط دکتر جان گال و پروفسور فیلیپس ارائه شده را بیان می¬کنیم. در انتهای این بخش جوایزی را که این محصول دریافت کرده را معرفی می¬کنیم.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 



ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Secured By miniOrange