no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

سیستم های کوپلینگ،کلاچ و ترمز، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه سیستم های کوپلینگ،کلاچ و ترمز، مهندسی مکانیک
doc
شهریور ۲۸, ۱۳۹۴
۱۵,۰۰۰ تومان
1 فروش
۱۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه سیستم های کوپلینگ،کلاچ و ترمز، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان: پایان نامه سیستم های کوپلینگ،کلاچ و ترمز، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۹۵

 

چکیده
این پروژه به بررسی چیستی کوپلینگ و کلاچ و انواع آنها و هم چنین توضیح فرآیند ترمزگیری وسیستم های ترمزگیری را در بر دارد و همچنین در بعضی از موارد به توضیح محاسبات لازم مربوطه در داخل پروژه پرداخته است البته لازم به توضیح است که مطالب گفته شده در حد بیسیک و اولیه بوده که در ادامه خلاصه ای در مورد مطالب فوق در این پروژه گفته شده است. که ابتدا توضیح اینکه کوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد و ضمنا کاربرد وسیعی در صنعت دارد. در توصیف کلاچ می توان گفت که کلاچ یک کلمه انگلیسی به معنی اتصال است لیکن معنی مصطلح آن به وسیله ای اطلاق می گردد که عمل اتصال یا قطع کردن را انجام می دهد. کلاچ ها اجزائی از ماشین هستند که به هنگام نیاز، ارتباط یک محور را به محور دیگر برقرار و یا قطع می کنند و سرعت های ان دو محور را به یک سرعت تبدیل می نمایند وهمچنین با گشتاور ایجادشده انرژی رامنتقل می کنند. سیستم تعلیق که وظیفه اصلی آن کاهش دادن یا معدوم کردن اندازه حرکت زاویه ای (گشتاور پیچشی ) یا اندازه حرکت خطی می باشد. و خلاصه ای از انواع آنها را در مورد ترمز ABS می توان گفت که این سیستم از قفل شدن چرخ ها در زمان استفاده از ترمز در جاده های لغزنده جلوگیری میکند . از مزایای این ترمز حفظ پایداری و فرمان پذیری و کاهش طول خط ترمز میباشد.

 

 

فهرست مطالب
عنوان
چکیده
فصل اول)کوپلینگ
۱-۱٫تعریف کوپلینگ
۱-۲٫انواع کوپلینگ ها
۱-۲-۱٫کوپلینگ های صلب (سخت)
۱-۲-۲٫کوپلینگ های پوسته ای.
۱-۲-۳٫کوپلینگ های فلنچی
۱-۲-۴٫کوپلینگ های انعطاف پذیر
۱-۲-۵٫کوپلینگ های توربوفلکس
۱-۲-۶٫کوپلینگ های شبکه ای ( فالک )
۱-۲-۷٫کوپلینگ های زنجیری
۱-۲-۸٫کوپلینگ های چرخ دنده ای
۱-۲-۹٫کوپلینگ های فکی.
۱-۲-۱۰٫کوپلینگ های رولکس
۱-۲-۱۱٫کوپلینگ های آکاردئونی
۱-۲-۱۲٫کوپلینگ های پارافلکس ( چرخی )
۱-۲-۱۳٫کوپلینگ های متغیر زاویه ای ( یونیورسال).
۱-۲-۱۴٫کوپلینگ های هیدرولیکی
۱-۳٫علایم اختصاری انواع کوپلینگها
۱-۴٫جدول انتخاب کوپلینگ
۱-۵٫مشخصات درج شده بر روی کوپلینک ها
۱-۶٫مواد مورد استفاده درساخت کوپلینگها
فصل دوم)کلاچ
۱٫مقدمه
۲-۲٫تعریف کلاچ
۲-۳٫تفاوت میان کلاچ وکوپلینگ
۲-۴٫ویژگی کلاچ ها
۲-۵٫شرح اجزا
۲-۵-۱٫چرخ طیار
۲-۵-۱-۱٫انرژی ذخیره شده در چرخ طیار (فلایویل)
۲-۵-۱-۲٫ دلایل استفاده از فلایویل
۲-۵-۱-۳٫کاربردهای فلایویل
۲-۵-۱-۴٫انواع فلایویل
۲-۵-۱-۵٫ایمنی در فلایویل
۲-۵-۱-۶٫جمع بندی مطالب در مورد فلایویل
۲-۵-۲٫صفحه کلاچ
۲-۵-۳٫دیسککلاچ
۲-۵-۵٫اهرم بندی آزاد ساز
۲-۵-۶٫شفت کلاچ
۲-۶٫نمای کلی دستگاه کلاچ در اتومبیل
۲-۷٫جنس مصرفی برای کلاچ ها.
۲-۸٫انواع کلاچ.
۲-۸-۱٫ بدون لغزش
۲-۸-۲٫ یکطرفه
۲-۸-۳٫ هیدرولیک
۲-۸-۴٫کلاچ اصطکاکی
۲-۸-۵٫کلاچ مخروطی
۲-۸-۶٫کلاچ تک صفحه ای
۲-۸-۷٫کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی
۲-۸-۸٫کلاچ چند صفحه ای
۲-۸-۹٫کلاچ نیمه گریز از مرکز
۲-۸-۱۰٫کلاچ گریز از مرکز
۲-۸-۱۱٫کلاچ تر
۲-۸-۱۲٫کلاچ های الکترو مغناطیسی
۲-۸-۱۳٫کلاچ های اتوماتیک
۲-۸-۱۴٫ کلاچ های ایمنی
۲-۸-۱۵٫ کلاچ های سانتر یفیوژ
۲-۸-۱۶٫ کلاچ های یک جهته
فصل سوم) فرآیند ترمزگیری
۱٫مقدمه

۲٫ترمز
۳-۳٫مبانی ترمزگیری خودروها
۳-۳-۱٫ فصل مشترک تایر با جاده.
۳-۳-۲٫دینامیک خودرو هنگام ترمزگیری
فصل چهارم)انواع سیستم های ترمز
۴-۱٫ترمز دیسکی
۴-۲٫ قسمت های اصلی یک ترمز دیسکی
۴-۲-۱٫ ترمز دیسکی نوع لغزنده.
۴-۲-۲٫ ترمز دیسکی نوع فیست
۴-۲-۳٫ ترمز دیسکی نوع نوسانی
۴-۳٫ ترمزهای کاسه ای
۴-۴٫ ترمز دستی
۴-۵٫ سیستم ترمز پنوماتیکی
۴-۶٫ اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده.
۴-۷٫ فیلترهای هوای ترمز بادی
۴-۸٫ سیستم ترمز ABS
۴-۹٫ اجزای سیستم ضد قفل
۴-۹-۱٫ سنسورهای سرعت چرخ
۴-۹-۲٫ مدولاتور ( تلفیق کننده ) هیدرولیکی
۴-۹-۳٫پمپ- موتور الکتریکی
۴-۹-۴٫ واحد کنترل الکترونیک
۴-۹-۵٫ مبانی کنترل منطقی ضد قفل
۴-۱۰٫ سیستم های باز و بسته
۴-۱۱٫ سیستم های مجتمع و غیر مجتمع
۴-۱۲٫ توضیحاتی در مورد مدارهای هیدرولیکی
۴-۱۳٫ جنس متعلقات سیستم ترمز
۴-۱۴٫ تست کردن سیستم ضد قفل
۴-۱۵٫ سیستم های آینده ترمزگیری خودروها
فصل پنجم) نتیجه گیری
نتیجه گیری.
منابع

 

 

نتیجه گیری:
این پروژه می تواند مرجع مناسبی برای علاقه مندان به آشنایی با سیستم های کوپلینگ و کلاچ و ترمز و شروع تحقیقات ریز در این زمینه باشد. این پروژه با مطالب مقدماتی که برای فهم و تجزیه و تحلیل بیشتر موارد فوق لازم است شروع شده ایت. مطالب پراکنده در منابع بسیار گوناگون در یک پکیج کامل و براساس توالی منطقی در این پروژه ترتیب یافته است.
در مورد کوپلینگ ها آشنایی بیشتر در مورد آنها مدنظر بود که در یافتیم کوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد و از نقش مهم آنها در صنعت به راحتی نمی توان گذشت. هم چنین در مورد کلاچ اگر بخواهیم یک مقایسه و نتیجه گیری بین آنها داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که بازده کلاچ های هیدرولیکی نسبت به کلاچ های مکانیکی بیشتر و از لحاظ اطمینان نیز مطمئن تر می باشد و عیب آن فقط در بالا بودن هزینه ای آن نسبت به کلاچ های مکانیکی می باشد. در مورد سیستم تعلیق نیز می توان گفت که امروزه سیستم ABS که از قفل شدن چرخ ها در زمان استفاده از ترمز در جاده های لغزنده جلوگیری می کند مورد توجه صنایع خودرو سازی قرار گرفته است. از مزایای این ترمز حفظ پایداری و فرمان پذیری و کاهش طول خط ترمز میباشد.که عملکرد این سیستم بدین صورت می باشد که از سیگنال سرعت چرخ مشتق گرفته می شود تا سیگنالی که متناسب با شتاب زاویه ای است بدست آید اگر شتاب منفی از مقدار پیش بینی شده (مثلا ۱/۵-) کمتر شود فرض میشود که چرخ در حال قفل شدن است زیرا اصولا خودرو قادر نیست چنین شتابی بگیرد در چنین حالتی فشار مجددا کاهش می یابد.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 780 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code