no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه سيستمهاي ترمز ضد قفل ‏A.B.S، مهندسی مکانيک


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه سیستمهای ترمز ضد قفل ‏A.B.S، مهندسی مکانیک
doc
آذر ۲۸, ۱۳۹۴
۵,۰۰۰ تومان
1 فروش
۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه سیستمهای ترمز ضد قفل ‏A.B.S، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان: پایان نامه سیستمهای ترمز ضد قفل ‏A.B.S، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۴۶

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                    ‏
سیستم بندیکس مکاترونیک ‏II‏ ‏
سیستم بوش ۲ ‏    ‏
نیپوندسو (تویوتا) ‏    ‏
سیستم تویوتا ‏    ‏
سیستم ‏ABS‏ چهارچرخ تویوتا ‏    ‏
کنترل قدرت سوپرا ‏TRAC‏ ‏    ‏
کنترل قدرت کمری ‏    ‏
سیستم دولفی ‏ABS VI‏ ‏    ‏
کلسی- هایز ‏EBC4‎‏ ‏    ‏

بندیکس مکاترونیک ‏II
سیستم بدیکس مکاترونیک ‏II‏ ‏ برروی فورت کانتور و ‏مرکوری میستیک ‏ مدل ۱۹۹۵ نصب گردید. انتخاب سیستم ‏کنترل قدرت ‏ موجود بر روی این سیستم اختیاری ‏ است ‏و به سفارش مشتری انجام می‌شود.‏
مکاتورونیک ‏II‏ یک سیستم غیر مجتمع چهارکاناله می ‏باشد و از روی سیستم ترمز اصلی معمولی و یک واحد ‏هیدرولیکی نصب شده در بین سیلندر اصلی و ترمزهای ‏چهارچرخ تشکیل شده است. ‏
ناپایداری خودرو شود.‏
سیستم بوش
بوش (۲)‏
سیستم ترمز ضد قفل بوش ‏S‏۲‏ ، سیستم غیر مجتمعی است ‏که در سال ۱۹۷۸ برای نخستین بار، در اروپا و در ‏سال ۱۹۸۵، در آمریکای شمالی (توسط شرکتهای بی‌.ام.و‏ ‏ ‏و مرسدس ‏ ) مورد استفاده قرار دگرفت. این سیستم ‏توسط بسیاری از خودروسازان از قبیل آئودی ، ‏بی.ام.و کرایسلر ، فورود ‏ ، جنرال موتورز ، ‏ایسوزو ، نیسان ، پورشه ، سوبارو ، سوزوکی ‏ و ‏تویتا ‏ به کارگرفته شد. سیستم بوش۲، در نمونه های ‏سه و چهارکاناله عرضه می‌شود که عبارتند از: ‏S‏۲، ‏E‏۲، ‏U‏۲، و ‏S‏۲ میکرو ‏.‏
اجزای سیستم
به شکلهای ۱-۲ و ۲-۲ مراجعه شود.‏
اجزای سیستم ‏ABS‏ بوش عبارتند از: واحد کنترل ‏الکترونیک، تنظیم کننده هیدرولیکی ، شیرهای ‏سلونوئیدی ، پمپ و آکومولاتور (که در تنظیم کننده ‏هیدرولیکی قرار دارند). سنسور سرعت چرخ و چرخهای ‏تن، رله شیر سلئنوئیدی، رله پمپ، سوییچ چراغ ترمز ‏و چراغ هشدار ‏ABS‏ به (شکل مراجعه شود). سیستم های ‏بوش ‏S‏۲ را میتوان به واسطه تنظیم کننده هیدرولیکی ‏شان شناسایی کرد (به شکل مراجعه شود).‏
واحد کنترل الکترونیکی
به شکلهای ۳-۲ و ۴-۲ مراجعه شود.‏
واحد الکترونیکی در واقع سیستم بوش ۲، می باشد که ‏با توجه به مدل سیستم، در محلهای متفاوتی نصب ‏می‌شود. اجزای این واحد کنترل عبارتند از: یک مدار ‏ورودی، دومدار دیجیتالی  ‏LSI‏ ‏ ‏ یکسان، یک حافظه ‏مرکب تثبیت کننده ولتاژ ‏‎–‎‏ کد نقض ، دو مدارخروجی و ‏یک راه‌انداز اداز شیر سلنوئیدی. هر کدام از ‏مدارهای ‏LSI، سیگنال های ورودی از یک جفت ازچهار ‏سنسور را دریافت می کنند (به شکل مراجعه شود). ‏تقسیم سیگنال ها در بین دو مدار، باعث افزایش سرعت ‏پردازش می گردد.‏
سنسورهای سرعت چرخ
سنسورهای سرعت در سیستم بوش۲، در دونوع اصلی ‏DS2‎‏ و ‏DS3‎‏ موجودند. (به شکل مراجعه شود.) شکل وطریقه نصب ‏سنسورها با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. ‏نوک سنسور می‌تواند به صورت گرد ، لوزی ‏ یا قلمی ‏ ‏شکل بوده و طریقه نصب سنسور نیز می‌تواند به صورت ‏محوری (خارج ازمحیط چرخ تن) یا به صورت شعاعی(در ‏امتداد محیط خارجی چرخ تن)  باشد.‏
سوییچ چراغ ترمز
سوییچ چراغ ترمز به ‏CAB‏  اعلام می کند که ترکز گفته ‏شده است.‏
سوییچ شتاب منفی
گاهی اوقات  این سوییچ، سوییچ ‏g‏ نیز نامیده می‌شود ‏و در برخی از خودروهای تویوتا برای اعلام نرخ کاهش ‏سرعت (شتاب منفی ) به ‏ECU‏ به کار می رود و بدین ‏ترتیب ‏ECU‏  به میزان ضریب اصطکاک چرخها با سطح جاده ‏پی برده و با توجه به آن، زمان بازوبسته شدن ‏شیرهای سلوئونیدی را تعیین می کند. سیگنالهای ‏ارسالی از سنسورهای سرعت چرخ، فقط زمان به کارگیری ‏ABS‏ را اعلام می نمایند که سیگنال های  ارسالی از ‏سوییچ ‏g، اطلاعاتی در رابطه با چگونگی اصطکاک سطح ‏جاده را می دهند.‏

سوییچ شتاب جانبی
این سوییچ در بنی سالهای ۱۹۸۶ وو ۱۹۸۹ در خودروی ‏کوروت به‌ کار گرفته شد. این سوییچ، مشابه سوییچ ‏شتاب منفی می باشد با این تفاوت که دو سوییچ جیوه ‏ای از پهلو به بدنه سوییچ متصل شده وهنگام گردش ‏سریع و تند خودرو به راست (بیش ازg‏۶/۰)، یکی از ‏این سوییج های درحال عادی بسته،باز و در یک گردش ‏سریع به چپ (بیش ازg‏۶/۰) دیگری باز می‌شود. ‏ECU‏ هر ‏دو سیگنال را به منظور تطبیق عملکرد سیستم ‏ABS‏ با ‏شرایط رانندگی، به کار می گیرد.‏
شتاب جانبی سنج
این سنسور در خودروهای کوروت مجهز به سیستم ‏ASR‏/‏ABS‏ ‏به کار می رود و شامل یک میله از جنس سیلیکون با ‏تراشکاری فوق العاده ظریف می باشد که درانتهای آن ‏وزنه ای تعبیه شده است. برروی میله مزبور یک ‏آهنربای دائمی نیز نصب شده و مستقیما به طرف یک ‏سنسور «اثر هال»‏ نشانه گیری شدهاست. در هنگام گردش ‏سریع خودرو به یک طرف، میله در اثر نیروی ‏g‏ ، از ‏محل استقرار اولیه خود منحرف شده و آهنربا را از ‏گردش سریع خودرو به یک طرف، میله در اثر نیرویg، ‏از محل استقرار اولیه خود منحرف شده و آهنربا را ‏از سنسور هال دورکرده و بنابراین ظرفیت الکتریکی ‏را تغییر می دهد. سنسور از ‏ECU‏ ولتاژ ۵ ولتی ای را ‏به عنوان سیگنال مبنا دریافت کرده سپس آن را به یک ‏ترمینال ‏ اتصال بدنه در ‏ECU‏  ارسال می‌دارد. مقدار ‏این سیگنال، با حرکت میله و تغییر فاصله آن از ‏سنسور هال، تغییر پیدا می کند.‏
نحوه عملکرد سیستم
درهنگام راه اندازی و همچنین خاموش بون سوییچ ‏استارت، ‏ECU‏ به منظور عیب یابی سیستم خود را آزمایش ‏می کند. بدین منظور، مدار ناظر (مونیتورینگ) ‏ECU‏ ، ‏نقایص را شبیه سازی کرده و پاسخ مربوطه را کنترل ‏می کند.‏
هنگام ترمز گرفتن‎ ABS، ‏EUC‏ با توجه به شرایط،  باز ‏بازوبسته کردن شیرهای سلونوئیدی (بین ۴ تا ۱۰ بار ‏در ثانیه) . فشار هیدرولیکی در ترمزها را کنترل می ‏کند. این مراحل عبارتند از سه مرحله نگهداری (یا ‏تثبیت ‏) کاهش‏ ‏ وافزایش ‏ فشار.‏
مرحله نگهداری
در ترمز گیری معمولی ، شیر سلونوئیدی موجود در ‏کانال، باز بوده و از طریق سیلندر اصلی، فشار پدال ‏را به کالیپرها وسیلندرها چرخ، ارتباط می دهد (به ‏شکل مراجعه شود).‏
وقعی چرخی در آستانه قفل دارد، ‏ECU‏ به آن پی برده و ‏جریان نگهدارنده ای را به شیر سلونوئیدی  ارسال می ‏دارد (۵۰ درصد جریان کامل)  دریچه ورودی کانال ‏هیدرولیکی چرخ را بسته و فشار پدال را از چرخ قطع  ‏می کند. همچنین،  در این حالت دریچه  خروجی شیر ‏بسته می ماند. در نتیجه فشار هیدرولیکی در چرخ ‏افزایش یا کاهش نیافته و ثابت می ماند. این مرحله ‏را، دوره نگهداری ‏ یا جداسازی ‏ می‌نامند.‏
مرحله کاهش
اگر چرخ همچنان در وضعیت قفل باقی بماند، ‏ECU‏ جریان ‏کامل را به شیر سلونوئیدی ارسال می کند تا دریچه ‏خروجی را باز و فشار هیدرولیکی آزاد شود. با این ‏عمل  روغن به آکومولاتور یا مخزن سیلندر اصل باز می ‏گردد. از آنجایی که دریچه ورودی دراین حالت همچنان ‏بسته است. فشار هیدرولیکی در چرخ کاهش می یابد.‏
مرحله افزایش
به محض به پایان رسیدن شرایط قفل و گردش چرخ با ‏سرعت مجازی که ‏CAB‏  برای آن در نظر گرفته  ‏ECU‏ ‏دوباره شیر سلونوئیدی را به موقعیت باز، بر می ‏گرداند. سپس پمپ، روغن را از آکومولاتور به سیلندر ‏اصلی بازگردانده و پدال ترمز را به موقعیتی که قبل ‏از مرحله کاهش فشار داشته، باز می گرداند.‏
کنترل قدرت به شکل مراجعه شود.‏
خودروهای کوروت و برخی از کادیکلاک های مدل سال ‏‏۱۹۸۶ و بد از آن به سیستم ‏ABS‏ بوش ۲ مجهزند و ‏همچنین از سیستم کنترل قدرتی استفاده می کنند که ‏بوش، آن را کنترل لغزش ناشی از شتاب (‏ASR‏) می نامند‏.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code