no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و ‏نیمه فعال، مهندسی مکانيک


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و ‏نیمه فعال، مهندسی مکانیک
doc
آذر ۲۶, ۱۳۹۴
۸,۰۰۰ تومان
2 فروش
۸,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و ‏نیمه فعال، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان: پایان نامه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و ‏نیمه فعال، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۵

 

فهرست:‏
فصل اول:‏    ‏ فنر و لرزه‏گیر 
مقدمه
تاریخچه سیستم تعلیق
فنر
فنر مارپیچ
فنرهای پیچشی
میله پیچشی
میله پایدارنده
کاربرد میله‏های پادغلت در سیستم تعلیق
کاربرد میله پادغلت
فنر تخت
فنر لاستیکی
لرزه‏گیر
کاربرد
کارکرد
نصب و جایگذاری لرزه‏گیر
نامگذاری
‏ دسته بندی لرزه‏گیرها
لرزه‎‏گیر اصطکاکی
لرزه‏گیر گازی
چگونگی کارکرد
لرزه‏گیر روغنی
چگونگی کارکرد
لرزه‎گیر تلسکوپی
چگونگی کارکرد
مجاری روغن
گونه‏های دیگر ‏
لرزه‏گیر شیطانکی
لرزه‏گیر نواری
لرزه‏گیر پره‏دار
لرزه‏گیر فنر هوایی
لرزه‏گیر روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی
لرزه‏گیر وزنه‏ای
انواع جدید لرزه‏گیرها
لرزه‏گیر ‏BIG RED GAS 35‎‏ ‏
لرزه‏گیر خود میزان
لرزه‏گیر ‏RED MOX 4‎‏ ‏
فصل دوم :‏    سیستم های تعلیق فعال و نیمه فعال
مقدمه
دسته بندی بر پایه پارامترهای سختی و میرایی
سیستم تعلیق ایستا
سیستم تعلیق پویا
سیستم تعلیق فعال
سیستم تعلیق نیمه فعال
عملگر
لرزه‏گیر ناپیوسته
لرزه‏گیر پیوسته
لرزه‏گیر مغناطیسی
گونه‏های مختلف سیستم تعلیق پویا
سیستم تعلیق خود میزان
سیستم یکپارچه جلو و پشت
سیستم تعلیق هوایی
تعلیق هوایی برای چهار چرخ
تعلیق هوایی برای چرخ‏های پشت ‏
سیستم تعلیق هیدروژنی
ساختار فنر و کارکرد فنر
بررسی غلت زنی ،کله زنی و جهش
سیستم تعلیق هیدرولاستیک
سیستم تعلیق پیش بین
سیستم تعلیق تطبیقی
سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک
زیر بخش‏ها
سیستم تعلیق هیدرواکتیو
سیستم تعلیق هیدرواکتیوII‏ ‏
سیستم تعلیق هیدرواکتیوIII‏ ‏
سیستم کنترل پویای بدنه (‏ABC‏) ‏
دیدگاه خریدار از سیستم تعلیق ایستا و پویا
منابع و مآخذ

مقدمه
از همان روزهای اولیه ساخت اتومبیل‎ ‎و حتی قبل از آن ، در زمانی که اسب‏ها گاری را می‏کشیدند ، ‏به خوبی معلوم و مشخص بود که ناهمواری‏های سطح جاده برای مسافران نامناسب است و باید این ‏ناهمواری‏ها و مسافران از یکدیگر جدا می شدند.‏
این جداسازی خیلی بیشتر از یک مسئله فقط درباره راحتی است. دست اندازهای پی در پی و ‏گودال‏های سطح جاده که سبب تکان خوردن و وارد شدن یک‏سری نیرو‏های عمودی به اتومبیل می ‏شوند با افزایش نسبی سرعت اتومبیل نیز تغییر می کنند. با سرعت‏های بالایی که امروزه به آنها دسترسی ‏داریم، مجموع این ضربات متوالی برای مسافران و همچنین قطعات و قسمتهای مکانیکی اتومبیل تحمل ‏ناپذیر خواهند بود. در ضمن این تکانها مشکلاتی را برای کنترل اتومبیل نیز ایجاد می کند.در نتیجه ، ‏یک نیروی کششی میانی بین بدنه و چرخها وجود خواهد داشت.‏
لرزش‏های پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده  و سرنشینان می‏شود. در پی آن کارایی و ‏بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‏افتد، بنابراین مدل‏سازی ‏مود سواری خودرو به‏سازی پاسخ لرزشی آن با بهره از میراینده‏های ارتعاشی از دیدگاه‏های مهم در ‏طراحی خودرو بوده که آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به ‏دنبال دارد.‏
خاصیت میرایش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی ‏ویژگی‏های مناسب جهت ایمنی، از ویژگی‏های مناسب مکانیکی است که انجام آن با یک وسیله ‏مکانیکی امکان‏پذیر است. مجموعه مشخصی که فراهم‏گر هدف بالاست، سیستم تعلیق نام دارد. این ‏مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بردارد.‏
تاریخچه سیستم تعلیق ‏
در قرن شانزدهم تلاشی در حل مشکل انتقال بد همه نیرو از دست انداز به گاری و واگن ها انجام ‏گردید. آنها توسط چهار کیسه چرمی پر از باد که به چهار ستون شاسی متصل بودند، بدنه گاری را ‏‏(که شبیه به یک میز وارونه بود) معلق نمودند، و چون بدنه گاری از شاسی معلق بود، سیستم، به عنوان ‏یک “سیستم تعلیق” شناخته شد ( اصطلاحی که امروزه نیز به انواع راه حل ها اطلاق می شود). سیستم ‏بدنه معلق، یک نظام فنری کامل نبود، ولی چرخ ها و بدنه را قادر می ساخت تا به صورت آزاد حرکت ‏کنند.‏
فنرهای نیمه بیضوی، که با نام فنرهای گاری نیز شناخته می شوند، به سرعت جایگزین تعلیق کیسه های ‏چرمی شدند. فنرهای نیمه بیضوی به صورت عمومی در انواع واگن ها، گاری ها و … استفاده می ‏شدند. اغلب، هم بر روی اکسل عقب و هم بر روی اکسل جلو به کار می رفتند. هرچند، این سیستم ‏باعث به وجود آمدن موج رو به جلو و عقب می شد و مرکز ثقل بسیار بالایی داشت.‏
فنر
فنر عنصری انر‍‍ژی دهنده و انرژی گیرنده که بر اثر تغییر شکل کشسان انرژی پتانسیل آن تغییر می‏کند. ‏در یک سیستم مکانیکی سختی نمایانگر ویژگی‏های فنریت آن است.‏ در تعیین ویژگی‏های فنریت ‏سیستم های مکانیکی باید انعطاف پذیری قطعات را نیز لحاظ کرد. محاسبه سختی موثر یک مجموعه به ‏سادگی و با بهره از قانون برآیند فنرها امکان پذیر است. اگر دو عضو به صورت سری قرار گرفته ‏باشند، آنگاه فنر معادل به قرار زیر است‎:‎
دسته بندی فنرها:‏
فنرها گونه های مختلفی دارند که انواع پرکاربرد آن در صنعت به قرار زیر است:‏

فنر مارپیچ:‏
فنر مارپیچ مفتولی فولادی است که به صورت حلقه ای پیچانده شده است. فنر مارپیچ برای مقاومت ‏در برابر بارهای کششی،‌ فشاری یا پیچشی ساخته می شود.سختی یک فنر مارپیچ به قرار زیر است:‏
فنرهای پیچشی ‏
در فنرهای پیچشی تغییر شکل زاویه ای سبب ایجاد گشتاور پیچشی است. رابطه نیرو و جابجایی در ‏فنرهای پیچشی به قرار زیر است:‏
میله پایدارنده
یکی از زیر بخش های مهم سیستم تعلیق میله های پایدارنده۲ است که برای افزایش پایداری به کار ‏می رود. نمونه از میله های پایدارنده، میله ای است که میل موج گیر (میله پادغلت۳) نامیده می شوند.‏‎ ‎‏ ‏هنگام میل موج گیر میله ای  فلزی است که  به دو بازوی کنترلی چرخ های درونی و بیرونی متصل می ‏شود هنگام افت و خیز یکی از چرخ ها، میل موج گیر حرکت را به چرخ دیگر انتقال می دهد. میل ‏موج گیر یک تراز بالا در هنگام رانندگی ایجاد می کند.
کاربردی میله های پادغلت در سیستم تعلیق ‏
هنگامی که بدنه می غلتد و یا یکی از چرخ ها روی دست انداز یا درون چاله قرار می گیرد، میله ‏پادغلت سبب افزایش سختی فنریت تعلیق است، یعنی فنریت آن را کاهش می دهد. هنگامی که ‏خودرو در راستای مستقیم حرکت می کند، میله پادغلت، سبب نرمی فنریت تعلیق شده و بنابراین ‏خوش سواری خودرو را بهبود می بخشد.‏
کاربرد میله پادغلت
‏ اگر افت و خیز چرخ ها برابر باشد، آنگاه بازوهای لنگیده همسو بوده و بنابراین میله پادغلت نقشی ‏در سختی غلتشی محور نخواهد داشت.‏
فنر تخت
‎   ‎فنر تخت‎۱‎‏ در هر دو سیستم تعلیق جلو و پشت به کار می رود. این فنرها به صورت فعالری نیز به کار ‏می روند و با این طرح  وسط فنر به اسکلت متصل شده و هر یک از دو انتهای آن ‏

یک چرخ را  نگهداری می کند. طرز عمل این فنرها مانند تمام فنرهای تخت است موقعی که چرخ با ‏یک برآمدگی برخورد می کند فنر به بالا خم می شود ضربه را مستهلک می نماید و برعکس هنگامی ‏که چرخ دریک گودی می افتد به طرف پایین هم می شودو بدین ترتیب فنر تخت در وسایل نقلیه مانند ‏فنر مارپیچی عمل می کند فنر ها معمولا به طور مکانیکی با وسایلی از قبیل بالشتک و بوش لاستیکی از ‏بدنه عایق بندی شده اند این عمل از انتقال لرزش ها به اسکلت و بدنه جلوگیری می کند.‏
فنر لاستیکی‏
‏ فنرهای لاستیکی کاربردهای فراوانی در خودرو دارند. لاستیک جسمی سخت شونده است، یعنی با ‏افزایش تنش درونی آن ایستادگی آن در برابر تغییر شکل افزایش می یابد. لاستیک در برابر ‏برانگیختگی‏های پر بسامدکم دامنه، جاذب انرژی خوبی است و بنابراین به عنوان جداساز لرزه ‏کاربردهای فراوانی دارد. پیش بینی ضریب سختی فنرهای لاستیکی برخلاف فنرهای مارپیچی به ‏سادگی امکان پذیر نمی باشد.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 780 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code