سایت در حال بارگذاری است ...

طراحی یک مدل شبیه سازی برای یک مرکز درمانی (بخش اورژانس بیمارستان ) با ارنا arena

موضوع پروژه: طراحی یک مدل شبیه سازی برای یک مرکز درمانی (بخش اورژانس بیمارستان ) با ارنا arena

داکیومنت:دارد|نسخه نرم افزار:14|فـرمت داکیومنت : word

همراه با داکیومنت صورت مسئله+نتایج شبیه سازی + فایل پیاده سازی در نرم افزار ارنا+داده های جمع آوردی شده در اکسل Excel

 

توضیح کامل فرایند شبیه سازی با اسکرین شات از تمامی ماژولهای استفاده شده در  شبیه سازی 

Arena Simulation

شبیه سازی آسانسور با ارنا arena

شرح کلی سیستم:

 

بخش اورژانس بيمارستان در ورودي مجموعه قرار گرفته که داراي20 تخت مي باشد. اين واحد داراي بخش های ايزوله تنفسي، ايزوله اعصاب، اتاق مخصوص كودكان،VIP، سوختگي و اتاق عمل سرپائي است. اين واحد سه دستگاه آمبولانس جهت ارائه خدمات به مردم دارد. در ورودي اين بخش اتاق CPR مجهز به ونتيلاتور، دستگاه ساكشن، اكسيژن مركزي و مانيتور و همچنين داراي واحد تزريقات است. در اين واحد جهت ارائه خدمات، بخش بستري و سرپائي خانم ها و آقايان از يكديگر مجزا مي باشد. از مزيت هاي اين واحد نزديكي به بخش هاي راديولوژي و آزمايشگاه است.

زمانبندی پرستاران به گونه ای انجام می گیرد که در هر شیفت هم پرستار خانم و هم پرستار آقا حضور داشته باشند.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

تنها بیمارستان جزیره کیش، در سال 1372 با ظرفیت 32 تخت، در حالی تاسیس شد که جمعیت ساکن در این جزیره کمتر از هفت هزار نفر بود. از سال 1392 هدف و رويكرد بيمارستان به سمت گردشگري سلامت، با توجه به پتانسيل هاي بالقوه اين جزيره ی زيبا پايه ريزي گرديد و ظرفيت بيمارستان از 32 تخت به 64 تخت افزايش پيدا كرد. اين بيمارستان مجموعه متنوعی از خدمات را به بيماران مختلف ارائه مي کند. این در حالی است که جمعیت ساکن کیش هم اکنون سی هزار نفر می باشد و با وجود روزانه 30 پرواز داخلی و خارجی، سالانه بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی وارد این جزیره می شوند و همچنین حوادث و اتفاقات در دریا همیشه در کمین صیادان، دریانوردان، اسکله های نفتی، کشتی ها و قایق های عبوری از اطراف کیش می باشد. براساس آمار بیمارستان کیش سالیانه بیش از صد و چهل و یک هزار و هشتصد و نود و یک نفر  به این بیمارستان مراجعه می کنند. حجم بالای ورود بیماران و کمبود منابع انسانی در بیمارستان به دلیل موقعیت جغرافیایی (دور از سرزمین اصلی)، باعث افزایش زمان انتظار بیماران جهت دریافت خدمات در بیمارستان به خصوص در بخش اورژانس گردیده است. در پژوهش حاضر اقدام به ارزیابی میزان دسترسی بیمار به مراقبت درخواست شده و شناسایی منابع انسانی مورد نیاز برای ارایه ی به موقع خدمات در بخش اورژانس تنها بیمارستان کیش به منظور بهینه سازی همزمان توابع زمان انتظار بیماران و هزینه آنها، کردیم.

تشرح فرایند ورود تا ترخیص بیمار در بخش اورژانس

  • ورود بیمار

  1. ورود عادی (خود به تنهایی یا با همراه)

  2. ورود با آمبولانس

  3. ورود از طریق کلینیک

  • ویزیت بیمار توسط پرستار تریاژ و طبقه بندی بر اساس وخامت حال بیمار

سیستم مورد استفاده در این اورژانس برای سطح بندی بیماران، سیستم ESI مصوب وزارت بهداشت است که بصورت زیر می باشد :

سطح طبقه حداکثر زمان انتظار (به دقیقه)
1 آنی (احیا) 0
2 خیلی فوری 10 تا 15
3 فوری 30 تا 60
4 نیمه فوری 60 تا 120
5 غیرفوری 120 تا …

 

  • اقدامات بعد از تشخیص سطح بیمار

  • پذیرش (تشکیل پرونده)

بیماران سطح 1، 2، 3 و گاهی 4 نیاز به تشکیل پرونده دارند. بیماران سطح 1، 2 و 3 اگر همراه داشته باشند تشکیل پرونده توسط همراه بیمار، در غیر اینصورت توسط پرسنل پذیرش انجام می شود. بیماران سطح 4 اگر نیاز به تشکیل پرونده داشتند این کار توسط خود یا همراه بیمار انجام می شود. بیماران سطح 5 هم نیازی به تشکیل پرونده ندارند. لازم به ذکر است که اگر بیمار به هر دلیلی نتواند به پذیرش مراجعه کند پرسنل پذیرش جهت انجام امور مربوطه، بالای سر بیمار حضور می یابند.

 

آمار ورودی مسافران:

مدل شبیه سازی ارنا:

 

ماژولهای شبیه سازی

 

نمودار هیستورام نتایج شبیه سازی

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...