no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

پایان نامه بررسی ساخت و بهره برداري ازيك سيستم سرمايش جذبي، مهندسی مکانيک | شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه بررسی ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی، مهندسی مکانیک
doc
دسامبر 11, 2015
۵,۰۰۰ تومان
0 فروش
۵,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه بررسی ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی، مهندسی مکانیک


عنوان: پایان نامه بررسی ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۳۰

 

عنوان ‏

فصل اول- آشنایی
‏۱-۱- ماشین جذبی و کاربردهای آن‏
‏۲-۱-۱- مفاهیم و اصول‏
‏۳-۱-۱- فرایندهای ترمودینامیکی در سیکل جذبی
‏۴-۱-۱- فشارهای بالا و پایین ماشین
‏۵-۱-۱- یک قرارداد ‏
‏۶-۱-۱- کاربردها: ماشین جذبی در مقیاس تجارتی
‏۲-۱- انواع ماشینهای جذبی و تفاوت های آنها
‏۱-۲-۱- جفت مبرد- جاذب ‏
‏۲-۲-۱- روش های مختلف گرمایش ‏
‏۳-۲-۱- طبقه های ژنراتور ‏
‏۴-۲-۱- ماشین جذبی برای گرمایش و سرمایش ‏ ‏
‏۳-۱- اهداف این تحقیق ‏
‏۱-۳-۱- ماشین جذبی درمقایسه با ماشین تراکمی ‏
‏۲-۳-۱- محلول آب- برومید لیتیم در مقایسه با ‏امونیاک ‏‎–‎‏ آب ‏
‏۳-۳-۱- سیستم هوا خنک در مقایسه با آب خنک ‏
‏۴-۳-۱- استفاده مستقیم از گاز شهری در مقایسه با منابع ‏دیگر نظیر بخار داغ و انرژی خورشیدی ‏
‏۵-۳-۱- ظرفیت دستگاه ‏
‏۴-۱ -مراجع ‏
فصل دوم- ترمودینامیک سیکل
‏۱-۲- روش های مختلف خنک کن ‏
‏۱-۱-۲- خنک کردن با آب ‏
‏۲-۱-۲- خنک کردن با هوا ‏

‏۳-۱-۲- خنک کردن تبخیری ‏
‏۲-۲- طرح مناسب بهمراه مدل فیزیکی و دیاگرام جریان ‏
‏۳-۲- پیش فرض ها و داده های ورودی ‏
‏۴-۲- خواص ترمودینامیکی و ترموفیزیکی نقاط ‏
‏۵-۲- ضریب عملکرد ‏
‏۱-۵-۲- تعریف کلی ‏ ‏
‏۲-۵-۲- ضریب عملکرد ماشین جذبی ‏ ‏
‏۳-۵-۲- ضریب عملکرد اصلاح شده ‏
‏۶-۲- مراجع ‏
فصل سوم- بررسی اواپراتور
‏۱-۳- مقدمه ‏
‏۲-۳- اواپراتور پاششی ‏
‏۳-۳- روشی برای تخمین طول لوله در اواپراتور ‏
‏۱-۳-۳- انتقال حرارت ‏
‏۲-۳-۳- ضریب انتقال حرارت سمت مایع سرد شده ‏
‏۳-۳-۳- ضریب انتقال حرارت سمت مبرد ‏
‏۴-۳- تبخیر لایه ای ‏
‏۵-۳- روش بررسی اواپراتور ‏
‏۶-۳- روش محاسبات ‏
‏۱-۶-۳- آب خنک شونده ‏ ‏
‏۲-۶-۳- محاسبات داخل لوله ‏
‏۳-۶-۳- محاسبات برای دیواره لوله ‏
‏۴-۶-۳- محاسبات خارج لوله ‏
‏۵-۶-۳- انتقال حرارت در اواپراتور ‏
‏۶-۶-۳- ضریب انتقال حرارت کلی ‏
‏۷-۶-۳- حل نهایی و محاسبه طول لوله ‏

‏۷-۳- مراجع ‏
فصل چهارم ‏‎–‎‏ بررسی کندانسور
‏۱-۴- مقدمه ‏
‏۲-۴- توضیح ‏
‏۳-۴- انتقال حرارت ‏
‏۴-۴- محدوده های تغییرات در شرایط محاسبه ‏ ‏
‏۵-۴- بیان پارامترها ‏
‏۶-۴- ناحیه خنک شدن فاز بخار ‏ ‏
‏۷-۴- محاسبه ضریب انتقال حرارت سطح لوله با هوا ‏
‏۸-۴- تعاریف و معادلات برای ضریب انتقال حرارت کلی ‏
‏۹-۴- تقطیر لایه ای داخل لوله ‏
‏۱۰-۴- افت فشار ‏
‏۱۱-۴- چگونگی محاسبات ‏
‏۱۲-۴- مراجع ‏
فصل پنجم- بررسی محفظه جاذب
‏۱-۵- مقدمه ‏
‏۲-۵- کریستالیزاسیون ‏
‏۳-۵- مقایسه سه نوع جاذب از نظر کارکرد آنها در ‏سیکل هوا- خنک جذبی ‏
‏۱-۳-۵- توضیحات ضروری ‏
‏۲-۳-۵- محاسبات مشابه برای هر سه سیکل ‏
‏۳-۳-۵- مدل ‏EISA ‏
‏۴-۳-۵- محاسبات مدل ‏EISA ‏
‏۵-۳-۵- مدل ‏KUROSAWA ‏
‏۶-۳-۵- مدل تلفیقی ‏
‏۴-۵- طراحی جذب ‏

‏۵-۵- مراجع ‏
فصل ششم- ژنراتور
‏۱-۶- مقدمه ‏
‏۲-۶- مدل فیزیکی ‏ ‏
‏۳-۶- ضریب انتقال حرارت سمت آب- برومیلیتیم ‏
‏۴-۶- آنالیز احتراق سوخت ‏
‏۵-۶- محاسبات احتراق سوخت ‏
‏۶-۶- انتقال حرارت در سمت گاز ‏
‏۱-۶-۶- انتقال حرارت جابجایی ‏ ‏
‏۲-۶-۶- انتقال حرارت تابش ‏
‏۳-۶-۶- محاسبه سطح لوله ‏
‏۷-۶- مدلهای عملی ‏
‏۸-۶- مراجع ‏
نتیجه گیری کلی ‏

 

‏۱- ماشین جذبی و کاربردهای آن
در سال ۱۷۷۷ یعنی بیش از ۲۰۰ سال پیش یک فرانسوی به نام «نایرن» ‏‎(Nairne)‎تئوری تبرید ‏جذبی را ارائه کرد. در سال ۱۸۶۰ اولین چیلر جذبی که با آمونیاک و آب کار می کرد ساخته شد. در سال ‏‏۱۹۴۵ اولین چیلر جذبی به وسیله کمپانی «کریر» به فروش رسید. چیلر جذبی سرگذشتی طولانی دارد، اما ‏در دنیا چندان نام آور نیست. شاید درک این مطلب که ماشینی بتواند با استفاده از بخار آب یا سوختن ‏سوخت آب سرد تولید کند کمی مشکل باشد! ‏‎[۱]‎‏ اما هم اکنون در دنیا به دلیل استفاده از منابع جدید ‏انرژی (گاز، نور خورشید و ‏‎…‎‏) استفاده ناچیز انرژی برق و عدم استفاده از مبردهای مخرب لایه ازن به این ‏ماشین توجه خاصی شده است.‏
‏۱-۱-۱- مفاهیم و اصول (۱)‏
تئوری ماشین جذبی از مفهوم «افزایش نقطه جوش»
‏ ‏‎(Boiling point increase)‎گرفته شده است‎.‎‏ زمانی که یک مول از محلولی با یک لیتر آب مخلوط شود ‏نقطه جوش در حدود ‏ ‏ افزایش می یابد. آب خالص در شرایط استاندارد در ‏ ‏ می جوشد، اما ‏وقتی که چند مول از محلولی به آب افزوده شود نقطه جوش آن چند درجه زیاد خواهد شد. این مطلب که ‏در دبیرستان آموزش داده شده برای چیلر جذبی مورد استفاده قرار گرفته است.‏
‏۲-۱-۱- فرایندهای ترمودینامیکی درسیکل تبرید جذبی ‏‎(۳)‎
معمولی ترین فرایندهای ترمودینامیکی که در تبرید جذبی و سیستم های صنعتی جذبی اتفاق می ‏افتند، در اینجا تشریح می شوند. این فرایندها: مخلوط شدن آدیاباتیک و غیر آدیاباتیک دو جریان گرمایش ‏وسرمایش شامل تقطیر و تبخیر و فرایند خفگی هستند.‏
‏۳-۱-۱- فشارهای بالا و پایین ماشین ‏‎(۴)‎
فشار بالای ماشین را شرایط سیال تقطیرکننده‎(Condensing medium)‎‏ و فشار پایین را شرایط ‏مبرد تعیین می کند. برای دست یافتن به بیشترین کارایی سیستم، اختلاف فشار میان سمت فشار بالا و ‏فشار پایین تا حد امکان کوچک نگه داشته شود.‏
‏۴-۱-۱- یک قرارداد ‏‎(۵)‎
کمیته فنی ‏‎(ASHRAE)‎‏ عبارت های زیر را برای محلول برومیدلیتیم- آب پیشنهاد می کند: ‏‏«محلول جاذب ضعیف» ‏‎(Weak absorbent)‎‏ محلولی است که مبرد را در محفظه جاذب به خود گرفته ‏در کمترین درجه تمایل به جذب مبرد قرار دارد. «محلول جاذب قوی»‏‎(strong absorbent)‎‏ محلولی ‏است که مبرد را در ژنراتور از دست داده بنابراین تمایل زیادی به جذب مبرد دارد.‏
‏۵-۱-۱- کاربردها- ماشین جذبی در مقیاس تجارتی
دستگاه های جذبی که هم اکنون در دنیا ساخته می شوند عموما آب- خنک ‏‎(Water – ‎cooled)‎‏ هستند و از آب و برومیدلیتیم که آب نقش مبرد را دارد استفاده می کنند و یا هوا خنک ‏هستند‎(Air – cooled)‎‏ و از آب و آمونیاک که آمونیاک نقش مبرد . ‏



ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *