no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه عملکرد سیستم تعلیق و سوخت رسانی زانتیا، مهندسي مکانیک


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه عملکرد سیستم تعلیق و سوخت رسانی زانتیا، مهندسی مکانیک
doc
دی ۲۰, ۱۳۹۴
۱۰,۰۰۰ تومان
0 فروش
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه عملکرد سیستم تعلیق و سوخت رسانی زانتیا، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان:  پایان نامه عملکرد سیستم تعلیق و سوخت رسانی زانتیا، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه:۱۲۵

بهمرا فایل پاورپوینت  ppt قابل ویرایش(۱۶اسلاید)

 

Xantia suspension performance and fuel

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول
سیستم انژکتوری مدل BOSCH MP5.
۱-۱- معرفی سیستم انژکتوری BOSCH MP5.2:
۱-۱-۱- مقدمه
۱-۱-۱-۱- کاربرد : در موتورهای بنزینی
۱-۱-۱-۲- سیستم جرقه زنی
۱-۱-۱-۳- سیستم تزریق سوخت
۱-۱-۲- بررسی اجمالی سیستم تزریق سوخت
۱-۲- مدار تامین کننده سوخت :
۱-۲-۱- بررسی اجمالی
۱-۲-۲- پمپ سوخت
۱-۲-۳- فیلتر بنزین
۱-۲-۴- رگولاتور تنظیم فشار سوخت
۱-۲-۴-۱- موقعیت :
۱-۲-۴-۲- عملکرد :
۱-۲-۴-۳- توضیحات
۱-۲-۵- انژکتورها
۱-۲-۵-۱- موقعیت :
۱-۲-۵-۲- عملکرد :
۱-۲-۶- کنیستر
۱-۲-۷- شیر برقی تخلیه کنیستر
۱-۳- توضیحات مدار تامین کننده هوا :
۱-۳-۱- بررسی اجمالی
۱-۳-۲- مبدل کاتالیتیکی
۱-۴- توضیحات مبدل کاتالیزور
۱-۴-۱- تعریف
۱-۴-۲- اجزای تشکیل دهنده
۱-۴-۳- عملکرد مبدل کاتالزور:
۱-۴-۴- انواع مبدل کاتالیزوری
۱-۴-۴-۱- از نظر تعداد راه:
۱-۴-۴-۲- مبدلهای کاتالیزوری بسته به پایه بکار رفته در آنها به دو دسته تقسیم بندی میشوند:
۱-۴-۵- مقایسه عملی میزان انتشارآلاینده را قبل و بعد از وجود مبدل کاتالیتیکی
۱-۴-۶- میزان تاثیر مبدل بر اساس میزان اختلاط بنزین و هوا
۱-۵- توضیحات سیستم جرقه
۱-۵-۱- بررسی اجمالی
۱-۵-۲- قاب کویل
۱-۵-۳- شمعها
۱-۶- مشخصات کلی انژکتور سوخت
۱-۶-۱- دیاگرام مدار
۱-۷- عملکرد اجزاء سیستم
۱-۷-۱- ECU پاشش سوخت
۱-۷-۱-۱- عملکرد
۱-۷-۱-۲- توضیحات
۱-۷-۲- سنسور TDC
۱-۷-۲-۱- عملکرد
۱-۷-۲-۲- توضیحات
۱-۷-۳- سنسور اکسیژن
۱-۷-۳-۱- عملکرد
۱-۷-۳-۲- توضیحات
۱-۷-۴- سنسور ضربه
۱-۷-۴-۱- عملکرد
۱-۷-۴-۲- توضیحات
۱-۷-۵- سنسور فشار
۱-۷-۵-۱- توضیحات
۱-۷-۶- پتانسیومتر دریچه گاز   (عکس سوم)
۱-۷-۶-۱- عملکرد
۱-۷-۶-۲- توضیحات
۱-۷-۷- سنسور درجه حرارت آب موتور
۱-۷-۷-۱- عملکرد
۱-۷-۷-۲- توضیحات
۱-۷-۸- سنسور دمای هوا
۱-۷-۸-۱- عملکرد
۱-۷-۸-۲- توضیحات
۱-۷-۹- سنسور سرعت خودرو
۱-۷-۱۰- موتور پله ای
۱-۷-۱۰-۱- عملکرد
۱-۷-۱۰-۲- توضیحات
۱-۸- عملکرد انژکتور سوخت MP5.2
۱-۸-۱- پاشش سوخت / جرقه زدن
۱-۸-۱-۱- اصلاحاتی که در حین استارت زدن موتور سرد انجام می شود
۱-۸-۱-۲- کنترل در دور آرام
۱-۸-۱-۳- کارکرد در دورهای گذرا
۱-۸-۱-۴- اصلاحاتی که در هنگام بارگیری کامل (full load  ) انجام می شود:
۱-۸-۱-۵- هماهنگی پاشش سوخت و جرقه ـ ناهماهنگی پاشش سوخت و جرقه
۱-۸-۱-۶- قطع پاشش سوخت هنگام کاهش شتاب :
۱-۸-۱-۷- اصطلاحاتی که توسط سنسور اکسیژن انجام می شود.
۱-۸-۱-۸- اصلاح Altimetric  ( این تصحیح توسط فشار هوا انجام می شود)
۱-۸-۱-۹- تغیین آوانس جرقه
۱-۸-۱-۱۰- حالت های پشتیبانی
۱-۸-۲- سیستم بازیافت بخارات بنزین (canister )
۱-۸-۳- فعالیتهای دیگر :
۱-۸-۳-۱- کلاچ الکترومغناطیسی
۱-۸-۳-۲- گیربکس اتوماتیک
۱-۸-۳-۳- نشانگر زمان تغییرات
۱-۸-۳-۴- دزدگیر کددار
۱-۹- سرویس و نگهداری
۱-۹-۱- موتور پله ای
۱-۹-۳- اجزاء‌ غیر قابل تنظیم
۱-۹-۴- سنور اکسیژن
فصل دوم
سیستم انژکتوری مدلBOSCH MP7.3
۲-۱- سیستمهای انژکتوری BOSCH MP7.3
۲-۱-۱- مقدمه
۲-۱-۱-۱- کاربرد
۲-۱-۱-۲- ویژگیها
۲-۱-۲- سیستم انژکتوری BOSCH MP7.3
۲-۱-۳- استاندارد L4
۲-۱-۴- سیستم عیب یاب نصب شده ( EOBD )
۲-۲- برررسی اجمالی سیستم انژکتوری بوش bosch
۲-۳- عملکرد مدار سوخت
۲-۳-۱- بررسی اجمالی
۲-۳-۲- سوئیچ اینرسی
۲-۳-۳- پمپ سوخت ( با فشار پائین )
۲-۳-۳-۱- وظیفه
۲-۳-۳-۲- توضیحات
۲-۳-۴- فیلتر بنزین
۲-۳-۴-۱- توضیحات
۲-۳-۴-۲- موقعیت قرار گیری
۲-۳-۵- رگولاتور فشار سوخت
۲-۳-۵-۱- وظیفه
۲-۳-۵-۲- مجموعه” a ”
۲-۳-۶- ریل سوخت انژکتور
۲-۳-۶-۱- وظیفه
۲-۳-۶-۲- مجموعه “a”
۲-۳-۷- انژکتورهای سوخت
۲-۳-۷-۱- وظیفه
۲-۳-۷-۲- نحوه عملکرد
۲-۳-۷-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۴- عملکرد مدار هوا
۲-۴-۱- بررسی اجمالی
۲-۴-۲- فیلتر هوا
۲-۴-۳- محفظه دریچه گاز
۲-۴-۴- موتور حرفه ای ( استپر موتور Stepper motor  ) تنظیم کننده دور آرام
۲-۴-۴-۱- وظیفه
۲-۴-۴-۲- توضیحات
۲-۴-۴-۳- ویژگیهای الکترو.نیکی
۲-۴-۵- المنت گرم کننده محفظه دریچه گاز
۲-۴-۵-۱- وظیفه
۲-۴-۵-۲- توضیحات
۲-۴-۶- سنسور فشار منیفولد ورودی
۲-۴-۶-۱- وظیفه
۲-۴-۶-۲- توضیحات
۲-۴-۶-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۴-۶-۴- موقعیت قرار گیری
۲-۴-۷- مبدل کاتالیتیکی
۲-۴-۷-۱- وظیفه
۲-۴-۷-۲- توضیحات
۲-۵- عملکرد سیستم جرقه
۲-۵-۱- بررسی اجمالی
۲-۵-۲- قاب کویل
۲-۵-۳- شمعها
۲-۵-۴- ECU انژکتور
۲-۶- عملکرد سیستم انژکتور
۲-۶-۱- رله دوبل انژکتور
۲-۶-۱-۱-سوئیچ در حالت off باشد .
۲-۶-۱-۲- سوئیچ در حالت On باشد .
۲-۶-۱-۳- هنگامیکه موتور در حال کار باشد قطعات زیر را تغذیه میکند .
۲-۶-۲- سنسور سرعت خودرو
۲-۶-۲-۱- وظیفه
۲-۶-۲-۲- توضیحات
۲-۶-۲-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۲-۴- موقعیت قرار گیری
۲-۶-۳- سنسور دور موتور
۲-۶-۳-۱- وظیفه
۲-۶-۳-۲- توضیحات
۲-۶-۳-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۳-۴- موقعیت قرار گیری
۲-۶-۴- سنسور تعیین موقعیتن میل سوپاپ
۲-۶-۴-۱- وظیفه
۲-۶-۴-۲- توضیحات
۲-۶-۴-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۴-۴- موقعیت قرار گیری
۲-۶-۵- سنسور دمای مایع خنک کننده موتور را به ECU اطلاع می دهد .
۲-۶-۵-۱- توضیحات
۲-۶-۵-۲-  ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۶-  سنسورهای دمای هوا
۲-۶-۶-۱- وظیفه
۲-۶-۶-۲- توضیحات
۲-۶-۶-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۷- سنسور ضربه
۲-۶-۷-۱- وظیفه
۲-۶-۷-۲- ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۷-۳- موقعیت قرار گیری
۲-۶-۸- سنسور اکسیژن بالا دست ( UP Stream )
۲-۶-۸-۱- وظیفه
۲-۶-۸-۲- توضیحات
۲-۶-۸-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۶-۹- سنسور وضعیت دریچه گاز
۲-۶-۹-۱- وظیفه
۲-۶-۹-۲- ویژگی الکتریکی
۲-۶-۱۰-  سوئیچ فشار فرمان هیدرولیک
۲-۶-۱۰-۱-  وظیفه
۲-۶-۱۰-۲-  موقعیت قرار گیری
۲-۶-۱۱- ECU انژکتور
۲-۶-۱۱-۱-  وظیفه
۲-۶-۱۱-۲- ترتیب قرار گیری کانالهای سوکت
۲-۷- چگونگی عملکرد ورود هوا به داخل اگزوز
۲-۷-۱- بررسی اجمالی
۲-۷-۲- پمپ هوای ثانویه
۲-۷-۲-۱- وظیفه
۲-۷-۲-۲- توضیحات
۲-۷-۲-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۷-۲-۴- موقعیت قرار گیری
۲-۷-۳- سوپاپ ورودی هوا روی اگزوز
۲-۷-۳-۱- وظیفه
۲-۷-۳-۲- توضیحات
۲-۷-۳-۳- موقعیت قرار گیری
۲-۷-۴- ECU انژکتور
۲-۸- عملکرد سیستم بازیافت بخارات بنزین ( کنیستر )
۲-۸-۱- بررسی اجمالی
۲-۸-۲- باک بنزین
۲-۸-۳- کنیستر
۲-۸-۴- شیر برقی کنیستر
۲-۸-۴-۱- وظیفه
۲-۸-۴-۲- نحوه انجام عملیات
۲-۸-۴-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۸-۴-۴- موقعیت قرار گیری
۲-۸-۵- محفظه دریچه گاز
۲-۸-۶-  ECU انژکتور و جرقه
۲-۹- چگونگی عملکرد سیستم عیب یاب ( EOBD )
۲-۹-۱-  بررسی اجمالی
۲-۹-۲-  سنسور موقعیت میل سوپاپ
۲-۹-۳- شتاب سنج
۲-۹-۳-۱-  وظیفه
۲-۹-۳-۲- توضیحات
۲-۹-۳-۳- ویژگیهای الکتریکی
۲-۹-۴- سنسور اکسیژن بالا دست
۲-۹-۴-۱- وظیفه
۲-۹-۴-۲- موقعیت قرار گیری
۲-۹-۵- سنسور اکسیژن پائین دست
۲-۹-۵-۱- وظیفه
۲-۹-۵-۲- توضیحات
۲-۹-۵-۳- موقعیت قرار گیری
۲-۹-۶- لامپ هشدار دهنده تست سیستم جرقه انژکتور
۲-۱۰- نحوه عملکرد سیستم انژکتوری bosch mp7.3
۲-۱۰-۱- بررسی اجمالی
۲-۱۰-۲- سیکل جرقه و پاشش سوخت
۲-۱۰-۳- پاشش سوخت
۲-۱۰-۳-۱-  تنظیم سوخت هنگامیکه موتور سرد ، استارت زده می شود .
۲-۱۰-۳-۲- تنظیم سوخت دور آرام
۲-۱۰-۳-۳-  عملکرد در دوره های گذرا
۲-۱۰-۳-۴- تنظیم دور در بار کامل
۲-۱۰-۳-۵-  هماهنگی در سیکل پاشش سوخت
۲-۱۰-۳-۶- قطع پاشش سوخت هنگام شتاب منفی
۲-۱۰-۳-۷- اصلاح پاشش سوخت بوسیله سنسور اکسیژن
۲-۱۰-۳-۸- سیستم بهینه ساز مصرف سوخت با توجه به ارتفاع میزان هوای وارد شده به موتور با تغییر فشار اتمسفر ، تغییر میکند .
۲-۱۰-۴- سیستم جرقه
۲-۱۰-۵-  تنظیم اتوماتیک
۲-۱۰-۶- عملکرد سیستم تزریق هوا درون اگزوز
۲-۱۰-۷- عملکرد سیستم عیب یاب EOBD
۲-۱۰-۷-۱- شناسایی احتراق ناقص
۲-۱۰-۷-۲- پاشش هوا به اگزوز
۲-۱۰-۷-۳- دیاگرام راندمان مبدل کاتالیتیکی
۲-۱۰-۷-۴- خرابی سنسورهای اکسیژن
۲-۱۰-۸- نحوه محافظت از موتور
۲-۱۰-۹- سیستم تهویه مطبوع ( مطابق با تجهیزات خودرو )
۲-۱۰-۱۰- عملکرد ساکن کننده خودرو
۲-۱۰-۱۰-۱-  باز کردن قفل سیستم
۲-۱۰-۱۰-۲- قفل شدن با بستن سوئیچ
۲-۱۰-۱۰-۳- نحوه تعویض قطعات
۲-۱۰-۱۱- سیستم اطلاع رسانی به راننده
۲-۱۰-۱۱-۱- لامپ هشدار دهنده کنترل کارکرد موتور
۲-۱۰-۱۱-۲- سیگنال دور سنج
۲-۱۰-۱۱-۳- سیگنال مصرف سوخت لحظه ای ( با توجه به مدل خودرو )
۲-۱۰-۱۲- نمایش معایب موجود در سیستم و حالتهای هشدار دهنده
۲-۱۱- سرویس و نگهداری سیستم انژکتوری BOSCH MP7.3
۲-۱۱-۱- عیب یابی قبل از تعمیرات
۲-۱۱-۲- ویژگیهای قابل توجه برای تعویض فیلتر بنزین
۲-۱۱-۳- قطعات غیر قابل تنظیم
۲-۱۱-۴- تنظیم مجدد موتور مرحله ای
۲-۱۱-۵- تعویض سنسور دریچه گاز
۲-۱۱-۶- شناساندن ECU موتور
۲-۱۲- مقایسه Xantia 1800 , 2000 از نظر سیستم سوخت رسانی
۲-۱۲-۱-  ویژگی موتور ۱۸۰۰ زانتیا:
۲-۱۲-۲- ویژگی موتور ۲۰۰۰ زانتیا:
فصل سوم
سیستم هیدرو پنوماتیک زانتیا CITROEN
۳-۱- مقدماتی از تکنولوژی هیدروپنوماتیک
۳-۱-۱- تکنولوژی
۳-۱-۲-  تقسیم بندی مدار
۳-۲- مدار تامین کننده و حفظ فشار
۳-۲-۱- مخزن روغن:
۳-۲-۱-۱- توضیحات:
۳-۲-۱-۲- وظایف:
۳-۲-۲- پمپ روغن:
۳-۲-۳- انباره اصلی:
۳-۲-۴- شیر اطمینان:
۳-۲-۴-۱- وظیفه:
۳-۲-۴-۲- شرایط عملکرد:
۳-۳- سیستم تعلیق  suspension
۳-۳-۱-  وظیفه:
۳-۳-۲-سیلندر ها:
۳-۳-۳- تصحیح کننده های ارتفاع
۳-۳-۳-۱- توضیح
۳-۳-۳-۲- عملکرد:
۳-۳-۴- شیر ضد نشست:
۳-۴- سیستم ترمز هیدرولیک  Braking system
۳-۴-۱- بررسی اجمالی:
۳-۴-۲- ساختمان شیر:
۳-۴-۳- نحوه عملکرد:
۳-۵- سیستم فرمان هیدرولیک Power assisted steering
۳-۵-۱- وظیفه:
۳-۵-۲- عملکرد:
نتیجه گیری:
منابع :

فهرست اشکال
عنوان
شکل۱-۱: سیستم تزریق سوخت
شکل ۱-۲: مدار تامین کننده‌ سوخت
شکل ۱-۳: فیلتر بنزین
شکل ۱-۴: رگولاتور تنظیم فشار سوخت
شکل ۱-۵: اجزا رگولاتور تنظیم فشار سوخت
شکل ۱-۶: مدار تامین هوا
شکل ۱-۷:  اجزا مدار تامین هوا
شکل ۱-۸: مبدل کاتالیتیکی
شکل ۱-۹: نمائی از یک مبدل کاتالیزور
شکل ۱-۱۰: اجزای تشکیل دهنده
شکل ۱-۱۱: عملکرد مبدل کاتالزور
شکل ۱-۱۲: مبدل کاتالیزوری
شکل ۱-۱۳: مقایسه میزان انتشار HC و CO و NOx را قبل و بعد از وجود مبدل کاتالیتیکی
شکل۱-۱۴: میزان تاثیر مبدل بر اساس میزان اختلاط بنزین و هوا
شکل ۱-۱۵: سیستم جرقه
شکل ۱-۱۶: قاب کویل
شکل ۱-۱۷: دیاگرام مدار
شکل ۱-۱۸: مشخصات کلی انژکتور سوخت
شکل ۱-۱۹: سنسور TDC
شکل ۱-۲۰: سنسور اکسیژن
شکل ۱-۲۱: موتور پله ای
شکل ۲-۱: سیستم عیب یاب نصب شده ( EOBD )
شکل۲-۲: Mp7.3 ( موتورهای UX )
شکل ۲-۳: عملکرد مدار سوخت
شکل ۲-۴: عملکرد مدار هوا
شکل ۲-۵: عملکرد سیستم جرقه
شکل ۲-۶: چگونگی عملکرد ورود هوا به داخل اگزوز
شکل ۲-۷: رله پمپ
شکل ۲-۸: سوپاپ ورودی هوا روی اگزوز
شکل ۲-۹: عملکرد سیستم بازیافت بخارات بنزین ( کنیستر )
شکل۲-۱۰: چگونگی عملکرد سیستم عیب یاب ( EOBD )
شکل ۲-۱۱: شتاب سنج
شکل ۲-۱۲: نحوه عملکرد سیستم انژکتوری bosch mp7.3
شکل ۲-۱۳: سیکل جرقه و پاشش سوخت
شکل ۲-۱۴: نمودار احتراق ناقص
شکل ۲-۱۵: دیاگرام راندمان مبدل کاتالیتیکی
شکل ۳-۱: تکنولوژی
شکل ۳-۲: پمپ روغن
شکل ۳-۳: شیر اطمینان
شکل ۳-۴: تصحیح کننده های ارتفاع
شکل ۳-۵: شیر ضد نشست
شکل ۳-۶: سیستم ترمز هیدرولیک
شکل ۳-۷: ساختمان شیر
شکل ۳-۸: نحوه عملکرد
شکل ۳-۹: سیستم فرمان هیدرولیک

نتیجه گیری:
میتوان از این خودرو عیب های را از نظیر پائین بودن مدل ECU  نام برد و همچنین بجای استفاده از سوپاپهای معمولی با توجه به کارکرد بالای موتور از سوپاپ های سدیمی استفاده کرد .
و از نگات مثبت این خودرو که این خودرو را نسبت به خودرو های دیگر برتر میکند میتوان به حالات ایرو دینامیک بالای این خودرو اشاره کرد .

منابع :
۱    تحلیل نتایج تجربی کاربرد مبدلهای کاتالیزوری در ایران / مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
۲    تاثیر مبدلهای کاتالیتیکی / تحقیقی از دکتر مجید شفیع پور مطلق.
۳    khodrosite.persianblog.com
۴    فیلم راهنمای هیدرو پنوماتیک / شرکت سایپا.
۵    راهنمای سیستم سوخت رسانی انژکتوری  bosch MP5.2 / اداره فنی مهندسی سایپا یدک.
۶    راهنمای سیستم سوخت رسانی انژکتوری  bosch MP7.3 / اداره فنی مهندسی سایپا یدک.
۷    ۴٫۰ liter multi point fuel injection / jeep and AMC.
۸    -EFI (Electronic Fuel Injection) / vol 5 / training manual Touta motor corporation.
۹    -/ Haynes  Haynes publishing fuel injection pre 1983
۱۰    Haynes publishing fuel injection pre 2005 / Haynes

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 780 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code