no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

طراحی بلبرینگ های دور بالا، پایان نامه | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه طراحی بلبرینگ های دور بالا، مهندسی مکانیک
doc
سپتامبر 12, 2015
۳۰,۰۰۰ تومان
5 فروش
۳۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه طراحی بلبرینگ های دور بالا، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه طراحی بلبرینگ های دور بالا، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۳۰

 

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: مشخصات بلبرینگهای دور بالا
۱-۱- مقدمه
۱-۲- جنس ، مزایا ومعایب بلبرینگهای دور بالا
فصل دوم: انواع تستهای عملکردی بلبرینگهای دور بالا
۲-۱-توسعه‌ی بلبرینگ های دور بالا با زاویه‌ی تماس برای اسپیندل‌های ماشین (یاتاقانهای با توانایی بالا)
۲-۱-۱- نمای کلی
۲-۱-۲- تست افزایش دما و سرعت بالا
۲-۱-۲-۱- روش تست:
۲-۱-۲-۲- نتایج تست نوع اول
۲-۱-۲-۳- نتایج تست نوع ۲
۲-۱-۲-۴- نتایج تست نوع ۳
۲-۱-۳- تست محیط زیستی و ذخیره‌ی انرژی
۲-۱-۳-۱- تست سرعت بالا تحت روانکاری گریسی
۲-۱-۳-۲- تست پارامتر تامین هوا تحت روان کاری روغن ـ هوا
۲-۱-۳-۳- تست صدا تحت روانکاری روغن هوا
۲-۱-۴- تست چرخش فوق‌العاده پرسرعت
۲-۱-۵-تست مکرر شروع و توقف سریع:
۲-۱-۶- نتایج تست توصیف شده:
۲-۲- روش تست صوتی بلبرینگ‌های سرامیکی
۲-۲-۱- روش تست ترک با استفاده از رنگ نافذ فلوسنت
۲-۲-۲- روش تست ترک صوتی
۲-۲-۲-۱- مشخصات تست صوتی
۲-۲-۳- شرح مفصلی از تجسم ترجیحی
۲-۲-۲-۱- روش اجرای تست
۲-۳- روشهای تست شکست بلبرینگ های سرامیکی
۲-۳-۱- اهداف تست شکست
۲-۳-۲- معایب
۲-۳-۳- شرح تست
۲-۴- تست تحمل بلبرینگها بر پایه‌ای از تجهیزات IRSMTG
۲-۴-۱- چکیده مطالب
۲-۴-۲- مقدمه و هدف
۲-۴-۳- موارد تست
۲-۴-۴- شرح تست
۲-۴-۴-۱- تست ارتعاش
۲-۴-۴-۲-آزمایش اصلی با نیتروژن
۲-۴-۴-۳- تست خلاء حرارتی در ۵۵ درجه سانتیگراد
۲-۴-۴-۴- روغنکاری بلبرینگ‌های ساچمه‌ای ـ روغن ـ نقطه اوج ناپایدار
۲-۴-۴-۵- اساس روغنکاری یاتاقانها و تست بازرسی با MOS2
۲-۴-۴-۶- اساس تست بازرسی ـ با روغن‌کاری بلبرینگ‌ها (Fomblin Z60)
۲-۴-۵- تشریح
۲-۴-۵-۱- تست بر پایه نیتروژن
۲-۴-۵-۲- تست عمر در خلاء
۲-۴-۵-۳- تجزیه و تحلیل گاز باقیمانده RGA
۲-۴-۶- نتیجه‌‌گیری
۲-۴-۷- نظریات ونکات مهم
۲-۵-توسعه بلبرینگهای سرامیکی با عملیات سرعت فوق‌العاده بالا در ۳ میلیون DN (120000 دور در دقیقه) در هیدروژن مایع
۲-۵-۱- تست یاتاقانها و طرز کار تست
۲-۵-۲- مباحث و نتایج
۲-۵-۳- نتیجه‌گیری و ملاحظات
فصل سوم: کاتالوگ های ماشینهای تست
۳-۱- دستگاه تست سوار کردن یاتاقانهای بادمای بالا و سرعت بالای FALEX
۳-۱-۱- مشخصات دستگاه
۳-۱-۲-خصوصیات سیستم F-1516 FALEX
۳-۱-۳- نمونه‌های تست
۳-۲- دستگاه WB – ۲۳ سرعت بالا
۳-۲-۱- امکانات
۳-۲-۲- شرح
۳-۲-۳- سیستم کامل کنترلی کامپیوتر
۳-۲-۴- خصوصیات دستگاه WB23
۳-۲-۴-۱- ابعاد
۳-۲-۴-۲-گشتاور، سرعت و قدرت WB23 و نمودارهای آن
۳-۲-۵- پیکربندی و تنظیمات سیستم
۳-۳- داده‌ها برای ماشین تست روانکاری دور بالا
۳-۳-۱- اهداف تست
۳-۳-۲- اجرای اصلی
۳-۳-۳- ویژگیهای اصلی
۳-۳-۴- روشهای تست:
۳-۳-۵- نتایج تست
۳-۳-۶- پارامترهای خروجی تست
۳-۳-۷- مشخصات فنی
فصل چهارم: تحقیقات روز در ارتباط با بلبرینگهای دور بالا
۴-۱- نسل بعد بلبرینگ شیار عمیق برای موتور های با سرعت بالا
۴-۱-۱- معرفی
۴-۱-۲- ساختار یاتاقانها
۴-۱-۳- قفسه ی جدید
۴-۱-۳-۱- سرعت بالا
۴-۱-۳-۲- بهبود روانکاری
۴-۱-۳-۳- بهبود بهره وری طراحی
۴-۱-۴- طول عمر گریسME-1
۴-۱-۴-۱- خواص روغن ME-1
۴-۱-۴-۲- استقامت در دمای بالا
۴-۱-۵-.نمایش نتایج قابلیت تست
۴-۱-۵-۱- مشخصات یاتاقان
۴-۱-۵-۳- نتایج آزمون
۴-۱-۶- استقامت برای ارزیابی در دمای بالا و استقامت
۴-۱-۶-۱- مشخصات یاتاقان
۴-۱-۶-۲- شرایط آزمون
۴-۱-۶-۳- نتایج آزمون
۴-۲- تکنولوژی بلبرینگ شیار عمیق ساچمه ای برای سروموتور هایی باسرعت بالا
۴-۲-۱- بلبرینگهای شیار عمیق با قابلیت روغنکاری سرعت عالی
۴-۲-۱-۱- امکانات
۴-۲-۲- امکانات این مجموعه:
۴-۲-۲-۱- کاراییهای مجموعه
۴-۲-۳- یاتاقانهای غلتکی سوزنی با جهت کاهش میزان ضربه
۴-۲-۳-۱- امکانات این سیستم
۴-۲-۴- بلبرینگ غلتکی خود هماهنگ سری S-تیتان ™
۴-۲-۴-۱- امکانات
۴-۲-۵- یاتاقان با سنسور مقاوم در برابر میدان مغناطیسی دوار
۴-۲-۵-۱- امکانات
۴-۲-۵-۲- ساختار
۴-۲-۵-۳- مشخصات
۴-۲-۶- کارایی سیستم
۴-۲-۷- محدود کننده”فوق العاده” گشتاورباتجهیزات اتوماسیون
۴-۲-۷-۱- کارایی
۴-۲-۸- RustGuard™ یاتاقانهایی با باربری بسیاربالاومقاوم در برابر خوردگی باتجهیزات تولیدشده از فولاد
۴-۲-۸-۱- کاربرد
۴-۲-۹- بلبرینگ های هیبریدی
۴-۲-۹-۱- امکانات
۴-۲-۹-۲- ساختار
۴-۲-۹-۳- ویژگی های اصطکاکی برای تحمل بارهای شعاعی
۴-۳- بلبرینگهای اسپیندل با۳ و ۴ نقطهء تماس و یک رویکرد جدید در مورد سیستم‌های اسپیندل با سرعت بالا
۴-۳-۱- خلاصه
۴-۳-۲- آنالیز و مطالعه عملیات یاتاقانهای اسپیندل در ۳ و ۴ نقطه
۴-۳-۲-۱- سه نقطه محیطی
۴-۳-۲-۲- برخورد زوایا
۴-۳-۳- نیروهای نرمال در محیط برخورد
۴-۳-۳-۱- تغییر مکان محوری تحت رینگ داخلی
۴-۳-۳-۲- نقطه محیطی
۴-۳-۳-۳- نیروهای نرمال در برخورد محیطی
۴-۳-۳-۴- تغییر مکان محوری در رینگ داخلی
۴-۳-۴- تست آزمایشی درمورد بلبرینگ اسپیندل با ۳ نقطه تماس
۴-۳-۴-۱- طراحی جهت تست یاتاقانها
۴-۳-۴-۲- دسترسی به سرعتهای دورانی
۴-۳-۴-۳- گشتاور اصطکاکی
۴-۳-۴-۴- تغییر مکان محوری در یاتاقان
۴-۳-۵- خلاصه
پیوستها
جداول استاندارد بلبرینگهای با زاویه ی برخورد دور بالا و بسیار دور بالا
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل ۲-۱: محاسبه ی ارزش pv از تست بلبرینگ ومحصولات معمولی
شکل ۲-۲: ابزار تست
شکل۲-۳: روش روغنکاری برای نوع ۱و۲
شکل۲-۴: روش روغنکاری برای نوع ۳
شکل ۲-۵: نتایج تست نوع۱
شکل۲-۶: نتایج تست نوع۲
شکل۲-۷: نتایج تست نوع۳
شکل۲-۸: نتایج تست چرخش دوربالابا روانکاری گریسی
شکل۲-۹: ابزار تست B
شکل۲-۱۰: ارتباط بین نرخ تامین هوا و افزایش دما
شکل۲-۱۱: نتایج تست خصوصیات صدا
شکل۲-۱۲: ابزار تست c
شکل۲-۱۳: روش روانکاری برای نوع۴
شکل۲-۱۴: نتایج تست چرخش بسیار دور بالا
شکل۲-۱۵: الگوی عملیات
شکل۲-۱۶: چارت اندازه گیری دما
شکل ۲-۱۷: شکل فیکسچر تست عایق صدا می‌باشد
شکل۲-۱۸: نمودار اندازه‌گیری جریان فرآیند شناسایی نقص صوتی
شکل۲-۱۹: طرح کنترل تنش فشاری
شکل۲-۲۰: طرح کنترل تنش کششی
شکل۲-۲۱: نمودار تنش وفاصله ی طولی
شکل۲-۲۲: شکل فیکسچر تست چفرمگی شکست است
شکل ۲-۲۳: دیاگرامی از ترک فرورفتگی است
شکل ۲-۲۴: دیاگرام جریان روش تست چفرمگی شکست
شکل۲-۲۵: مشخصات تست عمر
شکل ۲-۲۶: مشخصات بازسازی مورد استفاده در تست عمر
شکل۲-۲۷: مشخصات خط اصلی احیاء برای MOS2 در یاتاقانهای غلتکی که در آغاز از روغنکاری در خلاءرادرمراحل مختلف تست نشان می‌دهد. (۲۵۵ سیکل)
شکل۲-۲۸: مشخصات احیاءروغنZ60یاتاقانهای ساچمه‌ای لغزنده بکاررفته درخلاء (۵۲۱،۱۰۷ سیکل)
شکل ۲-۲۹: نمودار خلاصه‌ای از متوسط داده‌ها و گشتاور حاصله از احیاء گرفته شده در نقطه اوج رادر نموداری با فواصل بارگیری در طی یک هفته
شکل ۲-۳۰: خلاصه‌ای ازمتوسط داده ها وگشتاورمحورهای روتاتورoدر طول سیکل‌های احیاءدرنقطه اوج
شکل ۲-۳۱: عمر بلبرینگ را درموردمطالعه مشخصات تست یاطاقانها با روغنکاری MOS2 در خلاء
شکل ۲-۳۲: عوامل موثرقبل ازانجام آزمون جهت عمر بلبرینگها با استفاده از مشخصات روغن در روغنکاری یاتاقانهای ساچمه‌ای را در خلاء
شکل ۲-۳۳: سیکل احیاءرادر ۱۳۶۰۶۶ (روغنکاری یاتاقانهای ساچمه‌ای)با نسبت درجه‌ای در حدود ۱۵ـ درجه از ذرات سخت را در بلبرینگها.
شکل ۲-۳۴: نشانگر شیارهای ایجاد شده توسط بلبرینگ در قسمت داخلی قفسه‌ها
شکل ۲-۳۵: سمت چپ: نشانگر شیارهای ایجاد شده توسط مسیر ساچمه سمت راست: رنگ روغن نشان داده شده در قفسه‌ها نشانگر مسیر ساچمه
شکل ۲-۳۶: تکه‌های سیاه رنگ روی مسیر قفسه‌ها
شکل ۲-۳۷: نشانگر پوسته پوسته شدن و فشردگی در روی سطح ساچمه‌ها است که با فلش قرمز رنگ
شکل ۲-۳۸: طیف‌ حاصله از EDAX را باتوجه به ذرات فلزی موجود در ساچمه
شکل ۲-۳۹: شروع آزمایش (دمای اتاق)
شکل ۲-۴۰: پایان تست در ۲۰ درجه سانتیگراد.
شکل ۲-۴۱: طیف‌های دسته جمعی گونه‌های گازی تکامل یافته در طول آزمایش در برابر فولاد
شکل ۲-۴۲: تست پیکربندی بلبرینگها
شکل ۲-۴۳: پیکربندی یک تست تضمین شده
شکل ۲-۴۴: دمای بلبرینگ و نرخ جریان خنک کاری با توجه به سرعت چرخشی
شکل ۲-۴۵: از دست رفتن قدرت در مقابل سرعت چرخشی
شکل ۲-۴۶: تغییر در درجه حرارت بلبرینگ با سرعت دورانی ثابت ۱۲۰۰۰۰ دور در دقیقه و بار محوری ۲۱۶۰N
شکل ۲-۴۷: تغییرات مربوط تست یاتاقانها با توجه به خنک کاری
شکل۲-۴۸: مسیرهای منحنی ایجاد شده در تست ساچمه‌ها
شکل ۳-۱: دستگاه تست سوار کردن یاتاقانهای بادمای بالا و سرعت بالای FALEX
شکل ۳-۲: دستگاه WB – ۲۳ سرعت بالا
شکل ۳-۳: شماتیک دستگاه WB – ۲۳ سرعت بالا
شکل ۳-۴: نمودار تست گشتاور ـ سرعت ـ قدرت ۱۲۰W پایا
شکل ۳-۴: نمودار تست گشتاور سرعت قدرت ۳۰۰W
شکل ۳-۵: نمودار تست ـ گشتاور ـ سرعت و قدرت ۴۰۰W/1205
شکل ۳-۶: نمودار تست مدت زمان و قدرت
شکل ۳-۷: تنظیمات مربوط به سیستم و متعلقات مربوط به آن
شکل ۳-۸: اجزاء سخت افزاری
شکل ۳-۹: اجزاء داخلی دستگاه
شکل ۴-۱: نسل بعد بلبرینگ شیار عمیق برای موتور های با سرعت بالا
شکل ۴-۲: قفسه ی تاج(سطح پوشاننده ی بالایی)رزین مصنوعی
شکل ۴-۳: مثالی از انالیز FEM قفسه ی تاج رزین مصنوعی تحت نیروی گریز از مرکز
شکل ۴-۴: طراحی تاج رزین مصنوعی جدید
شکل ۴-۵: مثالی از آنالیز طراحی تاج رزین مصنوعی جدیدتحت نیروی گریز از مرکز
شکل ۴-۶: شیارگریس
شکل ۴-۷: سطح مقطع قفسه ی تحت فشار فولادی
شکل۴-۸: سطح مقطع طراحی قفسه ی رزین مصنوعی جدید
شکل۴-۹: نتایج تست پایداری
شکل۴-۱۰: ماشین تست کاهش سرعت وشتاب سریع
شکل ۴-۱۱: نتایج تست افزایش دما
شکل۴-۱۲: ماشین تست پایداری سرعت بالا ودمای بالا
شکل ۴-۱۳: نتایج تست پایداری سرعت ودمای بالا
شکل ۴-۱۴: بلبرینگهای شیار عمیق با قابلیت روغنکاری سرعت عالی
شکل ۴-۱۵: آزمون افزایش سریع دما
شکل ۴-۱۶: آزمون دوام در دمای بالا، سرعت بالا
شکل ۴-۱۷: لرزش بدون بار- توقف دریک نقطه معین باتوجه به سرعت ثابت
شکل ۴-۱۸: امکانات این مجموعه
شکل ۴-۱۹: با لرزش های بدون بار (سرعت موتور: ۶۲۰ دور در دقیقه)
شکل ۴-۲۰: NTN یاطاقان غلتکی سوزن در جهان رشد وتوسعه بسیارکمی داشته
شکل ۴-۲۱: نوع NW باقفسهایی که مشخصاتآن در پایین دیده میشودباقطر غلتک ها: بین ۱٫۵ میلی متر و ۲ میلی متر
شکل ۴-۲۲: بلبرینگ غلتکی خود هماهنگ سری S-تیتان ™
شکل ۴-۲۳: مقاومت در برابر میدان مغناطیسی: سه برابر محصولات قبلی
شکل ۴-۲۴: ساختار
شکل ۴-۲۵: نمودار کارایی سیستم
شکل ۴-۲۶: محدود کننده”فوق العاده” شتاورباتجهیزات اتوماسیون
شکل ۴-۲۷: محدوده گشتاور
شکل ۴-۲۸: NTN” جدید محدودکردن گشتاور
شکل ۴-۲۹: نمودار کارایی
شکل ۴-۳۰: روکشهای مخصوص
شکل ۴-۳۱: پدیده غلتک زنگ زده
شکل ۴-۳۲: نمایش نتایج: از حالت شکست آزمون تولید بر روی ماشین های واقعی
شکل ۴-۳۳: بلبرینگ های هیبریدی
شکل ۴-۳۴: ساختار
شکل ۴-۳۵: ویژگی های اصطکاکی برای تحمل بارهای شعاعی
شکل ۴-۳۶: حرکات و رفتار جدید سینیماتیک در یاتاقانها اسپیندل
شکل ۴-۳۷: تغییر مکان محوری حلقه داخلی
شکل ۴-۳۸: بار محوری وابسته به سرعت چرخشی
شکل ۴-۳۹: برخورد زاویه در ۳ نقطه مربوط به یاتاقانها
شکل ۴-۴۰: نیروی نرمال در برخورد محیطی در یاتاقانهای اسپیندل ۳ نقطه. زاویه برخورد ۱۵ درجه.
شکل ۴-۴۱: نیروهای نرمال در برخورد محیطی، اسپیندل یاتاقان ۳ نقطه تماس با زاویه برخورد ۲۵ درجه برخورد تحت فشار Hertzian
شکل ۴-۴۲: برخورد تحت فشار Hertzian یاتاقانها اسپیندل ۳ نقطه
شکل ۴-۴۳: تغییر مکان محوری در رینگ داخلی در یاتاقان اسپیندل ۳ نقطه
شکل۴-۴۴: برخورد زاویه در ۴ نقطه یاتاقانها
شکل ۴-۴۵: نیروهای نرمال در ۴ نقطه برخورد زاویه‌ای با fit حدود و clearance
شکل ۴-۴۶: نیروهای نرمال در ۴ نقطه تماس یاتاقانها fit حدود و clearance مد نظر قرارگرفته اند.
شکل ۴-۴۷: نیروهای نرمال رادر ۴ نقطه تماس fit و
شکل ۴-۴۸: فشار Hertian در ۴ نقطه تماس با fit و رانشان میده clearance
در شکل ۴-۴۹: فشار Hertizan در ۴ نقطه تماس تحت fit و clearance با ساچمه‌های سرامیکی
شکل ۴-۵۰: شفت محوری تحت ۴ نقطه تماس با clearances محوری متناوب و متفاوتfit
شکل ۴-۵۱: تست stand برای بلبرینگهای تحت زاویه برخورد
شکل ۴-۵۲: پروسه تولید با استفاده از تست یاتاقانها
شکل ۴-۵۳: تست با افزایش سرعت
شکل ۴-۵۴: گشتاور اصطکاکی در ۳ نقطه تماس و سیستم نگهداری یاتاقان
شکل ۴-۵۵: شفت محوری در ۳ نقطه تماس

فهرست جداول
عنوان
جدول ۲-۱: تست افزایش دما وسرعت بالا
جدول ۲-۲: شرایط ازمون افزایش دما وسرعت بالا
جدول۲-۳: شرایط برای تست چرخش دور بالا با روانکاری گریسی
جدول۲-۴: شرایط برای تست ذخیره سازی انرژیوسازگاری با محیط زیست با روانکاری روغن-هوا
جدول۲-۵: شرایط برای تست چرخش بسیار دور بالا
جدول ۲-۶: جزییات یاتاقان
جدول۲-۷: سیکل خلاء
جدول ۲-۸: خلاصه‌ای از روند گشتاور در نیتروژن با توجه به مشخصات اسکن شتاب.
جدول ۳-۱: ابعاد دستگاه WB – ۲۳ سرعت بالا
جدول ۳-۲: مشخصات مکانیکی
جدول ۳-۳: مشخصات الکترونیکی
جدول ۳-۴: مشخصات تست
جدول ۳-۵: وزن واندازه ها
جدول ۳-۶: ابزار جانبی
جدول۴-۱: شرایط انالیز FEM
جدول ۴-۲: ترکیب و خصوصیات گریس ME-1
جدول۴-۳: جدول یاتاقان تست شده
جدول ۴-۴: یاتاقان تست شده
جدول ۴-۵: مجموعه استانداردهای جدید با طولانی ترین عمر و بیشترین ظرفیت باردر جهان
جدول ۴-۶: انواع خروجی- موج چهارگوش، باز جمع آوری, فاز A و Bتعداد بلبرینگ مربوطه-۶۲۰۲ – ۶۲۰۹
جدول ۴-۷: ویژگی های اصطکاکی برای تحمل بارهای شعاعی

 

– مقدمه
برای اسپیندلهای ماشینی، بازار برای بلبرینگ‌های ترکیبی در سال ۲۰۰۰ ، ۳۵ میلیون دلاربود .پیش‌ بینی می‌شد برای رسیدن به ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰۵ و از این‌رو است که استفاده ی گسترده وجود دارد. فروش بلبرینگ‌های ترکیبی باید به چند صد میلیون تا سال ۲۰۱۲ برسد از این‌رو نیاز مهم به بلبرینگ‌های ترکیبی با حجم بالا و نیازهای تولید وجود دارد.
اخیراً اسپیندلهای ماشینی در سرعت و کارایی، انعکاس درخواست فزاینده از صنایع مختلف در بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌های پردازش بهبود یافته‌اند. بخصوص افزایش تعداد مراکز ماشین کاری دور بالا دو مزیت کاهش زمان برش واقعی بوسیله‌ی چرخش دور بالا همچنین سرعت در تعویض ابزار (کاهش زمان بدون کار) دارد. چنین اسپیندلی با سرعت کارایی بالا نیاز به یاتاقانی دارد که نه تنها چرخشی دور بالا را تحمل کند بلکه توانایی بالایی در اجرای توقف و شروع داشته باشد.
حالا اسپیندلهای ماشینی چالش دیگری نیز دارند: صرفه‌جویی در انرژی و محیط زیست. که در حال حاضر از الزامات حیاتی برای هر سازنده در هر زمینه است که ملزم به انجام فعالیتهای تولیدی به شیوه‌ای
رضایت‌بخش با محیط زیست است.
با توجه به این دلیل یاتاقانهایی که در اسپیندلهای ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید نیاز به هوای کمتر و صدای کمتری داشته باشند و روغن‌ کاری (گریسهای مورد استفاده) به محیط زیست صدمه نزند.
به منظور برآوردن چنین شرایطی، مهم است که یاتاقانهای اسپیندلهای ماشینی در سرعت بالا بهبود یابد ، stop & start سریع، عملکرد در دمای پایین با یک روش روانکاری با قدرت الکتریکی کم.
۱-۲- جنس ، مزایا ومعایب بلبرینگهای دور بالا
در طول دهه‌ی گذشته توپهای سیلیکون نیترید Si3N تبدیل به بخش مهمی از بلبرینگ‌های پیشرفته‌ی مورد استفاده در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی شده است. بزرگترین موفقیت تجاری برای توپهای Si3N استفاده از آنها در بلبرینگ‌های هیبرید که ترکیبی از گلوله‌های سرامیکی با نسل فولادی که آنها بعنوان بلبرینگ هیپریدی سیلیکون نیترید شناخته می‌شوند. بلبرینگ هیپریدی سیلیکون نیترید در مقایسه با گلوله‌ های فولادی از گلوله‌های سرامیکی سخت‌تر و کمتر متراکم و تحمل بالاتری دارند. مقاومت در برابر خوردگی بهتر و عوامل افزایش درجه حرارت و نیازهای روانکاری کاهش یافته. این منافع ایده‌آل می‌سازد بلبرینگ‌های هیبریدی (ترکیبی) رادر کاربردهای شدیداً دور بالا مانند اسپیندلهای ماشینی، دریل‌های دندان‌پزشکی با سرعت بالا، پمپ‌های خلاء توربومولکولی و پمپ‌های مولکولی توربوی مایع اکسی‍ژنی مورد استفاده در موتورهای اصلی شاتل فضایی. گلوله های با قطر بالا اخیراً تکنولوژی پیشرو در جراحیها شده است.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.



ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange