no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، پایان نامه | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، مهندسی مکانیک
doc
سپتامبر 22, 2015
۱۰,۰۰۰ تومان
4 فروش
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه مطالعه و بررسی سیستم اگزوز یا پارامتر طراحی، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۵

 

بهمرا فایل پاورپوینت جهت ارائه پایان نامه

 

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: اجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز
۱-۱- سیکل تخلیه
۱-۲- سوپاپ دود
۱-۳- مانی فولد خروجی
۱-۴- لوله میانی اگزوز
۱-۵- صدا خفه کن
۱-۵-۱- صدا از کجا می آید؟
۱-۵-۲- طرز کار صدا خفه کن
۱-۵-۳ فشار برگشتی صدا خفه کن
۱-۶- لوله انتهایی اگزوز
فصل دوم: آلودگی های منتشر شده توسط سیستم اگزوز
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تاریخچه و حوادث تاریخی آلودگی هوا
۲-۳- طبقه بندی آلاینده های هوا
۲-۳-۱- از نظر منشاء
۲-۳-۲- از نظر اثرات فیزیولوژیکی
۲-۳-۳- منابع آلودگی هوا
۲-۳-۴- انواع آلاینده های خودرو
۲-۳-۴-۱- مونواکسید کربن(CO) و اثرات آن
۲-۳-۴-۲- اکسید ازت NOX
۲-۳-۴-۳- ذرات معلّق
۲-۳-۴-۴- دی اکسید گوگرد
۲-۳-۴-۵- هیدرو کربن های نسوخته(HC)
۲-۳-۵- آلودگی هوا و سرطان
فصل سوم: سیستم های اضافه شده به اگزوز برای کارکرد بهتر خودرو
۳-۱- سنسور اکسیژن
۳-۲- کاتالیست کنورتور
۳-۲-۱- وظیفه کاتالیست کنورتور
۳-۲-۲- نحوه کار کاتالیست
۳-۲-۳- اجزاء تشکیل دهنده کاتالیست
۳-۲-۴- Wash coat
۳-۲-۵ اجزاء داخلی
۳-۲-۶- دمای Light off
۳-۲-۷- مشخصات اصلی یک کاتالیست
۳-۲-۸- عوامل موثردر کاهش طول عمر کاتالیست
۳-۲-۹- واکنش های صورت گرفته در کاتالیست
۳-۲-۱۰- نتیجه گیری
۳-۳- EGR – EXHAUST GAS RECIRCULATION
۳-۳-۱- نحوه کار
۳-۴- سوپر شارژر
۳-۴-۱- سوپر شارژر چیست؟
۳-۴-۲- ساختار توربو شارژر:
۳-۴-۳- محاسبات و مسائل مرتبط بین سیستم اگزوز وسوپرشارژر
فصل چهارم: استفاده از تکنولو ژی های جدید در سیستم اگزوز
۴-۱- استفاده از نانو تکنولوژی در ساخت کاتالیست
۴-۱-۱- نانو تکنولوژی چیست؟
۴-۱-۲- کاتالیستهای نانوساختاری
۴-۲- کاهش مصرف سوخت از طریق تولید جریان الکتریسیته از گرمای هدر شده از سیستم اگزوز
۴-۲-۱- برنامه ریزی ترمو الکتریکی
۴-۲-۲- هدف طراحی از طراحی این سیستم
۴-۲-۳- پیکربندی مدل تولید الکتریسیته از گرما با حلقه کنترل اولیه
۴-۲-۴- معایب
۴-۲-۵- پایان
۴-۳- طرح دوم تولید الکتریسیته از گرمای هدر شده اگزوز
۴-۴- تحلیل ساختمان سیستم اگزوز برای تولید (استفاده از کامپیوتر در تولید (CAM )
فصل پنجم: محاسبات مربوط به سیستم اگزوز (پیوستها)
۵-۱- روابط تعیین محل مبدل کاتالیستی
۵-۱-۱- رژیم جریان
۵-۱-۲- پیش فرضهای این مطالعه
۵-۱-۳- معادلات پیوستگی ، ممنتم و انرژی
۵-۱-۴- انتخاب مدل آشفتگی مناسب
۵-۲- معادلات انتقال
۵-۳- ملاحظات مربوط به تعیین محل تعبیه مبدل کاتالیستی
۵-۳-۱- نحوه مدل سازی مبدل کاتالیستی
۵-۴- محاسبه تأثیرات مبدل کاتالیستی بر جریان گازهای خروجی
۵-۵- مقایسه نتایج
۵-۶- بحث و نتیجه گیری
۵-۷- جداول به دست آمده
نتیجه گیری:
منابع :

فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱ اجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز
شکل ۱-۲ نمای داخلی یک صدا خفه کن
شکل ۱-۳ صدا خفه کن
شکل ۱-۴ عایق صدا خفه کن
شکل ۳-۱ سنسور اکسیژن
شکل۳-۲ شماتیک سنسور اکسیژن
شکل۳-۳ کاتالیست کنورتور
شکل ۳-۴ نحوه کار کاتالیست
شکل ۳-۵ واکنشهای کاتالیست در معرض حرارت اگزوز
شکل۳-۶ کاتالیست با ساختمان لانه زنبوری
شکل ۳-۷ راندمان کاتالیست
شکل ۳-۹ واکنش های صورت گرفته در کاتالیست
شکل ۳-۱۰ شیر برقی ( EGR )
شکل ۳-۱۱ شکل شیر خلاء
شکل ۳-۱۲ نمایی از سیستم EGR – EXHAUST GAS RECIRCULATION
شکل ۳-۱۳ ساختار توربو شارژر
شکل ۳-۱۴ مسیر توربو شارژر
شکل ۳-۱۵ سوپر شارژر
شکل ۳-۱۶ سیستم اگزوز وسوپرشارژر
شکل ۴-۱ برنامه ریزی ترمو الکتریکی
شکل ۴-۲ یک نمونه از مبادله کننده گرما
شکل ۴-۳ نمای داخل ترمو الکتریک
شکل ۴-۴ دمای سیستم اگزوز را در موتور دیزل و بنزینی
شکل ۴-۵ طرح دوم تولید الکتریسیته از گرمای هدر شده اگزوز
شکل ۴-۶ مدل کامیون شامل چهار چوب شاسی وکابین و موتور وبدنه و اعضای دیگر مانند باک سوخت و باطری
شکل ۴-۷ خستگی مدل اولیه لچکی که نشان داده شده
شکل ۴-۸ لچکی اول اغلب در زیر محدوده مجاز تنش هر ۳ آنالیز انجام میگیرد
شکل ۴-۹ مانی فولد دود خودرو فورد
شکل ۴-۱۰ تحلیل دمایی سوپاپ دود و هوا
شکل ۵-۱ شبکه ایجاد شده در مسیر جریان
شکل ۵-۲ توزیع دمای (کلوین) جریان گاز در طول سیستم خروجی خودرو RD [1]
شکل ۵-۳ دمای جریان گازهای خروجی اگزوز RD در ورودی انبار [۱]
شکل ۵-۴ دمای جریان گازهای خروجی اگزوز RD در محل اولین خم شاخه اصلی

فهرست نمودار
عنوان
نمودار ۲-۱ درصد ترکیب گازهای خروجی از اگزوز
نمودار ۲-۲ مقدار NOX را در شهر های بزرگ در سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳
نمودار ۲-۳ آلودگی های تولیدی توسط خودرها
نمودار ۴-۱ دمای اگزوزمتناسب با بار و سرعت موتور
نمودار ۴-۲ راندمان موتور

فهرست جداول
عنوان
جدول ۲-۱ اثرات بهداشتی مونوکسید کربن
جدول ۲-۲ اثرات افزایش کربوکسی هموگلوبین خون
جدول ۲-۳ استاندارد گاز co در آمریکا
جدول۲-۴ رابطه مرگ و میر به علت ذرات در ۵ شهر آلوده آمریکا
جدول ۲-۵ بعضی مواد سمی در هوای تهران
جدول۲-۶ خطر ابتلاء به سرطان ریه ناشی از ترکیبات مختلف حاصل احتراق
جدول ۲-۷ استاندارد‌های هوای آزاد به صورت راهنما برای اروپا (۱۷)
جدول ۴-۱ مسایل تحلیل با نرم افزار انسیز
جدول ۵-۱ نتایج آزمون مبدل کاتالیستی [۱]

مقدمه
صنعت خودرو از رشته صنایعی است که در ایجاد ارتباط بین شهرهای مختلف از نظر داد و ستدو تجارت و حمل و نقل کالا و رساندن آنها به نقاط مورد لزوم و حتی مبادلات فرهنگی اهمیت فراوانی دارد . یکی از قسمتهای یک اتو مبیل سیستم اگزوز است .در این تحقیق به برسی و مطالعه سیستم اگزوز خودروهای سواری پرداخته شده است .
سیستم اگزوز دارای قسمت های مختلفی است که هر یک وظیفه ای خاص دارند اما در نگاه کلی وظیفه سیستم اگزوز هدایت گازهای خروجی و مستهلک کردن ضربه های ناشی از فشار متغیر گازهای وارد شده به دستگاه اگزوز را که در موقع باز شدن سوپاپ دود به وجود می آید دارد .

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *