سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه استخر شنای المپیک ۲۰۰۸ چین (همراه با تصاویر)، معماری

عنوان: پایان نامه استخر شنای المپیک ۲۰۰۸ چین (همراه با تصاویر)، معماری

رشته:  دانشكده معماري و شهرسازي-كارشناسي معماری

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 50

فهرست:

سازه ای از جنس حبابA”BUBBLE-MADE”STRUCTURE.. 2

راه حل برای تقسیم فضا ۸

نقشه موقعیت… ۸

مکعب آبی.. ۹

ایده پروژه چگونه شکل گرفت؟. ۱۲

مراحل طراحی.. ۲۰

جزئیات اجرایی.. ۲۵

طریقه برپایی و اجرای سازه ۲۶

پوشش ساختمان. ۲۸

انرژی و مسائل زیست محیطی.. ۳۰

آتش سوزی و نحوه برخورد با آن. ۳۲

تعامل مکعب آبی با ساختمان های مجاور. ۳۴

منابع: ۳۶
سازه ای از جنس حباب A”BUBBLE-MADE”STRUCTURE

ترجمه و تألیف رابین و رافائل صدیق پور

Translated & composed by Rabin & Rafael Sedighpour

نمای کلی مرکز شنا و بازیهای آبی المپیک ۲۰۰۸ پکن

ده های پایانی قرن بیستم و چند سالی که را که از قرن بیست و یک می گذرد به جرئت می توان دوره تحول اساسی در اندیشه های بشر و تغییر دیدگاه او نسبت به جهان پیرامون خود تلقی کرد. اگر «اخلاق» و اصول اخلاقی را، که زاییده وجدان بشر و تغییر ناپذیر هستند، از این امر مستثنی کنیم، در نحوه نگرش سایر علوم و نیز دنیای هنر به مسائل و موضوعات، تغییرات عمده ای به وقوع پیوسته است. از دیدگاه بشر امروزی، جهان حاضر یک جهان ارگانیک است که در آن فضا، زمان و اجسام به صورت متحول، سیال، درگیر با یکدیگرند و اتباط غیرخطی دارند. دانشمندان و صاحبان اندیشه برای تبیین جهان امروز دیگر صرفاً به علوم کلاسیک و قطعیت جهان بینی ریاضی گونه تکیه

آرایش کریستالها در طبیعت

نمی کنند، بلکه مباحثی همچون عدم قطعیت، آشفتگی، هندسه های نااقلیدس و فراکتالی، نظریه پیچیده و فیزیک غیرخطی، جهانی متفاوت از گذشته را در برابر انسان پست مدرن قرار داده است. با وسیع تر شدن قلمرو علوم، بر تعداد مجهولات و سؤالات نیز افزوده می شود و انسان برای رازگشایی مجهولات تازه، می بایست تلاش بیشتری کند.

بشر می تواند پاسخ بسیاری از پرسش های خود را از راه آزمایش، تحقیق و خلق فرضیات تازه بیابد. اما شاید بتوان خود «طبیعت» را بهترین پاسخگوی سؤالات بشر دانست. طبیعت، همه جواب ها را دارد و این انسان ها هستند که به تدریج می آموزند چگونه بپرسند.

این امر، در طراحی و ساخت فضاها و بناهای شهری و در علم مهندسی سازه نیز صادق است. طبیعت، درس های طراحی بسیار مهم و ارزشمندی به ما می دهد. از جمله اصول اساسی این طراحی آن است که اگر مقصود طراحی به درستی و شایستگی برآورده شود، نظم و ترتیب حاصل، زیبایی تلقی می شود؛ اما اگر صرفاً در پی زیبایی به دلیل زیبایی باشیم به آن دست نخواهیم یافت.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...