no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، مهندسی مکانیک
doc
شهریور ۳۱, ۱۳۹۴
۱۰,۰۰۰ تومان
2 فروش
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان:  پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۵

 

بهمرا فایل پاورپوینت جهت ارائه پایان نامه

 

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: اجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز
۱-۱- سیکل تخلیه
۱-۲- سوپاپ دود
۱-۳- مانی فولد خروجی
۱-۴- لوله میانی اگزوز
۱-۵- صدا خفه کن
۱-۵-۱- صدا از کجا می آید؟
۱-۵-۲- طرز کار صدا خفه کن
۱-۵-۳ فشار برگشتی صدا خفه کن
۱-۶- لوله انتهایی اگزوز
فصل دوم: آلودگی های منتشر شده توسط سیستم اگزوز
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تاریخچه و حوادث تاریخی آلودگی هوا
۲-۳- طبقه بندی آلاینده های هوا
۲-۳-۱- از نظر منشاء
۲-۳-۲- از نظر اثرات فیزیولوژیکی
۲-۳-۳- منابع آلودگی هوا
۲-۳-۴- انواع آلاینده های خودرو
۲-۳-۴-۱- مونواکسید کربن(CO) و اثرات آن
۲-۳-۴-۲- اکسید ازت NOX
۲-۳-۴-۳- ذرات معلّق
۲-۳-۴-۴- دی اکسید گوگرد
۲-۳-۴-۵- هیدرو کربن های نسوخته(HC)
۲-۳-۵- آلودگی هوا و سرطان
فصل سوم: سیستم های اضافه شده به اگزوز برای کارکرد بهتر خودرو
۳-۱- سنسور اکسیژن
۳-۲- کاتالیست کنورتور
۳-۲-۱- وظیفه کاتالیست کنورتور
۳-۲-۲- نحوه کار کاتالیست
۳-۲-۳- اجزاء تشکیل دهنده کاتالیست
۳-۲-۴- Wash coat
۳-۲-۵ اجزاء داخلی
۳-۲-۶- دمای Light off
۳-۲-۷- مشخصات اصلی یک کاتالیست
۳-۲-۸- عوامل موثردر کاهش طول عمر کاتالیست
۳-۲-۹- واکنش های صورت گرفته در کاتالیست
۳-۲-۱۰- نتیجه گیری
۳-۳- EGR – EXHAUST GAS RECIRCULATION
۳-۳-۱- نحوه کار
۳-۴- سوپر شارژر
۳-۴-۱- سوپر شارژر چیست؟
۳-۴-۲- ساختار توربو شارژر:
۳-۴-۳- محاسبات و مسائل مرتبط بین سیستم اگزوز وسوپرشارژر
فصل چهارم: استفاده از تکنولو ژی های جدید در سیستم اگزوز
۴-۱- استفاده از نانو تکنولوژی در ساخت کاتالیست
۴-۱-۱- نانو تکنولوژی چیست؟
۴-۱-۲- کاتالیستهای نانوساختاری
۴-۲- کاهش مصرف سوخت از طریق تولید جریان الکتریسیته از گرمای هدر شده از سیستم اگزوز
۴-۲-۱- برنامه ریزی ترمو الکتریکی
۴-۲-۲- هدف طراحی از طراحی این سیستم
۴-۲-۳- پیکربندی مدل تولید الکتریسیته از گرما با حلقه کنترل اولیه
۴-۲-۴- معایب
۴-۲-۵- پایان
۴-۳- طرح دوم تولید الکتریسیته از گرمای هدر شده اگزوز
۴-۴- تحلیل ساختمان سیستم اگزوز برای تولید (استفاده از کامپیوتر در تولید (CAM )
فصل پنجم: محاسبات مربوط به سیستم اگزوز (پیوستها)
۵-۱- روابط تعیین محل مبدل کاتالیستی
۵-۱-۱- رژیم جریان
۵-۱-۲- پیش فرضهای این مطالعه
۵-۱-۳- معادلات پیوستگی ، ممنتم و انرژی
۵-۱-۴- انتخاب مدل آشفتگی مناسب
۵-۲- معادلات انتقال
۵-۳- ملاحظات مربوط به تعیین محل تعبیه مبدل کاتالیستی
۵-۳-۱- نحوه مدل سازی مبدل کاتالیستی
۵-۴- محاسبه تأثیرات مبدل کاتالیستی بر جریان گازهای خروجی
۵-۵- مقایسه نتایج
۵-۶- بحث و نتیجه گیری
۵-۷- جداول به دست آمده
نتیجه گیری:
منابع :

فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱ اجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز
شکل ۱-۲ نمای داخلی یک صدا خفه کن
شکل ۱-۳ صدا خفه کن
شکل ۱-۴ عایق صدا خفه کن
شکل ۳-۱ سنسور اکسیژن
شکل۳-۲ شماتیک سنسور اکسیژن
شکل۳-۳ کاتالیست کنورتور
شکل ۳-۴ نحوه کار کاتالیست
شکل ۳-۵ واکنشهای کاتالیست در معرض حرارت اگزوز
شکل۳-۶ کاتالیست با ساختمان لانه زنبوری
شکل ۳-۷ راندمان کاتالیست
شکل ۳-۹ واکنش های صورت گرفته در کاتالیست
شکل ۳-۱۰ شیر برقی ( EGR )
شکل ۳-۱۱ شکل شیر خلاء
شکل ۳-۱۲ نمایی از سیستم EGR – EXHAUST GAS RECIRCULATION
شکل ۳-۱۳ ساختار توربو شارژر
شکل ۳-۱۴ مسیر توربو شارژر
شکل ۳-۱۵ سوپر شارژر
شکل ۳-۱۶ سیستم اگزوز وسوپرشارژر
شکل ۴-۱ برنامه ریزی ترمو الکتریکی
شکل ۴-۲ یک نمونه از مبادله کننده گرما
شکل ۴-۳ نمای داخل ترمو الکتریک
شکل ۴-۴ دمای سیستم اگزوز را در موتور دیزل و بنزینی
شکل ۴-۵ طرح دوم تولید الکتریسیته از گرمای هدر شده اگزوز
شکل ۴-۶ مدل کامیون شامل چهار چوب شاسی وکابین و موتور وبدنه و اعضای دیگر مانند باک سوخت و باطری
شکل ۴-۷ خستگی مدل اولیه لچکی که نشان داده شده
شکل ۴-۸ لچکی اول اغلب در زیر محدوده مجاز تنش هر ۳ آنالیز انجام میگیرد
شکل ۴-۹ مانی فولد دود خودرو فورد
شکل ۴-۱۰ تحلیل دمایی سوپاپ دود و هوا
شکل ۵-۱ شبکه ایجاد شده در مسیر جریان
شکل ۵-۲ توزیع دمای (کلوین) جریان گاز در طول سیستم خروجی خودرو RD [1]
شکل ۵-۳ دمای جریان گازهای خروجی اگزوز RD در ورودی انبار [۱]
شکل ۵-۴ دمای جریان گازهای خروجی اگزوز RD در محل اولین خم شاخه اصلی

فهرست نمودار
عنوان
نمودار ۲-۱ درصد ترکیب گازهای خروجی از اگزوز
نمودار ۲-۲ مقدار NOX را در شهر های بزرگ در سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳
نمودار ۲-۳ آلودگی های تولیدی توسط خودرها
نمودار ۴-۱ دمای اگزوزمتناسب با بار و سرعت موتور
نمودار ۴-۲ راندمان موتور

فهرست جداول
عنوان
جدول ۲-۱ اثرات بهداشتی مونوکسید کربن
جدول ۲-۲ اثرات افزایش کربوکسی هموگلوبین خون
جدول ۲-۳ استاندارد گاز co در آمریکا
جدول۲-۴ رابطه مرگ و میر به علت ذرات در ۵ شهر آلوده آمریکا
جدول ۲-۵ بعضی مواد سمی در هوای تهران
جدول۲-۶ خطر ابتلاء به سرطان ریه ناشی از ترکیبات مختلف حاصل احتراق
جدول ۲-۷ استاندارد‌های هوای آزاد به صورت راهنما برای اروپا (۱۷)
جدول ۴-۱ مسایل تحلیل با نرم افزار انسیز
جدول ۵-۱ نتایج آزمون مبدل کاتالیستی [۱]

مقدمه
صنعت خودرو از رشته صنایعی است که در ایجاد ارتباط بین شهرهای مختلف از نظر داد و ستدو تجارت و حمل و نقل کالا و رساندن آنها به نقاط مورد لزوم و حتی مبادلات فرهنگی اهمیت فراوانی دارد . یکی از قسمتهای یک اتو مبیل سیستم اگزوز است .در این تحقیق به برسی و مطالعه سیستم اگزوز خودروهای سواری پرداخته شده است .
سیستم اگزوز دارای قسمت های مختلفی است که هر یک وظیفه ای خاص دارند اما در نگاه کلی وظیفه سیستم اگزوز هدایت گازهای خروجی و مستهلک کردن ضربه های ناشی از فشار متغیر گازهای وارد شده به دستگاه اگزوز را که در موقع باز شدن سوپاپ دود به وجود می آید دارد .

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 780 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code