سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه ریکوپراتورها و بررسی مشخصات آن‌ها، مهندسی مکانیک

عنوان:  پایان نامه ریکوپراتورها و بررسی مشخصات آن‌ها، مهندسی مکانیک

رشته:  پروژه تخصصی دوره کارشناسی‌،مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: ۱۰۰

بهمرا فایل پاورپوینت  ppt قابل ویرایش(۲۳ اسلاید)

 

Tittle

Recuperators and Study of-their Characteristics

 

فهرست مطالب
عنوان
‏1- چکیده    ‏
‏2- مقدمه    ‏‏
فصل 1: ریکوپراتور‌ها و کاربرد آن‌ها
‏1- 1- مقدمه
‏1- 2- انواع ریکوپراتورها
‏1- 3- مواد سازنده ریکوپراتورها
‏1- 4-  توسعه مواد سازنده ریکوپراتورها
‏1- 5- انواع سطوح انتقال حرارت بدون پره در ریکوپراتورها    ‏
‏1- 6- تکنولوژی‌های مربوط به ریکوپراتورها
‏1- 7-  نحوه نصب ریکوپراتورها در توربین
‏1- 8- تقویت ‌کننده‌ها
فصل 2: مشخصات ریکوپراتورها‏
‏2- 1- مقدمه
‏2- 2- انواع ریکوپراتورها
‏2- 3- توسعه ریکوپراتورها
‏2- 4-  تکنولوژی‌های مربوط به ریکوپراتورها
فصل 3: پیشرفت‌های موجود در مبدل‌های حرارتی فشرده
‏3- 1- مقدمه
‏3- 2- بررسی فناوری مبدل‌های حرارتی فشرده
‏3- 3- خلاصه مشخصات مربوط به مبدل‌های حرارتی فشرده
فصل 4: بررسی اثر اصطکاک بر روی کارایی ریکوپراتورها‏
‏4- 1- عوامل موثر در کارآیی ریکوپراتورها
‏4- 2- بررسی اثر اصطکاک بر روی عملکرد ریکوپراتور بدون در نظر گرفتن اصطکاک
‏4- 3- بررسی اثر اصطکاک بر روی عملکرد ریکوپراتور با در نظر گرفتن اصطکاک
‏4- 4- معرفی تکنولوژی بهبود انتقال حرارت در ریکوپراتورها
فصل 5: نتایج و بحث‏
‏5- 1- صرفه‌جویی انرژی
‏5- 2- تاثیر مطلوب ریکوپراتورهای فلزی و سرامیکی
‏5- 3- پیشرفت عملکرد و بهره‌وری ریکوپراتورها
‏5- 4- مبدل‌های حرارتی فشرده
‏5- 5- تحلیل عملکرد ریکوپراتور با تاثیرگیری از فرآیند اصطکاک
‏5- 6- بررسی چگونگی تاثیرگذاری اصطکاک بر روی عملکرد ریکوپراتورها
فصل 6: نتیجه‌گیری   
منابع

فهرست نمودارها و جداول
عنوان
نمودار 2- 1- عملکرد آرایه برای ریکوپراتورهای کوچک برای توربین گاز: ‏C.F‏ ‏
جدول 3- 1- انتخاب تجهیزات گرمایشی برای سوخت
جدول 3- 2- درجه حرارت پایین برای ریکوپراتور
جدول  3- 3- درجه حرارت بالا برای ریکوپراتور
نمودار 3- 1- مقایسه باله ‏TD‏ در مقابل β

فهرست اشکال
عنوان
شکل 1- 1- صفحات ریکوپراتورهای بدون پره و از نوع صفحه‌ایa‏) سطح ‏CC، ‏b‏) سطح ‏CU، ‏c‏) سطح ‏CW
شکل 2- 1- شکل سمت چپ ریکوپراتور بشقاب باله‌ای، شکل سمت راست از نوع ‏AGTAG‏ با منبع ‏C.F
شکل 2- 2- طراحی ‏Croos‏ (تکنولوژی طلایی) شمارنده جریان در ریکوپراتورها‏
شکل 2- 3- ریکوپراتور سمت چپ از نوع ‏GTE، ریکوپراتور سمت راست ‏GTE‏ با شمارنده جریان و نحوه آرایش
شکل 2- 4- طراحی پایه و بهره‌برداری از ریکوپراتور سطح اولیه
شکل 2- 5- ریکوپراتور سطح اولیه حلقه استیل از نوع خورشیدی برای توربین ‏Inc
شکل 2- 6- ‏‎(a)‎‏ ریکوپراتور ‏Svenka‏ ریکوپراتور سطح اولیه، و ‏‎(b)‎‏ هندسه عبور هوا معمولی
شکل 2- 7- ‏‎(a)‎‏ ریکوپراتور ساخت شرکت ‏Honeywell، ‏‎(b)‎‏ جزئیات ساخت هسته
شکل 2- 8- ریکوپراتورهای بیضی شکل (مک دونالد 2003)‏
شکل 3- 1- مبدل حرارتی نوع باله‌ای با شمارنده جریان
شکل 4- 1- سیکل توربین گاز با ریکوپراتور

چکیده
يکی از راهکارهای افزايش راندمان حرارتی سيکل توربين گاز، استفاده از سيستم‌های بازيافت حرارت می‌باشد که در آن، گرمای ‏گازهای داغ خروجی از توربين گاز توسط يک مبدل حرارتی به هوای سرد منتقل می‌شود. سپس این هوای گرم پس از متراکم ‏شدن به ورودی محفظه احتراق انتقال می‌یابد. با اين عمل ميزان سوخت مصرفی کاهش می‌یابد و در نتيجه راندمان حرارتی ‏سيکل که برابر هدف (نسبت کار خالص خروجی) به هزينه (سوخت مصرفی) می‌باشد، افزايش می‌یابد‎.‎‏ علاوه بر اين چرخه ‏سيستمی متوسط ريکوپراتورها، افزايش 15 درصدی راندمان و بهبود استقامت سيستم را شاهد خواهیم بود‎.‎‏ ريکوپراتورها بطور ‏بالقوه وزن کمپرسور و تعداد مراحل توربين را کاهش داده و در نتيجه استفاده از هسته کوچک‌تر در سيستم را باعث می‌شوند‎.‎‏ ‏همچنين ريکوپراتورها توانايی انتقال حرارت بين حجم زيادی از گاز با حداقل رد تاثيرگذاری را دارا می‌باشند‎.‎‏ هدف اين پروژه ‏بررسی دو جنبه ترموديناميکی و اقتصادی تاثير ريکوپراتور بر سيکل توربين گاز می‌باشد‎.‎‏ از لحاظ ترموديناميکی پس از تعريف ‏پارامترهای عملکردی سيکل‌های دارای ريکوپراتور، تاثير سه پارامتر بازده، افت فشار سمت هوا و افت فشار سمت گاز ‏ريکوپراتور بر راندمان حرارتی سيکل بررسی می‌شود‎.‎‏ از لحاظ اقتصادی نیز با در نظر گرفتن قيمت ريکوپراتورهای مدرن ‏امروزی و محاسبه ميزان صرفه‌ جويی در سوخت ناشی از ريکوپراتور در سيکل، نرخ بازگشت سرمايه انواع مختلف ‏ريکوپراتورها بررسی می‌شود.‏
کلمات کلیدی: ریکوپراتور، استقامت، مصرف ویژه سوخت، نرخ برگشت سرمایه

مقدمه
یکی از روش‌های افزایش راندمان توربین‌های گاز، استفاده از مبدل‌های حرارتی برای بازیافت حرارت گازهای داغ خروجی از ‏توربین گاز می‌باشد. برای بازیافت حرارت در صنعت توربین گاز از انواع بازیاب‌ها استفاده می‌شوند که در این مقاله نوع ‏ریکوپراتورِ این بازیاب ها مورد بررسی قرار گرفت. ریکوپراتورها به طور پیوسته عمل انتقال حرارت را از گازهای داغ ‏خروجی از توربین به هوای سرد و متراکم ورودی به محفظه احتراق انجام می‌دهند. امروزه استفاده از ریکوپراتورها در ‏واحدهای میکروتوربین برای رسیدن به راندمان حرارتی بیش از 20% اجتناب ناپذیر است. شناخت ویژگی‌ها و تاثیراتی که ‏ریکوپراتورها بر عملکرد سیکل توربین گاز می‌گذارند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همچنین بهبود عملکرد تنها به اندازه چند ‏درصد از انرژی ممکن است‎ ‎بازده فرآیند حرارتی را افزایش دهد که این امر موجب صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت ‏خواهد شد. بازده انرژی در ریکوپراتورها را می‌توان با افزایش سطح انتقال حرارت بهبود بخشید. دو جنبه بسیار مهم بررسی ‏ریکوپراتورها جنبه‌های ترمودینامیکی و اقتصادی است که به دلیل قیمت زیاد واحدهای ریکوپراتورها مسئله می‌باشد. در این ‏پروژه در فصل اول پس از ارائه اطلاعات مختصر در رابطه با میکروتوربین‌ها، مباحثی در رابطه با انواع مختلفی از سطوح ‏مبدل‌های حرارتی و طرح‌های جدید در مبدل‌ها برای کاهش هزینه‌ استفاده از ریکوپراتورها ارائه خواهد شد. در فصل دوم ‏جزئیات مربوط به سیستم‌های ریکوپراتورها بررسی شد. فصل سوم شامل روش نرخ‌گذاری است که شامل دو طرح مبدل حرارتی ‏فشرده یعنی، بشقاب باله و میکروکانال می‌باشد که برای بررسی بیشتر انتخاب شد. نوار، پنجره، سطح موج‌دار و نیم دایره هندسی ‏با روش اندازه‌گذاری مبدل‌های حرارتی فشرده به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت، که موجب انتخاب مناسب‌ترین سطح ‏هندسی برای سیستم‌های ‏FCGT‏ گردید. در فصل چهارم این پروژه اثر اصطکاک بر روی کارآیی ریکوپراتور بررسی خواهد شد. ‏اصطکاک با تولید گرما در ریکوپراتور از ظرفیت آن برای بازیافت حرارت می‌کاهد. با نوشتن معادلات بقای جرم و انرژی در ‏ریکوپراتور، توزیع دما در ریکوپراتور بدست آمد و با استفاده از تعریف کارآیی یک مبدل، عبارت کارآیی یک ریکوپراتور ‏تعیین شد که اثر اصطکاک هم در آن در نظر گرفته شده است.‏

1-1- مقدمه
ریکوپراتور نوعی مبدل حرارتی است که برای بازیافت گرمای موجود در گازهای خروجی از توربین گاز استفاده می‌شود. ‏گاز‌های خروجی از توربین گاز دارای دمای بالایی بوده و پتانسیل زیادی برای بازیافت حرارت دارند. حرارت بازیافت شده دارای ‏کاربرد‌های متنوعی می‌باشد. به عنوان مثال این گرما می‌تواند برای گرم کردن هوای ورودی به محفظه احتراق در یک توربین ‏گاز مورد استفاده قرار گیرد. در این کاربرد هوای فشرده شده توسط کمپرسور وارد یک مبدل شده و یا گاز‌های خروجی از توربین ‏گاز که دما‌ی بالا‌یی دارند تبادل حرارت می‌کند. افزایش دما‌ی هوا‌ی ورود‌ی به محفظه احتراق توربین گاز باعث می‌شود برای ‏رسیدن به دما‌ی مشخصی، از گاز‌های ورودی به توربین، سوخت کمتر‌ی مصرف شود و در نتیجه راندمان توربین گاز افزایش ‏یابد. کاربرد‌های دیگری که برای حرارت بازیافت شده از گاز‌های خروجی توربین گاز می‌توان برشمرد عبارتند از: تولید برق، ‏گرم کردن هوا‌ی ورودی مورد نیاز برای احتراق در کوره، گرم کردن فضاهای مختلف و پیش گرم کردن فضا‌های مختلف و پیش ‏گرم کردن آب مصر‌فی بویلر با فرآیند خاص بهترین استفاده از حرارت گاز‌های خروجی از توربین گاز به منظور افزایش راندمان ‏توربین گاز است. همان‌طوری که بیشتر توضیح داده شده از این گرما می‌توان برای گرم کردن هوای ورودی به محفظه احتراق ‏استفاده نمود. اهمیت این موضوع به دلیل افزایش تولید برق با استفاده از توربین‌های گازی کوچک است که دارای راندمان پایینی ‏هستند. در حال حاضر، برق به طور عمده در یک نیروگاه حرارتی (با استفاده از زغال سنگ، نفت یا گاز طبیعی)، یا نیروگاهابی ‏آبی و بادی یا یک نیروگاه هسته‌ای تولید می‌شود. قدرت تولید شده به طور کلی بصورت مگاوات است. نیاز برای تولید برق ‏کمتر برای یک منطقه از راه دور یک نیاز حیاتی است، بدون در دسترس بودن شبکه برق، نمی‌توان برق اضطراری، را که یک ‏نیاز برای تغذیه برق بدون وقفه است را با توجه به شرایط و دلایل دیگر تامین کرد. با رفع محدودیت در انحصار تولید قدرت ‏متمرکز برق، علاقه به استفاده بیشتر و بیشتر از نسل قدرت توزیع شده در حال افزایش است.

نتیجه‌گیری
اعتقاد بر این است که پیشنهاد استفاده از ریکوپراتور بعنوان روش متقابل و اولیه در صلیب راه راه ‏در طراحی سطح، ممکن است برای یک موتور در شرایط وزن خنثی در مقایسه با یک موتور در یک چرخه ‏پایه ساده برای مدت طولانی استقامت سیستم ‏UAV‏ را افزایش ‌دهد. ‏HALE‏ با بررسی عملکرد ‏ریکوپراتور به این نتیجه رسیده است که این سیستم‌ها می‌توانند راندمان را 15% افزایش داده و به ‏گسترش کارایی ‏UAV‏‌ها کمک شایان نمایند. با توجه به موضوع مواد، سه دامنه برای درجه حرارت بالا ‏مشخص شده است. نسخه اصلاح شده برای آلیاژ 803 و آلیاژ ‏HR120‎‏ بدست آمده است که اغلب بصورت ‏یکنواخت بوده و توانایی لازم را از لحاظ نقطه نظر جایگزینی هزینه تا دمای 750 درجه سانتیگراد مبتنی ‏برآلیاژهای نیکل که دیرگداز بوده و توانایی تحمل 800 تا 850 درجه سانتیگراد را داشته و این طراحی ‏با توجه به ساختار میکروتوربین‌ها و خواص مکانیکی برنامه‌ریزی شده است. در این راستا، آلیاژ 625 به ‏عنوان تنها سوپرآلیاژ است که بصورت تجاری توسعه یافته است و به طور گسترده در ریکوپراتورها در ‏درجه حرارت بالا استفاده می‌شود، ریکوپراتورها برای توربین‌های گاز برای دو سیستم مختلف انتخاب ‏شده‌اند یکی توسط توربین خورشیدی و یکی برای مقاصد نظامی. در نهایت، طبقات مناسب‌تر از مواد برای ‏کار کردن در درجه حرارت بالا بصورت تماس غیر مستقیم مورد استفاده می‌باشند که شناسایی شده‌اند: ‏آلیاژهای ‏ODS‏ و مواد سرامیکی. بسیاری از تفاوت‌ها می‌تواند بین آنها بصورت برجسته باشد، به عنوان ‏مثال حداکثر درجه حرارت مجاز، که برای سرامیک‌ها ممکن است تا 200 تا 250 درجه سانتیگراد و ‏دمای بالاتر برای دیگر آلیاژها مانند ‏ODS‏ باشد. این نقطه باید در نظر گرفته شود، هنگامی که این فرآیند ‏به درستی اعمال شود، آلیاژهایODS FeCrAl‏ می‌تواند قابل استفاده برای دماهای بالا تا 1150 سانتیگراد ‏و دماهای پایین‌تر از محدوده درجه حرارتی که در آن سرامیک دارای یک سیستم نسبتاً پیچیده است ‏قابلیت اجرا داشته باشد. بدیهی است، اگر یک هدف‌گذاری مناسب برای سیستم تعریف شده باشد بازده ‏میکروتوربین برای رسیدن به بهره وری 40% قابل دسترسی می‌باشد. عامل نگران کننده اصلی چالش‌هایی ‏است که در آینده نزدیک با آن مواجه خواهیم بود از جمله: ‏
‏1- در حال حاضر پیدا کردن مواد فلزی مناسب که بتواند در محدوده 700 تا 1150 درجه سانتیگراد که ‏هر یک از آن‌ها می‌توانند در یک محدوده مجاز طراحی شوند، وجود ندارد. به عنوان مثال، یک روش آسان ‏‏(و نه ارزان) برای پردازش ‏ODS‏ در ورقه فلز وجود دارد هنوز برای پیوستن به آنها بسیار دشوار است که ‏به عنوان یک تکنیک غیر متعارف مورد نیاز است.‏
‏2- بسیاری از آلیاژها در مرحله توسعه هستند در عین حال، این عوامل باعث می‌شوند که هزینه‌های ‏تولید آنها بیشتر از موارد پیش‌بینی شده باشد. لذا ضروری است که این موارد عمیقاً برای رسیدن به یک ‏توسعه موفق در مقابل درجه حرارت بالا در سیستم‌های تبادل حرارتی مورد بررسی قرار گیرد. این دیدگاه ‏در تحقیقات، ظاهراً زمینه‌های مختلفی را ایجاد کرده است که احتمالاً بسیار سودآور نیز خواهد بود.‏
‏3- با بررسی‌هایی که در مورد مطالب مربوط به فیلتر نازک و فیلتر درشت انجام شد می‌توان نتیجه‌گیری ‏کرد که بشقاب باله و میکروکانال، مبدل‌های حرارتی فشرده که بیشتر بصورت بالقوه تعیین شدند دارای ‏الزامات مندرج توسط ‏FCGT‏ می‌باشند که در سیستم‌های ترکیبی استفاده شده است. برای ادامه بهبود ‏عملکرد طراحی در ریکوپراتورها توانایی برای افزایش فشردگی سلول باید باقی می‌ماند. بشقاب باله و ‏میکروکانال دارای مزیتی بیشتر از مبدل حرارتی فشرده با توجه به دستیابی به فشردگی بالا می‌باشند. ‏موضوع دوام ریکوپراتورها در محدوده زمانی معین برای توربین گاز می‌باشد.‏
‏4- لازم به ذکر است افت فشار سمت گاز و در مواردی در سمت هوا می‌تواند ناشی از رسوب گذاری ‏سیال در مسیرهای جریان نیز باشد.‏

منابع

‎1- A. Deakin, P. Hills, T. Johnston, C. Adderley, R‏. ‏Owen, T. Macdonald, E. Gregory, B. ‎Lamb, N. Patel‏, ‏L. Haseler, Guide to Compact Heat Exchangers‏, ‏Energy Efficiency Enquiries ‎Bureau, Oxfordshire‏, ‏‎1999.‎
‎2- A. Kraus, A. Aziz, J. Welty, Extended Surface HeatTransfer, John Wiley & Sons, Inc., ‎New York, 2001.‎
‎3- A. P. Fraas, and M. Ozisik, Heat Exchanger Design‏,‏‎ John Wiley & Sons, Inc., New York, ‎‎1965.‎
‎4- B. Pint, R. Swindeman, P. Tortorelli, K. More‏, ‏Materials Selection for High Temperature ‎MetallicRecuperators for Improved Efficiency Microturbines‏, ‏Microturbine Materials Program, ‎Oak RidgeNational Laboratory, 1999.‎
‎5- C. McDonald, Low-cost primary surface recuperatorconcept for microturbines, Applied ‎ThermalEngineering, 20, 2000, pp. 471 – 479.‎
‎6- E. Utriainen, B. Sunden, Numerical analysis of aprimary surface trapezoidal cross wavy ‎duct‏, ‏Investigation of Some Heat Transfer Surfaces for‏ ‏Gas Turbine Recuperators, Lund, ‎Sweden, 2001.‎
‎7- E. Utriainen, B. Sunden, Recuperators and regenerators in gas turbine systems, ‎Investigation o Some Heat Transfer Surfaces for Gas Turbine Recuperators, Lund, Sweden, ‎‎2001.‎
‎8- G. Reid, A Numerical Investigation of MicrochannelHeat Transfer, Masters Thesis, ‎University of Seattle‏, ‏Washington, 1998.‎
‎9- J. E. Hesselgreaves, Compact Heat ExchangersSelection, Design, and Operation, ‎Pergamon, NewYork, 2001.‎
‎10- J. Kesseli, T. Wolf, J. Nash, S. Freedman, Micro industrial and advanced gas recuperators, ‎Proceedings of ASME Turbo Expo,,turbines employin Atlanta, Georgia, USA, 2003.‎
‎11- J. Oswald, Personal Communication, Rolls Royce (2003).‎
‎12- Lara-Curzio, E., Maziasz, P.J., Pint, B.A., Stewart,M., Hamrin, D., Lipovich, N., and ‎DeMore, D., 2002.‎
‎13- Lagerström, G. and Xie, M., 2002, High performanceand cost effective recuperator for ‎micro gasturbines.‎
‎14- N. Bacquet, The Spiral Heat Exchanger Concept and‏ ‏Manufacturing Technique, Compact ‎HeatExchangers and Enhancement Technology for theProcess Industries, edited by Shah, R., ‎Deakin, A‏.,‏Honda, H., and Rudy, T., Begell House, Inc., 2001.‎
‎15- R. K. Shah, Compact Heat Exchangers, The CRC, Handbook of Thermal, edited by ‎Engineering Kreith F., CRC Press, New York, 2000.‎
‎16- R. K. Shah, Classification of Heat Exchangers, HeatExchangers Thermal-Hydraulic ‎Fundamentals andDesign, edited by Kakac, S., Bergles, A., andMayinger, F., Hemisphere ‎Publishing Corporation1981.‎
‎17- R. K. Shah, R. L. Webb, Compact and EnhancedHeat Exchangers, Heat Exchangers ‎Theory andPractice, edited by Taborek, J., Hewitt, G. F., andAfgan, N., Hemisphere ‎Publishing Corporation‏, ‏‎1983.‎
‎18- Reay, D.A. Low Temperature Waste Heat Recovery in the Process Industry.Good ‎PracticeGuide No. 141. 1996.‎
‎19- S. G. Kandlikar, W. J. Grande, Evolution of‏ ‏Microchannel Flow Passages ‎Thermohydraulic‏ ‏Performance and Fabrication Technology, (2002).‎
‎20- Solar Turbines Inc., A Caterpillar Company‏, ‏Recuperators (Brochure), ‎RecuperatorDevelopment‏, ‏Dept. 221, T-5, P.O. Box 85376, San Diego, CA92186-5376, 1995.‎
‎21- Treece, B., Vessa, P. and McKeirnan, R., 2002, Microturbine recuperator manufacturing ‎and operating‏ ‏experience, ASME Paper No. GT-2002-30404, ASME, New York, NY.‎
‎22- Traverso, A., Calzolari, F., and Massardo, A., 2003, A transient analysis of and control ‎system for advanced‏ ‏cycles based on micro gas turbine technology.‎
‎23- V. Wadekar, Compact Heat Exchangers, AmericanInstitute of Chemical Engineers (2003).‎
‎24- W. M. Kays, A. L. London, Compact HeatExchangers, 3rd Edition, McGraw-Hill Book ‎Company, New York, 1984.‎
‎25- Wilson, D.G., 2003, Regenerative heat exchangers for microturbines, and an improved ‎type, ASME PaperNo. GT2003-38871, ASME, New York, NY.‎

 

ABSTRACT
One of the strategies to increase the thermal efficiency of gas turbine cycle is the use of ‎the heat recovery systems by which the heat of the hot gases output from the gas turbine is ‎transferred to the input cool air. Afterwards this hot air is being dense and is moved to the ‎input of the combustion chamber. With this process, the amount of the consuming fuel is ‎decreased and therefore the thermal efficiency of cycle is increased. In addition to this ‎average system cycle of Recuperators, increase of about 15% in efficiency and improvement ‎in the system stamina is predicted. Potentially Recuperators reduce the weight of the ‎compressor and the number of stages of the turbine and thus the ability to use of smaller core ‎would be possible. Also Recuperators have the ability to transfer the heat between large ‎volumes of gas with a minimum influence. The aim of this project is the evaluation of two ‎thermodynamic and economic aspects of the impact of Recuperators on the cycle of gas ‎turbine. From the thermodynamic aspect, after defining the functional parameters of cycles ‎containing Recuperators, the impact of three parameters (efficiency, drop of the pressure of ‎the air side and also drop of the pressure of the Recuperator side) on thermal efficiency of ‎cycle is investigated. From the economic aspect, with the consideration of the modern ‎Recuperators’ price and calculation of the amount of fuel savings from Recuperators cycle, ‎various types of investment return rate is examined‏.‏
Key words: Recuperator, Stamina, Special fuel consumption, The rate of return of capital‎

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...