no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

فناوری نوین در بخش تایر خودرو، پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه فناوری نوین در بخش تایر خودرو، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 19, 2015
۳۵,۰۰۰ تومان
2 فروش
۳۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه فناوری نوین در بخش تایر خودرو، مهندسی مکانیک


عنوان: پایان نامه فناوری نوین در بخش تایر خودرو، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۰۵

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                        

مقدمه.

فصل اول: آشنایی با لاستیک

۱-۱- انواع لاستیکها

۱-۱-۱-  لاستیک طبیعی

۱-۱-۱-۱- ساختار لاستیک طبیعی..

۱-۱-۱-۲- روش تهیه لاستیک طبیعی..

۱-۱-۲-  لاستیک مصنوعی

۱-۲- نگاه اجمالی به لاستیک های سنتزی..

۱-۲-۱- تولید مواد اولیه لاستیکهای سنتزی..

۱-۲-۲- روش تولید لاستیک سنتزی..

۱-۲-۲-۱-  روش امولسیون سرد :

۱-۲-۲-۲-  روش محلول :

۱-۲-۳- نکات قابل توجه در تولید لاستیک سنتزی..

۱-۲-۳-۱-   بازیابی تکپار :

۱-۲-۳-۲- انعقاد و خشکاندن :

۱-۲-۴- بسته بندی لاستیک :

فصل دوم: مشخصات لاستیک خودرو

۲-۱- مشخصات لاستیک خودرو

۲-۲- سیستم باد تایر تایر مکس  با کنترل الکترونیکی..

۲-۲-۱- نگاهی کلی به سیستم تایر مکس….

۲-۲-۲- خصوصیات سیستم تایر مکس….

۲-۲-۳- مشخصات سیستم.

۲-۲-۴- وزن اجزا

۲-۲-۵- عملکرد سیستم.

۲-۳- ساخت آج لاستیکی با قابلیت بازوبسته شدن..

۲-۴- تایر  ماشین..

۲-۴-۱- شناسایی نوع ساییدگی تایر و دلایل آن:

۲-۴-۲- سایش های غیر طبیعی:

۲-۴-۳- سایش محلی..

۲-۵- مشخصات مندرج بر روی دیواره تایر:

۲-۵-۱- چند توصیه در مورد تایر:

۲-۶- سنسور فشار درون تایر.

۲-۶-۱-  انواع سنسورهای فشار

۲-۷- سیستم های کنترل باد ماشین الات سنگین..

۲-۷-۱- سیستم پایش و تنظیم باد تریلرها

۲-۷-۲- سیستم ایرگو.

۲-۷-۳- سیستم مرکزی باد تایر ctis.

۲-۷-۴- سیستم نگهداری فشار مناسب تایر

۲-۸- سیستم نشانگر فشار تایر نوع ترکیبی (هیبرید)

فصل سوم: تکنولوژی نوین تایر

۳-۱- تکنولوژی های نوین در ساخت تایر.

۳-۱-۱- لاستیک های Run Flat

۳-۱-۲- لاستیک های PAX.

۳-۱-۳-  لاستیک های Tweel

۳-۱-۴- لاستیک های  TwinTire.

۳-۱-۵- لاستیک های  Self-inflating.

۳-۱-۶-  لاستیک های Q-TIRE.

۳-۱-۶-۱- تایر هوشمند با عاج های متحرک…

۳-۲- انواع تایرها

۳-۲-۱- لاستیکهای تابستانی :

۳-۲-۲-  لاستیکهای زمستانی..

۳-۲-۳- لاستیکهای تمام فصول..

۳-۲-۴-  لاستیکهای نمایشی..

۳-۲-۵-  لاستیکهای کامیون (ماشین های سنگین)

۳-۲-۵-۱- انواع لاستیک های ماشین های سنگین :

۳-۳- تکنولوژی های نوین در ساخت تایر.

۳-۴- تایر هوشمند با عاج های متحرک…

۳-۵- اصلاح ترکیبات لاستیکی..

۳-۵-۱- نانو ذراتی از جنس خاک رس…

۳-۶- آشنایی با صنعت روکش تایر.

۳-۶-۱- فرآیند تولید.

۳-۶-۲- بازیافت تایرهای فرسوده

۳-۶-۳- انواع تکنولوژی روکش تایر :

۳-۷- آشنایی با تایر هواپیما

۳-۸- پایش فشار باد تایر

۳-۸-۱- انواع سیستم هشدار دهنده فشار باد تایر :

۳-۸-۲- مزایای سیستم پایش مستقیم فشار باد تایر :

۳-۹- تولید تایرهای شیرین از مواد قندی برای خودروهای سواری..

۳-۱۰- عرضه لاستیک های رنگی خودرو برای نخستین بار در چین..

۳-۱۱- ولکانیزاسیون..

۳-۱۱-۱- ولکانیزاسیون محصولات اکسترود شده

۳-۱۱-۲- ولکانیزاسیون در اتوکلاو:

۳-۱۱-۳- تجهیزات ولکانیزاسیون :

۳-۱۱-۴- ولکانیزاسیون در بخار:

۳-۱۱-۵-   ولکانیزاسیون پیوسته در حمام مایع (LCM):

۳-۱۱-۵-۱- اصول:

۳-۱۱-۵-۲- مزایا ومعایب LCM :

۳-۱۱-۵-۳- مزایای ولکانیزاسیون به روش LCM:

۳-۱۱-۵-۴- معایب واکانیزاسیون به روش LCM :

۳-۱۲- نانوتکنولوژی در تایرها

نتیجه گیری:

منابع :

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                    

شکل ۲-۱: سیستم باد تایر تایر مکس   با کنترل الکترونیکی..

شکل ۲-۲: عملکرد سیستم.

شکل ۲-۳: شماتیک سیستم.

شکل ۲-۴: سایشهای غیر طبیعی (الف)

شکل ۲-۵: سایشهای غیر طبیعی (ب)

شکل ۲-۶: سایشهای غیر طبیعی (ج)

شکل ۲-۷: سایشهای غیر طبیعی (د)

شکل ۲-۸: سایشهای غیر طبیعی (د)

شکل ۲-۹: سایشهای غیر طبیعی (ه)

شکل ۲-۱۰: سایشهای غیر طبیعی (ر)

شکل ۲-۱۱: سایش محلی (الف)

شکل ۲-۱۲: سایش محلی (ب)

شکل ۲-۱۳: نوعی سنسور درون چرخ.

شکل  ۲-۱۴: سنسور چرخ.

شکل ۲-۱۵: مدارات درون سنسور

شکل ۲-۱۶: طرز کار سنسور درون چرخ.

شکل ۲-۱۷: انواع سنسورهای درون چرخ.

شکل ۲-۱۸: سیستم پایش و تنظیم باد تریلرها

شکل ۲-۱۹: منیفولد سنسور فشار و واحد کنترل الکترونیکی..

شکل ۲-۲۰: سیستم ایرگو.

شکل ۲-۲۱: سیستم مرکزی باد تایر ctis.

شکل ۲-۲۲: شماتیک سیستم مرکزی باد تایر ctis.

شکل ۲-۲۳: سیستم نگهداری فشار مناسب تایر.

شکل ۲-۲۴: مجموعه انتهایی چرخ.

شکل ۲-۲۵: پیکربندی سیستم نشانگر فشار تایر نوع هیبریدی .

شکل ۳-۱: لاستیک های Run Flat

شکل ۳-۲: تایر PAX.

شکل ۳-۳:  TwinTire.

شکل ۳-۴: تایر Self-inflating.

شکل۳-۵:  تایر تابستانی..

شکل ۳-۶:  تایر زمستانی..

شکل ۳-۷:  تایر تمام فصل..

شکل ۳-۸:  تایر نمایشی..

شکل ۳-۹: تایر کامیون..

شکل ۳-۱۰: تکنولوژی های نوین در ساخت تایر.

شکل ۳-۱۱: سیستم تایر میشل..

شکل ۳-۱۲: سیستمهای حمل و نقل نظامی..

شکل ۳-۱۳: جزئیات لاستیک کمپانی Michelin.

شکل ۲-۱۴: کارایی لاستیکهای تولیدی کمپانی Michelin.

شکل ۳-۱۵- اصلاح ترکیبات لاستیکی..

شکل ۳-۱۶- نانو ذراتی از جنس خاک رس…

شکل ۳-۱۷: بازیافت تایرهای فرسوده ۷

شکل ۳-۱۸: فیوز پلاک…

شکل ۳-۱۹: سیستم پایش فشار باد تایر.

شکل ۳-۲۰: سیستم هشدار دهنده فشار باد تایر غیر مستقیم (الف)

شکل ۳-۲۱: سیستم هشدار دهنده فشار باد تایر غیر مستقیم (ب)

شکل ۳-۲۲: مزایای سیستم پایش مستقیم فشار باد تایر.

شکل ۳-۲۳: ولکانیزاسیون..

شکل ۳-۲۴: ولکانیزاسیون محصولات اکسترود شده

شکل ۳-۲۵: ولکانیزاسیون در اتوکلاو:

 

مقدمه

لاستیک به ماده مهم اقتصادی و راهبردی تبدیل شده است. در ایالات متحده ، مصرف سرانه لاستیک تقریبا ۱۶٫۸ و در هندوستان تنها ۰٫۲۲است. صنایع حمل و نقل،شیمیایی،برقوالکترونیک و همچنین فضایی همگن از مصرف کنندگان اصلی لاستیک هستند. وقتی تولید لاستیک طبیعی (کائوچو) بدلیل تهاجم ژاپن به مناطق تولیدلاستیکسنتزیکرد که به سرعت هم توسعه یافت. بطوری که در حال حاضر ۸۸ درصد لاستیکمصرفی در ایالات متحده منشا سنتزی دارد. صنعت لاستیک موارد زیر را شامل می‌شود. تولید مواد اولیه لاستیک‌های سنتزی ، انواع گوناگون لاستیک ، وارداتلاستیکطبیعی، تولید افزودنیهای لاستیک و نهایتا ساخت فراورده‌های لاستیکی. درابتدایجنگ جهانی دوموقتی تولید لاستیک طبیعی )کائوچو( بدلیل تهاجم ژاپن به مناطق تولید لاستیک متوقف شد. ایالات متحده اقدام به ساختواحدهای تولید لاستیک سنتزی کرد که به سرعت هم توسعه یافت. به طوری که در حال حاضر ۸۸ درصد لاستیک مصرفی در ایالات متحده منشا سنتزی دارد. بنابراین عموما لاستیکها رابه دو نوع لاستیک طبیعی و لاستیک سنتزی طبقه بندی می‌کردند. امروزه لاستیکها را بهروشهای مختلف دسته بندی می‌کنند.

تاریخچه: کریستف کلمبدریافت کهبومیان آمریکابا توپهای لاستیکی بازی می کنند. اشیای لاستیکی نیز ازچاه مقدس ایادر یوکاتان بدست آمده بود. لاستیک ، تا جایی که می‌دانیم محصول سرزمین آمریکا است ولی تنها از طریق انتقال آنبه خاور دور و کشت در آنجا به این حد توسعه یافته است. نام Rubber به معنی پاک کنراپریستلیکاشفاکسیژنعنوان کرد. وی اولین کسی بود که قابلیت لاستیک در پاک کردن اثر مواد را مشاهده کرد.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *