no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

توربین گاز و راه اندازی آن، بررسی و شناخت


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه بررسی و شناخت توربین گاز و راه اندازی آن، مهندسی مکانیک
doc
مهر ۸, ۱۳۹۴
۵,۰۰۰ تومان
0 فروش
۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه بررسی و شناخت توربین گاز و راه اندازی آن، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان: پایان نامه بررسی و شناخت توربین گاز و راه اندازی آن، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۶۵

 

چکیده:
پروژه حاضرتقریباً،حاصل۶۰ درصدترجمه،۳۵ درصداستفاده ازمنابع مختلف، ۵ درصدتجربه میباشد.
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول   عملکردموتوردیزل
۱-۱- عملکردموتوردیزل دیترویت
۱-۱-۱- مجموعه موتوردیزل:
۱-۱-۲- بخش موتور:
۱-۱-۲-۱- بوش سیلندر
۱-۱-۲-۲- پیستون:
۱-۱-۲-۳- پیستون دوتکه:
۱-۱-۲-۴- پل سوپاپ (صلیبی)
۱-۱-۳- سیستم سوخت رسانی:
۱-۱-۳-۱- فیلترهای باالمنتقابل تعویض
۱-۱-۳-۲- فیلترهای یکبار مصرف
۱-۱-۳-۳- پمپ انتقال دهنده سوخت
۱-۱-۳-۴- پمپ و انژکتورهای یکپارچه
۱-۱-۳-۵- کنترل سوخت
۱-۱-۳-۶- اتصالات کنترل
۱-۱-۳-۷- طراحی ساختمان انژکتور
۱-۱-۳-۸- نصب انژکتور
۱-۱-۳-۹- آزمایشهای انژکتور
۱-۱-۳-۱۰- تعمیر انژکتور
۱-۱-۳-۱۱- گاور نر
۱-۱-۴- سیستم هوا :
۱-۱-۴-۱- صافیهای هوای،نوع حمام روغنی
۱-۱-۴-۲- صافی هوای خشک،کارسنگین
۱-۱-۴-۳- صافی هوای خشک دو مرحله ای
۱-۱-۴-۴- صدا خفه کن
۱-۱-۴-۵- تخلیه آب جعبه هوا
۱-۱-۵- سیستم روغنکاری
۱-۱-۵-۱- فیلترهای روغن
۱-۱-۶- سیستم خنک کاری
۱-۱-۶-۱- سیستم خنک کاری رادیاتوروفن
۱-۱-۶-۲- سیستم خنک کن مبدل حرارتی
۱-۱-۶-۳- خنک کردن مایع خنک کاری
۱-۲- تجهیزات موتور
۱-۲-۱- داشبرد،دستگاه اندازه گیر و کنترل کننده ها
۱-۳- سیستم های حفاظتی موتور
۱-۳-۱- سیستم خاموش کن دستی
۱-۳-۲- سیستم اتوماتیک خاموش کن مکانیکی
۱-۳-۳- سیستم اتوماتیک خفه کن الکتریکی
۱-۳-۴- سیستم آلارم (آژیر)
۱-۴- سیستم های استارت
۱-۴-۱- سیستم استارت هیدرولیک( هیدرواستارت)
۱-۴-۲- نخستین استارت موتور
۱-۵- طرزعمل تنظیم موتور
۱-۵-۱- تنظیم متوالیبرای گاورنرهای مکانیکی
۱-۵-۲- تنظیمات لقیسوپاپدود
۱-۵-۲-۱- موتورهایی باسرسیلندرهای چهار سوپاپ
۱-۵-۲-۲- تنظیمات پلسوپاپدود
۱-۵-۲-۳- تنظیمات لقیسوپاپدود (موتورسرد)
۱-۵-۲-۴- تنظیم لقیسوپاپدود (موتورگرم)
۱-۵-۳- تنظیم زمان انژکتورسوخت
۱-۵-۳-۱- تنظیم زمان انژکتورسوخت
۱-۵-۴- تنظیمات گاورنرمکانیکی سرعت ثابت وکنترل شانه ای انژکتور
۱-۵-۴-۱- تنظیم لقیگاورنر
۱-۵-۴-۲- موقعیت اهرمهای کنترل شانه انژکتور
۱-۵-۴-۳- تنظیم ماکزیمم سرعت بدون بار موتور
۱-۵-۴-۴- تنظیم سرعت بی بار
۱-۵-۴-۵- تنظیم پیچ ضربه گیر
۱-۶- رفع اشکال
۱-۶-۱- تعیین احتراق ناقص سیلندر
۱-۶-۲- بازرسی فشار کمپرس (تراکم)
۱-۶-۳- موتور بدون سوخت
۱-۶-۴- تست جریان سوخت
۱-۶-۵- فشارکارتل
۱-۶-۶- فشاربرگشت دوده ای خروجی
۱-۶-۷- محدودیت در داخل شدن هوا
۱-۶-۸- فشارجعبه هوا
۱-۷- طرزباز و بسته کردن موتور
۱-۸- تفاوت موتورهای سوارشدن برروی سیستم راه اندازی توربین (واحد) باموتورهای سوار شده برروی وسایل نقلیه سنگین
فصل دوم   سیستمهای توربین گازی
۲-۱- مقدمه
۲-۲- آرایش سیکلهای بازتک محوره و دو محوره
۲-۳- سیکلهای بسته
۲-۴- کاربردهای صنعتی
۲-۴-۱- نتیجه
۲-۵- مباحث عملی توربین گاز
۲-۵-۱- اجزای توربینهای گازی
۲-۵-۲- اصول کار کمپرسور محوری
۲-۵-۳- توربین
۲-۵-۴- طرز کار توربین
۲-۵-۵- سیستم احتراق
۲-۵-۵-۱- اجزای سیستم احتراق
۲-۵-۶- سیستم روغنکاری
۲-۵-۷- نتیجه
فصل سوم     راه اندازها و وسایل انتقال دهنده نیرو از راه انداز به توربین
۳-۱- انواع راه اندازهای توربین گاز:
۳-۲- مشخصات راه اندازها
۳-۲-۱- توربین گاز آ.اِ. گ
۳-۲-۲- توربین گاز میتسوبیشی
۳-۳- وسایل ارتباطی انتقال گشتاور از راه انداز به محور توربین گاز
۳-۳-۱- سیستم راه اندازی توربین گاز آ.اِ.گ
۳-۳-۱-۱- جعبه دنده کمکی
۳-۳-۱-۲- توضیح بیشتر در مورد راچت
۳-۳-۲- سیستم راه اندازی توربین گاز میتسوبیشی
نتیجه گیری:
منابع :

فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۱ چرخه موتور دو زمانه
شکل۱-۲ سیستم هوای ورودی به موتور
شکل ۱-۳ حالتهای نشان داده شده از موتورv-71
شکل ۱-۴ موتور ۶ و ۸ سیلندر دیترویت
شکل ۱-۵ موتور ۱۲ و ۱۶ سیلندردیترویت
شکل ۱-۶ موتورهای چپ گرد وراست گرد و چگونگی قرار گرفتن استارت و کولر روغن (همه شکلها از دید عقب موتور میباشد
شکل ۱-۷ ترتیب احتراق موتورهای چپ گرد و راست گرد
شکل۱-۸ شماره سریال
شکل ۱-۹ بوش سیلندر
شکل ۱-۱۰ نمایی از پیستون دوتیکه
شکل ۱-۱۱ نمایی ازسیستم سوخت رسانی
شکل ۱-۱۲ فیلترسوخت رسانی
شکل ۱-۱۳ ترتیب قرارگیری یک پمپ و انژکتور یکپارچه در موتور
شکل ۱-۱۴ نمای برش خورده یک پمپ انژکتور یکپارچه
شکل ۱-۱۵ طرز کار انژکتور
شکل ۱-۱۶ قطع اتپمپو انژکتور و ترکیب ساختمانی آن
شکل ۱-۱۷ طرز در آوردن انژکتور
شکل ۱-۱۸ گاورنرمحدود کننده سرعت
شکل ۱-۱۹ ترتیب کنترول شانه ها
شکل ۱-۲۰ سیستم هوای وارد شده به میان دمنده و موتور
شکل ۱-۲۱ صافی هوای روغنی،سبک کار
شکل ۱-۲۲ صافی هوای روغنی،سنکین کار
شکل ۱-۲۳ صافی هوای خشک
شکل ۱-۲۴ جریان هوای میان المنت فیلتر
شکل ۱-۲۵ صافی هوای خشک منتاژ شده
شکل ۱-۲۶ صدا خفه کن هوا
شکل ۱-۲۷ تخلیه جعبه هوا
شکل ۱-۲۸ لوله تخلیه بخارات روغن
شکل ۱-۲۹ بالش تکه ای هوا کش روی بلوک سیلندر
شکل ۱-۳۰ سیستم روغن کاری موتور ۶ و ۸ سیلندر
شکل ۱-۳۱ سیستم روغن کاری موتورهای ۱۲ سیلندر
شکل ۱-۳۲ سیستم روغنکاری موتورهای ۱۶ سیلندر
شکل ۱-۳۳ نمایی ازفیلتر گردش کامل
شکل ۱-۳۴ سیستم خنک کاری
شکل ۱-۳۵ اجزای پمپ آب تصفیه نشده
شکل ۱-۳۶ نوعی داشبرد
شکل ۱-۳۷ دریچه سیستم خاموش کن
شکل ۱-۳۸ سیستم اتوماتیک خاموش کن مکانیکی
شکل ۱-۳۹ اجزای سیستمات و ماتیک خاموش کن مکانیکی با گاورنراورسپید
شکل ۱-۴۰ سیستم اتوماتیک خاموش کن الکتریکی
شکل ۱-۴۱ دیاگرام سیستم آلارم
شکل ۱-۴۲ کنتاکتهای زنگ آلارم
شکل ۱-۴۳ سییتم آلارم با سنسور مکانیکی
شکل ۱-۴۴ دیاگرام سیستم هیدرواستار تکه با جریان روغن
شکل ۱-۴۵ تنظیمات پلسوپاپدود
شکل ۱-۴۶ تنظیمات لقیسوپاپدود (موتورسرد)
شکل ۱-۴۸ تایمینگ انژکتور سوخت
شکل ۱-۴۹ تنظیم لقیگاورنر
شکل ۱-۵۰ تنظیم اهرم کنترول شانه انژکتور وضعیت حالت ۱
شکل ۱-۵۱ تنظیم اهرم کنترول شانه انژکتور وضعیت حالت ۱(مجموعه ی یک پیچ و یک مهره)
شکل ۱-۵۲ چک کردن حرکت چرخشی شانه کنترول انژکتور
شکل ۱-۵۳ چک کردن حالت فنریت شانه کنترول انژکتور
شکل ۱-۵۴ دو رنج درجه گاورنر
شکل ۱-۵۵ تنظیم سرعت پائین،بدون بار ماکزیمم موتور
شکل ۱-۵۶ تنظیم سرعت بی بار موتور
شکل ۱-۵۷ تنظیم پیچ ضربه گیر
شکل ۱-۵۸ چک کردن فشارکمپرس
شکل ۱-۵۹ چک کردن رینگهابا ابزاریبینوک
شکل ۱-۶۰ آزمایش جریان سوخت
شکل ۱-۶۱ اجزای میللنگ
شکل ۱-۶۲ اجزای درپوش جلوی میللنگ
شکل ۱-۶۳ اجزای میل بادامک
شکل ۱-۶۴ اجزای پیستون ۲ تیکه
شکل ۱-۶۵ اجزای پیستون یک تیکه
شکل ۱-۶۶ سوارکردن اویل پمپ و لوله های آن
شکل ۱-۶۷ اجزای میل اسبک سوپاپ
شکل ۱-۶۸ اجزای سرسیلندر
شکل ۱-۶۹ اجزای دمنده هوا
شکل ۱-۷۰ اجزای کولر روغن
شکل ۱-۷۱ اجزای واترپمپ
شکل ۱-۷۲ اجزای پولی پروانه
شکل ۱-۷۳ اجزای مجموعه دنده محرک
شکل ۱-۷۴ مجموعه محرک پمپ سوخت عقب
شکل ۱-۷۵ اجزای پایه فیلتر و پوسته فیلتر
شکل ۱-۷۶ اجزای محفظه ترموستات و پایه، و پوسته فیلتر
شکل ۱-۷۷ اجزای پولی
شکل ۱-۷۸ اجزای ارتعاشگیر و پولی
شکل ۱-۷۹ درپوش و اداپتور محرک سرعت سنج
شکل ۱-۸۰ اجزای پولی
شکل ۱-۸۱ اجزای پمپ سوخت سه گوش
شکل ۲-۱ سیکل ساده برایتون
شکل ۲-۲ نمایی ازیک سیکل بسته
شکل ۲-۳ نمایی از یک سیکل ترکیبی
شکل ۲-۴ مبادله کننده حرارتی
شکل ۲-۵ سیکل باز تک محوره با شارژر گرمایی
شکل ۲-۶ گازتوریبن با توربین قدرت
شکل ۲-۷ آرایش چند محوره
شکل ۲-۸ سیکلهای بسته
شکل ۲-۹ کمپرسور گریز از مرکز
شکل ۲-۱۰ روتور
شکل ۱۱-۲ استاتور
شکل ۲-۱۲ روتوروپرههای توربین میتسوبیشی
شکل ۱۳-۲ دیاگرام فشار و سرعت درکمپرسورمحوری
شکل ۲-۱۴ جریانگ ازدرتوربین
شکل ۲-۱۵ روتور توربین گاز
شکل ۲-۱۶ روتور توربین گاز
شکل ۲-۱۷ روتور توربین گاز میتسوبیشی
شکل ۲-۱۸ موتورتوربوجت
شکل ۲-۱۹ موتورتوربوپراپ
شکل ۲-۲۰ موتورتوربوشافت
شکل ۲-۲۱ محفظه احتراق لولهای حلقوی
شکل ۲-۲۲ محفظه احتراق حلقوی
شکل ۲-۲۳ محفظه احتراق لولهای
شکل ۲-۲۴ نوعی محفظه احتراق
شکل ۲-۲۵ محفظه احتراق توربین میتسوبیشی
شکل ۲-۲۶ محفظه احتراق توربین میتسوبیشی
شکل ۲-۲۷ اجزای توربین میتسوبیشی
شکل ۲-۲۸ توربین گازH-25
شکل ۲-۲۹ توربین گاز
شکل ۲-۳۰ توربین گاز
شکل ۲-۳۱ محور ژنراتور
شکل ۲-۳۲ توربین اشانتیون ساز
شکل ۳-۱ توربین گازh-25
شکل ۳-۲ کلاچ راه انداز
شکل ۳-۳ شکل شماتیک اجزای راه انداز توربین
شکل ۳-۴ کلاچ بادیتوربین میتسوبیشی
شکل ۳-۵ کلاچ بادیتوربین میتسوبیشی
شکل ۳-۶ گیربکس و ترینیگر و بارینیگر توربین میتسوبیشی
شکل ۳-۷ اجزای دنده ترینیگر و بارینیگر توربین میتسوبیشی
شکل ۳-۸ اجزای دنده ترینیگر و بارینیگر توربین میتسوبیشی
شکل ۳-۹ اجزای دنده ترینیگر و بارینیگر توربین میتسوبیشی

فهرست جداول
عنوان
جدول ۱-۱ طرح تغییرات
جدول ۱-۲ تمایل گردش شفت
جدول ۱-۳ تایمینگ گیج انژکتور (تاج سوپاپ)
جدول ۱-۴ تایمینگ گیج انژکتور (سوزن سوپلپ)
جدول ۱-۵ جدول فشار
جدول ۱-۶ مثال
جدول ۱-۷ فشارکارتل
جدول ۱-۸ فشاربرگشت دوده ای خروجی
جدول ۱-۹ محدودیت در داخل شدن هوا
جدول ۱-۱۰ فشارجعبه هوا

مقدمه

پروژه حاضرت قریباً،حاصل۶۰ درصدترجمه،۳۵ درصد استفاده ازمنابع مختلف، ۵ درصدتجربه
میباشد.

عملکرد موتور دیزل دیترویت
از آنجایی که موتور دیزل دیترویت ۲ زمانه می باشد به شرح مختصری از کارکرد موتور دو زمانه در موتورهای دیزل می پردازیم.
موتور دیزل دو زمانه با دو کورس پیستون یک چرخه کامل خود را طی می کند یک کورس به طرف بالا و یک کورس به طرف پایین. در موتورهای دیزل دو زمانه مجراهایی در دیواره سیلندر تعبیه شده اند که حرکت پیستون، به بالا و پایین، سبب بسته و باز شدن آنها می شود این همان مجراهایی هستند که از طریق آنها هوا وارد سیلندر می شود. در موتورهای دیزل دو زمانه هم از مجرای و هم از سوپاپ (مجرا برای ورود هوا و سوپاپ برای خروج دود از سیلندر ) استفاده می شود.
این موتورها به یک پمپ باد مجهز شده اند که هوا را با فشار اندکی بیشتر از دود خروجی سیلندر به داخل آن می دمد. این پمپ نه تنها سیلندر را از هوای تازه کاملاَ پر می کند، بلکه به خروج سریعتر و بهتر گازهای سوخته پس از احتراق کمک می کند و این عمل به تمیز شدن محفظه سیلندر از دود و گازهای سوخته کمک می کند.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code