پایان نامه سیستم سوخت رسانی معمولی انژکتوری دیزل، مهندسی مکانیک
عنوان: پایان نامه سیستم سوخت رسانی معمولی انژکتوری دیزل، مهندسی مکانیک
رشته: پروژه پایانی دوره کارشناسی،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: ۶۰
فهرست مطالب
عنوان
(چکیده)
(مقدمه)
(سیستم سوخت رسانی معمولی انژکتوری دیزل)
فصل اول(کلیات مربوط به موتورهای دیزل)
۱-۱ تاریخچه موتورهای دیزل
۱-۲ کاربرد موتورهای دیزل
۱-۳ مزایای موتورهای دیزل
۱-۴ معایب موتورهای دیزل
۱-۵ احتراق دیزل
۱-۶ سیکل کاری
۱-۶-۱ کورس (زمان) اول : مکش
۱-۶-۲ کورس دوم:کورس تراکم
۱-۶-۳ کورس سوم : کورس کار
۱-۶-۴ کورس چهارم : تخلیه
۱-۷ اتاقهای احتراق و پرشدن و تراکم آنها
۱-۸ گازخروجی موتور دیزل
۱-۹ رفتار پاشش
۱-۱۰ روش پاشش سنتی (معمولی)
۱-۱۱ پیش پاشش
۱-۱۲ کاهش آلاینده ها
۱-۱۲-۱ ایجاد مخلوط و احتراق
۱-۱۲-۲ تدابیر در موتور
۱-۱۲-۳ بازخوراندن گاز خروجی ( ARF )
۱-۱۲-۳ تأثیر نحوه تزریق سوخت
۱-۱۲-۴ سواری
۱-۱۳ خودرو های سنگین
۱-۱۴ فشار تزریق
۱-۱۵ مسیر پاشش
فصل دوم(دستگاه سوخت رسانی موتورهای دیزل معمولی)
۲-۱ کلیات
۲-۲ وظیفه دستگاه سوخت رسانی موتورهای دیزل
۲-۳ دستگاه سوخت رسانی با پمپ انژکتور ردیفی ( کتابی )
۲-۴ دستگاه سوخت رسانی با پمپ انژکتور دوّار ( آسیابی )
۲-۵ دستگاه سوخت رسانی با پمپ و انژکتور واحدی ( یک پارچه )
۲-۶ قسمت های تشکیل دهنده دستگاه سوخت رسانی دیترویت
۲-۷ دستگاه سوخت رسانی فشار زمانی (PT )
۲-۸ قسمت های تشکیل دهنده دستگاه سوخت رسانی فشار زمانی
فصل سوم(پمپ انژکتور ردیفی)
۳-۱ساختمان پمپ انژکتوری سی ای وی ( CAV )
۳-۲ طرز کار پمپ انژکتور سی ا وی
۳-۳ سوپاپ تحویل پمپ انژکتور سی ا وی
فصل چهارم(پمپ انژکتور دوّار یا آسیابی)
۴-۱پمپ انژکتور دوّار سی اِی وی ( DPA )
۴-۲ ساختمان پمپ انژکتور دوّار
۴-۳ طرز کارپمپ انژکتور دوّار
فصل پنجم (انژکتور ها)
۵-۱ کلیات
۵-۲ساختمان انژکتورها
۵-۳طرز کار انژکتور
۵-۴انواع سوخت پاش ها (نازل ها )
۵-۴-۱ سوخت پاش زبانه دار یا پینتل
۵-۴-۲ سوخت پاش پینتوکس
۵-۴-۳ سوخت پاش سوراخ دار
فصل ششم(پمپ سوخت رسانی)
۶-۱کلیات
۶-۲ساختمان پمپ اولیه دیافراگمی
۶-۳طرز کار پمپ اولیه دیافراگم
۶-۴ساختمان پمپ اولیه پیستونی
۶-۵طرز کار پمپ اولیه پیستونی
(سیستم های مدرن انژکتوری دیزل)
فصل هفتم(بررسی اجمالی سیستم های انژکتوری دیزلی)
۷-۱بررسی اجمالی سیستمهای انژکتوری دیزلی
۷-۲خواستهها
۷-۳ انواع ساختار
۷-۳-۱ پمپ انژکتور ردیفی
۷-۳-۲ پمپ انژکتور ردیفی استاندارد PE
۷-۳-۳پمپ ردیفی با تغییر دهنده کورس [معروف به H-Pump]
۷-۳-۴ پمپ انژکتور آسیایی (توزیعکننده)
۷-۳-۵پمپ انژکتور آسیایی با پیستون محوری (رفت و برگشتی)
۷-۳-۶ پمپ انژکتور آسیایی با پیستون شعاعی
۷-۴پمپهای انژکتور تکی یا تک مجموعهای
۷-۴-۱پمپهای تکی انژکتوری PF
۷-۵ سیستم یونیت انژکتور UIS
۷-۶ سیستم یونیت پمپ (UPS)
۷-۷ سیستم انژکتوری ذخیرهای
مقدمه
سیستم تزریق سوخت که توسط رابرت بوش مخترع آلمانی در سال ۱۹۲۷ پیشنهاد شد ، کمک موثری به پیشرفت و توسعه موتورهای دیزل نمود. زیرا این دستگاه از نظر وزن سبک و از نظر اندازه بسیار کوچک بود. در ضمن این سیستم به رگولاتور مجهز بود که می توانست سرعت موتور را کنترل نماید.
ورود موتور دیزل به کشور آمریکا ، کمپانی های کامنز ، کاترپیلار ، جنرال موتورز و سایر تولید کنندگان موتور را به استفاده از موتور دیزل با توجه به اقتصادی بودن آن تشویق کرد. تا این که موتور های دیزل درکامیون ها وادوات سنگین بکار گرفته شد.درسال ۱۹۵۰ پمپ انژکتورهای دوار(آسیابی)که سبک تر از نوع پمپ های ردیفی بودند ساخته شدند.این نوع پمپ ها بیشتردر تراکتورهای کشاورزی کاربرد دارند.نصب توربو شارژر بر روی موتور های دیزل سبب کاهش وزن آنها شده و در نتیجه کارایی موتورها را بالا برده است.بعلاوه موتورهای دیزل با کاهش وزن و آلودگی کمتر و کاربرد بیشتر در زندگی روزمره انسان ها راه پیدا کرده است.
دیدگاه ها