no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

بررسی طرح جدیدی از موتورهای احتراق داخلی،پایان نامه مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه بررسی طرح جدیدی از موتورهای احتراق داخلی،مهندسی مکانیک
doc
آگوست 15, 2015
۲۰,۰۰۰ تومان
0 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه بررسی طرح جدیدی از موتورهای احتراق داخلی،مهندسی مکانیک


عنوان:  پایان نامه بررسی طرح جدیدی از موتورهای احتراق داخلی،مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۶۰

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                            صفحه

مقدمه.                                                                                                            ۱

فصل اول

ساختمان و عملکرد موتور وانکل

۱-۱- طرح SIM… 4

۱-۱-۱- مکش….                                                                                                 ۵

۱-۱-۲-  تراکم.                                                                                                   ۵

۱-۱-۳-  احتراق..                                                                                                ۶

۱-۱-۴-  تخلیه.                                                                                                   ۶

۱-۲- طرحPLM… 6

فصل دوم

طرح جدید

۲-۱-  مشخصه های طرح جدید.                                                                            ۹

۲-۲- سیکل کاری موتور                                                                                      ۱۱

۲-۲-۱- مکش….                                                                                               ۱۱

۲-۲-۲- تراکم.                                                                                                  ۱۲

۲-۲-۳-  احتراق..                                                                                              ۱۲

۲-۲-۴- تخلیه.                                                                                                 ۱۳

۲-۳- ساختمان موتور                                                                                        ۱۳

۲-۳-۱-  روتور داخلی (مرکزی)                                                                            ۱۴

۲-۳-۲-  روتور خارجی (بیرونی)                                                                           ۱۵

۲-۳-۳- محور روتور خارجی..                                                                               ۱۶

۲-۳-۴- درپوش ها و محورهای روتور خارجی..                                                        ۱۷

۲-۳-۵- یاتاقان بندی..                                                                                       ۱۸

۲-۳-۶- چرخ دنده های فاز                                                                                 ۲۰

۲-۳-۷- پوسته موتور                                                                                         ۲۰

۲-۴- آب بندی..                                                                                               ۲۱

۲-۴-۱- آب بندی جانبی..                                                                                  ۲۴

۲-۴-۲- تیغه های آب بندی راس…                                                                      ۲۶

۲-۵- کانال ها و مجاری ورودی و خروجی گاز                                                         ۳۰

۲-۵-۱- کانال ورودی هوا                                                                                   ۳۶

۲-۵-۲- دمنده هوا                                                                                           ۳۷

فصل سوم

سیستم جرقه و روغنکاری و خنک‌کاری

۳-۱- سیستم جرقه.                                                                                       ۴۰

۳-۲- سیستم های روغن کاری و خنک کاری..                                                      ۴۳

۳-۲-۱- روتور داخلی..                                                                                      ۴۳

۳-۲-۱- روتور خارجی..                                                                                     ۴۶

۳-۲-۳- درپوش های جانبی..                                                                            ۴۷

۳-۲-۴- روغن کاری موتور                                                                                  ۴۸

نتیجه گیری:                                                                                                 ۵۰

منابع :                                                                                                        ۵۳

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                            صفحه

شکل(۱-۱): نمای برش خورده موتور وانکلSIM… 5

شکل(۱-۲): موتور وانکل PLM… 7

شکل(۲-۱): نحوه قرارگیری روتورها                                                                         ۱۰

شکل (۲-۲): محل تقریبی باز و بسته شدن دریچه ها                                                 ۱۲

شکل (۲-۳): روتور داخلی.                                                                                   ۱۴

شکل (۲-۴): روتور خارجی..                                                                                 ۱۶

شکل (۲-۵): روتور خارجی و درپوش جانبی..                                                            ۱۸

شکل (۲-۶): یاتاقان های موتور و نحوه قرارگیری آنها در پوسته.                                    ۱۹

شکل(۲-۷): تیغه های آب بندی جانبی و راس و محل قرارکیری آنها در روتور داخلی..        ۲۳

شکل (۲-۸): رابطه بین سرعت پیستون و سائیدگی سیلندر یک موتور رفت و آمدی.         ۲۵

شکل(۲-۹): تغییرات سیکلی سرعت دستگاه آب بندی راس موتور وانکل..                      ۲۷

شکل(۲-۱۰): مقایسه موتور وانکل و طرح جدید ازنظرحرکت لغزشی نسبی قطعات..         ۲۹

شکل (۲-۱۱): قسمتهای هدایت کننده گاز به سمت موتور                                          ۳۳

شکل (۲-۱۲): درپوش جانبی و محل و نحوه قرارگیری دریچه ها                                    ۳۴

شکل (۲-۱۳): بعضی شکل های ممکن برای انواع دریچه های ورودی و خروجی.            . ۳۵

شکل ( ۲-۱۴): کانال ورودی هوا                                                                            ۳۷

شکل (۳-۱): قطعات اصلی سیستم جرقه.                                                              ۴۱

شکل (۳-۲): طرح کنترل زمان بندی جرقه.                                                               ۴۲

شکل (۳-۳): نحوه انتقال روغن از محور موتور به روتور داخلی..                                     ۴۴

شکل (۳-۴): مدار روغن خنک کننده در موتور                                                            ۴۵

شکل (۳-۵): روتور خارجی و نحوه قرار گیری پره های انتقال حرارت..                              ۴۷

 

مقدمه

 

سابقه جستجو برای ماشین های پیستونی دوار با جابجایی مثبت به چندین قرن پیش از اختراع موتور پیستونی رفت وآمدی می رسد.

کوشش های قابل توجهی برای ساخت موتورهای دوار که به تبدیل حرکت خطی به دورانی احتیاج نداشته باشد انجام شده است.جیمزوات وهمکارش مورداک نیز در جستجوی موتور دورانی مطلق بودند.

در زمینه موتورهای دوار مهندسین ومخترعین آن زمان کوشش های بسیاری نمودند و در این راه از طرح های مختلفی استفاده نمودند.اما درسر راه آن ها مشکلاتی وجود داشت که شاید از نظر آن ها این مشکلات قابل حل نبودند.از آن جمله کوشش های آشکار پرفسورf.reuleaux است که درسال ۱۸۷۵ درکتابش نوشته شده است.

لازم به ذکر است که تا قبل از کوشش های فلیکس وانکل برای بررسی انواع متعدد طرح ها و اختراعات هیچ طبقه بندی مهمی در مورد این گونه موتورها وجود نداشته است.طبق گفته مهندس بارکر تاسال ۱۹۱۰ حدود ۲۰۰۰ مشخصه از ماشین های پیستونی دوار در پرونده ها ثبت شده است.طبق طبقه بندی وانکل تمام شکل های ممکن به چهار گروه SIM.PLM.SROM.PROM تقسیم می شوند.این طبقه بندی شامل ۸۶۴ طرح اساسی مختلف می باشد که ازنظر وانکل ۲۷۸ طرح غیرعملی است و ۱۴۹ شکل به طور کامل تجزیه و تحلیل و طبقه بندی شده است.بنابراین ۴۳۷ شکل اساسی دیگرباقی می ماند که باید بررسی وبه دنبال آن اختراع شود.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *