سایت در حال بارگذاری است ...

بهینه سازی زمانبندی پردازنده ها (کارها) در سیستم چند پردازنده ای با الگوریتم ژنتیک

عنوان فارسی مقاله: بهینه سازی زمانبندی تسکها (پردازنده ها) در سیستم چند پردازنده ای با الگوریتمهای ژنتیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات : 8

چکیده

مسئله زمانبندی ایستای کارها در سیستم های چند پردازنده ای به دلایل استفاده بهینه از پردازنده ها و همچنین صرف زمان کمتر،دارای اهمیت ویژه ای است.این مسئله از رده مسائل سخت است و به دست آوردن جواب بهینه دارا ی پیچیده گی زمانی بالایی است.بنابر این برای حل این مسائل از روشهای ابتکاری استفاده میشود.الگوریتمهای ژنتیک،روش مناسبی جهت زمانبندی در سیستم های چند پردازنده ای است.در این مقاله الگوریتم ژنتیک جدیدی  برای زمانبندی در سیستم های چند پردازنده ای ارائه میشود که اولویت زمانبندی انجام کارها،بر اساس تعداد فرزندان و نوادگان(Offspring) آنها است.نتایج نشان میدهد الگوریتم پیشنهادی جدید در زمان قابل قبول جواب بهینه زمانبندی را نسبت به دیگر روشهای ژنتیک متداول به دست می آورد.

در این مقاله ابتدا به معرفی الگوریتم های ژنتیک می پردازیم بعد مراحل، حل یک مساله به وسیله الگوریتم های ژنتیک را بررسی می کنیم.بعد الگوریتم بهینه سازی مساله زمانبندی تسک ها در سیستم های چند پردازنده ای با استفاده از الگوریتم ژنتیک را بیان خواهیم کرد. در پایان نیز یک شبیه سازی از حل این مساله را ارائه می کنیم.

کلمات کلیدی

ژن،  فرم،کروموزوم،Evaluation،Encoding،Mutation،Crossover ، Fitness، NP-hard

1.مقدمه

الگوريتمهای ژنتيك ابزاری می باشند که توسط آن ماشين می تواندمكانيزم انتخاب طبيعی را شبيه سازی نمايد. اين عمل با جستجو درفضای مسئله جهت يافتن جواب برتر و نه الزاما بهينه صورت می پذيرد. الگوریتم های ژنتیک با استفاده از نظریه داروین در مورد تکامل،جان گرفتند. سپس نظریه محاسبات تکاملی، توسط ریچنبرگ در سال 1960معرفی شدند و اين نظريه توسط محققان ديگر توسعه یافت تا در سال 1975 منجربه اختراع الگوریتم های ژنتیک توسطHollandو دانشجویانش شد.

الگوريتم هاي ژنتيک اغلب گزينه خوبي براي تکنيک هاي پيش بيني  بر مبناي رگرسيون هستند.

در هر نسل، بهترین های آن نسل انتخاب می شوند و پس از زاد و ولد، مجموعه جدیدی از فرزندان را تولید می کنند.

یک نمونه  دسته ای از مشکلات که نمی توانند از طریق روش قدیمی و سنتی حل شوند، مسائل NP است.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...