no-img
شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه

اصول مهندسي نورد مقاطع، مهندسي مکانیک


شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه اصول مهندسی نورد مقاطع، مهندسی مکانیک
doc
مهر ۸, ۱۳۹۴
۲۰,۰۰۰ تومان
3 فروش
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

پایان نامه اصول مهندسی نورد مقاطع، مهندسی مکانیک


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عنوان:  پایان نامه اصول مهندسی نورد مقاطع، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۸۰

چکیده:
در طول این پروژه سعی شده اصول نورد مقاطع که شامل شناسایی کالیبرها، پیدایش باله، شیب و دیواره کالیبرها، مصرفی گلوگاها و همچنین بررسی تنش های مهندسی و حقیقی وارد بر قطعه کار، منتج به بهینه شدن روند تولید و روابط موجود بر کرنش های حقیقی و مهندسی می باشد و فضای نمایش معیار تسلیم توسکا و فومیسس در این پروژه می باشد و معیار تسلیم با استفاده از روابط فومیسس و ترسکاومحاسبات مربوط به نرخ کرنش متشکل از تشریح درصد نورد و موارد مختلف آن می باشد و نگاه جالب در مورد چگونگی روند گرمادهی، شکل دهی و همچنین کالیبراسیون شمش های فولادی می باشد و در فصل آخر نیز به محاسبه درصد نورد مربوط به راندمان تجهیزات برای کم کردن مصرف انرژی و هزینه تمام شده است.

فهرست مطالب
عنوان
پیشگفتار:
فصل اول: اصول نورد مقاطع
۱-۱-پیشگفتار
۱-۲ اصول طراحی مراحل نورد
۱-۳پیدایش باله درنورد مقاطع
۱-۴ معرفی انواع کالیبرها
۱-۵شیب دیواره ی کالیبر
۱-۶ کجروی خروج قطعه کار به سوی بالا یا پایین
۱-۷ گلوگاهها
۱-۸فاصله ی بین غلتک ها درنورد مقاطع
۱-۹ قطرهای غلتک شکل دهنده
۱-۱۰ خطوط ومحورهای یک کالیبر
۱-۱۱شناساندن شکل کالیبرها
فصل دوم: تنـش وکـرنش
۲-۱-پیشگفتار
۲-۲-تنش مهندسی وتنش حقیقی
۲-۳-کرنش
۲-۳-۱-اصل جمع پذیری تغییرشکل
۲-۴-کرنش مهندسی وکرنش حقیقی
فصل سوم: معیارتسلیم
۳-۱-پیشگفتار
۳-۲-معیارتسلیم
۳-۳-معیارتسلیم ترسکا
۳-۴-معیارتسلیم فونمیسس
۳-۵-نمایش فضایی معیارهای تسلیم
فصل چهارم: کارسختی و نرخ کرنش
۴-۱-پیشگفتار
۴-۲-کارسختی
۴-۳-رابطه های تجربی منحنی های تنش–کرنش
۴-۴-ناپایداری در مواد
۴-۵-تنش تسلیم میانگین
۴-۶-نرخ کرنش
۴-۷-وابستگی تنش سیلان به نرخ کرنش
۴-۸-وابستگی تنش سیلان به دما
۴-۹-نتیجه های تجربی تاثیر دما،کرنش و نرخ کرنش درتنش سیلان
فصل پنجم: هندسه ی قطعه کار در نورد(نتیجه گیری)
۵-۱ پیشگفتار
۵-۲-درصدکاهش سطح مقطع
۵-۳-ضریب های هندسی درنورد طولی و مقاطع
۵-۴-شکل ساده شده ی معیارتسلیم
منابع و ماخذ

فهرست جداول
عنوان
جدول ۱-۱شیب دیواره ی چند نوعکا لیبر
جدول۱-۲کجروی به سوی بالا و یا پایین
جدول ۱-۳ محدوده ی فاصله ی بین ۲ غلتک درنورد مقاطع
جدول ۱-۴ نسبت قطر مرده به قطر اولیه

فهرست اشکال
عنوان
شکل۱-۱ شمای چندنمونه ازکالیبرهای باز
شکل۱-۲ شمای چندنمونه ازکالیبرهای بسته
شکل۱-۳ نمایش شیب دیواره یک کالیبر
شکل ۱-۴ کجروی بیرون رفتن قطعه کاربه سوی پایین
شکل ۱-۵ کجروی بیرون رفتن قطعه کاربه سوی بالا
شکل ۱-۶ نمایش گلوگاه انتهایی
شکل۱-۷ نمایش یک گلوگاه یگانه
شکل ۱-۸ نمایش گلوگاه های داخلی و خارجی
شکل ۱-۹ نمایش یک گلوگاه دوگانه
شکل ۱-۱۰ نمایش یک گلوگاه مقاومتی
شکل۱-۱۱نمایش غلتکها و چگونگی شیارهای رویسطح آنها برای ایجادکالیبردرنورد مقاطع
شکل۱-۱۲ شناساندن شماری ازکالیبرهای نورد آغازین یا پیشنورد گرم مقاطع
شکل ۱-۱۳ شمای عمومی کالیبرهای آغازین یا پیشنورد گرم مقاطع
شکل۲-۱ منحنی تنش-کرنش مهندسی و حقیقی
شکل۲-۲ جابجایی یک المان کوچک از جایگاه اولیه به ثانویه
شکل ۳-۱ منحنی تنش–کرنش ایده آلبرای مواد الاستیک – پلاستیک کامل
شکل ۳-۳ نمایش فضای معیارتسلیم فونمیس
شکل ۳-۴ مقطع های هردو معیارتسلیم فونمیسوترسکا روی صفحهII
شکل ۳-۴ نمایش فضایی معیارتسلیم فونمیسوترسکا
شکل۴-۵چگونگی تغییرات ثابت حساسیت به نرخ کرنش m نسبت به دما
شکل۵-۱ نمایش ابعادیک تختال پیش وپس ازیک مرحله نورد

پیشگفتار:
صنعت نورد، متداول ترین و پررونق ترین روش تولید فرآورده های فلزی ، به ویژه فولادهاست. به گونه ای که بیش از ۸۰% از فرآورده های فلزی در سطح جهان با این روش تولید می شوند حجم فرآورده های این روش ، در کشور ما ایران از این آیین جدانیست.
این حقیقت که صنعت نورد در کشور ما از ، فاز بصورت وارداتی بکار گرفته شد سبب شد که مدیران ، کارشناسان و دست اندرکاران این صنعت به فرآیندهای نورد صرفاً بصورت یک صنعت ناب و خشن نگاه کنند و کمتر به جنبه های عملی و ریزه کارهایی عملی آن توجه شده است.
در سالهای گذشته بیشتر مسئولان خطوط تولیدی نورد از دانش آموخته های رشته هایی بودند که با فرآیند نورد هیچ گونه آشنایی علمی نداشتند و طبیعتاً آنان نمی توانستند در دشواریهای این فرآیند ، بهبود کیفیت فرآورده ها و یا تولید فرآورده های نوین نقش کارآمدی داشته باشند.
با وجود فعالیتهای آموزشی ، پژوهشی و صنعتی که به تازگی در برخی از واحدهای نورد انجام می شود که بنوبه ی خود نتیجه های ثمربخش هم داده است ولی هنوز در مقایسه با استانداردهای جهانی صنعت نورد در کشور ما از ناتوانی علمی و دانش فنی مهندسی رنج می برد. در این مورد وضع در دانشگاه ها نیز به همین ترتیب بوده است فعالیت های پژوهشی بصورت پراکنده و اندک بوده و کمتر در ارتباط با رشد این صنعت بزرگ بوده است. انتشارات علمی در این زمینه بسیار ناچیز و در حد چند مقاله و یا جزوه های درسی بوده است.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


ads

درباره نویسنده

admin 786 نوشته در شبیه سازی، برنامه نویسی، پایان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code