no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، پایان نامه مهندسي مکانیک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 23, 2015
۲۰,۰۰۰ تومان
1 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه کوپلینگ تامسون Thompson Couplings، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۶

 

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: دسته بندی انواع کوپلینگها
۱-۱- کوپلینگ های صلب (سخت)
۱-۱-۱- کوپلینگ های پوسته ای
۱-۱-۲- کوپلینگ های فلنچی
۱-۲- کوپلینگ های انعطاف پذیر
۱-۲-۱- کوپلینگ توربوفلکس
۱-۲-۲- کوپلینگ شبکه ای ( فالک )
۱-۲-۳- کوپلینگ های زنجیری
۱-۲-۴- کوپلینگ های چرخ دنده ای
۱-۲-۵- کوپلینگ فکی
۱-۲-۶- کوپلینگ رولکس
۱-۲-۷- آکارد ئونی
۱-۲-۸- پارافلکس ( چرخی )
۱-۲-۹- کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)
۱-۳- کلاچ ها
۱-۳-۱- کلاچ های یک صفحه ای
۱-۳-۲- کلاچ چند صفحه ای
۱-۳-۳- کلاچ های مخروطی :
۱-۳-۴- کلاچ های اتوماتیک:
۱-۳-۵- کلاچ های قطع و وصل شونده الکتریکی
۱-۳-۶- کلاچ های قطع و وصل شونده هیدرولیکی و پنوماتیکی
۱-۴- جنس مصرفی برای کلاچ ها و ترمزها
۱-۴-۱- لنت با آسبست بافته شده
۱-۴-۲- لنت با آسبست ریخته شده
۱-۴-۳- لنت ریخته شده نیمه فلزی
۱-۴-۴- لنت مالشی پودر فلزی
۱-۵- معرفی پارامترهای موثر در انتخاب و فاکتورهای مشخصه هر کوپلینگ
۱-۶- مشخصه های کوپلینگ
۱-۷- انتخاب کوپلینگ
فصل دوم: تاریخچه مفصل های سرعت ثابت
۲-۱- تاریخچه مفصل های سرعت ثابت
۲-۲- اصول مفصل هوک
فصل سوم: روابط حاکم کلی بر کوپلینگها
۳-۱- مروری بر روابط حاکم بر مفصلهای اونیورسال:
۳-۲- بارهای ایجاد شده در یاتاقانها :
۳-۳- آنالیز مفصل هوک
۳-۳-۱- هدف :
۳-۳-۲- توضیحات:
۳-۳-۳- رویۀ آزمایشات :
۳-۴- نتایج:
۳-۴-۱- نتایج مفصل تنها :
۳-۴-۲- نتایج دو مفصلی :
۳-۴-۳- تحلیل تغییرات سرعت زاویهای :
فصل چهارم: کوپلینگ تامسون
۴-۱- مفصل سرعت ثابت تامسون (TCVJ) چیست؟
۴-۲- توضیحی دربارۀ معادلات حرکت مفصل اونیورسال:
۴-۳- توضیحات مختصری از روی نقشههای کوپلینگ تامسون :
۴-۴- کوپلینگ تامسون (دربارۀ مخترع):
۴-۴-۱- دربارۀ مخترع:
۴-۴-۲- ارتباط با کمپانی:
فصل پنجم: کاربردها
۵-۱- کاربرد کوپلینگ تامسون در روتور هلیکوپتر:
۵-۱-۱- مقدمه:
۵-۲- دینامیک روتور هلیکوپتر:
۵-۲-۱- انواع توپی روتور هلیکوپتر
۵-۲-۲- مفصل سرعت ثابت تامسون :
۵-۲-۳- مناسب بودن کوپلینگ تامسون برای توپی روتور هلیکوپتر:
فصل ششم: نتیجه گیری
۶-۱- نظریات و جوایز دربارۀ تامسون
۶-۱-۱- مقالات و نظریات منتشر شده در بارۀ کوپلینگ تامسون:
۶-۱-۲- دربارۀ کمپانی کوپلینگ سازی تامسون:
۶-۲- دربارۀ شرکت Autodesk :
۶-۲-۱- نظریات متخصصین:
۶-۲-۲- جوایز :
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱: کوپلینگ های پوسته ای
شکل ۱-۲: کوپلینگ های فلنچی
شکل ۱-۳: کوپلینگ توربوفلکس
شکل ۱-۴: کوپلینگ شبکه ای ( فالک )
شکل ۱-۵: کوپلینگ های زنجیری
شکل ۱-۶: کوپلینگ های چرخ دنده ای
شکل ۱-۷: کوپلینگ فکی
شکل ۱-۸: پارافلکس ( چرخی )
شکل ۱-۹: کوپلینگ متغیر زاویه ای ( یونیورسال)
شکل ۱-۱۰: کلاچ های یک صفحه ای
شکل ۱-۱۱: کلاچ چند صفحه ای
شکل ۱-۱۲: کلاچ های مخروطی
شکل ۱-۱۳: کلاچ های اتوماتیک
شکل ۱-۱۴: کلاچ های اتوماتیک یک جهته
شکل ۲-۱: مفصل های سرعت ثابت
شکل ۲-۲: اصول مفصل هوک
شکل ۲-۳: محصولات کمپانی اسپیسر
شکل ۲-۴: شماتیک مفصل هوک
شکل ۲-۵: مفصل Tracta
شکل ۲-۶: مفصل Bendix-Weiss
شکل ۲-۷: مفصل Rzeppa
شکل ۲-۸: کوپلینگ سرعت ثابت تامسون
شکل ۲-۹: مفصلهای ضد لغزش
شکل ۳-۱: محور ۱ و محور ۲ و زاویۀ β
شکل ۳-۲: دیاگرام تغییرات i را بر حسب α_۱
شکل ۳-۳: نمودار درجۀ غیر یکنواختی U
شکل ۳-۴: چیدمان به شکل Z
شکل ۳-۵: زوایای جابجایی
شکل ۳-۶: محورهای با سه مفصل
شکل ۳-۷: علامت در معادله + فرض
شکل ۳-۸: علامت در معادله – فرض
شکل ۳-۹: بارهای ایجاد شده در یاتاقانها
شکل ۳-۱۰: نیروهای یاتاقان ناشی از طول محور
شکل ۳-۱۱: برای حالتی که α۱=۰ ,۱۸۰
شکل ۳-۱۲: برای حالتی که α_۲=۹۰ ,۲۷۰
شکل ۳-۱۳: برای حالتی که α=۹۰ ,۲۷۰ و β۱=β۲
شکل ۳-۱۴: برای حالتی که α=۰ ,۱۸۰ و β۱=β۲
شکل ۳-۱۵: آنالیز مفصل هوک
شکل ۳-۱۶: دو مفصل – محورهای خروجی عمود بر هم (الف)
شکل ۳-۱۷: دو مفصل – محورهای خروجی عمود بر هم (ب)
شکل ۴-۱: مفصل سرعت ثابت تامسون
شکل ۴-۲: محور شفت خروجی و محور صفحۀ هم سرعت
شکل ۴-۳: دو مفصل کاردان
شکل ۴-۴: نمودار عملکرد ارتعاشی کوپلینگ تامسون
شکل ۴-۵: معادلات حرکت مفصل اونیورسال
شکل ۴-۶: نمای پرسپکتیو از مفصل سرعت ثابت تامسون
شکل ۴-۷: نمای پرسپکتیو از کوپلینگ
شکل ۴-۸: نمای پرسپکتیو از کوپلیتپنگ تامسون
شکل ۴-۹: نمای پرسپکتیو از کوپلینگ تامسون
شکل ۴-۱۰: نمای پرسپکتیو مکانیزم کامل کنترلی کوپلینگ
شکل ۴-۱۱: نمای عمودی (۲بعدی) از مکانیزم کنترلی
شکل ۴-۱۲: نمای عمودی مکانیزم پیکربندی
شکل ۴-۱۳: نمای پرسپکتیو از کوپلینگ سرعت ثابت
شکل ۴-۱۴: یک نمای پرسپکتیو
شکل ۴-۱۵: یک نمای پرسپکتیو از اجزاء
شکل ۴-۱۶: نمای پرسپکتیوی از یک چیدمان کوپلینگ
شکل ۴-۱۷: نمای جانبی از کوپلینگ
شکل ۴-۱۸: نمای پرسپکتیو از اعضای اولیۀ تشکیل دهندۀ سازندۀ کوپلینگ
شکل ۴-۱۹: یک ترسیمۀ کروی از صفحۀ هم سرعت و محورهای مرتبط آن
شکل ۴-۲۰: ترسیمههای سه بعدی کلی مختلف از کوپلینگ تامسون و اجزای مختلف آن
شکل ۴-۲۱: ۲۹ عضو به کار رفته در کوپلینگ تامسون
شکل ۶-۱: توانایی الگوسازی دیجیتالی
شکل ۶-۲: مراحل طراحی کوپلینگ تامسون توسط شرکت Autodesk

 

 

 

مقدمه

در این تحقیق مطالعه¬ای روی انواع کوپلینگ¬ها با تاکید ویژه روی کوپلینگ تامسون صورت گرفته است.
جذابیت کوپلینگ تامسون در این است که به طور باور نکردنی ای نسبت به کوپلینگ های قبلی کارایی بهتری دارد و این ویژگی مثبت این کوپلینگ را از سایر کوپلینگ¬ها مجزا کرده است. استفاده از این کوپلینگ باعث ارتقاء در صنعت حمل و نقل و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی شده است.
در این تحقیق پس از معرفی انواع کوپلینگها و کلاچها و دسته بندی آنها به طور مختصر ، تاریخچۀ نسبتاً کاملی را دربارۀ کوپلینگ¬های سرعت ثابت (CV couplings) را ارائه می¬دهیم و سیر تکامل علم بشر را تا مرحلۀ دستیابی به کوپلینگ تامسون را مرور می¬کنیم.
در فصل بعدی به طور انحصاری به معرفی کوپلینگ تامسون می¬پردازیم. اطلاعات کلی دربارۀ مکانیزم منحصر به فرد آن و همچنین ویژگی¬ها و قابلیت¬های آن بدست می¬آوریم. سپس معادلات حرکت مفصل اونیورسال را بررسی می¬کنیم و در نهایت به رابطۀ مهم بین سرعت شفت خروجی و سرعت شفت ورودی، و همچنین رابطۀ بین شتاب شفت خروجی و شفت ورودی دست می¬یابیم. با استفاده از مقادیر فوق می¬توان میزان اصطحکاک و اتلاف انرژی را تعیین کرد. سپس توضیحات تصویری از روی نقشه¬های کوپلینگ تامسون را ارائه می¬دهیم و به معرفی اجزاء و قطعات ریز تشکیل دهندۀ آن می¬پردازیم. در انتها مختصری دربارۀ گلن تامسون ، مخترع کوپلینگ، و کمپانی کوپلینگ سازی تامسون توضیح می¬دهیم.
در فصل بعدی به عنوان یکی از کابردهای مهم و منحصر به فرد کوپلینگ تامسون به کاربرد آن در موتور هلیکوپتر می¬پردازیم.
در نهایت در فصل آخر نظریات منتشر شده در مورد کوپلینگ تامسون را بررسی می¬کنیم و به جوایزی که این اختراع بزرگ به کسب کرده اشاره می¬کنیم. ابتدا نظر گلن تامسون را دربارۀ اختراع خود و چشم انداز توسعۀ محصول خود را بیان می¬کنیم. همچنین نظریۀ کمپانی Autodesk را دربارۀ این محصول و نحوۀ طراحی آن شرح می¬دهیم. مطالبی نیز دربارۀ کوپلینگ تامسون که توسط دکتر جان گال و پروفسور فیلیپس ارائه شده را بیان می¬کنیم. در انتهای این بخش جوایزی را که این محصول دریافت کرده را معرفی می¬کنیم.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *