سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه بررسي رابطه و همبستگي بين سبكهاي رهبري و رضايت شغلي كاركنان، مدیریت

عنوان: پایان نامه بررسي رابطه و همبستگي بين سبكهاي رهبري و رضايت شغلي كاركنان، مدیریت

رشته:  مدیریت آموزشی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 43

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول:

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۲

هدف پژوهش………………………………………………………………………………………. ۵

فرضیه پژوهش……………………………………………………………………………………… ۶

سبک رهبری……………………………………………………………………………………….. ۶

رضایت……………………………………………………………………………………………….. ۷

مدیریت………………………………………………………………………………………………. ۷

رفتار…………………………………………………………………………………………………… ۷

فصل دوم:

روش (متدولوژی) ………………………………………………………………………………… ۹

توصیف آزمودنی ها (جامعه و گروه نمونه) ………………………………………………. ۹

روش گردآوری داده ها…………………………………………………………………………. ۹

توصیف ابزارهای پژوهش………………………………………………………………………. ۱۰

اعتبار روایی ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………. ۱۱

فصل سوم: یافته های پژوهش (نتایج)

بررسی روشهای آماری………………………………………………………………………….. ۱۶

فصل چهارم:

بحث و تفسیر……………………………………………………………………………………….. ۲۱

پیشنهادها……………………………………………………………………………………………… ۲۸

خلاصه ای از مساله پژوهش، روش و یافته ها……………………………………………… ۲۹

فهرست منابع………………………………………………………………………………………… ۴۲

 

مقدمه
انسان از اوان تاریخ تحریری خود به موضوع رهبری علاقمند و کنجکاو بوده است و تاریخ اهمیت رهبران خوب را در زندگی، رفاه، سعادت و ترقی ملت‌ها مبرهن می‌سازد. در سده اخیر نیز به جهت اهمیت و ارزش موضوع بیش از سه هزار مطالعه و تحقیق تا سال ۱۹۸۰ درباره رهبری انجام گرفته است و تعداد پژوهش‌ها در دهسال گذشته در بیشتر رشته‌ها بیش از تعداد آن از تاریخ بشر تا آن زمان بوده است. از طرفی هر سال روشن و مبرهن می‌گردد که رهبری اثر بخش، در تمام سطوح جامعه و در تمامی سازمانها، برای حل و انطباق با مسائل اجتماعی و اقتصادی رو به رشدی که جهان با آنها مواجه است، حیاتی می‌باشد. امروزه مهندسی مجدد ( باز اندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشه‌ای فرآیندها) برای دستیابی به بهبود و پیشرفتی شگفت‌انگیز در معیارهای حساس، دستیابی به کیفیت جهانی ( استانداردهای ISO 9000 ) و تشکیل واحدهای فعال پژوهشی نوآوری در محصول و فرآیند) لازمه تولید و عرضه کالاهای با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر به بازارهای جهانی و منطقه‌ای است.
از سوی دیگر ساختارهای گروهی سازمانها تا به آن حد پیشرفته‌اند که جزء اصلی سازمانهای نوین را به جای « تک شغل سنتی » گروه‌های موضوع روز مقوله «تواناسازی» افراد و گروه‌ها و فلسفه «خود رهبری» است. و افزودن بهره‌وری مؤسسات تنها با توجه به استفاده از حداکثر توانایی‌های کارکنان، ترغیب آفرینندگی آنان، ارتقاء انگیزه و بکارگیری سبکهای رهبری صحیح و کسب رضایت آنان ممکن می‌باشد.
بنابراین، رهبری سازمانی موضوع بسیار پراهمیت و پیچیده‌ای است و پژوهشگران و اندیشمندان کشورهای توسعه یافته مساعی بسیاری را صرف شناخت و بهبود آن می‌نمایند. به عنوان مثال «پژوهشگران ژاپنی با دقت بسیار روند مدلها و تئوری‌های رهبری سازمانی را زیر نظر دارند، وبه محض انتشار و ارائه مدلی جدید، آن را در سازمانهای مدلها و تئوری‌های رهبری سازمانی را زیر نظر دارند، و به محض انتشار و ارائه مدلی جدید، آن را در سازمانهای ژاپنی آزمون می‌کنند و نتایج حاصل ار با موشکافی به بحث می‌گذارند، باشد که گامهای آنها را، در تمدن جهانی سرعت بخشد» ( نقل از خلیلی، صفحه ۱۸۳).

تعریف مسئله:

مسئله و موضوع این پژوهش بررسی رابطه و همبستگی بین سبکهای رهبری و رضایت شغلی کارکنان می‌باشد. منظور بررسی و پژوهش آن دسته از ویژگی های سبکهای رهبری است که در رضایت شغلی کارکنان موسسات مؤثر می‌باشند.

هدف پژوهش:

هدف این تحقیق بررسی رابطه و ارائه مفاهیم، تئوری‌ها و یافته‌ها پیرامون سبک‌های رهبری و رضایت شغلی کارکنان در ستاد مرکزی سازمان برنامه و بودجه می‌باشد که بتوانند در به آرمان رساندن رهبران و پیروان،‌ مورد استفاده قرار گیرند.

سعی بر این بوده است که پیشینة مطالعاتی و کارهای تحقیقاتی قبلی، تا آنجائی که امکانات و وقت اجازه می‌داد، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد تا زمینه مساعدتری برای مطالعات و تحقیقات بیشتر و پردامنه‌تر فراهم آورده شوتد.

فهرست منابع
پايان نامه كارشناسي ارشد در رشته مديريت آموزشي
1- بررسي عوامل موثر در انگيزش شغل كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور بر اساس نظريه سلسله مراتبي نيازهاي آبراهام طرنو- پژوهشگرك علي ملاحسيني- سال تحصيلي 77-76.
2- پايان نامه كارشناسي ارشد در رشته امور فرهنگي- بررسي ميزان رضايت شغلي شاغلين بخش فرهنگ در اصفهان- پژوهشگر محمود مراثي- يهمن 1379.
3- پايان نامه كارشناسي ارشد در رشته مديريت دولتي- تعيين سهم هر يك از عوامل موثر (رضايت شغلي، تعهد سازماني و وجدان كاري) در بهره‌وري دبيرن آموزش و پرورش شهرستان شاهين شهر پژوهشگر نيما ترابيان فر- زمستان 81
4- پايان نامه كارشناسي ارشد در رشته مديريت دولتي- سبك مديريت مديران و رضايت شغلي كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي- پژوهشگر موسي جعفر زاده 75.

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...