سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه شبیه سازی و طراحی اکسل پراید با نرم افزار Solidworks، مهندسي مکانیک

عنوان:دانلود پایان نامه شبیه سازی و طراحی اکسل پراید با نرم افزار Solidworks، مهندسي مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانيک گرايش حرارت و سيالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 50

 

بهمرا فایل پاورپوینت  جهت ارائه پایان نامه

 

چکیده:
امروزه با پیشرفت علم و دانش استفاده از رایانه و نرم افزار های مختلف در تمامی مراحل زندگی امری اجتناب ناپذیر و تقریبا ناممکن شده است بدیهی است که این امر در پیشرفت صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو سازی نقش بسزایی را ایفا کرده است .از جمله میتوان به نرم افزار های کاتیا ،سالید ورکس ، کریر، اتوکد و … اشاره کرذ که انقلاب عظیمی در صنایع بوجود آورده اند . دراین پروژه با استفاده از نرم افزار سالید وورکس اکسل پراید طراحی و شبیه سازی شده است .

فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول: اکسل ها
1-1- وظیفه اکسلها
1-2- انواع اکسل های عقب
1-2-1- اكسل هاي مرده:
1-2-2- اکسلهای زنده:
1-2-3- سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب
1-2-4- سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب
1-3- اکسل یکپارچه
1-4- مزایا و معایب طراحی استاندارد
فصل دوم: شبیه سازی اكسل با نرم افزار ساليدورکس
2-1- ساخت اكسل
2-2- مراحل طراحی
نتیجه گیری:
منابع :
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1: اکسل عقب بازوی کشنده
شکل 1-2: در بازوهای طولی اکسل عقب
شکل 1-3: نمای بالای اکسل عقب
شکل1-4: طرح مسطح اکسل شبه بازوی
شکل1-5: اتصال لولایی VL
شک1-6: اکسل عقب
شکل 1-7: اثر پستی و بلندی جاده روی دو چرخ اکسل یکپارچه،
شکل 1-8: اگر دیفرانسیل در پوسته اکسل یکپارچه
شکل 1-9: هنگام در نظر گرفتن pitch غلتشی
شکل1-10 : اکسل عقب در Ford Escort
شکل1-11: در اکسل های یکپارچه
شکل1-12: فنر برگی های طولی
شکل 1-13 : فنرهای برگی طولی
شکل 1-14: فنر برگی های طولی زاویه دار
شکل1-15: خودروی طراحی استاندارد نشان
شکل1-16: ، طراحی پورشه
شکل1-17: در جلو محرک
شکل 2-1: پنجره محیط های کاری در سالیدورکس
شکل 2-2: انتخاب نمای اولیه طراحی
شکل 2-3: گسترش نمای اولیه
شکل 2-4: برش گوشه
شکل 2-5: قرینه
شکل 2-6: برش محل تکیه گاه
شکل 2-7: ایجاد نمای اصلی
شکل 2-8: انحنا دادن قسمت های داخلی
شکل 2-9: کشیدن نمای جانبی
شکل 2-10: ایجاد سوراخ تکیه گاه
شکل 2-11: ایجاد انحناء در لبه های تکیه گاه
شکل 2-12: ایجاد انحناء در قسمت های بیرونی قطعه
شکل 2-13: برداشتن قسمت داخلی
شکل 2-14: برداشتن قسمت داخلی
شکل 2-15: ورقکاری پایه تکیه گاه
شکل 2-16: ایجاد محل نشست تکیه گاه
شکل 2-17: قرینه کردن محل نشست تکیه گاه
شکل 2-18: ایجاد سوراخهای تلورانسی
شکل 2-19: ایجاد پایه های ثابت اکسل
شکل2-20: ایجاد قرینه پایه ثابت
شکل2-21: ایجاد محل پیچها
شکل 2-22: ایجاد محل پیچ
شکل 2-23: ایجاد قرینه محل پیچها
شکل 2-24: ایجاد تکیه گاه
شکل2-25: قرینه تکیه گاه
شکل 2-26: پخ دادن تکیه گاه
شکل 2-27: پخ دادن تکیه گاه طرف دیگر
شکل 2-28: ورق کاری
شکل 2-29: ایجاد سوراخ تکیه گاه
شکل 2-30: شکل دادن به تکیه گاه داخلی
شکل 2-31: برداشتن ته تکیه گاه
شکل2-32: ایجاد قرینه
شکل 2-33: پخ دادن قسمت طولی
شکل 2-34: ایجاد پایه
شکل 2-35: ایجاد قرینه در طرف دیگر
شکل 2-36: ایجادسوراخهای پایه
شکل 2-37: ایجاد قرینه
شکل 2-38: نمای کامل قطعه

مقدمه

اکسلها جز سیستم تعلیق می باشند که قطعات دیگر بر روی آن سوار میشوند و وظیفه نگهداری آن قطعات را به عهده دارند.معمولا در خودروهای سنگین از فولاد برای ساخت اکسل استفاده میشود.ولی در خودروهای سبک بدلیل اینکه بار کمتری به اکسل وارد میشود از ورق کاری استفاده میشود. که در اینجا ما به طراحی و شبیه سازی اکسل عقب پراید با نرم افزار سالیدورکس می پردازیم که با طراحی و تحلیل آن به نقاط بحرانی و شکست آنها پی میبریم و با انتخاب راهکار درست و در نظر گرفتن نقاط ضعف نمونه های استفاده شده و تقویت این نقاط به طرحی ایده آل برسیم .

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...