no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

مقایسه نیروگاه دیزلی و توربینی ازلحاظ ساختار و ترمودینامیکی، پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه مقایسه نیروگاه دیزلی و توربینی ازلحاظ ساختار وترمودینامیکی، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 19, 2015
۲۰,۰۰۰ تومان
0 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه مقایسه نیروگاه دیزلی و توربینی ازلحاظ ساختار وترمودینامیکی، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه مقایسه نیروگاه دیزلی و توربینی ازلحاظ ساختار و ترمودینامیکی، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۶۵

 

چکیده:

 برای مقایسه موتورها باید بر روی برخی مشخصات مهم مطالعه و بحث صورت گیرد این مشخصات به صورت عمومی عبارتند از:

قدرت تولید شده در هنگام تغییر دور ناگهانیوحالت اضطراری نسبت به دمای محیط

قدرت تولید شده به وسیله موتور در حالت حداکثر سرعت افقی

مصرف سوخت ویژه موتور ،

وزن موتور ،

مشخصات توربین و کمپرسور

قابلیت راه اندازی سریع توربین گاز آن را جهت استفاده متناوب و مطلوب مناسب ساخته است. در کاربردهای بحرانی واحد های رزرو با کمتر از چند دقیقه پس از دریافت علامت استارت می توانند تمام بار را پذیرا باشند.

موتور توربین گاز برای استفاده اضطراری به صرفه است هم چنین نیروگاه های توربینی در مقایسه با نیروگاه های دیگر به تعداد پرسنل کمتری نیاز دارند.

در فصل اول به آشنایی و بررسی مشخصات کامل موتور های دیزلی MIRRLEESپرداختیم و درفصل دوم به همین صورت ولی درباره مشخصات کامل موتور های توربینی  V94.2 پرداختیم که با محاسبه راندمان موتور های مایرلس و موتور توربینی V94.2 درفصل سوم این پروژه با مقایسه این دو نوع موتور (مقایسه موتور های توربینی با موتور های دیزلی) به پایان میرسد.

 

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه.

فصل اول: مشخصات کامل موتور های دیزلی MIRRLEES

۱-۱ اصول کار موتورهای دیزلی:

۱-۱-۱- مشخصات کامل موتور های دیزلی MIRRLEES.

۱-۲- چهار سیکل اساسی در موتورهای دیزل چهار زمانه عبارتند از :

۱-۳- راهکارهایی برای بهبود عملکرد موتورهای دیزل:

۱-۴- تزریق سوخت در موتور های دیزل:

۱-۵- انواع موتور های دیزل :

۱-۵-۱- کلیه دیزل ها از دیدگاه سرعت به سه گروه تقسیم می شوند :

۱-۶- مزایای موتورهای دیزل :

۱-۷- کاربرد مولدهای دیزلی در تولید جریان الکتریسیته :

۱-۸-  مشخصات موتورهای  (MIRRLEES) :

۱-۹- عوامل خارجی تاثیر گذار بر عملکرد موتور:

۱-۱۰- وضعیت عملکردی دیزل پایه :

۱-۱۱- پارامترها و عملگرهای پایش موتور :

۱-۱۲- انژکتور گاز:

۱-۱۲-۱- تجهیزات انژکتور موتورهای میرلس :

۱-۱۲-۲- سنسورها و عملگردهای مهم موتور :

فصل دوم: مشخصات کامل موتور های توربینی  V94.2

۲-۱-  اصول کار موتورهای توربینی :

۲-۱-۱- تاریخچه توربین گاز:

۲-۱-۲- مراحل کاری توربین گاز:

۲-۱-۳- ساختار توربین گاز:

۲-۱-۴- سیکل ترمودینامیکی توربینهای گازی :

۲-۲- کاربرد توربین گاز در جهت تولید جریان برق:

۲-۳- مزایای توربین های گازی درصنعت تولید برق:

۲-۴- معایب توربین گازی در ارتباط یا تولید برق:

۲-۵- توربین های گازی پیشرفته امروزی :

۲-۵-۱- مشخصات کلی توربین های گازی پیشرفته به قرار زیر است :

۲-۶- مشخصات موتورهای توربینی    :

۲-۷- معرفی قسمتهای مهم موتور :

فصل سوم: محاسبه راندمان موتور های مایرلس و موتور توربینی V94.2

۳-۱- محاسبه راندمان بازده و کارایی کل موتور دیزلی میرلس وموتور توربینی  :

۳-۱-۱- مشخصات فنی موتور میرلس :

۳-۱-۲- توان تولیدی احتراق  ( )

۳-۱-۳- محاسبه فشار مؤثر متوسط ترمزی :

۳-۲- فرضیات لازم برای استفاده از روش سیکل ایده آل دیزل :

۳-۳- اطلاعات مهندسی لازم برای محاسبات:

۳-۴- مشخصات فنی موتورهای ..

فصل چهارم: مقایسه موتور های توربینی با موتور های دیزلی

۴-۱- مقایسه موتورهای توربینی با موتورهای دیزلی :

۴-۲- از دیگر مزایایی این موتور ها در ارتباط با تولید برق می توان به این موارد اشاره کرد :

۴-۳- علاوه بر نا چیز بودن ارتعاشات می توان به خصوصیات مهم زیر دوباره اشاره کنیم.

۴-۴- تعمیرات همزمان با بهره برداری :

۴-۴- نقاط ضعف موتورهای توربینی در ارتباط با بهره برداری نیروگاهی :

۴-۵- شرایط بارگذاری در بار پایین :

نتیجه گیری:

منابع :

 

فهرست اشکال

عنوان

شکل ۱-۱: شمای حرارتی مولدهای دیزلی..

شکل۱-۲: -شکل بالایک دیزل ژنراتوررا نشان می دهد.

شکل ۱-۳: تصویری از موتور مایرلس نیروگاه سنندج.

شکل۲-۱:  ساختارداخلی وخارجی واجزای اصلی موتورهای توربینی

شکل ۲-۲: موتور

شکل۲-۳: پره های متحرک کمپرسور موتور

شکل۲-۴: محور روتور

شکل۲-۵: موقعیت قرار گیری محفظه احتراق نسبت به پره های روتور

شکل ۲-۶: نحوه قرار گیری پره های ثابت کمپرسور بر روی محفظه کمپرسور

شکل۲-۷: پره های ثابت کمپرسور

شکل۲-۸: این شکل میزان بزرگی روتور را نشان می دهد.

شکل۴-۱: این شکل میزان حساسیت پره های کمپرسور در مقابل مواد موجود در هوا را نشان می دهد.

 

 

 

 

مقدمه

 

 وظیفه اصلی یک نیروگاه تبدیل انرژی از دیگر شکل‌های آن مانند انرژی شیمیایی, انرژی هسته‌ای, انرژی پتانسیل گرانشی و … به انرژی الکتریکی است. وظیفه اصلی در تقریباً همه نیروگاه‌ها بر عهده مولد یا ژنراتور است، ماشین دواری که انرژی جسم سیال را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. انرژی مورد نیاز برای چرخاندن یک ژنراتور از راه‌های مختلفی تامین می‌شود و غالیا به منظور ایجادحداکثر راندمام و حداقل نمودن هزینه هاوهمچنبن میزان دسترسی به منابع مختلف انرژی در آن منطقه و دانش فنی گروه سازنده بستگی دارد. امروزه توربین‌های متصل به ژنراتورهای الکتریکی بیشترین حجم انرژی الکتریکی را تولید می‌کنند. توربین‌ها به وسیله یک سیال به چرخش درمی‌آیند که نقش واسطه حامل انرژی را ایفا می‌کند.توربین‌های گازی مرکب انرژی خود را به طور هم‌زمان از آب و فشار گاز می‌گیرند. در این نیروگاه‌ها انرژی مورد نیاز به وسیله سوختن گاز طبیعی و از طریق گازهای داغ در یک توربین گازی تامین می‌گردد و از مازاد انرژی برای گرم کردن آب و تبدیل بیشتر انرژی استفاده می‌شود. راندمان این نیروگاه‌ها معمولاً بالاتر از ۶۰٪ است.سدها انرژی پتانسیل آب را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.برای تولید انرژی الکتریکی در مقادیر یا مقیاس‌های پایین معمولاً از موتورهای الکتریکی که به وسیله سوخت دیزل، بیوگاز و یا گاز طبیعی به حرکت در می‌آیند استفاده می‌شود. از موتورهای دیزل معمولاً برای سیستم‌های پشتیبانی و یا برق اضطراری در ولتاژهای پایین استفاده می‌شود. اما بیوگاز معمولاً در محل تولید یعنی در مکان‌هایی مانند محل‌های دفع زباله یا فاضلاب سوزانده می‌شود و به وسیله یک موتور متناوب و یا میکروتوربین به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *