no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های FH، پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های FH، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 19, 2015
۲۵,۰۰۰ تومان
4 فروش
۲۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های FH، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه گیربکس هوشمند (I SHIFT) کامیون های  FH، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۷

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

چکیده:

این پروژه از اجزا و قطعات تشکیل دهنده و روش کارکرد اجزا ی ان سخن به میان اورده است و شرح مختصری هم از اجزا و عملکرد انها در حین کارکرد بیان کرده است و نتیجه این اجزا و عملکرد کارکرد انها به هم در یک مجموعه باعث بوجود امدن یک مجموعه هما هنگ با کارکرد صحیح و منظم شده است که از آن به گیربکس Transmaition intellijent shift  یا (I SHIFT) گفته می شود.

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                

مقدمه.

فصل اول: چند نمونه از کارایی گیربکس

۱-۱- چند نمونه از کارائی‌

فصل دوم: کلیات

۲-۱- ساختمان جعبه دنده

۲-۲- همگام سازی..

۲-۳- محفظه نوسان..

۲-۴- پمپ خودتنظیم اضطرارى فرمان..

۲-۵- خنک کننده روغن..

۲-۶- دنده نوسان..

۲-۷- محفظه کنترل..

۲-۸- ترمز میل هرزگرد.

۲-۹- ترمز میل هرزگرد.

۲-۹-۱- سیلندر کلاچ.

۲-۹-۲- سیستم روانکاری..

۲-۱۰- پمپ روغن..

۲-۱۰-۱- سطح روغن..

۲-۱۰-۲- پرکننده ۲

فصل سوم: کنترل کننده ها

۳-۱- تهویه.

۳-۲- سیستم الکتریکى..

۳-۳- سیستم هواى فشرده

۳-۴- سلسله نیرو

۳-۵- دسته ترمز کمکى..

۳-۶- انتخاب کننده دنده

۳-۷- نمایشگر.

۳-۸- مجموعه برنامه.

۳-۸-۱- نکات عمومى درباره مجموعه برنامه.

۳-۸-۲- جایگزینى مجموعه برنامه.

فصل چهارم: عملکرد ها

۴-۱- عملکردهاى موجود در هر مجموعه برنامه.

۴-۲- پارامترهاى مشترى..

۴-۳- تشریح عملکرد.

۴-۳-۱- عملکردهاى استاندارد.

۴-۳-۲- عملکردهاى اختیارى..

۴-۴- ارتباط با دیگر واحدهاى کنترل..

۴-۴-۱- ارتباط با واحد کنترل VECU، MID 144.

۴-۴-۲- ارتباط با واحد کنترل دستگاههای مرکزى، MID 140.

۴-۴-۳- ارتباط با واحد کنترل MID 128، EECU..

۴-۴-۴- ارتباط با واحد کنترل ABS/EBS، MID 136.

۴-۴-۵- سیگنالها / اطلاعات:

۴-۴-۶- ارتباط با واحد کنترل LCM، MID 216.

۴-۵- ساختار جعبه دنده

۴-۶- سیستم الکتریکی..

۴-۷- سیستم روغن کاری..

۴-۷-۱- پمپ روغن..

۴-۸- عملکردهای جعبه دنده

۴-۸-۱- سیگنالهای دنده انتخاب شده

۴-۸-۲- عملکرد.

۴-۸-۳- شرایط..

۴-۸-۴- عملکرد.

۴-۹- سیگنالهای دنده خلاص خودکار

۴-۱۰- انتخاب کننده دنده عقب…

۴-۱۰-۱- شرایط..

۴-۱۱- سیگنالهای انتخاب کننده دنده عقب…

۴-۱۱-۱- بررسی I-shift،

۴-۱۲- دستورالعملهای اصلی کیفیت…

نتیجه گیری:

منابع :

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                     

شکل ۲-۱ عملکرد جعبه دنده

شکل ۲-۲ ساختمان جعبه دنده

شکل ۲-۳ جعبه دنده هاى مجهز به منبع نیروى خروجى داراى یک محور محرک…

شکل ۲-۴ جعبه دنده

شکل ۲-۵ پمپ خودتنظیم اضطرارى فرمان، PSS-DUAL.

شکل ۲-۶ خنک کننده روغن..

شکل ۲-۷ دنده نوسان با واحد انتخاب کننده و محرک کندکننده

شکل ۲-۸ محفظه کنترل..

شکل ۲-۹ محفظه کنترل اجزاء

شکل ۲-۱۰ محلهای قرار گرفتن سیلندرها و حسگر موقعیت…

شکل ۲-۱۱ محل قرار گرفتن حسگر موقعیت و حسگر سرعت…

شکل ۲-۱۲ سیلندر کلاچ.

شکل ۲-۱۳ سیستم روانکاری..

شکل ۲-۱۴ فنر تراکمى..

شکل ۲-۱۵ سوپاپ سرریز.

شکل ۳-۱۶ نشان دهنده سطح روغن..

شکل ۲-۱۷ پمپ روغن..

شکل ۲-۱۸ شیشه چشمی براى بازدید سطح روغن..

شکل ۳-۱ تهویه.

شکل ۳-۲ حسگرها و سوکتها، برای جعبه دنده بدون کندکننده

شکل ۳-۳ کابل کشی از سوکت I به حسگر سرعت و کابل کشی شاسی.

شکل ۳-۴ کابل کشى از سوکت II به واحد سوپاپ مربوط به سیلندر کلاچ.

شکل ۳-۵ حسگرها و سوکتها، برای جعبه دنده های دارای کندکننده

شکل ۳-۶ کابل کشی از سوکت I به حسگر سرعت و کابل کشی شاسی.

شکل ۳-۷ کابل کشی از سوکت II به کند کننده.

شکل ۳-۸ کابل کشى از سوکت III به واحد سوپاپ مربوط به سیلندر کلاچ.

شکل ۳-۹ اتصالات هواى فشرده

شکل ۳-۱۰ اتصالات هواى فشرده بین محفظه کنترل و واحد سوپاپ مربوط به سیلندر کلاچ.

شکل ۳-۱۱ اتصال بادى بین محفظه کنترل و ترمز میل هرزگرد.

شکل ۳-۱۲ دنده اول..

شکل ۳-۱۳ دنده دوم.

شکل ۳-۱۴ دنده سوم.

شکل ۳-۱۵ دنده چهارم.

شکل ۳-۱۶ دنده پنجم.

شکل ۳-۱۷ دنده ششم.

شکل ۳-۱۸ دنده هفتم.

شکل ۳-۱۹ دنده هشتم.

شکل ۳-۲۰ دنده نهم.

شکل ۳-۲۱ دنده دهم.

شکل ۳-۲۲ دنده یازدهم.

شکل ۳-۲۳ دنده دوازدهم.

شکل ۳-۲۴ خلاص N1.

شکل ۳-۲۵ خلاص N2.

شکل ۳-۲۶ دنده عقب (R1)

شکل ۳-۲۷ دنده عقب (R2)

شکل ۳-۲۸ دنده عقب (R3)

شکل ۳-۲۹ دنده عقب…

شکل ۳-۳۰ دنده عقب (R4)

شکل ۳-۳۱ دسته ترمز کمکى..

شکل ۳-۳۲ یک خودرو مجهز به مجموعه برنامه پایه.

شکل ۳-۳۳ (B) ناحیه مربوط به ترمزگیری با استفاده از ترمز کمکی.

شکل ۳-۳۴ انتخاب کننده دنده

شکل ۳-۳۵ نمایشگر.

شکل ۴-۱ خلاصه، اجزاء (خلاصه سیگنال)

شکل ۴-۶ ساختار جعبه دنده

شکل ۴-۷ حسگرها و اتصالات الکتریکی جعبه دنده ها بدون یک ترمز کند کننده

شکل ۴-۸ سیم کشی از پایانه الکتریکی I به حسگر سرعت و سیم کشی شاسی.

شکل ۴-۹ سیم کشی اتصال الکتریکی III به سیستم خود تنظیم کلاچ.

شکل ۴-۱۰ حسگرها و اتصالات الکتریکی جعبه دنده ها بدون یک ترمز کند کننده

شکل ۴-۱۱ سیم کشی از پایانه الکتریکی I به حسگر سرعت و سیم کشی شاسی.

شکل ۴-۱۲ سیم کشی اتصال الکتریکی II به ترمز کند کننده.

شکل ۴-۱۳ سیم کشی اتصال الکتریکی III به سیستم خود تنظیم کلاچ.

شکل ۴-۱۴ سیستم روغن کاری..

شکل ۴-۱۵ پمپ روغن..

شکل ۴-۱۶ نمودار عملکردی، دنده خلاص خودکار

شکل ۴-۱۷ جعبه دنده

شکل ۴-۱۸ محفظه کنترل..

شکل ۴-۱۹ روکش رویی (واحد کنترل)

شکل ۴-۲۰ شناسه صفحه واحد کنترل..

شکل ۴-۲۱ حامل دسته دنده (I-Shift)

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                       

جدول ۲-۱ عملکرد جعبه دنده

جدول ۲-۲ عملکرد جعبه دنده

جدول ۲-۳ نسبت دنده

جدول ۲-۴ محفظه کنترل نه عدد سوپاپ سولنوئیدى..

جدول ۳-۱ مجموعه برنامه.

جدول ۴-۱ عملکردهاى موجود در هر مجموعه برنامه.

جدول ۴-۲ عملکردهاى ممکن در هر مجموعه برنامه.

جدول ۴-۳ نوع مربوط به عملکردهاى اختیارى..

جدول ۴-۴ پارمترهاى مشترى در واحد کنترل جعبه دنده

شکل ۴-۵ لیست اجزاء

جدول ۴-۶ سیگنالهای سیم بندی شده

جدول ۴-۷ پیوند کنترل SAE J1939.

جدول ۴-۸ D-bus.

جدول ۴-۹ لیست قطعه.

جدول ۴-۱۰ سیگنالهای سیم بندی شده

جدول ۴-۱۱ پیوند کنترل SAE J1939.

جدول ۴-۱۲ سیگنالهای سیم بندی شده

جدول ۴-۱۳ دستورالعما در خصوص I-shift، اطلاعات اضافی ادعای ضمانت…

جدول ۴-۱۴ نوع رانندگی..

جدول ۴-۱۵ ادامه نوع رانندگی..

 

 

 

مقدمه

هدف از این پروژه شرح مختصری از کارکرد اجزای مکانیکی والکترونیکی در گیربکس کامیون های کشنده مدل ولوو FH    است که ضمن اشاره به کارکرد و عملکرد اجزا ومدارات وقطعات استفاده شده در گیربکس به شرح عملکرد واجزای مختلف با نشان دادن شکل و مدارات سعی در نهوه استفاده درست و روش کارکرد صحیح  توسط راننده و شرایط استفاده از حالت اتوماتیک و دستی این گیربکس را توضیح داده است .که پس از اشنائی با این سیستم ها اطلاعات اجمالی و کلی از این سیستم بدست می اید که قابل استفاده و درک برای تمام مخاطبین ودانشجویان بویژه کاربران این خودرو می باشد.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *