سایت در حال بارگذاری است ...

پردازش تصویر ادغام اطلاعات برای رتینوپاتی دیابتی با استفاده از الگوریتم CAD درعکسهای فوندوس دیجیتال رنگی

موضوع پروژه: مقاله پردازش تصویر ادغام اطلاعات برای رتینوپاتی دیابتی با استفاده از الگوریتم  CAD درعکسهای فوندوس دیجیتال رنگی

بهمراه فایل ورد،فایل پاورپوینت 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)-13 صفحه

فرمت فایل: PowerPoiant (قابل ویرایش)-26 صفحه

چکیده – تأثیر مخرب بیماري دیابت بر روي شبکیه را رتینوپاتی دیابتی((DRمی نامند که عامل اصلی نابینایی در جمعیت در حال کار در کشورهاي جهان است. تصویر برداري به منظور تشخیص بیماري رتینوپاتی میتواند منجر به درمان موفقیت آمیز در پیشگیري ازدست دادن بینایی گردد با پیشرفت بیشتر این بیماري، اختلالات جدیدي از جمله هومورژها در سطح شبکیه آشکار می گردند وجود این جراحت در سطح شبکیه می تواند بطور جدي بینایی را مختل نماید. تشخیص پاتولوژي هومورژ در شمار زیادي از تصاویر تولید شده مرتبط با روشهاي تصویر برداري زمان بر، پر هزینه و توام با خطاي انسانی می باشد. هدف این مقاله بررسی اتوماتیک تصاویر رنگی شبکیه به منظور تشخیص بر مبناي پیکسل و دسته بندي سریع و دقیق پاتولوژیهاي قرمز رنگ شبکیه (هومورژها) با استفاده از تکنیک ادغام اطلاعات و سپس تشخیص بیماری DR در مراحل اولیه آن به منظور آغاز درمان موثر میباشد. در پایان روش پیشنهادي با نتایج بدست آمده از سایر روشها مقایسه گردیده است و نشان داده شده که روش مذکوردر عمل از دقت بالاتري بمنظور تشخیص پاتولوژي هومورژها برخوردار می باشد و داراي حساسیت 92.9درصد میباشد.

 

کلید واژه– رتینوپاتی دیابتی (Diabetic Retinopathy) ،تشخیص پاتولوژي هومورژهاي شبکیه،ادغام اطلاعات،تقسیم بندي، دسته بندي.

 

-1 مقدمه

ديابتي رتينوپاتي جزو خطرناكترين و شايعترين بيماريهاي سيستم بينايي انسان به شمار مي آيد و اصلي ترين عامل نابينايي و كم بينايي در بزرگسالان بين ۲۰ تا ۶۰ سال ياجمعيت كار جوامع غربي مي باشد [1] علاوه بر اين ، برطبق پيش بيني سازمان بهداشت جهاني تعداد كل بيماران ديابتي تا سال ۲۰۱۰ ميلادي به ۲۲۱ ميليون نفر خواهدرسيدطبق آمار منتشر شده، خطر ابتلا به نابينايي درافراد ديابتي حدود ۲۵ برابر بيشتر از افراد سالم است.

bb
bb
bb
bb
bb

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...