no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

سیستم خنک سازی توربین گازی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه مطالعه روش های مختلف سیستم خنک سازی توربین گازی، مهندسی مکانیک
doc
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴
۱۵,۰۰۰ تومان
0 فروش
۱۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه مطالعه روش های مختلف سیستم خنک سازی توربین گازی، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان:  پایان نامه مطالعه روش های مختلف سیستم خنک سازی توربین گازی، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۵۷

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: انتقال جرم و حرارت
۱-۱- خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی
۱-۲- چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته در حال افزایش گاز و نسبت فشار کمپرسور
۱-۳- تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول
۱-۴- تاثیر خنک سازی
۱-۵- مشکلات خنک سازی
۱-۵-۱- اثر تزریق فیلم خنک کننده بر راندمان توربین
۱-۶- ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی
۱-۷- فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل
۱-۸- تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی
۱-۹- کنش متقابل انتقال جرم – حرارت در لایه مرزی ایرفویل
۱-۱۰- نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم
فصل دوم: انتقال حرارت گذرا و پایدار در بخش داغ موتور
۲-۱- موضوعات و کلیات
۲-۲- دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین
۲-۳- موضوعات تغییر مکان های دمایی گذرای روتور به استاتور و کنترل فاصله نوک آزاد
۲-۴- خنک سازی نازل توربین
۲-۵-تقابل با محفظه احتراق
۲-۶- انتقال حرارت پره
۲-۶-۱- خمیدگی
۲-۶-۲- تاثیرات ناهمواری
۲-۶-۳- اغتشاش
۲-۷- خنک سازی فیلم پره
۲-۷-۱- نسبت دمش
۲-۷-۲- انحنای سطح
۲-۷-۳- گرادیان فشار
۲-۷-۴- آشفتگی جریان اصلی
۲-۷-۵- شیارهای خنک سازی فیلم
۲-۷-۶- تجمع فیلم
۲-۷-۷- تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح
فصل سوم: خنک سازی دیواره نهایی
۳-۱- موضوعات و کلیات
۳-۲- خنک سازی تیغه توربین
۳-۳- تاثیرات سه بعدی ودورانی روی انتقال حرارت تیغه
۳-۳-۱- نیروهای دورانی
۳-۳-۲-تاثیرات سه بعدی
۳-۴-پروفایل دمای گاز شعاعی
۳-۵- تاثیرات ناپیوستگی
۳-۶- تکنیک های خنک سازی درونی تیغه
۳-۶-۱- گذرگاههای درونی هموار
۳-۶-۲- تیرک ها/فین ها (نوارهای زاویه دار یا طولی)
۳-۶-۳- پین فین ها
۳-۶-۴-تاثیر جت
۳-۶-۵- جریان گردابی
۳-۶-۶- خنک سازی فیلم
فصل چهارم: خنک سازی سکو و راس
۴-۱- موضوعات و کلیات
۴-۲- خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور
۴-۲-۱- منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه
۴-۳- بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک
۴-۴- خنک سازی ساختار حفاظتی نازل و جایگاه توربین
۴-۵- خنک سازی محفظه احتراق
۴-۵-۱- تاثیر تحول طراحی محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی
۴-۶- خنک سازی تعریق
۴-۷- خنک سازی نشتی
۴-۸- همرفتی بخش پشتی افزوده
۴-۹- پوشش دهی با حصار حرارتی
۴-۱۰- انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی
۴-۱۱- ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی
۴-۱۱-۱- رنگ حساس به فشار
۴-۱۱-۲- ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی
۴-۱۲- ارزیابی های انتقال حرارت و جریان داخلی
۴-۱۳- شبیه سازی انتقال حرارت مزدوج و معتبر سازی در یک آبشار داغ
۴-۱۳-۱- معتبر سازی تاثیر خنک سازی تیغه در آبشار داغ
۴-۱۴- شرایط مرزی تجربی دیسک توربین
۴-۱۵- تائید خنک سازی در یک آزمون موتور
۴-۱۵-۱- ابزار بندی متعارف
۴-۱۵-۲- پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب
۴-۱۵-۳- رنگ های حرارتی دما بالا
۴-۱۶- بررسی های چند نظامی در انتخاب سیستم خنک سازی توربین
نتیجه گیری
مراجع
پیوست ها

 

فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱: تاریخچه اخیر افزایش پیوسته TRIT و نسبت های فشار کمپرسور
شکل ۱-۲: بخش داغ نوعی توربین با عوامل اصلی توربین و سیستم خنک سازی محفظه احتراق
شکل ۱-۳: خنک سازی درونی ایرفویل برای بارهای حرارتی با توازن معکوس و حفظ دماهای فلز در یک سطح قابل قبول
شکل ۱-۴: تاثیر ترکیبات مختلف تکنیک های خنک سازی تیغه را مقایسه می کند
شکل ۱-۵: یک داده بدست آمده برای جریان های خنک سازی و مشکلات مرتبط با جایگاههای متفاوت تخلیه خنک سازی در طول پره نازل و تیغه توربین
شکل ۱-۶: فرایند بهبود متداول خنک سازی ایرفویل
شکل۱-۷: توزیع انتقال حرارت نسبی در یک تیغه توربین متداول
شکل ۲-۱: مثالی از الگوی کامپیوتری عامل استاتور توربین کامل را نشان میدهد
شکل ۲-۲: کاربرد خنک سازی فیلم
شکل ۲-۳:توزیع شار –حرارت نسبی در یک ایرفویل توربین فشار بالای متعارف
شکل ۲-۴: الگوهای سینک حرارتی برای جریان غیرقابل کمپرس سازی دوبعدی درتزریق خنک سازی فیلم
شکل ۳-۱: پدیده دینامیک سیال
شکل ۳-۲: پیکر بندی خنک سازی فیلم
شکل ۳-۳: تحول این تغییرات از یک تیغه اولیه
شکل ۳-۴: دیواره های آشفته شده کامل
شکل ۳-۵: تعریف هندسه پین باله
شکل ۳-۶: تعریف هندسه پین باله
شکل ۳-۷: جریان گردابی پیچی شکل سه بعدی القاء شده توسط جت های شیاری مماسی
شکل ۳-۸ جریان عرضی و از طریق سطح کانال ارتقاء یافته نواری تخت
شکل ۴-۱: کاربرد نازل های گردابی، هوا را در راستای مماسی شدت میدهد و دمای نسبی هوا را کاهش داده و افتهای سایشی در سیستم را به حداقل می رساند
شکل ۴-۲: نازل های گردابی
شکل ۴-۳: خلاصه خوبی از ویژگی های جریان برای درزهای لابیرنت
شکل ۴-۴- شماتیک دیسک استاتور
شکل ۴-۵: حرارتی روی دیواره در یک شرایط انتقال حرارت معین
شکل ۴-۶: خنک سازی تعریق
شکل ۴-۷: تاثیرات روی جریان هوای خنک سازی موجود
شکل۴-۸: دوربین CCD در جلوی این پنجره ها برای دیدن سطوح پره در۴وضعیتی
شکل ۴-۹: شماتیک هیتر ترانسفر
شکل ۴-۱۰: شماتیک آبشاری گرم
شکل ۴-۱۱: تاثیر تیغه های جریان پایین در ورود گاز داغ
شکل ۴-۱۲: فاکتور های تاثیر گذار در طراحی خنک کننده توربین
شکل ۴-۱۳: جریان خنک سازی TRIT
شکل ۴-۱۴: دیاگرام انتخاب تیغه خنک کننده

مقدمه

این پایان نامه عمدتاً روی موضوعات انتقال جرم و حرارت تمرکز می یابد چون آنها برای خنک سازی اجزای دستگاه توربین بکار می روند و انتظار می رود که خواننده با اصول مربوطه در این رشته ها آشنایی داشته باشد. تعدادی از کتابهای فوق العاده (۱-۷) در بررسی این اصول توصیه می شوند که شامل Streeter، دینامیک ها یا متغیرهای سیال Eckert و Drake، تجزیه و تحلیل انتقال جرم و حرارت، Incropera و Dewitt، اصول انتقال حرارت و جرم، Rohsenow و Hartnett، کتاب دستی انتقال حرارت، Kays، انتقال جرم و حرارت همرفتی، Schliching، تئوری لایه مرزی، و Shapiro، دینامیک ها و ترمودینامیک های جریان سیال تراکم پذیر.
وقتی یک منبع جامع اطلاعات موجود باشد. مولف این فصل خواننده را به چنین منبعی ارجاع میدهد. با این وجود وقتی داده ها در صفحات یا مقالات گوناگون پخش شده باشند، مولف سعی می کند که این داده‌ها را در این فصل بطور خلاصه بیان نماید.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 780 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code