پایان نامه طراحی سیستم مدیریت هوشمند پارکینگ با استفاده از فناوری RFID، مهندسی برق
عنوان: پایان نامه طراحی سیستم مدیریت هوشمند پارکینگ با استفاده از فناوری RFID، مهندسی برق
رشته: پروژه پایانی دوره کارشناسی،مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ۱۳۰
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- طرح موضوع و بیان مساله
۱-۱-۱- هدف از انجام تحقیق
۱-۱-۲- دامنه تحقیق
۱-۲- مروری سریع
۱-۲-۱- اهداف تحقیق
۱-۲-۲- روش انجام کار
۱-۳- ساختار تحقیق
۱-۴- نمایش مراحل انجام تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری سیستمهای شناسایی و بررسی فناوری شناسایی از طریق امواج رادیویی (RFID)
۲-۱- مبانی نظری سیستمهای شناسایی و بررسی فناوری شناسایی از طریق امواج رادیویی (RFID)
۲-۲- سیستم های شناسایی
۲-۲-۱- نوارهای مغناطیس:
۲-۲-۲- شناسایی نوری الفبا:
۲-۲-۳- تشخیص صوت:
۲-۲-۴- تشخیص اثر انگشت:
۲-۲-۵- بینایی مصنوعی:
۲-۲-۶- کارتهای هوشمند چیپدار:
۲-۳- سیتم های شناسایی مبتنی بر RFID
۲-۳-۱- معرفی تکنولوژی RFID
۲-۳-۲- اجزای اصلی سیستم های مبتنی بر RFID
۲-۳-۳- عملکرد یک سیستم RFID
۲-۳-۴- دسته بندی برچسب های RFID
۲-۳-۵- فرکانسهای تگ
۲-۳-۶- اشکال تگهای RFID
۲-۳-۷- کاربردهای RFID
۲-۴- مقایسه سیستم های شناسایی مبتنی بر بارکد و سیستم های شناسای مبتنی بر RFID
۲-۵- سیستم های شناسایی دستی و استفاده شناسایی مبتنی بر RFID در سیستم مدیریت پارکینگ
۲-۶- خلاصه و جمع بندی فصل
فصل سوم: مروری بر مطالعه و تحقیقات پیشین ( پیشینه پژوهشی)
۳-۱- مطالعه و تحقیقات پیشین
۳-۲- بررسی مشکلات سیستم های پارکینگ موجود در داخل کشور و ارزیابی مشکلات آنها
۳-۳- نکات مورد توجه در مدیریت پارکینگ ها
۳-۴- مروری بر انواع تجهیزات جمع آوری داده در سیستم پارکینگ هوشمند
۳-۴-۱- حلقه های القایی:
۳-۴-۲- آشکارسازی های آلتراسوئیک:
۳-۴-۳- آشکارساز مادون قرمز:
۳-۴-۴- پردازش تصاویر ویدئوئی:
۳-۴-۵- عملکرد اپراتور:
۳-۴-۶- بارکد:
۳-۴-۷- کارتخوان
۳-۴-۸- دوربین پلاک خوان:
۳-۴-۹- تکنولوژی RFID
۳-۵- مرورری بر سیستمهای پیاده سازی شده
۳-۵-۱- شرکت GKA
۳-۵-۲- شکرت Transcore
۳-۵-۳- شرکت Gao
۳-۵-۴- شرکت TagMaster
۳-۵-۴-۱- TagMaster Reader
۳-۵-۴-۲- ID-TagTagMaster
۳-۵-۵- Rasilant Technologies
۳-۵-۶- پارکینگ HDB
۳-۵-۷- پارکینگDongnainkwon
۳-۷- خلاصه و جمع بندی فصل
فصل چهارم: طراحی سیستم مدیریت هوشمند پارکینگ با استفاده از فناوری RFID
۴-۱- طراحی سیستم مدیریت هوشمند پارکینگ با استفاده از فناوری RFID
۴-۲- معماری سیستم های شناسایی خودکار مبتنی بر RIFD
۴-۳- ساختار کلی سیستم مدیریت هوشمند پارکینگ با استفاده از فناوری RFID
۴-۴- انواع سیستم پارکینگ
۴-۵- الگوهای پیشنهادی جهت مدیریت هوشمند پارکینگ ها با بکار گیری فناوری RFID
۴-۵-۱- سیستم کنترل تردد پارکینگ اختصاصی با استفاده از کارت هوشمند RFID
۴-۵-۲- سیستم کنترل تردد پارکینگ اختصاصی با استفاده از کارت برد بالا RFID
۴-۵-۳- سیستم کنترل تررد پارکینگ عمومی با استفاده از کارت هوشمند RFID
۴-۶- جمع آوری اطلاعات فضای پارکینگ
۴-۷- خلاصه ای از مشخصات سیستم های پیشنهادی
۴-۸- خلاصه و جمع بندی فصل
فصل پنجم: طرحهای پیشنهادی جهت دو پارکینگ نمونه
۵-۱- دو طرح پیشنهادی جهت مدیریت پارکینگ
۵-۱-۱- خلاصه ای از سیستم های پیشنهادی جهت تسهیل در امر انتخاب الگو
۵-۱-۲- طرح پیشنهادی جهت مدیریت یک پارکینگ
۵-۱-۳- قابلیتهای نرم افزاری مورد نیاز
۵-۲-۱- برآورد اقتصادی طرح پیشنهادی جهت مدیریت پارکینگ
۵-۳- طرح پیشنهادی جهت مدیریت پارکینگ خصوصی بانکی
۵-۳-۱- قابلیتهای نرم افزاری مورد نیاز
۵-۳-۲- برآورد اقتصادی طرح پیشنهادی جهت مدیریت پارکینگ خصوصی بانکی مفروض
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۶-۱- نتیجه گیری و پیشنهادات
۶-۲- بررسی اهداف
۶-۳- بحث و بررسی نتایج
۶-۴- کارهای آینده
۶-۵- خلاصه
منابع:
ضمائم و پیوستها
فهرست جداول
عنوان
جدول شماره ۲-۲- مقایسه انواع برچسب
جدول شماره ۳-۲- برخی مشخصات و ویژگی های فرکانس های مختلف تگ
جدول شماره ۳-۱- مقایسه بین الگوهای قدیمی و جدید پارکینگ
جدول شماره ۳-۳- خلاصه از نتایج مطالعات صورت گرفته
جدول شماره ۱-۴- شرح تجهیزات سیستم کنترل تردد پارکینگ اختصاصی با استفاده از کارت برد بالا RFID
جدول شماره ۲-۴- تجهیزات مورد نیاز کنترل پارکینگ عمومی با استفاده از کارت هوشمند
جدول شماره ۳-۴- شرح تجهیزات کنترل تردد پارکینگ عمومی با استفاده از کارت هوشمند RFID
جدول شماره ۴-۴- خلاصه ای از مشخصات سیستمهای پیشنهادی در این تحقیق
جدول ۱-۵- خلاصه ای از سیستم های پیشنهادی جهت تسهیل در امر انتخاب الگو
جدول ۲-۵- تجهیزات اصلی سیستم پارکینگ هوشمند طالقانی به همراه مشخصات فنی
جدول شماره ۳-۵ – برآورد آقتصادی سیتیم کنرل تردد پارکینگ عمومی با استفاده از کارت RFID و سیستم نظارت دوربین به همراه پردازش تصویر
جدول شماره ۴-۵- برآورد اقتصادی سیستم کنترل تردد پارکینگ اختصاصی با استفاده از کارت برد بالا RFID
مقدمه
حمل و نقل و جابجایی، به عنوان یکی از مهمترین نیازهای بشر، در برنامه ریزیهای کلان کشورها، مورد توجه ویژه قرار می گیرد. امروزه فناوری اطلاعات برای حل مشکلات حمل و نقل در جوامع بشری مورد توجه کارشناسان این حوزه می باشد. موارد متعددی از قبیل آلودگی های زیست محیطی، خسارتهای مادی و معنوی ناشی از تصادفات، اتلاف زمان و انرژی و همچنین معظلات ترافیکی از جمله چنین مشکلاتی به حساب می آیند.
به عبارتی با گسترش استفاده از وسائط نقلیه و افزایش روز افزون خودرو در مناطق مختلف، نیاز بکارگیری سیاستهای کنترل و نظارت بیش از پیش ضروری به نظر می رسد. این کنترل در حوزه های مختلف جهت نیل به اهدافی خاص و به روشهایی مشخص اعمال می گردد. بعنوان مثال در حوزه پارکینگ، جهت داشتن ترافیکی روانتر در محدوده های پرتردد و مراکز شهرها و نیز کاستن از آلودگی هوا، این امر بصورت تعیین فضاهایی به صورت سر پوشیده یا سرباز به عنوان فضای اختصاصی پارکینگ و جلوگیری از توقف خودروها در کنار خیابانها و افزایش بار ترافیگی، یکی از موارد کنترلی است. در این راستا و در جهت جلوگیری از ایجاد صفهای طولانی در ورودی پارکینگ ها و همچنین مبادی خروجی و بالطبع افزایش تمایل مردم به بهره گیری از خدمات پارکینگها و همچنین مبادی خروجی و بالطبع افزایش تمایل مردم به بهره گیری از خدمات پارکینگها، سیستم مدیریت پارکینگ به صورت هوشمند توسعه یافته است.
در عصر سرعت، انسان به محصولات و فناوری هایی نیاز دارد که او را در انجام کارهایش با دقت و سرعت و بهره وری پیش تری یاری کنند، استفاده از تکنولوژی رو به گسترش RFID راه حل مناسبی برای حل مشکلات ترافیکی و مدیریت حمل و نقل شهری بخصوص در کشورهای در حال توسعه است. لذا در این تحقیق بکارگیری RFID در کنترل ومدیریت پارکینگها پیشنهاد شده و کاربردها و مزایای بالقوه ی آن بیان می شود.
این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.
دیدگاه ها