سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه فناوری نوین در بخش تایر خودرو، مهندسی مکانيک

عنوان: پایان نامه فناوری نوین در بخش تایر خودرو، مهندسی مکانيک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانيک گرايش حرارت و سيالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 105

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                        

مقدمه.

فصل اول: آشنایی با لاستیک

1-1- انواع لاستیکها

1-1-1-  لاستیک طبیعی

1-1-1-1- ساختار لاستیک طبیعی..

1-1-1-2- روش تهیه لاستیک طبیعی..

1-1-2-  لاستیک مصنوعی

1-2- نگاه اجمالی به لاستیک های سنتزی..

1-2-1- تولید مواد اولیه لاستیکهای سنتزی..

1-2-2- روش تولید لاستیک سنتزی..

1-2-2-1-  روش امولسیون سرد :

1-2-2-2-  روش محلول :

1-2-3- نکات قابل توجه در تولید لاستیک سنتزی..

1-2-3-1-   بازیابی تکپار :

1-2-3-2- انعقاد و خشکاندن :

1-2-4- بسته بندی لاستیک :

فصل دوم: مشخصات لاستيك خودرو

2-1- مشخصات لاستيك خودرو

2-2- سیستم باد تایر تایر مکس  با کنترل الکترونیکی..

2-2-1- نگاهی کلی به سيستم تایر مکس….

2-2-2- خصوصيات سیستم تایر مکس….

2-2-3- مشخصات سیستم.

2-2-4- وزن اجزا

2-2-5- عملكرد سيستم.

2-3- ساخت آج لاستیكی با قابلیت بازوبسته شدن..

2-4- تایر  ماشين..

2-4-1- شناسایی نوع ساییدگی تایر و دلایل آن:

2-4-2- سایش های غیر طبیعی:

2-4-3- سایش محلی..

2-5- مشخصات مندرج بر روی دیواره تایر:

2-5-1- چند توصیه در مورد تایر:

2-6- سنسور فشار درون تاير.

2-6-1-  انواع سنسورهاي فشار

2-7- سيستم هاي كنترل باد ماشين الات سنگين..

2-7-1- سيستم پايش و تنظيم باد تريلرها

2-7-2- سيستم ايرگو.

2-7-3- سيستم مركزي باد تاير ctis.

2-7-4- سيستم نگهداري فشار مناسب تاير

2-8- سيستم نشانگر فشار تاير نوع تركيبي (هيبريد)

فصل سوم: تکنولوژی نوین تایر

3-1- تکنولوژی های نوین در ساخت تایر.

3-1-1- لاستیک های Run Flat

3-1-2- لاستیک های PAX.

3-1-3-  لاستیک های Tweel

3-1-4- لاستیک های  TwinTire.

3-1-5- لاستیک های  Self-inflating.

3-1-6-  لاستیک های Q-TIRE.

3-1-6-1- تایر هوشمند با عاج های متحرک…

3-2- انواع تايرها

3-2-1- لاستيکهاي تابستاني :

3-2-2-  لاستيکهاي زمستاني..

3-2-3- لاستيکهاي تمام فصول..

3-2-4-  لاستيکهاي نمايشي..

3-2-5-  لاستيکهاي کاميون (ماشين هاي سنگين)

3-2-5-1- انواع لاستيك هاي ماشين هاي سنگين :

3-3- تکنولوژی های نوین در ساخت تایر.

3-4- تایر هوشمند با عاج های متحرک…

3-5- اصلاح ترکیبات لاستیکی..

3-5-1- نانو ذراتی از جنس خاک رس…

3-6- آشنایی با صنعت روکش تایر.

3-6-1- فرآیند تولید.

3-6-2- بازیافت تایرهای فرسوده

3-6-3- انواع تکنولوژی روکش تایر :

3-7- آشنایی با تایر هواپیما

3-8- پايش فشار باد تاير

3-8-1- انواع سيستم هشدار دهنده فشار باد تاير :

3-8-2- مزاياي سيستم پايش مستقيم فشار باد تاير :

3-9- تولید تایرهای شیرین از مواد قندی برای خودروهای سواری..

3-10- عرضه لاستیک های رنگی خودرو برای نخستین بار در چین..

3-11- ولکانیزاسیون..

3-11-1- ولکانیزاسیون محصولات اکسترود شده

3-11-2- ولکانیزاسیون در اتوکلاو:

3-11-3- تجهیزات ولکانیزاسیون :

3-11-4- ولکانیزاسیون در بخار:

3-11-5-   ولکانیزاسیون پیوسته در حمام مایع (LCM):

3-11-5-1- اصول:

3-11-5-2- مزایا ومعایب LCM :

3-11-5-3- مزایای ولکانیزاسیون به روش LCM:

3-11-5-4- معایب واکانیزاسیون به روش LCM :

3-12- نانوتکنولوژی در تایرها

نتیجه گیری:

منابع :

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                    

شکل 2-1: سیستم باد تایر تایر مکس   با کنترل الکترونیکی..

شکل 2-2: عملکرد سیستم.

شکل 2-3: شماتیک سیستم.

شکل 2-4: سایشهای غیر طبیعی (الف)

شکل 2-5: سایشهای غیر طبیعی (ب)

شکل 2-6: سایشهای غیر طبیعی (ج)

شکل 2-7: سایشهای غیر طبیعی (د)

شکل 2-8: سایشهای غیر طبیعی (د)

شکل 2-9: سایشهای غیر طبیعی (ه)

شکل 2-10: سایشهای غیر طبیعی (ر)

شکل 2-11: سایش محلی (الف)

شکل 2-12: سایش محلی (ب)

شكل 2-13: نوعي سنسور درون چرخ.

شكل  2-14: سنسور چرخ.

شكل 2-15: مدارات درون سنسور

شكل 2-16: طرز كار سنسور درون چرخ.

شكل 2-17: انواع سنسورهاي درون چرخ.

شکل 2-18: سيستم پايش و تنظيم باد تريلرها

شکل 2-19: منيفولد سنسور فشار و واحد كنترل الكترونيكي..

شکل 2-20: سیستم ایرگو.

شکل 2-21: سيستم مركزي باد تاير ctis.

شکل 2-22: شماتیک سيستم مركزي باد تاير ctis.

شکل 2-23: سيستم نگهداري فشار مناسب تاير.

شکل 2-24: مجموعه انتهايي چرخ.

شكل 2-25: پيكربندي سيستم نشانگر فشار تاير نوع هيبريدي .

شکل 3-1: لاستیک های Run Flat

شکل 3-2: تایر PAX.

شکل 3-3:  TwinTire.

شکل 3-4: تایر Self-inflating.

شکل3-5:  تایر تابستانی..

شکل 3-6:  تایر زمستانی..

شکل 3-7:  تایر تمام فصل..

شکل 3-8:  تایر نمایشی..

شکل 3-9: تایر کامیون..

شکل 3-10: تکنولوژی های نوین در ساخت تایر.

شکل 3-11: سیستم تایر میشل..

شکل 3-12: سیستمهای حمل و نقل نظامی..

شکل 3-13: جزئیات لاستیک كمپاني Michelin.

شکل 2-14: کارایی لاستیکهای تولیدی كمپاني Michelin.

شکل 3-15- اصلاح ترکیبات لاستیکی..

شکل 3-16- نانو ذراتی از جنس خاک رس…

شکل 3-17: بازیافت تایرهای فرسوده 7

شکل 3-18: فیوز پلاک…

شکل 3-19: سیستم پايش فشار باد تاير.

شکل 3-20: سيستم هشدار دهنده فشار باد تاير غیر مستقیم (الف)

شکل 3-21: سيستم هشدار دهنده فشار باد تاير غیر مستقیم (ب)

شکل 3-22: مزاياي سيستم پايش مستقيم فشار باد تاير.

شکل 3-23: ولکانیزاسیون..

شکل 3-24: ولکانیزاسیون محصولات اکسترود شده

شکل 3-25: ولکانیزاسیون در اتوکلاو:

 

مقدمه

لاستیک به ماده مهم اقتصادی و راهبردی تبدیل شده است. در ایالات متحده ، مصرف سرانه لاستیک تقریبا 16.8 و در هندوستان تنها 0.22است. صنایع حمل و نقل،شیمیایی،برقوالکترونیک و همچنین فضایی همگن از مصرف کنندگان اصلی لاستیک هستند. وقتی تولید لاستیک طبیعی (کائوچو) بدلیل تهاجم ژاپن به مناطق تولیدلاستیکسنتزیکرد که به سرعت هم توسعه یافت. بطوری که در حال حاضر 88 درصد لاستیکمصرفی در ایالات متحده منشا سنتزی دارد. صنعت لاستیک موارد زیر را شامل می‌شود. تولید مواد اولیه لاستیک‌های سنتزی ، انواع گوناگون لاستیک ، وارداتلاستیکطبیعی، تولید افزودنیهای لاستیک و نهایتا ساخت فراورده‌های لاستیکی. درابتدایجنگ جهانی دوموقتی تولید لاستیک طبیعی )کائوچو( بدلیل تهاجم ژاپن به مناطق تولید لاستیک متوقف شد. ایالات متحده اقدام به ساختواحدهای تولید لاستیک سنتزی کرد که به سرعت هم توسعه یافت. به طوری که در حال حاضر 88 درصد لاستیک مصرفی در ایالات متحده منشا سنتزی دارد. بنابراین عموما لاستیکها رابه دو نوع لاستیک طبیعی و لاستیک سنتزی طبقه بندی می‌کردند. امروزه لاستیکها را بهروشهای مختلف دسته بندی می‌کنند.

تاریخچه: کریستف کلمبدریافت کهبومیان آمریکابا توپهای لاستیکی بازی می کنند. اشیای لاستیکی نیز ازچاه مقدس ایادر یوکاتان بدست آمده بود. لاستیک ، تا جایی که می‌دانیم محصول سرزمین آمریکا است ولی تنها از طریق انتقال آنبه خاور دور و کشت در آنجا به این حد توسعه یافته است. نام Rubber به معنی پاک کنراپریستلیکاشفاکسیژنعنوان کرد. وی اولین کسی بود که قابلیت لاستیک در پاک کردن اثر مواد را مشاهده کرد.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...