no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

طراحی سیستم نوار نقاله، پایان نامه | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه طراحی سیستم نوار نقاله، مهندسی مکانیک
doc
سپتامبر 12, 2015
۲۰,۰۰۰ تومان
13 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه طراحی سیستم نوار نقاله، مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه طراحی سیستم نوار نقاله، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۴۵

 

چکیده:
در بعضی از کارخانه ها برای انتقال مواد اولیه یا تولیدات از مکانی به مکان دیگر از سیستم های استفاده خواهد شد که این کار را در کمترین زمان و به بهترین نوع ممکن انجام داد.برای اینکار معمولا ار نوار نقاله ها استفاده می شود.در این روش مواد یا محصولات یا هر چیز دیگری که باید منتقل شوند بر روی نوار نقاله قرار گرفته و نوار نقاله که توسط شفتی که به موتور الکتریکی متصل است به چرخش در آمده و مواد را منتقل میکند.هدف ما در این پروژه طراحی و ساخت این دستگاه انتقال قدرت است که از موتور الکتریکی دور خاصی را گرفته و این دور را به دور دلخواه ما میرساند و به شفتی که تسمه روی آن سوار است منتقل می‌کند.
در این پروژه ما ابتدا به بررسی نسبت سرعت ها از سرعت موتور به سرعت تسمه شروع کرده و با توجه به استاندارد نسبت ها برای طراحی ما میتوانیم چرخدنده های مورد نیاز خود را انتخاب و طراحی کنیم. در اینجا ما سه نوع انتقال قدرت پیچشی خواهیم داشت که عبارتند از تسمه و پولی،گیربوکسی و یک چرخ زنجیر استفاده خواهیم کرد . برای انتقال قدرت از موتور به ورودی گیربوکس از تسمه و پولی و برای انتقال قدرت از خروجی گیربکس به شفتی که نوار نقاله روی آن قرار دارد از چرخ و زنجیر استفاده می کنند.

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: محاسبات اولیه
۱-۱- مقدمه
۱-۲- محاسبات اولیه
۱-۳- طراحی چرخدنده
۱-۳-۱- تنش سطحی
۱-۳-۲- تنش خمشی
۱-۴- طراح تسمه و پولی
۱-۵- طراحی چرخ زنجیر
فصل دوم: طراحی شفت
۲-۱- تحلیل نیرویی شفت اول(ورودی به گیربکس)
۲-۱-۱- گشتاور
۲-۱-۲- معادلات تعادل
۲-۱-۲-۱- برای پله:
۲-۱-۲-۲- برای جاخار فنری :
۲-۱-۳- محاسبه خار پولی
۲-۱-۴- محاسبه خار دنده
۲-۲- تحلیل نیرویی شفت دوم(خروجی از گیربکس)
۲-۲-۱- معادلات تعادل
۲-۲-۲- نمودار ممان خمشی
۲-۲-۲-۱- برای پله:
۲-۲-۲-۲- برای جاخار فنری :
۲-۲-۳- محاسبه خار پولی :
۲-۲-۴- محاسبه خار دنده
۲-۳- انتخاب یاتاقان ها
۲-۳-۱- یاتاقان اول
۲-۳-۲- یاتاقان دوم
۲-۳-۳- یاتاقان سوم
۲-۳-۴- یاتاقان چهارم
نتیجه گیری:
منابع :
فهرست اشکال
عنوان
شکل ۱-۱: جانمایی سیستم انتقال قدرت
شکل ۱-۲: استحکام خستگی تماسی sc در cycles 107 و قابلیت اعتماد ۹۹/.
شکل ۱-۳: ضریب سیکل تنش برای مقاومت در مقابل تنش تماس
شکل ۱-۴: عدد تنش خمشی مجاز برای فولاد هابی که تماما سخت شده اند
شکل ۱-۵: ضریب سیکل استحکام –تنش خمشی YN برای بارگذاری متناوب
شکل ۱-۶: ضرایب شکل هندسی J برای چرخدنده های ساده
شکل ۱-۷: رو برو نوع تسمه بر اساس توان مشخص
شکل ۱-۸: اندازه های استاندارد برای چرخ تسمه های v متعدد
شکل ۱-۹: مشخص کردن پارامتر چرخ
شکل ۱-۱۰: شماتیک پولی
شکل ۱-۱۱: استاندارد ANSI.NO 120 چرخ زنجیر
شکل ۱-۱۲: استاندارد چرخ زنجیر
شکل ۲-۱: تحلیل نیروی شفت ۱
شکل ۲-۲: نمودار ممان خمشی
شکل ۲-۳: محاسبات تمرکز تنش شفت
شکل ۲-۴: خار شکل بالا اندازه خار را نشان میدهد
شکل ۲-۵: خار طراحی شفت دوم
شکل ۲-۶: تحلیل نیروی شفت ۲
شکل ۲-۷: نمودار ممان خمشی شفت۲
شکل ۲-۸: محاسبات تمرکز تنش شفت
شکل ۲-۹: خار
شکل ۲-۱۰: خار
فهرست جداول
عنوان
جدول ۱-۱: ضریب ضخامت طوقه
جدول ۱-۲: ضریب فرابار
جدول ۱-۳: ضریب توضیع بار
جدول ۱-۴: ضریب فرابار k0
جدول ۱-۵: ضریب ضخامت طوقه kb
جدول ۱-۶: ضریب توزیع بار kH(که معادلات تنش را تصحیح میکند)
جدول ۱-۷: تعداد دندانه بر حسب مدول
جدول ۲-۱: استاندارد یاتاقان(۱)
جدول ۲-۲: استاندارد یاتاقان (۲)
جدول ۲-۳: استاندارد یاتاقان (۳)
جدول ۲-۴: استاندارد یاتاقان (۴)

 

مقدمه
با توجه به این که مقدار جرم بار انتقالی برابر kg 7500و فاصله انتقال برابر ۵۰متر میباشد و انتقال باید در ۵۰۰ ثانیه صورت بگیرد میزان توان مورد نیاز از رابطه ی زیر به دست میآید :
توان برابرست با حاصلضرب مقدار نیرو در سرعت خطی: P=F.V
مقدار نیروی F برابرست با : F=m.g و همچنین سرعت خطی برابرست تقسیم فاصله بر زمان جابجایی:
V=x/t
حال داریم:
F=7500×۱۰=۷۵۰۰۰ N
m/s =0./ V=50/500
P=75000×۰٫/۱=۷۵۰۰ W→۷٫۵KW
میزان توان مورد نیاز برابرست با kw7.5 که باید الکتروموتور با در نظر گرفتن این توان انتخاب شود.
انتقال قدرت از یک الکتروموتور سه فاز قفسه سنجابی به یک نقاله خط مونتاژ در یک کارخانه ساخت از طریق یک گیربکس انجام میگیرد .مطابق شکل زیر ، شافت الکتروموتور و شافت های ورودی و خروجی گیربکس و شافت درام نقاله در امتداد هم نبوده و به دلیل ضرورت های طرح در فواصل نشان داده شده قرار گرفته اند حداکثر فضای عرضی موجود برای قرارگیری وسایل انتقال قدرتm 1میباشد .مطلوب مسئله طراحی وسایل انتقال قدرت مناسب برای هریک از مراحل انتقال قدرت باشد.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *