سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه سوخت های گیاهی و بیودیزل، مهندسي مکانیک

عنوان:  پایان نامه سوخت های گیاهی و بیودیزل، مهندسي مکانیک

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانيک گرايش حرارت و سيالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 45

 

فهرست
مقدمه:
كليّات:
خودرو و تكنولوژی موتور:
سوختهای گياهی:
متانول:
اتانول:
بيوديزل
هزينه های توليد سوخت6
روغن گياهی خالص به عنوان سوخت ديزل:
انتخابهای اصلی ما برای مصرف بيوديزل به عنوان سوخت ديزل عبارتند از:
قابليت سوخت
تكنولوژی السبت
بيو ديزل و اكسيدهای نيتروژن
پروسه توليد بيوديزل
حال شما می توانيد مرحله دوّم كار را شروع نما ئيد
كيفيت
فيلترها
پلاستيك
كنترل كيفيت
بيوديزل در موتورهای بنزينی
استارت بهتر با سوخت بيوديزل در هوای سرد :
حقايق اتومبيل
چرا از بيوديزل استفاده می كنيم؟
كيت روغن گياهی
چرا روغن گياهی
اجزاء كيت روغن گياهی
بيوديزل در هنگ كنگ
بيوديزل در خبرها
خبرهای خوب و بد
برای نوشيدن به اندازه كافی خوب است
روغن نارگيل
روغن نارگيل به عنوان سوخت خودرو
مشكلات تكنيكی
راه كارها (چاره ها)
منابع و مراجع:

 

 

مقدمه:
در سالهای اخير عرصه تحولات علمی و فنی جهان و ارتباط آن با انسان و محيط زيست او به گونه ای شگفت انگيز و با چنان سرعتی دگرگون شده كه آشنايی با مسائل و اموری كه در مسيرها و هدفهای پژوهشی و علمی قرار می گيرد از عوامل موثر و تعيين كننده بشمار می رود. يكی از حوزه هايی كه اخيراً در صدر برنامه های اصلاحی دولتها و جوامع گوناگون قرار گرفته، توجه به محيط زيست و چگونگی حفاظت از آن در برابر توسعه های تكنولوژيكی می باشد. در اين خصوص، در طبقه بندی طيف وسيعی از آلاينده های محيط زيست، استفاده مداوم از سوختهای فسيلی در توليد انرژی و نيز در وسايل نقليه، در حمل و نقل های داخلی و بين المللی به سبب آثار غير قابل انكار آن در تخريب محيط زيست انسان، توجه بسياری از محققين را بخود جلب نموده است، بطوريكه نتيجه تحقيقات خود را بلادرنگ در اختيار مراجع تصميم گيرنده و نيز افكار عمومی قرارمی دهند.
شايد هنوز زود باشد كه درباره سوخت نهايی اظهار نظر قطعی كرد. لكن مطالعات وسيع در نقاط مختلف جهان در اين مورد راه را كوتاه تر خواهد كرد. به عنوان مثال چين بعنوان يكی از بزرگترين وارد كنندگان و مصرف كنندگان انرژی و به ويژه نفت، و با توجه به رشد اقتصادی سريع خود، درصدد استفاده از زيست توده ها و بهره گيری از مازاد محصولات كشاورزی برای تهيه و تامين سوخت بخصوص برای خودروها می باشد. دولتهای محلی در برخی از استانهای چين از كشاورزان خواسته اند كه از مازاد محصولات خود برای تهيه سوختی موسوم به گازول استفاده كنند كه برای مصرف خودروها مناسب است.
گازول در واقع نوعی سوخت است كه از تركيب اتانول و بنزين بدست می آيد. مواد اوليّه اتانول نيز از ذرت، سيب زمينی و نيشكر حاصل می شود كه با تركيب و تغييراتی بر روی آنها می توان ماده خام اتانول را تهيه كرد و سپس با تركيب آن با بنزين، سوخت گازول را توليد نمود. آزمايشهای انجام شده در برخی از استانهای چين در اين زمينه ثمر بخش بوده است، بترتيبی كه مسئولان استان “خه لونگ جيانگ” بعنوان بزرگترين توليد كننده غله در جهان تصميم گرفته اند 345 هزار تن از محصولات انبار غله را برای اتانول اختصاص دهند. بررسی ها نشان داده كه اين سوخت به كاهش گازهای سمی از جمله منوكسيد كربن كمك می نمايد. قرار است در ماههای آينده تمام خودروهای استانهای شمال شرق چين از سوخت گازول استفاده كنند.

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...