no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

بررسي موتورهاي ديزل، پایان نامه | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه بررسی موتورهای دیزل، مهندسی مکانیک
doc
سپتامبر 10, 2015
۳۰,۰۰۰ تومان
11 فروش
۳۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه بررسی موتورهای دیزل، مهندسی مکانیک


عنوان: پایان نامه بررسی موتورهای دیزل، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۲۱۸

 

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: آشنایی با موتورهای دیزل
۱-۱- تاریخچه موتورهای دیزل
۱-۲- مزایای موتورهای دیزل
۱-۳- معایب موتورهای دیزل
۱-۴- مقایسه بین موتور دیزل و بنزینی
۱-۵- طرز کار موتورهای دیزل
۱-۵-۱- طرز کار موتورهای دیزل چهار زمانه :
۱-۵-۱-۱- چرخه موتورهای دیزل چهار زمانه :
۱-۵-۱-۲- زمان بندی یا تایمینگ سوپاپها در موتورهای دیزل چهارزمانه :
۱-۵-۲- طرز کار موتورهای دیزل دوزمانه
۱-۵-۲-۱- منحنی PV موتور دو زمانه
۱-۵-۲-۲- زمان بندی سوپاپها در موتورهای دیزل دو زمانه :
۱-۵-۲-۳- مراحل احتراق در موتورهای دیزل :
۵-۲- ســـوخت موتورها
۵-۲-۱- سوخت موتورهای دیزل :
۵-۲-۲- خصوصیات سوخت موتور دیزل :
۵-۲-۳- سوخت دیزل وطبقه بندی آن :
فصل دوم: سیستمهای سوخت رسانی
۲-۱- سیستمهای سوخت رسانی موتور دیزل
۲-۲- سوخت رسانی موتورهای دوزمانه ( دیزل )
۲-۳- انواع سیستمهای سوخت رسانی
۲-۳-۱- دستگاه سوخت رسانی با پمپ انژکتور ردیفی ( کتابی ) :
۲-۳-۲- دستگاه سوخت رسانی با پمپ انژکتور دوار ( آسیابی)
۲-۳-۳- سیستم مجهز به پمپ و انژکتور یکپارچه
۲-۳-۴- دستگاه سوخت رسانی فشار زمانی ( PT ( pressure Time ) )
۲-۴- قطعات سیستم سوخت رسانی
۲-۴-۱- تانک سوخت ( باک )
۲-۴-۲- پمپ های تغذیه ( سه گوش ) Feed pump or lift pump
۲-۴-۳- پمپ های دیافراگمی :
۲-۴-۴- پمپهای پرده ای :
۲-۴-۵- پمپهای دنده ای :
۲-۴-۶- پمپهای پیستونی :
۲-۴-۷- پمپ اولیه بوش ( سه گوش ):
۲-۵- فیلتر های سوخت
۲-۵-۱- عملیات فیلتر شدن
۲-۵-۲- انواع فیلترها
۲-۵-۲-۱- فیلتر کاغذی :
۲-۵-۲-۲- فیلترهای پنبه ای و نمدی :
۲-۵-۲-۳- فیلتر فلزی زنیتر شده :
۲-۵-۲-۴- فیلتر های دوبل :
۲-۵-۲-۵- فیلتر های دو مرحله ای :
۲-۶- هوا گیری مدار سوخت رسانی
۲-۷- تجهیزات کمکی برای روشن کردن
۲-۷-۱- وسیله تأمین سوخت اضافی :
۲-۷-۲- شمع گرمکن :
۲-۸- روشن کردن و خاموش کردن موتور
۲-۸-۱- استفاده از گرمکن یا المنت حرارتی
۲-۹- نمونه هایی از سیستم های سوخت رسانی
۲-۹-۱- دستگاه سوخت رسانی فشار زمانی ( PT )
۲-۹-۲- سیستم سوخت رسانی کاتر پیلار
۲-۹-۳- سیستم سوخت رسانی اندازه گیری با بوش
۲-۹-۴- پمپاژ دستی
۲-۹-۴-۱- پمپ انژکتور نوع اندازه گیری با بوش
۲-۹-۴-۲- واحد پمپاژ در پمپ
۲-۹-۴-۳- طرز کار پمپ
۲-۹-۵- اندازه گیری مقدار سوخت
۲-۱۰- سیستم سوخت رسانی در موتور دیترویت
۲-۱۰-۱- پمپ انتقال دهنده سوخت
۲-۱۰-۲- پمپ و انژکتورهای یکپارچه
۲-۱۰-۳- طرز کار
۲-۱۰-۴- کنترل سوخت
فصل سوم: پمپ انواع انژکتورها
۳-۱- پمپ انژکتورهای ردیفی ( کتابی )
۳-۱-۱- ساختمان پمپ انژکتور سی ا وی ( CAV )
۳-۱-۲- طـرز کـار پمپ انژکتـور سی ا وی
۳-۱-۳- سوپاپ تحویل پمپ انژکتور سی ا وی
۳-۲- پمپ انژکتور بوش
۳-۲-۱- ساختمان پمپ انژکتور بوش
۳-۲-۲- طرز کار پمپ انژکتور بوش
۳-۲-۳- سوپاپ تحویل پمپ انژکتور بوش
۳-۳- پمپ انژکتورهای دوار یا آسیابی
۳-۳-۱- پمپ انژکتور دوار سی ا وی ( DPA )
۳-۳-۲- ساختمان پمپ انژکتور دوار
۳-۳-۳- طرز کار پمپ انژکتور دوار
۳-۳-۴- پمپ انژکتور آسیابی ( مدل V E )
۳-۳-۴-۱- حرکت پلانجر :
۳-۳-۴-۲- عمل پمپاژ
۳-۳-۴-۳- کورس ورود
۳-۳-۴-۴- کورس پاشش
۳-۳-۴-۵- خاتمه تحویل :
۳-۴- انژکتورها
۳-۴-۱- کلیـات :
۳-۴-۲– ساختمان انژکتورها :
۳-۴-۳- طرز کار انژکتور :
۳-۴-۴- انواع سوخت پاشها ( نازل )
۳-۴-۴-۱- سوخت پاش زبانه دار یا پنتل :
۳-۴-۴-۲- سوخت پاش پنیتوکس :
۳-۴-۴-۳- سوخت پاش سوراخ دار :
۳-۴-۵- انژکتورهای مدادی استاندین
۳-۴-۵-۱- طرز کار انژکتور مدادی :
۳-۴-۶- انژکتور روزاماستر و ساختمان آن
۳-۴-۶-۱- طرز کار انژکتور مدادی روز اماستر
۳-۵- گاورنر
۳-۵-۱- نیاز گاورنر برای دور آرام ( درجا )
۳-۵-۲- نیاز به گاورنر در سرعت حداکثر موتور
۳-۵-۳- انواع گاورنرها :
۳-۵-۳-۱- گاورنرهای سرعت حداکثر ( گاورنرهای سرعت ثابت ) :
۳-۵-۳-۲- گاورنرهای دور درجا و سرعت حداکثر :
۳-۵-۳-۳- گاورنرهای سرعت متغیر :
۳-۵-۴- گاورنرهای مکانیکی :
۳-۵-۴-۱- اساس گاورنرهای مکانیکی :
۳-۵-۵- گاورنر نوع وزنه ای مکانیکی
۳-۵-۶- کنترلهای گاورنر
۳-۵-۷- عملکرد گاورنر مکانیکی LUCAS – CAV
۳-۵-۸- ساختمان گاورنر :
۳-۵-۹- گاورنر مکانیکی « بوش »
۳-۵-۹-۱- هنگام استارت زدن موتور ( در گاورنرهای بوش )
۳-۵-۱۰- گاورنرهای پمپ انژکتور آسیابی مدل V E
۳-۵-۱۰-۱- عملکرد :
۳-۵-۱۱- گاورنرهای مکانیکی پمپ های مدل D P A
۳-۵-۱۲- گاورنر خلائی
۳-۵-۱۲-۱- ساختمان و عملکرد :
۳-۵-۱۲-۲- روشن شدن موتور :
۳-۵-۱۲-۳- دور آرام :
۳-۵-۱۲-۴- سرعتهای متوسط
۳-۵-۱۲-۵- سرعت ماکزیمم
۳-۵-۱۲-۶- خاموش کردن موتور :
۳-۵-۱۳- گاورنر هیدرولیکی
۳-۵-۱۳- ۱- ساختمان :
۳-۵-۱۴- گاورنر هیدرولیکی ( CAV ) :
۳-۵-۱۵- گاورنر هیدرومکانیک ( کاتر پیلار )
۳-۵-۱۵-۱- عملکرد :
فصل چهارم: کنترل الکترونیکی
۴-۱- سیستم الکترونیکی دیزل ( کلیات و شرح سیستم )
۴-۱-۱- اساس کار سیستم های رقمی :
۴-۱-۲- مقایسه سیگنالهای قیاسی و رقمی :
۴-۲- مدول کنترل الکترونیکی E C U
۴-۲-۱- خود – عیب یابی :
۴-۲-۲- گاورنرهای موتورهای بزرگ :
۴-۲-۳- گاورنر های موتورهای کوچک
۴-۳- سیستمهای اداره موتور
۴-۳-۱- کاتر پیلار
۴-۳-۲- نیروی استار:
۴-۴- سیستمE D S BOSCH :
۴-۵- کنترل الکترونیک دیزل ( E D C )
۴-۵-۱- لزوم وجود E D C :
۴-۵-۲- فرآیند اطلاعات E D C ( اطلاعات ورودی، پردازش آن، خروجی ها و فیدبک ها )
۴-۵-۲-۱- سیگنالهای ورودی :
۴-۵-۲-۲- شرایط سیگنال :
۴-۵-۲-۳- سیگنالهای خروجی :
۴-۵-۳- انتقال اطلاعات به دیگر سیستمها
۴-۵-۴- فرایند سیگنال در ECU
۴-۵-۵- انتقال مداوم اطلاعات :
۴-۵-۶- شبکه بندی E C U
۴-۵-۶-۱- آدرس محتویات اصلی :
۴-۵-۶-۲- تعیین اولویت :
۴-۵-۶-۳- داوری BUS :
۴-۵-۶-۴- صفحه آرایی پیغامها : ( فرمت اطلاعات )
۴-۵-۷- تشخیص عیوب ترکیب شده :
فصل پنجم: کنترل الکترونیکی پمپهای انژکتور
۵-۱- پمپهای انژکتور ردیفی، کنترل شده الکترونیکی PE – EDC
۵-۱-۱- پمپهای تزریق سوخت ردیفی P E استاندارد :
۵-۱-۲- بلوکه های سیستم :
۵-۱-۳- اجزاء :
۵-۱-۴- مدارهای کنترل
۵-۲- کنترل پمپهای انژکتور ردیفی با کنترل غلافی(ریلی استوانه ای )
۵-۲-۱- کنترل شروع تزریق :
۵-۲-۲- اجزاء کنترل شروع تزریق سوخت :
۵-۲-۲-۱- سنسور حرکت سوزن :
۵-۲-۲-۲- سنسور سرعت چرخشی ( دور موتور )
۵-۲-۲-۳- E C U :
۵-۲-۳- مکانیزم فعال کننده :
۵-۲-۴- مدار کنترل بسته :
۵-۳- پمپهای تزریق سوخت V E – M V توزیع کننده آسیابی محوری کنترل شده سوپاپ سلنوئیدی :
۵-۳-۱- دورنما :
۵-۳-۲- طراحی و ساخت :
۵-۳-۳- اجزاء :
۵-۳-۳-۱- سنسور زاویه چرخش :
۵-۳-۳-۲- E C U پمپ :
۵-۳-۳-۳- سوپاپ سلنوئید فشار قوی :
۵-۳-۴- شیوه عملکرد :
۵-۳-۴-۱- ارسال سوخت و خروجی : ۱۸
۵-۴- کنترل الکترونیکی پمپهای انژکتورآسیابی محوری E D C – V E :
۵-۴-۱- اساس سیستم :
۵-۴-۲- اجزاء
۵-۴-۲-۱- سنسورها :
۵-۴-۳- واحد کنترل الکترونیک : ( E C U )
۵-۴-۴- فعال کننده های سلنوئیدی برای مقدار سوخت تزریق شده :
۵-۴-۵- سوپاپ سلنوئید برای کنترل شروع تزریق :
۵-۴-۶- مقدار سوخت تزریق شده :
۵-۴-۷- شروع تزریق
۵-۴-۸- گردش مجدد گازهای خروجی ( E G R )
۵-۴-۹- کنترل سرعت بهینه :
۵-۴-۱۰- کارکردهای اضافی :
۵-۴-۱۱- ملاکهای ایمنی :
۵-۴-۱۱-۱- کنترل خودکار :
۵-۴-۱۱-۲- عملکردهای اضطراری :
۵-۴-۱۱-۳- تشخیص عیب خروجی :
۵-۴-۱۱-۴- مزیتها :
۵-۴-۱۲- خاموش کردن موتور :
۵-۴-۱۳- دستگاه قطع الکتریکی :
پیوستها:
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱: اولین موتور دیزل که توسط رادلف دیزل ساخته شد.
شکل ۱-۲: احتراق در موتورهای بنزینی (حجم ثابت)
شکل ۱-۳: احتراق در موتورهای دیزل کم دور (فشار ثابت)
شکل ۱-۴: احتراق در موتورهای دیزل پر دور (نیمه حجم ثابت)
شکل ۱-۵:چرخه کار موتور چهار زمانه
شکل ۱-۶: چرخه تئوری موتور دیزل چهار زمانه
شکل۱-۷: چرخه حقیقی موتور دیزل چهار زمانه
شکل ۱-۸: نمودار باز و بسته شدن سوپاپها و زمان تزریق سوخت در موتورهای دیزل چهارزمانه
شکل ۱-۹: چرخه موتور دیزل دوزمانه
شکل ۱-۱۰: منحنی P -V موتور دوزمانه
شکل ۱-۱۱: نمودار باز و بسته شدن سوپاپ دود و دریچه هوا
شکل ۱-۱۲: مراحل مختلف احتراق در موتورهای دیزل
شکل ۱-۱۳: مراحل احتراق سوخت در موتورهای دیزل و تغییرات فشار نسبت به زاویه لنگ
شکل ۱-۱۴: منحنی تبخیر انواع سوختها
شکل ۱-۱۵: برج تقطیر
شکل ۱-۱۶: خصوصیات سوخت موتور دیزل
شکل ۲-۱: مدار سیستم سوخت رسانی
شکل ۲-۲: قطعات مربوط به سیستم سوخت رسانی دیزل که دارای پمپ ردیفی است.
شکل ۲-۳: نمودار شماتیک سوخت رسانی موتور دو زمانه کشتی
شکل ۲-۴: دستگاه سوخت رسانی موتور دیزل با پمپ انژکتور ردیفی
شکل ۲-۵: قطعات حساس دستگاه سوخت رسانی
شکل ۲-۶: دستگاه سوخت رسانی موتور دیزل با پمپ انژکتور دوار ( آسیابی )
شکل ۲-۷: سیستم سوخت رسانی با پمپ دوار
شکل ۲-۸: سیستم مجهز به پمپ و انژکتور یکپارچه
شکل ۲-۹: سیستم PT
شکل ۲-۱۰: تانک سوخت و اتصالات آن
شکل ۲-۱۱: ساختمان پمپ اولیه و قطعات تشکیل دهنده آن
شکل ۲-۱۲: پمپ تغذیه دیافراگمی ساده
شکل ۲-۱۳: نمای برش خورده یک پمپ تغذیه دیافراگمی
شکل ۲-۱۴: پمپ تغذیه ( سه گوش ) نوع پرده ای
شکل ۲-۱۵: پمپ اولیه پیستونی
شکل ۲-۱۶: پمپ اولیه نوع پیستونی
شکل ۲-۱۷: پمپ اولیه بوش
شکل ۲-۱۸: اندازه ذرات خارجی موجود در سوخت در مقایسه با موی انسان
شکل ۲-۱۹: برش فیلتر استکانی
شکل ۲-۲۰: برش المنت فیلتر کاغذی
شکل ۲-۲۱: برش فیلتر کاغذی
شکل ۲-۲۲: فیلتر نمدی ( سی ا وی )
شکل ۲-۲۳: طرز قرار گرفتن فیلترها در مدار سوخت
شکل ۲-۲۴: فیلتر دوبل ساخت کارخانه بوش
شکل ۲-۲۵: نمای شماتیک فیلتر دو مرحل
شکل ۲-۲۶: طرز قرار گرفتن فیلتر های دو مرحله ای
شکل۲-۲۷: پیچ های هواگیری پمپ انژکتور دوار
شکل ۲-۲۸: فیلترهای مدار سوخت و طرزسرویس أن
شکل ۲-۲۹: روش هواگیری انژکتورها
شکل ۲-۳۰: کمک استارت نوع ترمواستارت
شکل ۲-۳۱: جزئیات یک گرمکن الکتریکی که در داخل اطاق احتراق پیچ می شود.
شکل ۲-۳۲:a فسمتی از موتور با محفظه گردبادی، انژکتور و شمع گرمکن نشان داده شده است b نمای نزدیک محفظه احتراق گردبادی
شکل ۲-۳۳: نمونه ای از سوئیچ استارت چهار حالته
شکل ۲-۳۴: محفظه پیش احتراق.
شکل ۲-۳۵: سوخت رسانی P T موتور V شکل کامینز
شکل ۲-۳۶: قسمتهای سیستم سوخت رسانی PT ( کامینز )
شکل ۲-۳۷: یک واحد پمپ و انژکتور موتور کامینز
شکل ۲-۳۸: طرز کار انژکتور
شکل ۲-۳۹: تصویر شماتیک سیستم سوخت رسانی اندازه گیری با بوش
شکل ۲-۴۰: تصویر برش خورده پمپ سوخت نوع اندازه گیری با بوش
شکل ۲-۴۱: طرز کار پمپ انژکتور نوع اندازه گیری با بوش
شکل ۲-۴۲: ترتیب قرارگیری بوش اندازه گیری پمپ در یک موتور
شکل ۲-۴۳: تصویر شماتیک سیستم پمپ و انژکتور یکپارچه در یک موتور ۶ – V
شکل ۲-۴۴: ترتیب قرار گیری یک پمپ و انژکتور یکپارچه در موتور
شکل ۲-۴۵: نمای برش خورده یک پمپ و انژکتور یکپارچه
شکل ۲-۴۶: طرز کار پلانجر انژکتور
شکل ۳-۱: برش پمپ انژکتور ردیفی و قطعات تشکیل دهنده آن
شکل ۳-۲: ساختمان یک واحد پمپ انژکتور
شکل ۳-۳: شش حالت پلانجر در داخل بارل
شکل ۳-۴: سوپاپ تحویل و اجزا تشکیل دهنده آن
شکل ۳-۵: وضعیت سوپاپ تحویل در مراحل باز و بسته شدن
شکل ۳-۶: پمپ انژکتور ردیفی بوش
شکل ۳-۷: اجزا تشکیل دهنده پمپ انژکتور ردیفی بوش
شکل ۳-۸: حالتهای مختلف پلانجر و بارل با شیارها و سوراخهای ورودی
شکل ۳-۹: پلانجر با شیارهای مارپیچی
شکل ۳-۱۰: پلانجر با بریدگی ریتارد
شکل ۳-۱۱: سوپاپ تحویل سوخت و اجزاء تشکیل دهنده آن
شکل ۳-۱۲: سوپاپ تحویل در حالت بسته
شکل ۳-۱۳: پمپ انژکتور دوار سی ا ی وی با رگولاتور مکانیکی
شکل ۳-۱۴: پمپ انژکتور دوار با رگولاتور مکانیکی و آوانس خودکار
شکل ۳-۱۵: روتورهای دو پلانجر و چهار پلانجر
شکل ۳-۱۶: صفحه انتهایی آلومینیومی و سوپاپ تنظیم
شکل ۳-۱۷: سیستم سوخت رسانی پمپ امژکتور دوار D P A
شکل ۳-۱۸: اصول کار پمپ انژکتور دوار
شکل ۳-۱۹: روتور حلقه بادامک دار و مجراهای ورودی و خروجی سوخت
شکل ۳-۲۰: تصویر شماتیک پمپ انژکتور آسیابی مدل V E
شکل ۳-۲۱: مقطع برش خورده پمپ انژکتور
شکل ۳-۲۲: کورس ورود سوخت محفظه پمپاژ را پر می کند.
شکل ۳-۲۳: کورس پاشش سوخت در محفظه پمپاژ تحت فشار قرار گرفته است.
شکل ۳-۲۴: خاتمه تحویل فشار سوخت آزاد می شود.
شکل ۳-۲۵: انواع مختلف انژکتور
شکل ۳-۲۶: قطعات انژکتور
شکل ۳-۲۷: انژکتور
شکل ۳-۲۸: مخروط پاشش سوخت
شکل ۳-۲۹: برش سوخت پاشهای سوراخ دار و زبانه دار
شکل ۳-۳۰: زاویه پاشش سوخت پاش سی ا وی
شکل ۳-۳۱: مراحل باز شدن سوراخ سوخت پاش زبانه دار ( رابرت بوش )
شکل ۳-۳۲: سوخت پاش نوع پینتوکس
شکل ۳-۳۳: الف ) سوخت پاش پنیتل ب ) سوخت پاش پینتوکس در حالت استارت زدن ج ) سوخت پاش پینتوکس در حالت نرمال کار موتور.
شکل ۳-۳۴: انواع سوخت پاشهای سوراخ دار.
شکل ۳-۳۵: برش انژکتور مدادی استاندین
شکل ۳-۳۶: ساختمان انژکتور مدادی روز آماستر
شکل ۳-۳۷: یک گاورنر مکانیکی ساده
شکل ۳-۳۸: الف ) ساختمان کلی گاورنر وزنه ای یا مکانیکی ب ) جزئیات یکی از وزنه های گریز از مرکز
شکل ۳-۳۹: ترتیب یک پمپ ردیفی مجهز به گاورنر مکانیکی و کنترلهای راننده
شکل ۳-۴۰: گاورنر CAV
شکل ۳-۴۱: عملکرد فنرهای گاورنر
شکل ۳-۴۲: گاورنر مکانیکی CAV نوع BR و W با فنرهای متصل به وزنه ها
شکل ۳-۴۳: گاورنر مکانیکی سرعت متغیر
شکل ۳-۴۴: هنگام استارت زدن موتور ( در گاورنرهای بوش )
شکل ۳-۴۵: نمایش گاورنر مورد استفاده در پمپ انژکتور آسیابی در وضعیت دور درجا
شکل ۳-۴۶: پمپ انژکتور آسیابی مجهز به گاورنر مکانیکی، ابزار سوخت اضافی و مکانیزم آوانس اتوماتیک
شکل ۳-۴۷: واحد ونتوری گاورنر خلائی
شکل ۳-۴۸: ساختمان واحد دیافراگم گاورنر خلائی ( در مرحله استارت زدن )
شکل ۳-۴۹: وضعیت واحد دیافراگم در دور آرام
شکل ۳-۵۰: وضعیت واحد دیافراگم در دور متوسط
شکل ۳-۵۱: وضعیت واحد دیافراگم در موقع خاموش کردن موتور
شکل ۳-۵۲: گاورنر هیدرولیکی
شکل ۳-۵۳: ترتیب گاورنر دو سرعته
شکل ۳-۵۴: گاورنر هیدرومکانیک
شکل ۴-۱: سیگنال، مطابق شکل ( الف ) به طور پیوسته با زمان تغییر می کند. سیگنالهای رقمی ( ب ) و ( ج ) فقط دو مقدار دارند. روشن ( ولتاژ کامل ) و خاموش ( ولتاژ صفر )
شکل ۴-۲: نمودار بلوکی مدول کنترل الکترونیکی پایه
شکل ۴-۳: هر ریز پردازنده از یک واحد پردازش مرکزی، دو نوع حافظه و یک درگاه ورودی / خروجی تشکیل می شود.
شکل ۴-۴: حسگرهای دور موتور، دور در دقیقه را به صورت نوسانات ولتاژ القایی در پیچک حسگر می خوانند.
شکل ۴-۵: سیستم کنترل الکترونیکی گاز در بعضی موتورهای جان دیر
شکل ۴-۶: نمودار بلوکی دی دک
شکل ۴-۷: مقطع یونیت سوخت پاش الکترونیکی هیدرولیکی. یک شیر سولنوئیدی که کامپیوتر آنرا اداره می کند. زمان سوخت پاشی و مقدار سوخت را تنظیم می کند.
شکل ۴-۸: مدول کنترل الکترونیکی که با جریان سوخت خنک می شود. در سمت چپ موتور کاترپیلار E 3406 نصب میشود.
شکل ۴-۹: نمودار بلوکی سیستم اداره موتور کاترپیلار E 3406 – ۱۹۹۴
شکل ۴-۱۰: مقطع واحد سوخت پاش الکترونیکی هیدرولیکی، تقویت نیرو بین دو سطح پیستون تقویت کننده که با روغن و سوخت تماس دارند محقق می شود.
شکل ۴-۱۱: فرآیند سیگنال در ECU
شکل ۴-۱۲: انتقال معمولی اطلاعات
شکل ۴-۱۳: شبکه بندی E C U
شکل ۴-۱۴: فیلتر پیغام
شکل ۴-۱۵: مراحل و شکل پیغام
شکل ۵-۱: پمپ های تزریق سوخت ریلی
شکل ۵-۲: سیستم E C U
شکل ۵-۳: واحد کنترل الکترونیکی
شکل ۵-۴: فعال کننده سولنوئید
شکل ۵-۵: مدار کنترل بسته
شکل ۵-۶: توزیع کننده پمپ تزریق
شکل ۵-۷: کنترل الکترونیک
شکل ۵-۸: سنسورها
شکل ۵-۹: سوپاپ سلنوئید برای کنترل شروع تزریق
شکل ۵-۱۰: مدارهای کنترل بسته

مقدمه

سپاس خداوندی را که روشنی بخش راههایی است که به کمال منتهی می‌شوند. راههایی به سوی رشد، به سوی تعالی و کمال و اوست که بابهای علم و آگاهی را به روی بندگانش می‌گشاید تا آنان را از سرچشمه بی‌منتهای خرد و دانش بهره‌مند سازد. هم اوست که توفیق عنایت فرمود تا بتوانم پایان نامه تحصیلی مقطع کارشناسی را، با عنوان «بررسی موتورهای دیزل» به انجام رسانم.
پروژه، پایان‌نامه حاضر مروری است بر سیستمهای مختلف در موتورهای دیزل و بررسی آنها با فصول تعیین شده به صورت تحقیقی. اهمیت موتورهای دیزل در صنعت، نوآوریهای مهم و تکان‌دهنده در سیستمهای موتوری و… انگیزه‌ای شد برای اقدام به انتخاب این موضوع از سوی اینجانب، امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را در خصوص این موضوع بجای آورده و نوشته مدون و کاملی در خصوص موتورهای دیزل، ارائه نمایم. ابتدا تاریخچه و بررسی سیستمهای قدیمی و رایج و سپس بحث در مورد نوآوریهای شرکت بوش به عنوان سیستمهای الکترونیکی دیزل. در آخر لازم می‌دانم از زحمات آنان که مرا در اینکار یاری رسانیده‌اند، صمیمانه قدردانی نمایم.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.



ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange