سایت در حال بارگذاری است ...

شبیه سازی arena دیوید کلتون تمرین 10 فصل 4 (4-10) ترجمه محسن باقری با نرم افزار ارنا، سیستم سفارش

موضوع پروژه: تمرین 10 فصل 4 (4-10)، شبیه سازی با نرم افزار ارنا-دیوید کلتون-ترجمه محسن باقری، سیستم سفارش|داکیومنت:دارد|نسخه نرم افزار:14|فـرمت داکیومنت : word

همراه با داکیومنت صورت مسئله+نتایج شبیه سازی + فایل پیاده سازی در نرم افزار ارنا

سوال ده فصل چهار کتاب دیوید کلتون-ترجمه محسن باقری

توضیح کامل فرایند شبیه سازی با اسکرین شات از تمامی ماژولهای استفاده شده در  شبیه سازی 

Arena Simulation

شبيه سازي با نرم افزار ارنا-ديويد كلتون-رندال سادوسكي-ديويد استارك

صورت مسئله

مدل شبیه سازی تمرین 4-10

مشتریان با فاصله بین دو ورود نمایی و میانگین 10 دقیقه وارد قسمت سفارش می شوند.اولین مشتری در زمان صفر وارد می شود. یک کارمند مسئول پذیرش و بررسی سفارش ها و وجه پرداختی فرایندها می باشد. این فرایند از توزیع نرمال با پارامترهای 8 و 10 دقیقه پیروی می کند. به محض تکمیل این فعالیت، سفارشات به طور تصادفی به یکی از دو پرسنل انبار تخصیص داده می شوند. (هر کدام از این پرسنل انبار، شانس پنجاه درصدی در پذیرش افراد دارند.) و آنها با صرف زمان (UNIF(16.20 سفارشات را تحویل میدهند. این افراد فقط سفارشات مشتریانی که به آن ها اختصاص یافته اند را تحویل می دهند. مشتریان پس از دریافت سفارشاتشان سیستم را ترک می کنند. این سیستم را مدل سازی کرده و شبیه سازی را به مدت 5000 دقیقه اجرا کنید. سپس به بررسی ماکزیمم و میانگین زمان حضور مشتریان در سیستم بپردازید.

یک مهندس جوان و خوش فکر پیشنهاد کرده است که سیاست “تخصیص سفارشات به یک فرد خاص ” را تغییر داده و اجازه دهیم که پرسنل انبار بر اساس FIFO مشتری بعدی خود را از صف انتخاب کنند. مدل این سیستم را نیز ایجاد کرده و آن را به مدت 5000 دقیقه اجرا کنید. سپس نتایج را با سیستم اولی مقایسه کنید.

 

شبکه شبیه سازی با ارنا:

1

اسکرین شات از تمامی ماژولهای استفاده شده

 

3

4

5

 

نمودار هیستوگرام نتایج:

 

6

7

 

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...