no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

طراحی گيربکس شانزده سرعت، پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه طراحی گیربکس شانزده سرعت، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 19, 2015
۲۰,۰۰۰ تومان
1 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه طراحی گیربکس شانزده سرعت، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه طراحی گیربکس شانزده سرعت، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۹

 

چکیده:

گیربکس ها شاید یکی ازمهمترین اجزای ماشین ها باشند

مجموعه ای جالب که که هدف نهایی طراحی وترکیب چرخ دنده ها  می باشد

گیربکس یکی از اعضای سیستم انتقال قدرت می باشد وظیفه گیربکس تبدیل دور و گشتاور بوده ،گیربکس وظیفه دارد که گشتاور (قدرت ماشین) و دور موتور را تغییر داده و دور را کم. قدرت را زیاد یا بلعکس دور را زیاد و قدرت را کم کند.

.به این صورت که دو دایره دوار یکی دایره ای که نیرو رو از موتور می گیره ودیگری نیرو رو به چرخ ها منتقل می کند روی همدیگر مماس می شوند.برای افزایش سرعت دایره چرخنده به سمت محیط دایره دیگر حرکت می کند و باعث می شد تا سرعت ماشین زیاد و برعکس اگه به سمت داخل و مرکز حرکت کند سرعت کم شده و گشتاور زیاد می شود.البته این کار بصورت دستی انجام می شود.

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                     

فصل اول: مقدمه

۱-۱- ماشین تراش…

۱-۱-۱- ماشینهای تراش دستی :

۱-۱-۲- ماشین تراش نیمه اتوماتیک :

۱-۱-۳- ماشین تراش اتوماتیک :

۱-۱-۴- ماشینهای تراش duplicating lathes :

۱-۲- اندازه ماشین تراش…

۱-۳- قسمتهای اصلی ماشین تراش…

۱-۴- اقتصاد ماشین کاری..

۱-۵- ارائه پروژه بعنوان یک مسئله.

۱-۵-۱- معلومات پروژه

۱-۵-۲- مجهولات پروژه

فصل دوم: بررسی و تحلیل، انواع و رسم دیاگرام گیربکس

۲-۱- تغییر دور

۲-۲- انواع گیربکسهای مکانیکی بر اساس قواعد حاکم بر دورهای خروجی آنها

۲-۲-۱- دورهای خروجی تشکیل یک تصاعد حسابی بدهند :

۲-۲-۲- دورهای خروجی تشکیل یک تصاعد هندسی بدهند :

۲-۲-۳-  دورهای خروجی تشکیل یک رشد هارمونیکی (ثابت Ddx= ) را بدهند :

۲-۳- محاسبه فرمول ساختمانی..

۲-۴- گزینش بهترین حالت برای فرمول ساختمانی..

۲-۵- دیاگرام اسکلتی..

۲-۶- دیاگرام سرعت…

۲-۷- دیاگرام چرخدنده ای..

فصل سوم: محاسبه چرخ دنده ها و گیربکس

۳-۱- سفارشات لازم جهت محاسبه تعداد دندانه.

۳-۱-۱- انتقال Z4  به Z5.

۳-۱-۲- انتقال پارازیت…

۳-۱-۳-  انتقال اصلی ۲(۱)  :

۳-۱-۴-  گروه انتقال (۲ )۲ :

۳-۱-۵-  گروه انتقال (۴)۲ :

۳-۱-۶-  گروه انتقال (۲)۸ :

۳-۲- محاسبه مدول و قطر چرخ دنده ها

۳-۲-۱- فاصله بین شفتها

۳-۲-۲- طول شفتها

۳-۳- ابعاد پوسته گیربکس….

۳-۳-۱-  عرض گیربکس ( W) :

۳-۳-۲-  طول گیربکس ( L) :

۳-۳-۳- ارتفاع گیربکس (   :  ( W…

۳-۴- انتخاب مسیر بحرانی گیربکس….

۳-۴-۱- مسیر بحرانی گیربکس :

۳-۴-۲- تعیین دقیق جایگاه چرخدنده ها روی هر شفت:

فصل چهارم: محاسبه راندمان گیربکس و نیروهای وارد به چرخ دنده ها

۴-۱- محاسبه توان خروجی کیربکس….

۴-۲- محاسبه راندمان گیربکس….

۴-۲-۱- توان روی هر شفت گیربکس….

۴-۲-۲- محاسبه توان الکتروموتور مورد نیاز

۴-۳- نیروهای وارد به چرخدنده ها

۴-۴- درگیری Z4  با Z5.

۴-۴-۱- نیروهای وارده بر پنیون (Z4)  :

۴-۴-۲-  نیروهای وارده بر چرخدنده (Z5)  : ۴۲

۴-۵- درگیری Z6  با Z7. 43

۴-۵-۱-  نیروهای وارده به پنیون (Z6) : 43

۴-۵-۲-  نیروهای وارده بر چرخدنده (Z7)  : ۴۳

۴-۶- درگیری Z10  با Z11. 43

۴-۶-۱- نیروهای وارده به پنیون (Z10) :

۴-۶-۲-  نیروهای وارده بر چرخدنده (Z11)  :

۴-۷- درگیری Z16  با Z17.

۴-۷-۱- نیروهای وارده به پنیون (Z16) : 43

۴-۷-۲-  نیروهای وارده بر چرخدنده (Z17)  :

۴-۸- درگیری Z18  با Z19.

۴-۸-۱- نیروهای وارده به پنیون (Z18) :

۴-۸-۲-  نیروهای وارده بر چرخدنده (Z19)  :

۴-۹- محاسبه دقیق مدول..

فصل پنجم: محاسبه گشتاور و طراحی شفت و تسمه ها

۵-۱- محور شفت :

۵-۲- طراحی بر مبنای خیز.

۵-۳-  طراحی شفت چهارم از گیربکس….

۵-۳-۱- آنالیز نیرویی شفت چهارم در صفحه xy.

۵-۳-۲- آنالیز نیرویی شفت چهارم در صفحه yz.

۵-۴- محاسبه گشتاور پیچشی بحرانی شفت…

۵-۴-۱- محاسبه قطر شفت در حالت استاتیکی..

۵-۴-۲- محاسبه تنش حد تحمل شفت چهارم.

۵-۴-۳- محاسبه قطر با استفاده از معیارهای دینامیکی..

۵-۵- تسمه ها

۵-۶- رابطه بین کششها در قسمتهای شل و سفت تسمه.

۵-۷- طراحی سیستمهای انتقال قدرت تسمه ای با تسمه هایV  شکل..

فصل ششم: طراحی بلبرینگ و خارها

۶-۱- محاسبه عکس العملها در یاتاقانها

۶-۱-۱- آنالیز نیرویی شفت اول :

۶-۱-۲-  آنالیز نیرویی شفت دوم :

۶-۱-۳- آنالیز نیرویی شفت سوم :

۶-۱-۴-  آنالیز نیرویی شفت چهارم :

۶-۱-۵-  آنالیز نیرویی شفت پنجم :

۶-۱-۶-  آنالیز نیرویی شفت ششم :

۶-۲- چند نکته در مورد طراحی یاتاقانها

۶-۳- انتخاب یاتاقانهای مناسب…

۶-۳-۱-  یاتاقانهای شفت اول :

۶-۳-۲- یاتاقانهای شفت دوم :

۶-۳-۳-  یاتاقانهای شفت سوم :

۶-۳-۴-  یاتاقانهای شفت چهارم :

۶-۳-۵-  یاتاقانهای شفت پنجم :

۶-۳-۶-  یاتاقانهای شفت ششم :

۶-۴- مقدمه ای در مورد طراحی خارها

۶-۵- طراحی خارها

۶-۵-۱- طراحی خار مربوط به اتصال Z6 باشفت دوم :

۶-۵-۲- طراحی خار مربوط به اتصال Z8 باشفت دوم :

نتیجه گیری:

منابع :

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                              

شکل ۱-۱: چگونگی اندازه گیری ابعاد ماشین تراش…

شکل ۱-۲: اجزاء اصلی ماشین تراش…

شکل ۲-۱: انواع گیربکسهای مکانیکی بر اساس قواعد حاکم بر دورهای خروجی آنها

شکل ۲-۲: دیاگرام اسکلتی..

شکل ۲-۳: دیاگرام سرعت…

شکل ۲-۴: دیاگرام چرخدنده ای..

شکل ۳-۱: تعداد چرخ دنده

جدول ۳-۴: گروه انتقال (۲)۸٫

شکل ۳-۲: شفت اول..

شکل ۳-۳: شفت دوم.

شکل ۳-۴: شفت سوم.

شکل ۳-۵: شفت چهارم.

شکل ۳-۶: شفت پنجم.

شکل ۳-۷: شفت ششم.

شکل ۴-۱: محاسبه توان خروجی کیربکس….

شکل ۴-۲: سطح مقطع براده

شکل ۴-۳: طراحی ماشین ابزار مهتا

شکل ۴-۴: فرمول محاسبه.

شکل ۵-۱: طراحی شفت چهارم از گیربکس….

شکل ۵-۲: آنالیز نیرویی شفت چهارم در صفحه xy.

شکل ۵-۳: آنالیز نیرویی شفت چهارم در صفحه yz.

شکل ۵-۴: محاسبه تنش حد تحمل شفت چهارم.

شکل ۵-۵: تسمه.

شکل ۶-۱: خارها

شکل ۶-۲: طراحی خارها

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                     

جدول ۲-۱: محاسبه فرمول ساختمانی..

جدول ۳-۱: انتقال اصلی ۲(۱)

جدول ۳-۲: گروه انتقال (۲)۲٫

جدول ۳-۳: گروه انتقال (۴)۲٫

جدول ۳-۵: نتایج محاسبه مدول و قطر چرخ دنده ها

جدول ۴-۱: مقدار ضریب شکل لوئیس….

جدول ۵-۱: مقادیر Kb,Kc.

جدول ۶-۱: جدول انتخاب یاتاقان..

جدول ۶-۲: جدول بلبرینگها

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *