سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه فکری اساتید دانشگاه پیام نور مراغه با شاخص‌های کاربردی مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی

عنوان:  پایان نامه بررسی رابطه بین سرمایه فکری اساتید دانشگاه پیام نور مراغه با شاخص‌های کاربردی مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی

رشته:  پروژه پایانی دوره کارشناسی‌، مدیریت دولتی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 82

 

 

چکیده
عصر حاضر،عصر تحولات و تغییرات شگرف در فناوریهاست.عصری كه ساختار فكری آن آكنده از عمق بخشیدن به‏ اطلاعات و توجه به مشاركت نیروی انسانی خلاق و دانش‏گرا به جای نیروی انسانی عملكردی است.از این‏رو مدیریت‏ هوشیار بر آن است تا هرچه بیشتر و بهتر در جهت استفاده از ابزاری به نام دانش برای رویارویی و مقابله با عوامل عدم‏ اطمینان،حفظ موقعیت و ایجاد خلاقیت و نوآوری جهت گسترش عرصه رقابتی خود برآید،این امر مستلزم آن است كه‏ سازمان با ارج نهادن به مدیریت دانش و متقابلا مدیریت خلاقیت و نوآوری،آن را به عنوان یك نیاز استراتژیك و ضروری‏ جهت پیشگامی درعرصه رقابت‏ پذیری،در زمره برنامه‏های اولویت‏دار خود قرار دهد.مدیریت نوآوری در واقع فرایندی‏ است كه از طریق تركیب و یكپارچگی اجزای مختلف دانش به پدید آوردن بدیهیات می‏پردازد.
این پژوهش تحت عنوان ” بررسی نقش مدیریت منابع انسانی درعرصه مدیریت بر نقش سرمایه فکری ” انجام گرفته است روش تحقیق در این پژوهش توصیفی بوده وروش اجرای آن پیماشی است.

 

فهرست مطالب
عنوان
چکیده
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسأله
1-3- اهمیت وضرورت مسأله
1-4- اهداف تحقیق
1-5- فرضیات مسأله
1-6- تعریف واژه ها واصطلاحات اساسی تحقیق
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه
2-2- تاریخچه و فعالیت
2-3- پیشینه و مبانی نظری تحقیق
2-4- مدل مفهومی تحقیق
2-5- تعاریف سرمایه فکری
2-6- طبقه بندی سرمایه فکری
2-7- ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮی ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻓﻜﺮی
2-8- اهداف اندازه‌گیری سرمایه فکری
2-9- دلایل توجه به اندازه گیری سرمایه فكری
2-10- منافع ومزایای اندازه گیری سرمایه فكری
2-11- ﺭﻭﺵ ﻫﺎی ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮی ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻓﻜﺮی
2-12- سه درک اساسی در خصوص IC
2-13- نگرش پویا به سرمایه فکری
2-14- نقش سرمایه فکری در مدیریت
2-15- ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻮﻓﻖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻓﮑﺮی
2-16- مالکیت فکری
2-17- کارایی های مالکیت فکری
2-18- انتقادات وارد بر مالکیت فکری
2-18- گزارشگری سرمایه فکری
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- روش شناسی تحقیق
3-2- توضیح پرسشنامه
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1- مقدمه
4-2- بررسی ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان
4-3- یافته های تحقیق
4-4- آنالیزهمبستگی پیرسون
4-5- ضریب الفای کرانباخ
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهاد
5-1- مقدمه
5-2- مروری بر چارچوب کلی پژوهش
5-3- مهمترین یافته های پژوهش
5-5- محدودیت های پژوهش
5-6- پیشنهادها:
ضمائم
منابع ومأخذ

مقدمه
در اقتصاد امروز، دانش به عنوان مهمترین سرمایه،جایگزین سرمایه مالی و فیزیکی شده است. سرمایه، در موردمؤسسه‌ها، به هر دارایی برمی‌گردد که باعث ایجاد جریانهای نقدی آتی شود. بیشتر داراییهای شناخته شده، ماهیت مشهود و عینی دارند، بنابراین، سرمایه مشهود به داراییهای فیزیکی و مالی سازمان اشاره دارد. ارزش این داراییها به طور ادواری (توسط شرکتهای بخش عمومی) افشا می‌شود و به آسانی بر روی ترازنامه به دست آمده از ثبتهای مالی این شرکتها، یافت می‌شود. داراییهای فیزیکی، می‌تواند به معنی زمین، ماشین‌آلات، موجودی کالا، تجهیزات و… باشد، درحالی که داراییهای مالی به حقوق صاحبان سهام، سودهای انباشته، سرمایه در گردش، پیش‌پرداخت هزینه‌ها، حسابهای دریافتنی و … گفته می‌شود. اهمیت داراییهای نامشهود (مانند: مهارتهای نیروی کار و سازمان) در تعیین سودهای آتی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. علاوه بر این، شناسایی کردن این داراییها مشکلتر است و این سختی مربوط به تعیین ارزش آنهاست که از گذشته تا به امروز ادامه داشته است و درست به همین خاطر است که در بیشتر شرکتها اصلاً گزارش نمی‌شوند. همین امر باعث شده است که این داراییها برای جهان خارج از مؤسسه، نامرئی باقی بمانند و حتی گاهی اوقات برای کارکنان درون سازمان نیز قابل تشخیص نباشند. توماس استوارت یکی از پیشگامان مطالعه در این زمینه، اصطلاح پولی «سرمایه فکری» را برای این داراییها مطرح کرد.
سرمایه فکری حوزه ها و تعاریف مختلفی را در بر میگیرد که از این میان ، مالکیت فکری و حفاظت از آن یکی از مباحث موجود در این زمینه می باشد. هرجا صحبت از سرمایه باشد بحث مالکیت ، سود رسانی و حفاظت از سرمایه ها را نیز به دنبال خواهد داشت. در خصوص سرمایه های فکری ، مالکیت بر آن ها و حفاظت از این سرمایه ها در مبحث مالکیت فکری می گنجد.

 

این پایان نامه با آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه تهیه شده و آماده ارائه میباشد.

 

 

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...