سایت در حال بارگذاری است ...

ترجمه كنترل الكترونيكي موتور ديزل EDC Diesel – engine management،مهندسی برق

عنوان پروژه:  ترجمه كنترل الكترونيكي موتور ديزل EDC Diesel – engine management،مهندسی برق،مهندسی برق

رشته: مهندسی برق،پروژه تحقيقاتي دوره كارشناسي

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 71

فهرست مطالب

كنترل الكترونيكي موتور ديزل EDC
شرايط فني
مرور كلي سيستم
پردازش داده‌هاي EDC
سيگنال‌هاي ورودي
اصلاح سيگنال
پردازش سيگنال در ECU
سيگنال‌هاي خروجي
انتقال داده‌ها به ساير سيستم‌ها
مرور كلي سيستم
انتقال داده‌ها به روش متداول
انتقال داده‌هاي سريال CAN
پمپ‌هاي انژكتور رديفي PE با كنترل الكترونيكي
بلوك‌هاي سيستم
اجزاء تشكيل‌دهنده
مدارهاي كنترل (شكل 5-9)
ديگر وظايف
سيستم ايمني
مزايا
پمپ‌هاي انژكتور رديفي با كنترل غلافي
كنترل شروع تزريق
ملحقات
حلقه كنترل خودكار
كنترل الكترونيكي پمپ‌هاي انژكتور آسيابي
محوري VE-EDC
بلوك‌هاي سيستم
اجزاء سيستم
كنترل‌هاي حلقه بسته (خودكار)
اقدامات ايمني
مزيت‌ها
خاموش كردن موتور

 

شرايط فني
امروزه، در وراي پيشرفت‌هائي كه در زمينه‌ي تزريق سوخت موتور ديزل صورت گرفته، كاهش مصرف سوخت و افزايش در توان و گشتاور، فاكتورهاي بسيار مهمي به شمار مي‌آيند. در گذشته، اهميت اين فاكتورها موجب استفاده‌ي بيشتر از موتورهاي ديزل با تزريق مستقيم (DI) بوده است. در مقام مقايسه با موتورهاي ديزل با پيش محفظه و يا مجهز به محفظه‌ي گردابي، كه به نام موتورهاي با تزريق غير مستقيم (IDI) معروفند، موتورهاي با تزريق مستقيم داراي فشار تزريق بيشتري هستند. اين امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در آن كاملتر صورت مي‌گيرد. در موتورهاي با تزريق مستقيم، با توجه به اين واقعيت كه اختلاط بهتر انجام مي‌شود و به علت عدم وجود پيش محفظه و يا محفظه گردابي، هيچ گونه تلفات ناشي از سرريز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهاي با تزريق غير مستقيم، مصرف سوخت 15-10 درصد كاهش مي‌يابد.
علاوه بر اين، موتورهاي مدرن امروزي بيشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. اين امر باعث شده است كه از سيستم تزريق سوخت موتور ديزل، انتظارات بيشتري مطرح شود، از جمله:
– فشارهاي بالا در تزريق سوخت،
– منحني بنيادي‌تري از آهنگ سوخت‌دهي،
– شروع تزريق متغير،
– تزريق پيلوتي،
– سازگاري مقدار سوخت تزريقي، فشار تقويت يافته، و كميت سوخت تزريقي در يك مرحله‌ي كاري معين،
– كميت سوخت راه‌انداز وابسته به درجه‌ي حرارت،
– كنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور،
– تنظيم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده،
– به كارگيري چرخش دوباره‌ي گاز اگزوز، EGR با كنترل خودكار،
– كاهش در تولرانس‌ها و افزايش در دقت، در تمام طول عمر مفيد وسيله‌ي نقليه.
گاورنرهاي مكانيكي متداول (وزنه‌هاي گريز از مركز) با به كارگيري چندين وسيله‌ي اضافه‌شده، شرايط متنوع در حين كار را ثبت مي‌كنند تا تشكيل مخلوط با كيفيت بالا تضمين شود. بنابراين، اين نوع گاورنرها به يك كنترل ساده‌ي دستي در موتور محدود مي‌شوند، در صورتي كه عمل كننده‌هاي مهم و متنوعي وجود دارند كه امكان ثبت آن‌ها توسط اين وسائل وجود ندارد و يا اگر هم ثبت شوند، سرعت كار مطلوب نخواهد بود.
مرور كلي سيستم
در سال‌هاي گذشته، به علت افزايش، چشم‌گير در توان محاسبه‌اي ميكروكنترلرهاي موجود در بازار، تبعيت كنترل الكترونيكي ديزل (EDC) از مقررات و شرايطي را كه پيشتر يادآور شديم را ممكن ساخته است.
سيگنال‌هاي ورودي
حس‌گرها همراه با عمل كننده‌ها، وسيله ارتباطي بين خودرو و واحد پردازش داده‌هاي آن هستند. سيگنال‌هاي حاصل از حس گرها، از طريق مدار الكتريكي محافظ و اگر لازم باشد از طريق مبدل‌هاي سيگنال و آمپلي‌فايرها، وارد يك واحد و يا واحدهاي متعدد كنترل الكترونيكي (ECU) مي‌شوند (شكل 1):
پردازش سيگنال در ECU
ريزپردازنده‌هاي ECU (شكل 1) غالباً سيگنال‌هاي ورودي را به صورت گسسته (Digital) پردازش مي‌نمايند و به همين جهت نياز به يك برنامه‌ي خاصي است. اين برنامه در حافظه ROM و يا Flash- EPROM ذخيره مي‌شود.

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...