no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

سوختهای گياهی و بيو ديزل، مهندسی مکانیک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
سوختهای گیاهی و بیو دیزل، مهندسی مکانیک
doc
دسامبر 19, 2015
۶,۰۰۰ تومان
4 فروش
۶,۰۰۰ تومان – خرید

سوختهای گیاهی و بیو دیزل، مهندسی مکانیک


عنوان:دانلود کار تحقیقی سوختهای گیاهی و بیو دیزل، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۵۲

بهمرا فایل پاورپوینت  ppt قابل ویرایش(۴۴ اسلاید)

 

فهرست مطالب :‏

عنوان

‏۱٫‏    مقدمه

‏۲٫‏    کلیّات

‏۳٫‏    خودرو و تکنولوژی موتور

‏۴٫‏    سوختهای گیاهی

‏۵٫‏    روغنهای گیاهی خالص به عنوان سوخت دیزل

‏۶٫‏    بیودیزل و اکسیدهای نیتروژن

‏۷٫‏    پروسه تولید بیودیزل

‏۸٫‏    بیودیزل و خودروی شما

‏۹٫‏    استارت بهتر با سوخت بیودیزل درهوای سرد

‏۱۰٫‏    حقایق اتومبیل

‏۱۱٫‏    چرا ازبیودیزل استفاده کنیم

‏۱۲٫‏    کیت روغن گیاهی

‏۱۳٫‏    بیودیزل در هنگ کنگ

‏۱۴٫‏    روغن نارگیل

‏۱۵٫‏    منابع ومراجع

مقدمه:‏

در سالهای اخیر عرصه تحولات علمی و فنی جهان و ارتباط آن با انسان ومحیط زیست او به گونه ای شگفت انگیز و با چنان سرعتی دگرگون شده که آشنایی با مسائل و اموری که  در مسیرها و هدفهای پژوهشی و علمی  قرار می گیرد از عوامل موثر و تعیین کننده بشمار می رود. یکی از حوزه هایی که اخیراً در صدر برنامه های اصلاحی دولتها و جوامع گوناگون ‏قرار گرفته،توجه به محیط زیست و چگونگی حفاظت ازآن دربرابرتوسعه های تکنولوژیکی می باشد.در این خصوص،در طبقه بندی طیف وسیعی از آلاینده های محیط زیست،استفاده مداوم از سوختهای فسیلی در تولید انرژی ونیز دروسایل نقلیه، در حمل و نقل های داخلی و بین المللی به سبب آثار غیر قابل انکار آن در تخریب محیط زیست انسان،توجه بسیاری از محققین را بخود جلب نموده است،بطوریکه نتیجه تحقیقات خود را بلادرنگ در اختیار مراجع تصمیم گیرنده و نیز افکار عمومی قرارمی دهند.‏شاید هنوز زود باشد که درباره سوخت نهایی اظهار نظر قطعی کرد.لکن مطالعات وسیع در نقاط مختلف جهان دراین مورد راه را کوتاه تر خواهد کرد.به عنوان مثال چین بعنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان و مصرف کنندگان انرژی و به ویژه نفت ،وبا توجه به رشد ‏اقتصادی سریع خود،درصدد استفاده از زیست توده ها و بهره گیری از مازاد محصولات کشاورزی برای تهیه و تامین سوخت بخصوص برای خودروها می باشد.دولتهای محلی دربرخی ا زاستانهای چین از کشاورزان خواسته اند  که ا زمازاد محصولات خود برای  تهیه سوختی موسوم به گازول استفاده کنند که برای مصرف خودروها مناسب است.‏گازول در واقع نوعی سوخت است  که از ترکیب اتانول و بنزین بدست می آید.  مواد اولیّه ‏اتانول نیز از ذرت،سیب زمینی و نیشکر حاصل می شود که با ترکیب و تغییراتی بر روی آنها می توان ماده خام اتانول را تهیه کرد و سپس با ترکیب آن با بنزین،سوخت گازول را تولید نمود.آزمایشهای انجام شده در برخی از استانهای چین در این زمینه ثمر بخش بوده ‏است،بترتیبی که مسئولان استان “خه لونگ جیانگ” بعنوان بزرگترین تولید کننده غله در جهان تصمیم گرفته اند ۳۴۵ هزار تن از محصولات انبار غله را برای اتانول اختصاص ‏دهند.‏

بررسی ها نشان داده که این سوخت به کاهش گازهای سمی از جمله منوکسید کربن کمک ‏می نماید.قرار است در ماههای آینده تمام خودروهای استانهای شمال شرق چین از سوخت گازول استفاده کنند.‏تحقیقات دامنه داری در سراسر جهان برای جایگزینی سوختهای دیزلی و بنزینی که ۹۰%‏سوختهای حمل و نقل جاده ای را تشکیل می دهند در جریان است.‏آیا سوختهای جانشین بدون توجه به تاثیرات منفی،می توانند مزیتهای قابل توجهی در بر ‏داشته باشد؟از چه نوع سوختی می توان و می باید در آینده استفاده نمود؟فراوانی منابع اطلاعات و سوالات بی شماردرباره تولید و مصرف سوخت که همچنان بدون پاسخ باقی مانده،تحقیقات فوق را بیش ازحد پیچیده نموده است.برای سنجش کارآیی و عملکردسوختهامعیارهای متفاوتی وجودداردکه فرآیند ارزیابی رابا مشکلات بیشتری مواجه میسازد.‏انتشار گازهای محلی و گلخانه ای،نکات ایمنی،در دسترس بودن ماده اولیه یعنی نفت خام والبته هزینه های مترتب با آن، از جمله موضوعاتی است که می باید مورد توجه قرار گیرد.‏تکنولوژی فرآیند سوخت وموتورخودروها درحال تحوّل می باشد.درزمان معاصر، تصمیمهامی باید به ترتیبی اتخاذ شود که برای نسل آینده نیز قابل اجرا باشد.می توان گفت که عملاً
هیچ نوع سوخت مطلوب وجود ندارد،بدین معنی که ارزش و انتخاب می باید بطور انتزاعی تشریح و تبیین شود.‏

کلیّات:‏

سوختهای جایگزین می تواند با سوختهای معمولی ترکیب شود. استفاده از این ترکیب ها،افزایش تدریجی ظرفیت تولید سوخت جدید و نیز استفاده مؤثراز تکنولوژی فعلی و ساخت زیربنای طرح توزیع را ممکن می سازد. متانول و اتانول به هر نسبت می تواند با بنزین ‏ترکیب شود. بیودیزل نیز همین خاصیت را در ترکیب با گازوئیل معمولی دارد.‏مسائل، مشکلات و اوضاع و احوال هر ناحیه و منطقه ازعوامل تعیین کننده سیاست ها و طراحی برنامه ها به شمارمی رود. برای مثال، آلودگی هوا ممکن است بر باران اسیدی پیشی گرفته ودرنتیجه انتخاب سوختهای مختلف را ضروری نماید. فراوانی ذخایرگاز ویا دسترسی به مقادیر فراوان ارگانیزم های گیاهی ( زیست توده، ‏Biomass‏ ) در یک ناحیه در مقایسه باناحیه دیگر مملو از ذخایر نفت، ممکن است منجر به انتخاب سوختهای مختلف شود. عوامل ‏متعدد دیگری نیز در نواحی و یا کشورهای مختلف برای انتخاب نوع سوخت تأثیرگذار است. ‏در این گزارش نمی توان کلیه تأثیرات ناحیه ای و محلی را مورد نظر قرار داد. لکن اسلوب شناسی مربوطه می تواند به صورتهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. خوانندگان می توانندکلیدهای تجزیه و تحلیل موقعیت های محلی خود را در این گزارش جستجو نمایند.‏

خودرو و تکنولوژی موتور:‏

درموتورهای اشتعال-جرقه ای،یک جرقه مخلوط متراکم سوخت و هوا را در سیلندر مشتعل ‏می نماید.احتراق در یک نقطه توسط شمع آغاز می شود.موتورهای اشتعال-جرقه ای نیازمندسیستمهای الکترونیکی هستند که توسط دستگاه کنترل کننده موتور هدایت شوند و بدین ترتیب می توانند زمان جرقه را تنظیم نمایند . موتورهای اشتعال-جرقه ای مدرن به سیستم سوخت انژکتوری مجهز می باشند که نسبت مخلوط شدن سوخت و هوا را کنترل می نمایند.‏

سوختهای گیاهی:‏
متانول:متانول با فرمول ‏OH CH‏ نوعی الکل است که معمولاً از گاز طبیعی استحصال می شود.اولین گام در فرآیند تولید متانول استفاده از بخار برای تبدیل گاز طبیعی به نوعی گاز سنتز شده است که این گاز(‏syngas‏) را به نسبت مورد نیاز تبدیل می نمایند.در دومین‏ گام پس از جدا کردن ناخالصی ها،اکسیدهای کربن و هیدروژن در یک فعل و انفعال شیمیایی به متانول تبدیل می شود.‏

بیودیزل:

بیودیزل دربرگیرنده گروهی ازروغنهای نباتی اتری شده است که از محصولات مختلف حاوی روغنهای کلم ،دانه سویا ،گل آفتاب گردان  و پالم تولید می شود .در محاورات  معمولی،اختصاراتی مانند ‏RME‏(‏rapeseed methyl ester‏)برای توصیف اینگونه روغن‏ های اتری شده استفاده می شود.استری کردن(‏esterification‏)شیوه ای کم هزینه برای تبدیل‏ ملکولهای روغن نباتی به مولکولهای مشابه هیدروکربنهای دیزل می باشد،هرچند هزینه های تولید اینگونه بیودیزلها،بالاترازهزینه تولید دیزلهای فسیلی است.بیو دیزل با داشتن خواص ‏مشابه دیزل فسیلی،تقریباً بطور مستقیم می تواند در خوردروهای دیزلی موجود استفاده شود ‏و با هر نسبت قادر به ترکیب با دیزل فسیلی می باشد.حجم انرژی تولید آن تا اندازه ای پایین بوده (۸%) اما دارای چگالی سوخت بالاتری بوده  و به علت داشتن عدد ستان بالاتر دارای‏ کیفیت اشتعال بهتری می باشد.‏

منابع و مراجع:‏

‏۱٫‏    سوختهای فسیلی- ترجمه فرخ نوری- انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات
صنعتی ایران- چاپ اوّل-۱۳۸۴ ‏

‏۲٫‏    http://www.biodiesel.org/pdf_files/Lubricity.PDF

‏۳٫‏    http://www.elsbett.com/gd/etech.htm

‏۴٫‏    http://energy.saving.nu/biofuels/dieseltech.shtml

‏۵٫‏    http://biocar.de/info/warnung1.htm

‏۶٫‏    http://greasecar.com/forum_topicview.cfm?frmtopicID=3349‎

‏۷٫‏    http://www.vegburner.co.uk/‎

‏۸٫‏    http://www.vegetableoildiesel.co.uk/fuelsdatabase/database/index.php

‏۹٫‏    http://www.jatropha.org/‎

‏۱۰٫‏    http://www.epa.gov/otaq/models/analysis/emulsion/emulbibl.pdf

‏۱۱٫‏    http://www.ttb.gov/alcohol/permits.htm

‏۱۲٫‏    http://www.vegenergy.com

‏۱۳٫‏    http://sustainablelists.org/pipermail/biofuel_sustainablelists.org/‎

‏۱۴٫‏    http://www.libertyvegetableoil.com/products.html

‏۱۵٫‏    http://www.foodfirst.org

‏۱۶٫‏    http://www.greenfuels.org/ethafood.html

‏۱۷٫‏    http://www.kokonutpacific.com.au/‎

‏۱۸٫‏    http://www.wolf-pflanzenoel-technik.de/technik.htm



ads

درباره نویسنده

admin 785 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Secured By miniOrange