no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

سيستم هاي كاهش آلودگي خودرو Catalyst Convorter، پایان نامه مهندسي مکانیک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه سیستم های کاهش آلودگی خودرو Catalyst Convorter، مهندسی مکانیک
doc
آگوست 23, 2015
۵,۰۰۰ تومان
3 فروش
۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه سیستم های کاهش آلودگی خودرو Catalyst Convorter، مهندسی مکانیک


 

عنوان: پایان نامه سیستم های کاهش آلودگی خودرو Catalyst Convorter، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۹۲

 

فصل اول   عملیاتهای پس از احتراق

-۱- شرایط فیزیکی و ترکیبات گازهای خروجی قبل از عملیات

-۲- مکانیسمهای واسطه ای ( کاتالیک )

-۲-۲-  مکانیسم اکسیداسیون هیدروکربن

۱-۲-۳- مکانیسم کاهش اکسید نیتروژن

-۲-۴-  کاتالیزور دو سویه

-۳- مخلوطهای رقیق

-۴- واکنشگرهای حرارتی

-۴-۱- تزریق هوای اضافی به دستگاهها

فصل دوم  بررسی کاتالیزور

-۱- ساختمان کاتالیزور

-۱-۱- تقویت کننده های کاتالیزور

-۱-۲- تقویت کننده های خاص ( ویژه )

-۱-۳- تقویت کننده های مونولیت

-۱-۳-۱- مونولیت های سرامیکی

-۱-۳-۲- مونولیت های متالیکی

۲-۱-۴- انواع فعال :

-۱-۵- افزاینده های کاتالیزوری

۲-۲-۱- wash-coat :

-۲- فراهم کردن تقویت کننده هایی برای کاتالیزور

-۲-۲- شرکت کردن در کاتالیزورها :

-۳- سمی(سمیت ) شدن کاتالیزور :

-۳-۱- سمیت با سرب

۲-۳-۱-۱- ترکیبات تغیر شکل یافته سرب :

۲-۳-۱-۳-  اثرات هالوژنهای ناخالصی زدا :

-۳-۱-۴- کاتالیزورهای مقاوم در برابر سرب :

-۳-۲- مسمومیت با فسفرها

۲-۳-۳-  مسمومیت با سولفور :

-۳-۴- ناخالصی سیلیسیوم :

-۴- زمانی که کاتالیزور به کارآیی لازم می رسد

-۴-۱- تاثیر کاتالیزور :

-۴-۲- عملکرد افزودنی های تقویت کننده

-۴-۳- اثر ترکیب با فاز گاز :

-۴-۳-۱-  تأثیر نسبت سوخت به هوا :

-۴-۳-۲- نقش ساختار سطح کاتالیزور :

-۴-۴- تأثیر نوع و محا تعیین کننده

-۵-  فرسوده شدن کاتالیزور

فصل سوم  بحث کاتالیزور در موتور

-۱- اثر کاتالیزور بر روی آلودگی های کنترل نشده

۱۳-۱-۱-  آلودگی های اکسیژنی :

-۱-۲-  آلودگی با اکسیدهای سولفور

-۱-۳- کاهش ترکیبات سولفور :

-۱-۴-  آلودگی با نیتروژن :

-۱-۵- آلودگی با نیتروژن :

۳-۱-۶-  آلودگی با نیتروژن :

-۱-۷-  هیدروکربنهای آروماتیک :

۳-۲-  اکسیداسیون کاتالیزور : ( موتورهای اشتعالی جرقه ای )

-۳- کاتالیزور ها برای موتورهای دو زمانه :

-۴- اکسیداسیون دیزل خروجی :

-۴-۱- پوشش محافظ کاتالیزور

۳-۴-۲- انتخاب انواع کاتالیزور :

-۵- عملکرد  در موتورهای دیزلی

فصل چهارم  اکسید کننده های دریچه دیزل

۴-۱- اکسید کننده های دریچه دیزل :

-۱-۱- تله ها :

-۱-۱-۱- مکانیسم های تله :

-۱-۱-۲- تله های مونولیتی :

۴-۱-۱-۲- تله های سرامیکی :

-۱-۱-۳- تله های فیبری بدون بافت

۴-۱-۱-۵-  تله الکتروستاتیک :

۴-۱-۲-  احیاء تله :

-۱-۲-۱-  احیاء حرارتی :

۴-۱-۲-۲- تله دیزل راه اندازی الکتروستاتیک :

-۱-۳-  احیاء کاتالیزور

-۱-۳-۱- تله های کاتالیزور :

۴-۱-۳-۲- افزودنی کاتالیزور:

نتیجه گیری:

منبع :

مقدمه

برای کاهش انتشار مواد ناخالص موموتورها استانداردهایی معین شده است که در بخش ۶ به آنها اشاره خواهیم کرد . این عملیاتها ابتدا برای موتورهای احتراق جرقه ای در لوله اگزوز بکار گرفته شد . طبق مقررات این عملیات با مونوکسید کربن و ئیدروکربن نسوز که از یک اکسید کننده ساده تشکیل شده بود انجام می شد . این عملیات مشکلات را زیاد کرد ولی برای موتورهای دیزلی این بهترین و آسانترین روش بود . انتشار زیاد منجر به طرح و استفاده زیاد از کاتالیزور ۳ مرحله‌ای برای وسایلی که با بنزین کار می‌کنند ،‌ شد ، ‌همچنین برای کاهش اکسیدها و آلودگیهای مربوط به آن و همچنین کاهش اکسیدهای نیتروژن نیز بکار گزفته می شود . برای جلوگیری از انتشار آلودگی توسط موتورهای دیزلی از فیلترها ( صافیهای ) مخصوصی استفاده می شود . هدف این روش ، بر قراری تعادل شیمیایی در سیستم خروجی موتور و تشخیص ترکیب ناخالصی که ممکن است که در مخلوط بخار آب و دی اکسید کربن گرفتار شود ، قبل از آنکه از لوله آن روز خارج شود . این فصل ، در مورد واکنشهای اکسیدهای ( واسطه ) کاتالیزو و روش سه مرحله ای آن در هنگام احتراق پرداخته است . کاتالیزور ( واسطه ها ) ( اکسیداسیون کاتالیزور ) در موتورهای دیزلی با نصب فیلترهای ( صافیهای ) مخصوصی مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت و مشکلاتی‌بوجود آمد که از احتراق و دود تولید شده که توسط صافیها‌ گرفته‌ شده ‌بود‌ نیز مورد بررسی قرارگرفت .

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *